אישור

הדפס  הדפס
  שלח לחבר
facebook google+
ראשי  >  חדשות משפטיות  > היועמ"ש: חברות הסלולר צריכות לקבל הסכמה מפורשת לגביית תשלום על שירותי תוכן

יהודה וינשטיין

היועמ"ש: חברות הסלולר צריכות לקבל הסכמה מפורשת לגביית תשלום על שירותי תוכן


20.11.2012 | עו"ד אנה נודל

היועץ המשפטי לממשלה יהודה ויינשטיין הגיש את עמדתו במסגרת תביעה ייצוגית נגד סלקום, וציין כי החברות הסלולריות משמשות למעשה כמנפיקות של כרטיסי חיוב בעלות הרשאה לחשבונו של הלקוח עבור צד ג'

היועץ המשפטי לממשלה יהודה ויינשטיין סבור כי חברות הסלולר אחראיות על הגבייה שהן מבצעות מהלקוחות עבור נותני שירותי תוכן, וכי הן משמשות לעניין זה כמנפיקות של כרטיס חיוב.

עמדתו של היועץ המשפטי לממשלה התבקשה במסגרת הדיונים בבקשה לתביעה ייצוגית שהוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד חברת סלקום. התובעים הייצוגיים טוענים כי סלקום חייבה את לקוחותיה ללא הסכמתם על שירותי תוכן של חברות שונות.

ויינשטיין סבר כי על סלקום להיות אחראית על פעולות הגבייה שהיא נוקטת מול לקוחותיה עבור צדדים שלישיים, ובכלל זה עליה לקבל את הסכמתם המפורשת של הלקוחות לקבלת שירותי התוכן ולגבייה בעבורם. מאחר שסלקום נטלה לעצמה את הזכות לגבות כסף מחשבונו של הלקוח עבור צדדים שלישיים, עליה מוטלת החובה להבטיח כי הלקוחות אכן הסכימו לגבייה שנעשתה מחשבונם.

"סלקום בעלת הרשאה כללית לחשבונות של לקוחותיה והיא שגובה בפועל (ומקבלת על כך עמלות). עבור עצמה היא מחויבת לקבל את הסכמת הלקוח לגביה של תשלומים מהחשבון. כך, גם משהיא גובה עבור צדדים שלישיים,  עליה להבטיח כי הגביה נעשית כדין. בפועל הרי שהמכשיר הסלולרי הוא למעשה אמצעי תשלום על כל המשמעויות הנגזרות מכך", נכתב במסמך העמדה שהוגש לבית המשפט.

כמו כן ציין היועץ המשפטי לממשלה כי "סלקום בפעילותה זו משמשת כמנפיקה של כרטיס חיוב ולפיכך צריכה לעמוד בהוראות הדין הרלוונטיות, הן מבחינת מהות השימוש במכשיר הסלולרי והן מבחינת הוראות הדין אשר חלות עליה. על סלקום להפריד את פעילותה כנותנת שירותי טלפוניה מפעילותה כבעלת הרשאה כללית לחשבונו של הלקוח עבור צדדים שלישיים, שכן מדובר בסוגים שונים של מתן שירותים, אשר להבחנה ולהפרדה ביניהם ישנה חשיבות רבה מבחינת הלקוח".

 
x

אהבתם? תנו לייק בפייסבוק.


טעינה