תאריך תצוגה: 09/01/2020
הקליקו על כותרת הסעיף
1. מטרה
2-46. מטרה
47. מטרה
פרק י"א: סיוע לעסקים במצוקה - הוראת שעה
48. מקורות הקרן
49. גבייה
50. דחיית מועד הגבייה
51. העברת סכומים לקרן לאחר ניכוי הוצאות
52. דיווח לכנסת
53. תוקף
54-79. תוקף
פרק כ"א: היטל בשל צריכת מים עודפת - הוראת שעה
סימן א': פרשנות
80. מטרה
81. הגדרות
סימן ב': חיוב צרכן ביתי בתשלום היטל
82. חיוב צרכן ביתי בתשלום היטל
83. היטל ביישוב מוכרז
84. הוראות מיוחדות לעניין תוספת לצריכת המים שבשלה חל החיוב בהיטל
85. תשלום היטל לספק מים
86. זקיפת סכום היטל במקרה של תשלום חלקי
87. פיגור בתשלום היטל
88. זיכוי או חיוב הצרכן הביתי בעקבות מסירת דיווח על מספר הנפשות של הצרכן
סימן ג': הוראות בקשר להפקדת כספי ההיטלוהעברתם לאוצר המדינה
89. הפקדתם של כספי היטל נטו בחשבון נפרד
90. העברת כספי היטל נטו לחשבון המדינה
91. פיגור בהפקדה או בהעברה של כספי היטל נטו
92. ספק המים כנאמן בעבור המדינה לעניין גבייתו של היטל והעברת כספי היטל נטו לחשבון המדינה
93. העברת דיווחים למנהל רשות המים ולחשב הכללי
94. קיזוז סכומים כנגד חוב בעד כספי היטל נטו
95. גבייה בידי המדינה לפי פקודת המסים (גבייה)
סימן ד': עיצום כספי
96. עיצום כספי
97. הפרה נמשכת והפרה חוזרת
98. הודעה על כוונת חיוב
99. זכות טיעון
100. החלטת מנהל רשות המים ודרישת תשלום
101. סכומים מופחתים
102. סכום מעודכן של העיצום הכספי
103. המועד לתשלום העיצום הכספי
104. הפרשי הצמדה וריבית
105. גבייה
106. עתירה
107. פרסום
סימן ה': עונשין
108. אי-מסירת סכום החיוב בהיטל לצרכן הביתי
109. אי-הפקדה או אי-העברה של כספי היטל נטו
110. אחריות משרה בספק המים
סימן ו': הוראות שונות
111. הסכמה בין צרכן ביתי לספק מים על השבת כספים שנגבו ביתר
112. בירור תלונות של צרכנים ביתיים
113. הוראות נוספות לגבי השבת כספים שנגבו ביתר
114. דיווח למנהל רשות המים על הגינון הציבורי
115. שמירת סודיות
116. שינוי התוספת לפרק כ"א
117. שינוי סכום ההיטל
118. התאמת כללי הרשויות המקומיות להוראות פרק זה
119. תקנות לביצוע פרק כ"א
120. תיקון חוק בתי משפט לעניינים מינהליים - מס' 44
121. פרק כ"א - הוראת שעה
122. הוראה מיוחדת לעניין כספי ההיטל נטו
123. הוראת מעבר לעניין העברת כספי ההיטל נטו לאוצר המדינה בידי חברה
124. הוראת מעבר לעניין חיובו בהיטל של צרכן ביתי כאמור בפסקה (3) להגדרה "צרכן ביתי"
תוספת לפרק כ"א
1. הודעה מאת ספק מים לעניין החובה של צרכן ביתי לדווח על מספר הנפשות המתגוררות ביחידת הדיור
125-149. שינוי מספר הנפשות הרשומות אצל הספק בהתאם להחלטת רשות המים או בית משפט
פרק כ"ו: אזורי עדיפות לאומית
150. מטרה
151. החלטה על אזור עדיפות לאומית
152. מתן הטבות לאזור עדיפות לאומית
153. ביטול החלטה על אזור עדיפות לאומית או על מתן הטבות, או הפחתה משמעותית של ההטבות
154. חובת דיון תקופתי בהחלטה על אזור עדיפות לאומית
155. דיווח שנתי לממשלה
156. דיווח חצי שנתי לוועדה
157. דין וחשבון שנתי
158. פרסום
159. ביצוע והפעלת סמכויות
160. שמירת דינים וסמכויות
161. ביטול חוק ערי ואזורי פיתוח
162. פרק כ"ו - הוראת מעבר
178. הגדרות
179. הוראות לעניין חוק יסודות התקציב
179א. אישור תקציב התאמות לשנת 2012, לשנת 2014 ולשנת 2016 ושינויים בתקציב
179ב. דיווח לוועדת הכספים של הכנסת
180. הוראות לעניין חוק הפחתת הגירעון והגבלת ההוצאה התקציבית
181. הוראות לעניין חוק ערבויות מטעם המדינה
182. הוראות לעניין חוק בנק ישראל
183. הוראות לעניין חוק ביטוח בריאות ממלכתי
פרק כ"ט: הוראות שונות
184. תיקון חוק הפחתת הגירעון והגבלת ההוצאה התקציבית - מס' 10
185. תחילה

חוק ההתייעלות הכלכלית (תיקוני חקיקה ליישום התכנית הכלכלית לשנים 2009 ו-2010), התשס"ט-2009 1

1.   2-46.   47.   
