שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > הפרקליטות מוותרת על דרישת הקלון: דורשת שישה חודשי עבודות שירות

חדשות

הפרקליטות מוותרת על דרישת הקלון: דורשת שישה חודשי עבודות שירות, צילום: צילום: אנטוניו מילנה
הפרקליטות מוותרת על דרישת הקלון: דורשת שישה חודשי עבודות שירות
05/09/2012, עו"ד אנה נודל

בשלב הטיעונים לעונש במשפטו של ראש הממשלה לשעבר חזרה בה הפרקליטות מדרישת הקלון, לאחר שאולמרט הודיע כי הוא מוותר על ההטבות המגיעות לו מהמדינה

פרקליטות המדינה חזרה בה מהדרישה לקבוע כי יש קלון בעבירת הפרת האמונים שבה הורשע ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט לפני כחודשיים בפרשת מרכז ההשקעות. בשלב הטיעונים לעונש שהתקיים היום (ד') בבית המשפט המחוזי בירושלים ביקשה הפרקליטות לגזור על אולמרט שישה חודשי מאסר שיומרו בעבודות שירות, מאסר על תנאי וקנס כספי.

אולמרט הואשם בכך שפעל בניגוד עניינים במסגרת תפקידו לטובת לקוחותיו של חברו ושותפו לשעבר עו"ד אורי מסר. בית המשפט הצביע על החברות הקרובה בין אולמרט למסר, אשר העמיד בין היתר ערבויות אישיות לטובת הקמפיין של אולמרט לראשות עיריית ירושלים ב-1998. קרבה זו, לדברי בית המשפט, העמידה את אולמרט במצב של ניגוד עניינים חריף בין מחויבותו כעובד ציבור בכיר לבין מחויבותו האישית למסר. לכן, אסור היה לו לעסוק במסגרת תפקידו בנושאים כגון היטל היבוא על שמנים, פרויקט נבטים וחברת בזק, שבהם פעל עו"ד מסר בייצוג לקוחות.

בעקבות הרשעתו של אולמרט ביקשה פרקליטות המדינה מבית המשפט לקבוע כי מדובר בעבירה שיש עמה קלון. קביעה כזו היתה מונעת מאולמרט את האפשרות להתמודד לתפקידים ציבוריים בשנים הקרובות והיתה למעשה מסיימת את הקריירה הציבורית שלו.

הוויתור על דרישת הקלון נעשה בעקבות הודעתו של אולמרט כי הוא מוותר על ההטבות הכספיות המגיעות לו מהמדינה כראש ממשלה לשעבר, בהן שירותי לשכה, רכב, טלפון ועיתונים.

לטענת סנגורו של אולמרט, עו"ד אלי זהר, הוויתור על ההטבות מייתר את דרישת הקלון של המדינה.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:28
קומיט וכל טופס במתנה