אישור

הדפס  הדפס
  שלח לחבר
facebook google+
ראשי  >  חדשות משפטיות  > היועמ"ש: חברות הסלולר אחראיות לחיובים שנגבו מלקוחותיהן עבור צד שלישי

טלפון סלולרי. צילום: Taylor shomaker,

היועמ"ש: חברות הסלולר אחראיות לחיובים שנגבו מלקוחותיהן עבור צד שלישי


04.03.2015 | עו"ד אורי ישראל פז

עמדתו של היועמ"ש הוגשה במסגרת תביעה ייצוגית נגד פרטנר, העוסקת בגביית תשלום עבור שירותי תוכן, מבלי שהמנויים ביקשו לצרוך אותם. היועמ"ש: על חברת פרטנר לכל הפחות לוודא ברמת וודאות גבוהה ומפורשת את הסכמתו של מנוי לעסקה עבורה מבוצע החיוב ולפרטיה, טרם גביית החיוב מחשבונו

 

על חברות הסלולר מוטלת אחריות לחיובים שנגבו מחשבונו של מנוי, לרבות עבור צדדים שלישיים. כך סבור היועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה וינשטיין, שהתייצב בתובענה ייצוגית העוסקת בטענה בדבר גבייתה של חברת פרטנר ממנוייה תשלומים עבור שירותי תוכן אשר סופקו להם כביכול על ידי צד שלישי, מבלי שהמנויים ביקשו לצרוך אותם.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

על פי הנטען בתביעה הייצוגית שהגישו בן ציון יבלינוביץ ורועי לוי לבית המשפט המחוזי מרכז שבלוד באמצעות עו"ד מיכאל בך, חברת אורנג' איננה בודקת ומוודאת בעצמה האם המנוי אכן ביקש או הסכים לקבל את השירות בגינו הוא מחויב והאם היה מודע לתנאים מהותיים ומרכזיים ביחס לקבלת השירות, ומסתמכת בעניין זה על צדדים שלישיים. כך, משתמשת פרטנר בהרשאה לחיוב חשבון או הרשאה לחיוב כרטיס אשראי שנמסרה לה על ידי מנויה וגובה את התשלום מחשבונותיהם, בהתאם לדרישת התשלום שנמסרה לה על ידי צדדים שלישיים. עוד נטען כי כאשר המנוי פונה בטענה כי מעולם לא ביקש לקבל שירות בתשלום מאותו צד שלישי, מתנערת החברה מכל אחריות ומעבירה את הנטל ללקוח להוכיח כי לא ניתנה הסכמתו לקבלת השירות.

היועץ המשפטי לממשלה, שעמדתו הוגשה באמצעות עו"ד טל זרקו, סגנית בכירה בפרקליטות מחוז תל אביב (אזרחי), סבור כי על חברות הסלולר, ובכללן חברת פרטנר, מוטלת אחריות לחיובים שנגבו מחשבונו של מנוי, לרבות עבור צדדים שלישיים, כמי שברשותן הרשאה בלתי מוגבלת לחיוב חשבונו של מנוי. אחריות זאת קמה מכוח דינים שונים, ביניהם חוק כרטיסי חיוב.

בנוסף, היועץ המשפטי לממשלה סבור כי על חברת פרטנר לכל הפחות לוודא ברמת וודאות גבוהה ומפורשת את הסכמתו של מנוי לעסקה עבורה מבוצע החיוב ולפרטיה, טרם גביית החיוב מחשבונו של המנוי.

כמו כן, על חברות הסלולר ליטול האחריות כאשר המנוי פונה אליהן ומכחיש את העסקה שנטען כלפיו כי ביצע.

מעבר לכך, על חברות הסלולר חלות הוראות חוק הגנת הצרכן, המטילות עליהן חובות הן בהסכם ההתקשרות הראשוני עם המנוי והן לגבי ההסכם הלכאורי לרכישת שירותי תוכן שכוללות בין היתר חובות גילוי שונות לגבי העסקה.

 

ת"א 12241-09-10

 

לקריאה נוספת, ראו:

פרטנר תפצה לקוח שחתימתו שוכפלה וזויפה על גבי מסמכי ההתקשרות

 

ביהמ"ש דחה בקשה לייצוגית שהגישו לקוחות פרטנר בגין "טרטורים" ובזבוז זמנם

 

 

 

 

 
x

אהבתם? תנו לייק בפייסבוק.