שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > ועדת הכלכלה החלה לדון בהצעת החוק לשחרר צרכנים מחבילות הנופש

חדשות

ועדת הכלכלה החלה לדון בהצעת החוק לשחרר צרכנים מחבילות הנופש, צילום: צילום: ד"ר אבישי טייכר
ועדת הכלכלה החלה לדון בהצעת החוק לשחרר צרכנים מחבילות הנופש
10/07/2012, עו"ד אנה נודל

בשוק קיימים חוזים ל-99 שנים ואף ל-999 שנים, שלא ניתן להשתחרר מהם * דמי הניהול זינקו ללמעלה מ-2,200 שקל בשנה * בעלי יחידות מוכנים לוותר עליהן ללא תמורה – ולא מורשים לעשות זאת

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ כרמל שאמה-הכהן, החלה אתמול (ב') להכין לקריאה שנייה ושלישית את ההצעה לתיקון חוק הגנת הצרכן והסדרת נושא ההתחייבויות בעסקאות לתקופות קצובות. במהלך הכנת ההצעה לקריאה ראשונה, אישרה הוועדה את הצעת ח"כ יואל חסון וח"כ אופיר אקוניס לאפשר לבטל עסקאות עם מכוני כושר בהודעה של חודש מראש, ובתשלום דמי ביטול של 5% מסכום העסקה או 100 שקלים, לפי הנמוך מבניהם. ההצעה שלהם אוחדה עם מההצעה של ח"כ איתן כבל, לכלול גם אפשרות לשחרר בעלי יחידות נופש מהתחייבויותיהם.

סגן יו"ר עמותת בעלי יחידות טיים שרינג בקלאב הוטל בטבריה, ניצן חרותי, סיפר במהלך הדיון כי אפילו אנשים בני 96 ,שלא מסוגלים לנצל את היחידה, לא זוכים לאוזן קשבת מהצד השני. לדבריו, ישנם חוזים ל-99 שנים ואפילו ל-999 שנים שיועברו בירושה. "אי אפשר למכור את היחידות כי אף אחד לא רוצה לקנות", אמר חרותי.

לדבריו, במהלך השנים התייקרו דמי הניהול של היחידות ב-80%-90%. עד תחילת שנת 1989 עמדו דמי הניהול על 225 שקל, ובהצמדה למדד הם היו אמורים לעמוד היום על 950 שקל, אולם התשלום זינק ל-2,219 שקל. דינה מימון, בעלת יחידת נופש בקלאב הוטל באילת, הוסיפה כי האחזקה באילת עומדת על כ-2,800 שקלים בשנה. "אני מרגישה כבולה בהסכם שלא נותנים לי להשתחרר ממנו", אמרה מימון, שציינה כי היא מוכנה להחזיר את היחידה ללא תמורה כלל.

עו"ד אלכס הרטמן, המייצג את קלאב הוטל, טוען כי יש אלפי בעל זכויות שמרוצים מהיחידה שלהם והם צפויים להיפגע מההצעה. לדבריו, אם יתאפשר לשחרר מהתחייבות בעלי יחידות נופש, אזי הלקוחות המרוצים יצטרכו לשלם דמי אחזקה גבוהים יותר. משנת 2008 קלאב הוטל אפשרו ל-1,500 איש לבטל את התחייבותם, חלקם ללא עלות כספית. עוד טען עו"ד הרטמן כי לא מדובר בטובין או בשירות אלא בזכות שמהווה נכס, ולכן לא ניתן להחיל עליו את חוק הגנת הצרכן.

ח"כ חסון אמר בתגובה כי במסמך משפטי משנת 1996 טענה קלאב הוטל כי לא מדובר במקרקעין אלא בזכות שימוש. הוועדה תמשיך לדון בנושא ותקיים דיון נוסף וארוך, על מנת להגיע להכרעה.

נציגת משרד המשפטים, לירון מאוטנר-לוגסי, אמרה כי במהלך הדיונים המשפטיים שמתקיימים משנת 2001, דחה היועץ המשפטי לממשלה, כממונה על האינטרס הציבורי, שלושה הסכמי פשרה שזכו גם להתנגדות המועצה לצרכנות. היא הוסיפה כי התיק עומד להתנהל עוד שנים ארוכות.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:40
קומיט וכל טופס במתנה