מטרה
חוק זה בא לתקן חוקים שונים ולקבוע הוראות נוספות, במטרה לאפשר למשק הישראלי להתמודד עם השפעות המשבר הכלכלי-העולמי ולמזער את נזקיהן, להכין את התשתית שתביא בתום המשבר לצמיחת המשק תוך צמצום פערים כלכליים-חברתיים, וכן לצמצם את הגירעון הממשלתי תוך ייעול פעילות הממשלה, ולפתח אזורי פריפריה.

(תיקונים עקיפים לחוקים שונים. התיקונים הוכנסו בחוקים עצמם).
"מעביד ציבורי" - מעביד כהגדרתו בסעיף 2 לחוק לתשלום חלקי, למעט המדינה;
"סכום החיסכון" - הסכום שהופחת מדמי הבראה או ממשכורת של עובדיו של מעביד ציבורי בהתאם להסכם קיבוצי מאושר לפי סעיף 3 לחוק תשלום חלקי, או הסכום שהופחת, לפי חוק תשלום חלקי, מדמי ההבראה שעל מעביד ציבורי לשלם לעובדיו במהלך שנת 2009 או שנת 2010, לפי העניין;
"עובד" - כהגדרתו בסעיף 1 לחוק הביטוח הלאומי, למעט עובד המדינה, מי שעובד אצל מעביד ציבורי ועובד במשק בית;
"שווי יום חופשה" - סכום השווה למחצית השכר החודשי, כשהוא מחולק ב-30;
"שכר חודשי" - השכר שממנו מגיעים דמי ביטוח לפי חוק הביטוח הלאומי בעד חודש ספטמבר 2009.
48. 2
מקורות הקרן
(א) מעביד החייב בתשלום דמי ביטוח לאומי בעד עובד בעבור חודש ספטמבר 2009, לפי סעיף 342 לחוק הביטוח הלאומי, יהא חייב באותו מועד בנוסף להם בתשלום סכום חד-פעמי בשווי יום חופשתו של כל אחד מעובדיו.
(ב) מעביד החייב בתשלום לפי סעיף קטן (א) ינכה מהשכר החודשי של העובד סכום השווה למחצית משווי יום חופשתו באופן שבו מנוכים דמי ביטוח לאומי.
(ג) מעביד ציבורי הכלול ברשימה שיפרסם שר האוצר, בצו, יעביר למוסד לביטוח לאומי, לא יאוחר מיום 31 באוקטובר של כל אחת מהשנים 2009 ו-2010, את סכום החיסכון שלו באותה שנה; הסכום שיעביר מעביד ציבורי למוסד יהיה לפי אישור של רואה חשבון מטעם המעביד הציבורי על סכום החיסכון.
49.   
50.   
51.   
52.   
53.   54-79.   
תוקף
סימן א': פרשנות
80.   
81.   
