אישור

הדפס  הדפס
  שלח לחבר
facebook google+
ראשי  >  חדשות משפטיות  > ד"ר אורלי אינס תובעת חמישה כלי תקשורת על חשיפת זהותה: "עשו לי סיכול ממוקד"

צילום מסך: חדשות 2

ד"ר אורלי אינס תובעת חמישה כלי תקשורת על חשיפת זהותה: "עשו לי סיכול ממוקד"


25.12.2012 | אלכסנדר כץ, אייס

שנתיים לאחר שזהות המתלוננת נגד ניצב בר לב ומנכ"ל המשרד לביטחון פנים נחשפה, דורשת אינס 1.13 מיליון שקל ממעריב, חדשות 2, ידיעות אחרונות, ישראל היום ואתר News1

פרשת אורי בר לב מסרבת לרדת מסדר היום. ד"ר אורלי אינס, שטענה כי הוטרדה מינית על ידי ניצב בר לב ועל ידי מנכ"ל המשרד לביטחון פנים חגי פלג, הגישה תביעה בסך 1.13 מיליון שקל נגד חמישה כלי תקשורת ועיתונאי אחד – ידיעות אחרונות, מעריב, ישראל היום, חדשות 2, אתר News1 והעורך והבעלים שלו העיתונאי יואב יצחק.

בתביעה שהוגשה על ידי פרקליטיה של אינס, רונאל פישר, שלומי הדר והדר מורד ממשרד רונאל פישר, נרי ושות', נטען כי מ-19 בנובמבר 2010 פרסמו אותם כלי תקשורת פרטים אישיים על אינס, כגון גילה, מספר ילדיה, תפקידה, הפרויקט בו עבדה ובמסגרת איזה משרד ממשלתי פרויקט הוא פעל, ואף שלא פרסמו את שמה, הפרסומים אודותיה גרמו לחשיפת זהותה. בשל כך נאלצה אינס לחשוף עצמה ב-25 בנובמבר.

פרקליטיה של אינס כתבו בתביעה שהוגשה לפני מספר שבועות לבית משפט השלום בתל אביב, כי התביעה "תתמקד רק בחשיפת זהותה של התובעת כיריית פתיחה של לינץ' תקשורתי שעברה אינס לאחר או בגלל שהעזה ואזרה אומץ רב כי להתלונן על גורמים בכירים אלו. ואולם, מובן כי אין בכך אלא נדבך אחד מטענותיה או מתביעותיה נגד כלל העוולות כלפיה, לרבות בגין פרסומי לשון הרע, ונגד אלו המפרים זכויותיה".

אינס, שיזמה את פרויקט "עיר ללא אלימות" המופעל על ידי המשרד לביטחון פנים בערים רבות בישראל, טענה כי במהלך כנס באילת הוטרדה על ידי ניצב אורי בר לב. בעקבות החלטת היועץ המשפטי לממשלה לפתוח בחקירה נגדו, הודיע בר לב על יציאתו לחופשה ועל הסרת מועמדותו לתפקיד המפכ"ל. בהמשך נסגר התיק נגדו לאחר שבר לב התנצל בפני אינס והודיע על פרישתו מהמשטרה.‏ במקביל, באותה עת התפטר גם חגי פלג מתפקידו במשרד לביטחון פנים בעקבות תלונה של אינס ולאחר שנפתחה נגדו חקירה בנציבות שירות המדינה. באוקטובר 2011 נחתם עמו הסדר טיעון שלפיו הוא יינזף בחומרה ולא יוכל לעבוד בשירות המדינה במשך חמש שנים.

ב-25 בנובמבר 2010 חשפה אינס מעל במה את זהותה, כשאמרה: "שמי אורלי אינס. בשבועות האחרונים קיבלתי שם חדש - א'. אז אני כבר לא א'. אני לא מסתתרת לא מתביישת. לא עשיתי שום דבר רע, ואני לא מפחדת. בשבועות האחרונים, מאז העזתי להתלונן, דמי הותר בתזזיתיות חסרת תקדים. רבים עוסקים בניסיון להשחיר את אישיותי, את כוונותיי... בשבועות האחרונים הוצגתי על ידי גורמים כ'מתלוננת סדרתית', כמעלילת עלילות וכמי שבוחשת במינוי מפכ"ל המשטרה וכאישה מניפולטיבית".

"השחירו את דמותה ואישיותה של אינס"

בתביעה שהוגשה כעת נכתב כי אינס "הובלה לפני כשנתיים, ללא הסכמתה ושלא מרצון, חשופה אל כיכר העיר, שם דאגו הנתבעים בזה אחר זה – בין בשירות אותם עברייני מין ובין בשם המציצנות הבלתי נסבלת – לבצע בה סיכול ממוקד, להשחיר את דמותה ואישיותה, ובכך להעניק לגיטימציה והכשר למעשים חמורים מצד אלו שהופקדו להגן על שלומנו וביטחוננו". בהמשך צוין כי "חשיפתה של ד"ר אינס שלא מרצון וללא הסכמתה, לא רק שגרמו לה ולמשפחתה נזק ועוגמת נפש בל יתוארו, אלא העבירה מסר ציבורי לכל הקורבנות בעבירות מין שמהססות להתלונן כי דמן יהא בראשן אם יעזו לעשות כן".

בתביעה טוענים פרקליטיה של אינס כי הפרסומים הפרו את חוק הגנת פרטיות, ובכלל זה הפרו "באופן בוטה איסור מפורש לפרסום פרטים מזהים של ד"ר אינס בקשר לתלונתה כמי שנפגעה בעבירות מין", וגם "הפרו את ענייניה הפרטיים וצנעת חיה, לרבות עברה המיני בחשיפת זהותה כמתלוננת בעבירות מין, בכוונה לפגוע בה".

אינס ביקשה לפסוק לה בגין פגיעה זו 357 אלף שקל מידיעות אחרונות. מעריב נתבע על סכום של 297 אלף, יואב יצחק ואתר News1 נתבעו על 238 אלף שקל, חדשות 2 על 119 אלף שקל וישראל היום נתבעו על סך של 59 אלף שקל.

"תוצאה זו הינה בלתי נסבלת ובלתי אפשרית במציאות חיים ובחברה מתוקנת שבה יש למשפט ולחוק משקל", כתבו עורכי הדין רונאל פישר, שלומי הדר והדר מורד, "תביעה זו מוגשת כדי למצות תחילה את הדין עם אלו שחיפשו את זהותה של התובעת והובילו לשרשרת אירועים עגומה ולמעשים חמורים ונפשעים לא פחות כלפי התובעת ובכלל זה, הוצאת דיבתה רעה, פגיעה בלתי הפיכה במשלח ידה, גזילת זכויותיה בתכנית 'עיר ללא אלימות', ועוד".

ממעריב, ישראל היום, ידיעות אחרונות, חדשות 2 ויואב יצחק (News1), טרם התקבלו תגובות. תגובת משרד רונאל פישר, נרי ושות' לא התקבלה.

 
x

אהבתם? תנו לייק בפייסבוק.