אישור

הדפס  הדפס
  שלח לחבר
facebook google+
ראשי  >  חדשות משפטיות  > כתב אישום נגד בעלת משרד נסיעות מדימונה שעשקה ורימתה עשרות מלקוחותיה

נופש בחו"ל. צילום: istock

כתב אישום נגד בעלת משרד נסיעות מדימונה שעשקה ורימתה עשרות מלקוחותיה


01.09.2015 | ליאור שדמי שפיצר

הנאשמת, בעלת סוכנות "ילנה טורס" גרמה ללקוחות להאמין כי היא רוכשת עבורם את שירותי התיירות שהזמינו – כרטיסי טיסה, הזמנת חדרים במלון וכו' – ואף ציידה אותם בוואצ'רים, אך כאשר הגיעו ליעדם גילו כי אין אף הזמנה על שמם. במקרים אחרים, השתמשה הנאשמת בכרטיסי האשראי שנמסרו לה וביצעה חיובים ללא ידיעת בעלי הכרטיס

פרקליטות מחוז דרום (פלילי) הגישה אתמול לבית משפט השלום בבאר שבע כתב אישום נגד בעלת משרד נסיעות בדימונה המגולל פרשת הונאה חמורה כלפי לקוחותיה, הכוללת עבירות רבות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, הונאה בכרטיסי חיוב, זיוף ושימוש במסמך מזויף.

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

על פי כתב האישום, הנאשמת, בעלת משרד הנסיעות "ילנה טורס", פעלה באורח שיטתי במשך מספר חודשים וגרמה נזקים כלכליים כבדים ללקוחותיה, אשר נותרו ללא מוצרי הנופש שרכשו וללא הכסף. הנאשמת יצרה בפני הלקוחות מצג שווא לפיו היא רכשה עבורם את מוצרי התיירות שהזמינו מסוכנויות הנסיעות – הזמנת חדרים במלונות בארץ ובחו"ל, כרטיסי טיסה ליעדים שונים ברחבי העולם, שיט וחבילות נופש מרוכזות וכו' – תוך שהיא ממציאה לפעמים לידם מסמכים הנחזים להיות כאלו המאשרים באופן סופי את ביצוע ההזמנה. הלקוחות שילמו לה עבור שירותי התיירות סכומי כסף בהיקפים ניכרים, אך בפועל, במקרים רבים לא סופקו כלל מוצרי התיירות ללקוחות. לעתים סופקו ללקוחות מוצרי תיירות חלקיים בלבד, ובמקרים אחרים בוצעו חיובים שונים מכרטיסי האשראי שנמסרו לנאשמת, וזאת ללא ידיעת בעלי הכרטיסים וללא אישורם.

כתוצאה ממעשי המרמה של הנאשמת, נגרמו ללקוחות נזקים כלכלים בהיקפים משמעותיים וכן נמנעה מהם האפשרות לקבל את מוצר התיירות עליו סוכם עם הנאשמת ושעליו שילמו. בנוסף לנזקים הכלכליים הישירים, נגרמו ללקוחות נזקים נוספים שכן הם נאלצו לרכוש לעצמם כרטיסי טיסה או מוצרי תיירות חלופיים ולשלם עליהם בשנית.

באחד המקרים, למשל, התקשר לקוח עם הנאשמת לצורך רכישת חבילת נופש עבור אשתו ושני חבריהם, הכוללת טיסה לסלובקיה, העברות משדה התעופה למלון וכן שהייה במלון. הנאשמת ערכה מסמכים הנחזים להיות אישור תשלום וזכאות (וואצ'רים) והעבירה אותם לידי הלקוח אולם כאשר הגיעו בני הזוג וחבריהם לסלובקיה, גילו כי הוואצ'רים שקיבלו אינם מוכרים לשירותי הסעות כלשהם וכי אין כל הזמנה על שמם במלון שצוין על גבי הוואצ'ר. בעקבות כך, נאלצו הלקוחות לשלם על הנסיעה משדה התעופה למלון ועל הלינה במלון, ובשל ההוצאות הכבדות שנגרמו להם נאלצו בלית ברירה לשוב ארצה מוקדם מהמתוכנן.

כמו כן, במקרים רבים, בהם מסרו הלקוחות את פרטי כרטיס אשראי לנאשמת, אשר ביצעה באמצעותם עסקאות טלפוניות, נאלצו סוכנויות הנסיעות השונות לספוג את הנזקים הכלכליים. רוב רובם של הלקוחות, אשר נפלו קורבן למעשי המרמה, נותרו ללא מוצרי התיירות אשר הזמינו ועליהם שילמו את מיטב כספם. התיק נחקר על ידי יחידת הונאה דרום במשטרת ישראל. הפרקליטות הגישה לבית המשפט בקשה לעצור את הנאשמת עד תום ההליכים המשפטיים נגדה.

 

 

 

 
x

אהבתם? תנו לייק בפייסבוק.


טעינה