"חוק המים" - חוק המים, התשי"ט-1959;
"יום התחילה" - יום תחילתו של חוק זה;
"יישוב מוכרז" 3 - יישוב שמתקיים לגביו אחד מאלה:
(1) ממוצע מספר הימים בשנה, בשנים 2006 עד 2008, שבהם עלתה בו הטמפרטורה על 38° C , הוא למעלה מ-20 ימים, בהתאם לנתוני השירות המטאורולוגי הישראלי במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים, ואשר מנהל רשות המים הכריז, בהודעה ברשומות, שהוא יישוב מוכרז לעניין פסקה זו;
(2) ממוצע מספר הימים בשנה, בשנים 2006 עד 2008, שבהם עלתה בו הטמפרטורה על 40° C , הוא למעלה מ-20 ימים, בהתאם לנתוני השירות המטאורולוגי הישראלי במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים, ואשר מנהל רשות המים הכריז, בהודעה ברשומות, שהוא יישוב מוכרז לעניין פסקה זו;
"כללי הקיצוב במים" - כללי המים (השימוש במים באזורי קיצוב), התשל"ו-1976;
"כללי הרשויות המקומיות" - כללי המים (תעריפים למים ברשויות מקומיות), התשנ"ד-1994;
"מדד המחירים לצרכן" - מדד המחירים לצרכן שמפרסמת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה;
"מועצת רשות המים" - מועצת רשות המים שמונתה לפי סעיף 124טו לחוק המים;
"מנהל רשות המים" - מנהל רשות המים שמונה לפי סעיף 124יט לחוק המים;
"מספר נפשות מוכר" - כל אחד מאלה, לפי העניין:
(1) לגבי צרכן ביתי כאמור בפסקאות (1) ו-3(ב) להגדרה "צרכן ביתי" - מספר הנפשות המתגוררות ביחידת דיור אחת של הצרכן הביתי, בהתאם להוראות התוספת לפרק זה; ואולם כל עוד לא העביר הצרכן הביתי דיווח לספק המים בהתאם להוראות התוספת האמורה, ייחשב לגבי התקופה הראשונה והתקופה השניה מספר הנפשות המוכר כמספר הנפשות לפי נתוני ספק המים;
(2) לגבי צרכן ביתי כאמור בפסקאות (2) ו-(3)(א) להגדרה "צרכן ביתי" - הגבוה מבין אלה:
(א) סך הנפשות המתגוררות בכל יחידות הדיור שלהן הוא מספק מים, בהתאם להוראות התוספת לפרק זה;
(ב) סך האוכלוסייה בכל יחידות הדיור שלהן הוא מספק מים, בהתאם לפרסום האחרון של רשימת היישובים, אוכלוסייתם וסמליהם שפרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה; רשות המים תפרסם את הפרסום האמור באתר האינטרנט שלה;
"ספק", "ספק מים" - מי שמספק מים לפי רישיון הספקה, בין אם הפיקם בעצמו ובין אם קיבלם מספק אחר, למעט ספק המספק מים לספק אחר;
"צריכת מים" -
(1) לגבי צרכן ביתי כאמור בפסקאות (1) ו-(3)(ב) להגדרה "צרכן ביתי" - צריכת מים למטרת צורכי בית, לרבות צריכה המיוחסת לצרכן ביתי מתוך צריכה של כמה צרכני מים;
(2) לגבי צרכן ביתי כאמור בפסקה (2) להגדרה "צרכן ביתי" - כל כמות המים השפירים המסופקת לו ושהוא צורך, בניכוי כמות המים למטרת חקלאות ולמטרת תעשייה, ובלבד שאותה כמות נמדדה באמצעות מדי מים נפרדים בכל אחד מהשטחים המשמשים למטרות האמורות;
"צרכן ביתי" - כל אחד מאלה:
(1) צרכן מים שמתקיימים לגביו שני אלה:
(א) הוא מתגורר ביחידת דיור וצורך בה מים;
(ב) הוא לא קיבל רישיון הפקה לשנת הרישוי 2009 שבו נקבעה כמות לצריכה ביתית לפי סעיף 18(ד) לכללי הקיצוב במים כנוסחם ערב יום התחילה, ולא חלות על צריכת המים שלו ההוראות כאמור באותו סעיף;
(2) צרכן מים שהוא קיבוץ וקיבל רישיון הפקה לשנת הרישוי 2009, שבו נקבעה כמות לצריכה ביתית לפי סעיף 18(ד) לכללי הקיצוב במים, כנוסחם ערב יום התחילה; ואולם לעניין צרכן ביתי כאמור בפסקה זו, שבו קיימת מדידה נפרדת של מים לצורכי בית בכל אחת מיחידות הדיור שבתחומו באמצעות מד מים המותקן בה, ייחשב כל אדם שמתגורר ביחידת דיור כאמור, ונכלל במספר הנפשות המוכר באותה יחידת דיור, כצרכן ביתי כאמור בפסקה (1) להגדרה "צרכן ביתי", ויחולו לגבי אותו אדם ההוראות החלות על צרכן ביתי כאמור בפסקה (1) האמורה, כקבוע בפרק זה, לכל דבר ועניין;
(3) צרכן מים שהוא אחד מאלה:
(א) יישוב שמתקיימים לגביו כל אלה:
(1) הוא קיבל רישיון הפקה לשנת הרישוי 2009, שבו נקבעה כמות לצריכה ביתית לפי סעיף 18(ד) לכללי הקיצוב במים, כנוסחם ערב יום התחילה;
(2) הוא מספק מים למטרת צורכי בית לכמה יחידות דיור, שאין בכל אחת מהן מדידה נפרדת של מים לצורכי בית באמצעות מד מים המותקן ביחידת הדיור;
(3) הוא אינו קיבוץ;
(ב) יחיד שמתגורר ביישוב כאמור בפסקת משנה (א) שבכל אחת מיחידות הדיור שבתחומו קיימת מדידה נפרדת של מים לצורכי בית באמצעות מד מים המותקן בה;
"קיבוץ" - אגודה שיתופית שסווגה על ידי רשם האגודות השיתופיות, כמשמעותו בפקודת האגודות השיתופיות, לפי הפקודה האמורה כקיבוץ, כקיבוץ שיתופי או כקיבוץ מתחדש, למעט קיבוץ עירוני;
"רישיון הפקה" - כמשמעותו בסעיף 23 לחוק המים;
"רשות המים" - הרשות הממשלתית למים ולביוב, שהוקמה לפי סעיף 124יא לחוק המים;
"תאגיד בנקאי" - כהגדרתו בחוק הבנקאות (רישוי), התשמ"א-1981;
"התקופה הראשונה" - התקופה שמיום התחילה עד יום י"ג בחשוון התש"ע (31 באוקטובר 2009);
"התקופה השנייה" - התקופה שמיום י"ד בחשוון התש"ע (1 בנובמבר 2009) עד יום י"ד בטבת התש"ע (31 בדצמבר 2009);
"התקופה השלישית" - התקופה שמיום ט"ו בטבת התש"ע (1 בינואר 2010) עד יום כ"ד בטבת התשע"א (31 בדצמבר 2010).
