שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > מסתנן מאריתריאה נידון ל-4.5 שנות מאסר בגין שוד צעירה בת"א

חדשות

מסתנן מאריתריאה נידון ל-4.5 שנות מאסר בגין שוד צעירה בת"א, צילום: צילום: זיו קורן, לע"מ
מסתנן מאריתריאה נידון ל-4.5 שנות מאסר בגין שוד צעירה בת"א
30/05/2012, רון פז

ביהמ"ש: לאור ריבוי מקרי הפשיעה והצורך להרתיע את ציבור האזרחים הזרים השוהים בישראל, נראה כי יש להעלות את טווח הענישה ולהעמידה בין 3 ל- 6 שנות מאסר

מסתנן מאריתריאה הורשע היום (ד') במעשה שוד של צעירה תל אביבית, ונשלח ל-4.5 שנות מאסר בפועל – במה שמסתמן כהעלאת רף הענישה כנגד המסתננים.

גל הפשיעה מצד המסתננים האפריקאים גואה, ועימו הרגישות החברתית וההכרה בצורך לגבש מדיניות ברורה יותר לטיפול ב-60 אלף המסתננים שנמצאים בישראל (ראו סקר בעניין בפורטל "תקדין").

מקרה השוד אירע בינואר האחרון בשעת לילה מאוחרת (02:30) כאשר המתלוננת הלכה ברחוב רוטשילד בת"א לכיוון ביתה. אותה עת היה הנאשם בקרבת מקום יחד עם אדם אחר שזהותו לא ידועה, וכאשר חלפה המתלוננת על פניהם, החלו השניים לרוץ לכיוונה, תקפו אותה, תלשו את התיק שלה בחוזקה מאחיזתה וניסו לחטוף אותו מידיה מכשיר אייפון.

לאור התנגדותה של המתלוננת וצעקותיה, דחף הנאשם את המתלוננת ארצה, והיכה אותה בפניה במכת אגרוף, אולם היא המשיכה לזעוק ואז נמלט הנאשם ללא האייפון. הנאשם ושותפו התחלקו בתכולת התיק שגנבו מהמתלוננת, ונטלו ממנו משקפי שמש, אזניות לאייפון, 320 ש"ח וחבילת סיגריות. כתוצאה מתקיפתה נגרמו למתלוננת חבלות בלחי ימין.

הנאשם הכחיש את מעורבותו בביצוע השוד, טען שנעצר ע"י המשטרה בדרכו הביתה וכלל לא היה מעורב במעשה, אולם המתלוננת הצביעה עליו כאחד מהשודדים.

הנאשם הוא אזרח אריתריאה שקיבל אשרת שהייה בישראל מכח אמנת ההגנה על פליטים. למרות שהאישור שבידיו אינו מאפשר לו לעבוד בישראל, הוא מצא מקום עבודה, ולכן אין לומר שביצוע השוד נבע ממצוקה כלכלית.

ביהמ"ש קבע, מפי השופט גורפינקל, כי לאור ריבוי מקרי הפשיעה והצורך להרתיע את ציבור האזרחים הזרים השוהים בישראל, נראה כי יש להעלות את טווח הענישה ולהעמידה בין 3 ל- 6 שנות מאסר; בתוך טווח הענישה ייגזר עונש על פי חומרת העבירה, ועל פי התוצאות שנגרמו. בהתאם לכך נגזרו כאמור 4.5 שנות מאסר בפועל, וכן 18 חודשי מאסר על תנאי – וללא תשלום פיצוי לאור מצבו של הנאשם ומעמדו בארץ.

"ידיעות אחרונות" פרסם היום כי למרות שמספר הזרים מבין השוהים בישראל עומד על 3%, רק 0.55% מהתיקים הפליליים נפתחים נגד אזרחים זרים – אם כי שיעור זה נמצא במגמת עלייה. (ת"פ 37941-01-12)

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:245
קומיט וכל טופס במתנה