שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > נהג 'דן' אמר לבני זוג כי הומואים זו מחלה – דן והנהג ישלמו 16 אלף שקל

חדשות

נהג 'דן' אמר לבני זוג כי הומואים זו מחלה – דן והנהג ישלמו 16 אלף שקל, צילום: דגל קהילת ההומו-לסבית
נהג 'דן' אמר לבני זוג כי הומואים זו מחלה – דן והנהג ישלמו 16 אלף שקל
10/07/2012, מערכת תקדין

בני זוג שנסעו באוטובוס של חברת דן העירו לנהג על אופן נהיגתו, ובתגובה החל הנהג לתת דרור לדעותיו ההומופוביות; נקבע כי מדובר בהטרדה מינית ופגיעה בכבוד האדם

בני זוג הומוסקסואלים עלו לאוטובוס של דן בתחנת דיזנגוף סנטר בתל אביב. לטענתם, לאחר שאחד מהם העיר לנהג על אופן נהיגתו, החל זה לתת דרור לדעותיו ההומופוביות, כאשר בשלב מסוים הקליטו התובעים את דברי הנהג, שאמר בין היתר כי הומואים זו מחלה, וכי הוא מרחם עליהם. התובעים טענו, כי בהמשך נאמרו דברים נוספים כגון "נושכי כריות" ו"סיסי", אולם ביטויים אלו לא באו לידי ביטוי בהקלטה שהוגשה לבית המשפט, כאשר הדברים נאמרו בנוכחות נוסעים נוספים.

בני הזוג הגישו תביעה לבית המשפט לתביעות קטנות בת"א, בה דרשו פיצוי על סך 31,900 שקל בעילות של הטרדה מינית, תקיפה מילולית והוצאת לשון הרע.

הנהג טען כי הרגיש מאוים על ידי התובעים אשר לבשו גופיות וחזרו מחדר הכושר, וכי נוסעת מבוגרת שהייתה עדה לדברים לא הופיעה לדיון מאחר והתובעים איימו עליה.

הרשם בכיר אדי לכנר קבע כי הוא מעדיף את גרסת התובעים על פני זו של הנהג, אשר אינה מתיישבת עם ההיגיון והשכל הישר. התובעים, כך נפסק, העידו עדות רציפה, עקבית ונטולת סתירות אותה תמכו בקלטת שצילמו. לעומת זאת, הנהג נמנע מלהביא לעדות בבית המשפט עדים לחיזוק גרסתו, ובכללם את אותה אישה מבוגרת. לפיכך קבע הרשם כי השתכנע כי הדברים המופיעים בקלטת וכן האמירות הנוספות להן טענו התובעים, אכן  נאמרו על ידי הנהג .

נקבע, כי התנהגות הנהג עולה כדי ביזוי והשפלה על רקע נטייה מינית וכן מהווה פגיעה בכבוד האדם של התובעים, וכי הדברים שנאמרו ביחס לנטייתם המינית של התובעים כמחלה פוגעים בצורה קשה וחמורה בכבודו ובנפשו של אדם באשר הוא אדם. על בית המשפט, כך נפסק, למנוע מצב שאדם בעל נטייה מינית שונה או גזע שונה יחשוש כי יושפל במהלך נסיעה באוטובוס, וכי יש להוקיע ניסיון להשתמש במיניות של אדם כדי להשימו ללעג.

הרשם הוסיף וציין, כי דברי הנהג פוגעים לא רק בקהילה הגאה, כי אם בחברה כולה כחברה המקדשת את אוטונומית הפרט. עוד נקבע, כי ל'דן' כמעסיקתו של הנהג, אחריות שילוחית למעשים וכי  דן לא עשתה די על מנת לגרום לעובדיה להפנים את חומרת הדברים שנאמרו.

לעניין הנזק נקבע, כי יש לראות בפגיעה בכבוד האדם כנזק בר פיצוי, במשולב עם הפיצוי שבחוק למניעת הטרדה מינית ללא הוכחת נזק, וכי בהתחשב בעובדה כי מדובר במספר ביטויים פוגעניים ולא בפליטת פה, שנאמרו מול אנשים אחרים במהלך נסיעה באוטובוס ציבורי, יש לחייב את 'דן' ואת הנהג לשלם לתובעים פיצוי ע"ס 8,000 שקל לכל אחד מהם.

(ת"ק 49667-09-11)

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:82
קומיט וכל טופס במתנה