82.   
83.   
84.   
(ב) נקבעה לו דרגת נכות רפואית של 100% או יותר לפי אחד מהחוקים האלה: חוק הנכים (תגמולים ושיקום), התשי"ט1959- [נוסח משולב]; חוק תגמולים לאסירי ציון ולבני משפחותיהם, התשנ"ב-1992; חוק התגמולים לנפגעי פעולות איבה, התש"ל-1970; חוק נכי רדיפות הנאצים, התשי"ז-1957; חוק נכי המלחמה בנאצים, התשי"ד-1954; חוק לפיצוי נפגעי גזזת, התשנ"ד-1994; חוק פיצוי לנפגעי פוליו, התשס"ז-2007;
(ג) הוא זכאי להטבות לפי הסכם בדבר גמלת ניידות, שנערך לפי סעיף 9 לחוק הביטוח הלאומי;
(2) 6.3 מטרים מעוקבים במהלך התקופה הראשונה, ו-10 מטרים מעוקבים במהלך התקופה השנייה והתקופה השלישית, אם נקבע כי הוא זכאי לקצבה לשירותים מיוחדים לפי סעיף 206 לחוק הביטוח הלאומי, לגמלה לפי פרק י' לחוק הביטוח הלאומי או לגמלת ילד נכה לפי סעיף 222 לחוק האמור.
(ב) זכאות לתוספת בכמות צריכת המים לצרכן ביתי כאמור בסעיף קטן (א), מותנית במסירת אישור מאת הגורם שמשלם את הגמלה המגיעה לצרכן הביתי כאמור בסעיף קטן (א), לפי החוק שחל לגביו לעניין דרגת נכותו הרפואית או לעניין זכאותו לגמלה או להטבות אחרות, לפי העניין, לספק המים.
(ג) צרכן ביתי כאמור בפסקה (2) להגדרה "צרכן ביתי", שהוראות סעיף קטן (א) מתקיימות לגבי יחיד המתגורר ביחידת דיור שלה הוא מספק מים, יהיה זכאי, בכל חודש, לתוספת בכמות צריכת המים, כמפורט באותו סעיף קטן, שתיווסף לכמות צריכת המים החודשית שבשלה חייב הצרכן הביתי האמור בתשלום היטל לפי סעיף 82(ב), בכפוף להוראות סעיף קטן (ב) לגבי כל יחיד כאמור.
85.   
(ה) הרשאה לחיוב כהגדרתה בחוק שירותי תשלום, התשע"ט-2019, שנתן צרכן ביתי לצורך תשלומים בעד השירותים הניתנים לו בידי הספק, יראו אותה כחלה גם לעניין תשלום ההיטל שהצרכן הביתי חייב בו לפי הוראות סימן זה.
(ו) כללה הודעת החיוב תקופה נמדדת שאינה חופפת, במלואה, את התקופה שבעד צריכת מים שבמהלכה חייב צרכן ביתי בתשלום היטל (בסעיף קטן זה - תקופת החיוב בהיטל), תחולק כמות הצריכה שנכללה בתקופה הנמדדת במספר הימים שבאותה תקופה, והצרכן יחויב בתשלום ההיטל בעד מחצית הכמות שצרך בימים שנכללים בתקופת החיוב בהיטל.
86.   
87.   
88.   
89.   
90.   
91.   
92.   
93.   
(ב) החשב הכללי או מנהל רשות המים רשאים להורות לספקי המים, כולם או חלקם, על העברת הפרטים כאמור בסעיף קטן (א), כולם או חלקם, במועדים אחרים או לגבי תקופות דיווח אחרות, כפי שיפורטו בהודעה שתפורסם באתר האינטרנט של רשות המים, ואולם אם ההוראה כאמור מיועדת לספק מסוים - תימסר ההודעה לאותו ספק.
(ג) החשב הכללי או מנהל רשות המים רשאים לפרסם באתר האינטרנט של רשות המים הוראות לעניין מתכונת הדיווח של הפרטים כאמור בסעיף קטן (א), לרבות נוסח הטפסים שיידרשו ספקי המים למלא, ולעניין אופן העברת הדיווח כאמור.
(ד) דיווחים כאמור בסעיף זה יהיו חתומים בידי נושא משרה שספק המים הסמיך לעניין זה, ואם לא הוסמך נושא משרה כאמור - בידי המנהל הכללי של ספק המים או בידי כל מי שממלא תפקיד מקביל גם אם תואר משרתו שונה; הדיווחים יאומתו בתצהיר, אלא אם כן קבע החשב הכללי, בהודעה שתפורסם באתר האינטרנט של רשות המים, לגבי כלל הספקים או חלקם, כי פרטים מסוימים לא ייחתמו או לא יאומתו כאמור בסעיף קטן זה.
(ה) (1) נושא משרה בספק המים יפקח על העברת דיווחים לפי סעיף זה בידי ספק המים, לרבות על מידת נכונותם ואמינותם, עמידתם במידת הפירוט ובמתכונת הדיווח הנדרשת והעברתם במועדים שנקבעו לכך.
(2) לא הועברו דיווחים בהתאם להוראות סעיף זה, יראו את נושא המשרה כאילו הפר את חובת הפיקוח החלה עליו כאמורבפסקה (1).
(ו) בסעיף זה, "נושא משרה" - כהגדרתו בסעיף 110.
94.   
95.   
על גבייה בידי המדינה של כל אחד מאלה תחול פקודת המסים (גבייה):
(1) גבייה של היטל ושל היטל נטו; ואולם המדינה לא תנקוט הליכי גבייה לפי הפקודה כאמור לגבי צרכן ביתי, אלא לאחר שהודיעה לספק המים כי בכוונתה לנקוט הליכים כאמור;
(2) גבייה של סכומים שעל ספק מים להשיב לחשבון המדינה כאמור בסעיף 113(ב).
96.   
97.   
98.   
99.   
100.   
101.   
102.   
103.   
104.   
105.   
106.   
107.   
108.   
109.   
ספק מים שלא הפקיד בחשבון נפרד, במועד ההפקדה, את כספי ההיטל נטו, בניגוד להוראות סעיף 89(ב), או שלא העביר לחשבון המדינה, במועד ההעברה, את כספי ההיטל נטו, בניגוד להוראות סעיף 90, ולעניין ספק מים שהוא חברה כהגדרתה בסעיף 2 לחוק תאגידי מים וביוב - הספק לא העביר את כספי ההיטל נטו לפי הוראות סעיף 123 במהלך התקופה הקבועה באותו סעיף, דינו - מאסר שנה או קנס כאמור בסעיף 61(א)(4) לחוק העונשין.
110.   
נושא משרה בספק מים חייב לפקח ולעשות כל שניתן למניעת ביצוע עבירות לפי סעיפים 108 ו-109 בידי ספק המים או בידי עובד מעובדיו; המפר הוראה זו, דינו - קנס כאמור בסעיף 61(א)(3) לחוק העונשין; בסעיף זה, "נושא משרה" - מנהל פעיל בספק המים, שותף למעט שותף מוגבל, או פקיד האחראי מטעם הספק על גבייתו של היטל הצריכה העודפת או על הפקדת כספי ההיטל נטו בחשבון הנפרד והעברתם לחשבון המדינה, ולעניין ספק המים שהוא רשות מקומית - ראש הרשות המקומית, גזבר הרשות המקומית או ממונה על הגבייה ברשות המקומית; יראו נושא משרה לעניין סעיף זה, כל מי שממלא תפקיד כאמור, גם אם תואר משרתו שונה.
111.   
112.   
113.   
114.   
115.   
116.   
117.   
118.   
119.   
120.   
בחוק בתי משפט לעניינים מינהליים, התש"ס-2000, בתוספת הראשונה, בפרט 32, בסופו יבוא:
"(10) החלטת מנהל רשות המים לפי סעיף 96 לחוק ההתייעלות הכלכלית (תיקוני חקיקה ליישום התכנית הכלכלית לשנים 2009ו-2010), התשס"ט-2009."
121.   
122.   
123.   
(א) בתקופה הראשונה ובתקופה השנייה, חברה כהגדרתה בסעיף 2 לחוק תאגידי מים וביוב תעביר את כספי ההיטל נטו לאוצר המדינה, באופן כמפורט להלן:
(1) שיעור מהכספים כאמור, השווה לשיעור שנקבע לפי סעיף חוק מס ערך מוסף, התשל"ו-1975, יועבר לאוצר המדינה באמצעות רשות המסים בישראל, במועד שבו על החברה האמורה לשלם מס ערך מוסף לפי החוק האמור; למען הסר ספק, לא יראו בדרך ההעברה של כספי ההיטל נטו לאוצר המדינה, כאמור בפסקה זו, משום הטלת מס ערך מוסף, משתמעת או מפורשת, על סכום ההיטל או על כספי ההיטל נטו;
(2) השיעור הנותר - בהתאם להוראות סימן ג'.
(ב) למען הסר ספק, הסכום שייגבה מצרכן ביתי בעבור ההיטל לא יעלה על 20 שקלים חדשים לכל מטר מעוקב, בשל כמות צריכת מים שבשלה על הצרכן הביתי לשלם את ההיטל האמור, אלא אם כן נקבע אחרת בצו לפי סעיף 117.
124.   
1.   הודעה מאת ספק מים לעניין החובה של צרכן ביתי לדווח על מספר הנפשות המתגוררות ביחידת הדיור   

(תיקון התש"ע)
הודעה מאת צרכן ביתי על מספר הנפשות המתגוררות ביחידת הדיור   

(תיקון התש"ע)
2. (א) קיבל צרכן ביתי הודעה כאמור בסעיף 1, ישלח לספק המים, בדואר, בפקסימיליה או בדואר אלקטרוני, את הדיווח בהתאם להודעה האמורה, כשהוא כולל את כל הפרטים שאותם נדרש הצרכן למלא, לרבות הצהרה בדבר נכונות אותם פרטים, בצירוף תמצית מן הרישום במרשם כמשמעותו בחוק מרשם האוכלוסין, התשכ"ה-1965 או תצלום ספח תעודות הזהות, של כל המתגוררים דרך קבע ביחידת הדיור של אותו צרכן, המעיד על שמם ומקום מגוריהם, ולגבי ילדים שטרם מלאו להם 18 שנים - בצירוף תמצית מן הרישום במרשם כמשמעותו בחוק מרשםהאוכלוסין, התשכ"ה-1965 או ספח תעודת הזהות של ההורה שבו מפורטים פרטי הילדים.
(ב) היה הצרכן הביתי מי שאינו אזרח ישראלי, יעביר לספק המים צילום של דרכונו וכן אישור שהייה כדין, במקום תעודת הזהות כאמור בסעיף קטן (א), וכן אחד מאלה לפי בחירתו של הצרכן:
(1) תצהיר מאומת לגבי מקום מגוריו;
(2) ספח תעודת זהות של בעל ההיתר להעסקתו של הצרכן הביתי לפי חוק עובדים זרים, התשנ"א-1991.
(ג) צרכן ביתי המתגורר ביחידת דיור שלא במקום מגוריו לפי ספח תעודת הזהות שלו (בפרט זה - מקום מגוריו הרשום), יצרף לדיווח מטעמו כאמור בסעיף קטן (א) תצהיר מאומת מטעמו בדבר מקום מגוריו בפועל ואישור בכתב מטעם ספק המים של מקום מגוריו הרשום כי לעניין חישוב היטל המים, הוא לא מתגורר ביחידת דיור במקום מגוריו הרשום אלא במקום מגוריו בפועל.
הודעה מאת ספק המים על מספר הנפשות המתגוררות ביחידת הדיור   
3. בתוך 14 ימים מהיום שבו קיבל ספק המים דיווח כאמור בסעיף 2, ימסור לצרכן הביתי, בדואר או באמצעי שבו העביר לו הצרכן את הדיווח האמור, הודעה על מספר הנפשות שהוא מכיר בהן; הספק יציין בכל הודעת חיוב של אותו צרכן את מספר הנפשות כאמור.
הודעה על שינוי   
4. צרכן ביתי ידווח לספק המים על כל שינוי במספר הנפשות המתגוררות ביחידת הדיור; דיווח כאמור יכלול את הפרטים כאמור בסעיף 2 וייעשה בהתאם למתכונת הדיווח הקבועה באותו סעיף; חל שינוי במספר הנפשות המתגוררות ביחידת הדיור בשל לידה או פטירה, תצורף לדיווח תעודת לידה או תעודת פטירה, לפי העניין.
עדכון בהתאם להודעה על שינוי   
5. שינה ספק המים את מספר הנפשות הרשומות אצלו כמתגוררות ביחידת הדיור, בהתאם לדיווח לפי סעיף 4, יחול אותו שינוי החל בהודעת החיוב הקרובה לאחר הודעת הצרכן כאמור, ואולם אם מסר הצרכן הביתי מסמכים ונתונים כאמור בסעיף 4, המאמתים את השינוי האמור לתקופת 30 הימים שקדמה למועד הדיווח, יחול השינוי האמור גם לגבי תקופה זו.
סתירה בין דיווח הצרכן הביתי לבין הנתונים הידועים לספק המים   
6. (א) ראה ספק המים כי קיימת סתירה בין מספר הנפשות שדווח בידי צרכן ביתי, כמתגוררות ביחידת הדיור, לבין הנתונים הידועים לו, יודיע על כך לצרכן הביתי בהודעת החיוב הקרובה, ויחייב את הצרכן בהתאם, רק החל מהודעת החיוב העוקבת להודעה האמורה.
(ב) במקרה של סתירה לעניין מספר הנפשות המתגוררות ביחידת הדיור, שהצרכן הביתי דיווח עליו לספק המים בעד התקופה הראשונה, יעדכן ספק המים בהתאם לכך את מספר הנפשות הרשומות אצלו כמתגוררות ביחידת הדיור בתקופת החיוב הראשונה שלאחר התקופה שלגביה נמסרה הודעת החיוב האמורה, והשינוי האמור יחול לגבי התקופה שתחילתה ביום התחילה.
125-149.   
150.   
151.   
152.   
153.   
154.   
155.   
156.   
157.   
158.   
159.   
160.   
161.   
חוק ערי ואזורי פיתוח, התשמ"ח-1988 - בטל.
162.   
178.   
179.   

[תיקונים: התש"ע (מס' 3), התשע"ג, התשע"ו]
(1) ההוצאה, ההוצאה המותנית בהכנסה, ההרשאה להתחייב ומספרי שיא כוח אדם בחוק התקציב הדו-שנתי בכל אחת משנות הכספים 2009 ו-2010, בכל אחת משנות הכספים 2011 ו–2012, בכל אחת משנות הכספים 2013 ו–2014 ובכל אחת משנות הכספים 2015 ו–2016 תהיה עד לסכום או למספר הנקוב בסעיף התקציב ביחס לאותה שנת כספים;
(2) לכל אחת משנות הכספים 2009 ו-2010, לכל אחת משנות הכספים 2011 ו–2012, לכל אחת משנות הכספים 2013 ו–2014 ולכל אחת משנות הכספים 2015 ו–2016, לפי העניין יהיה נקוב, בסעיף תקציב, בתחום פעולה או בתכנית, בחוק התקציב הדו-שנתי, סכום או מספר המתייחס לאותה שנה, ויראו אותם כסעיף תקציב, כתחום פעולה או כתכנית לאותה שנת כספים;
(3) נקבע בדין כי ייקבע סכום בתקציב שנתי למטרה מסוימת, ייקבע סכום כאמור בתקציב הדו-שנתי לכל אחת משנות הכספים 2009 ו-2010, לכל אחת משנות הכספים 2011 ו–2012, לכל אחת משנות הכספים 2013 ו–2014 או לכל אחת משנות הכספים 2015 ו–2016, לפי העניין;
(4) (א) על פי הצעת השר הנוגע בדבר או ממונה אחר על סעיף תקציב, חוץ מסעיף תקציב "הכנסת", רשאי שר האוצר, בכפוף להוראות חוק הפחתת הגירעון והגבלת ההוצאה התקציבית, התשנ"ב ובאישור ועדת הכספים של הכנסת, להעביר הוצאה, הוצאה מותנית בהכנסה והרשאה להתחייב, המתייחסת לאחת משנות הכספים 2009 ו-2010, לאחת משנות הכספים 2011 ו–2012, לאחת משנות הכספים 2013 ו–2014 או לאחת משנות הכספים 2015 ו–2016, לפי העניין, לאותו סעיף תקציב המתייחס לשנת הכספים האחרת, או לסעיף אחר בהתאם להוראות סעיף 11(ד) לחוק יסודות התקציב, ואולם אין להעביר כמה משרות משנת כספים אחת לשנת כספים אחרת;
(ב) לגבי סעיף תקציב "הכנסת" רשאית הוועדה המשותפת האמורה בסעיף 11(ב) לחוק יסודות התקציב, לפי הצעת יושב ראש הכנסת, להעביר הוצאה, הוצאה מותנית בהכנסה והרשאה להתחייב המתייחסת לאחת משנות הכספים 2009 ו-2010, לאחת משנות הכספים 2011 ו–2012, לאחת משנות הכספים 2013 ו–2014 או לאחת משנות הכספים 2015 ו–2016, לפי העניין, לסעיף תקציב "הכנסת" המתייחס לשנת הכספים האחרת, ואולם אין להעביר כמה משרות משנת כספים אחת לשנת כספים אחרת;
(5) (א) (1) נותר סכום עודף באחד מסעיפי התקציב שבחוק התקציב הדו-שנתי המתייחס לשנת הכספים 2009, יהיה השימוש באותו סכום מותר, בשנת הכספים 2010, רק בהתאם להוראות סעיף 13 לחוק יסודות התקציב; סכום שהשימוש בו הותר כאמור יראו אותו כסכום שהתווסף לאותו סעיף תקציב המתייחס לשנת הכספים 2010;
(2) נותר סכום עודף באחד מסעיפי התקציב שבחוק התקציב הדו–שנתי המתייחס לשנת הכספים 2011, יהיה השימוש באותו סכום מותר, בשנת הכספים 2012, רק בהתאם להוראות סעיף 13 לחוק יסודות התקציב; סכום שהשימוש בו הותר כאמור, יראו אותו כסכום שהיתוסף לאותו סעיף תקציב המתייחס לשנת הכספים 2012;
(3) נותר סכום עודף באחד מסעיפי התקציב שבחוק התקציב הדו–שנתי המתייחס לשנת הכספים 2013, יהיה השימוש באותו סכום מותר, בשנת הכספים 2014, רק בהתאם להוראות סעיף 13 לחוק יסודות התקציב; סכום שהשימוש בו הותר כאמור, יראו אותו כסכום שהיתוסף לאותו סעיף תקציב המתייחס לשנת הכספים 2014;
(4) נותר סכום עודף באחד מסעיפי התקציב שבחוק התקציב הדו–שנתי המתייחס לשנת הכספים 2015, יהיה השימוש באותו סכום מותר, בשנת הכספים 2016, רק בהתאם להוראות סעיף 13 לחוק יסודות התקציב; סכום שהשימוש בו הותר כאמור, יראו אותו כסכום שהתווסף לאותו סעיף תקציב המתייחס לשנת הכספים 2016;
(ב) (1) נותר סכום עודף בתכנית המנויה ברשימת העודפים המיוחדים שבחוק התקציב הדו-שנתי המתייחס לשנת הכספים 2009, יהיה השימוש באותו סכום מותר, בשנת הכספים 2010, רק בהתאם להוראות סעיף 14 לחוק יסודות התקציב; סכום שהשימוש בו הותר כאמור יראו אותו כסכום שהתווסף לאותו סעיף תקציב המתייחס לשנת הכספים 2010;
(2) נותר סכום עודף בתכנית המנויה ברשימת העודפים המיוחדים שבחוק התקציב הדו–שנתי המתייחס לשנת הכספים 2011, יהיה השימוש באותו סכום מותר, בשנת הכספים 2012, רק בהתאם להוראות סעיף 14 לחוק יסודות התקציב; סכום שהשימוש בו הותר כאמור יראו אותו כסכום שהיתוסף לאותו סעיף תקציב המתייחס לשנת הכספים 2012;
(3) נותר סכום עודף בתכנית המנויה ברשימת העודפים המיוחדים שבחוק התקציב הדו–שנתי המתייחס לשנת הכספים 2013, יהיה השימוש באותו סכום מותר, בשנת הכספים 2014, רק בהתאם להוראת סעיף 14 לחוק יסודות התקציב; סכום שהשימוש בו הותר כאמור יראו אותו כסכום שהיתוסף לאותו סעיף תקציב המתייחס לשנת הכספים 2014;
(6) (א) בשנת הכספים 2011 יותר שימוש, בהתאם להוראות סעיף 13 או 14, לפי העניין, לחוק יסודות התקציב, רק בסכום עודף באחד מסעיפי התקציב או בתכנית המנויה ברשימת העודפים המיוחדים, לפי העניין, שבחוק התקציב הדו-שנתי המתייחס לשנת הכספים 2010;
(ב) בשנת הכספים 2013 יותר שימוש, בהתאם להוראות סעיף 13 או 14, לפי העניין, לחוק יסודות התקציב, רק בסכום עודף באחד מסעיפי התקציב או בתכנית המנויה ברשימת העודפים המיוחדים, לפי העניין, שבחוק התקציב הדו–שנתי המתייחס לשנת הכספים 2012.
(ג) בשנת הכספים 2015 יותר שימוש, בהתאם להוראות סעיף 13 או 14, לפי העניין, לחוק יסודות התקציב, רק בסכום עודף באחד מסעיפי התקציב או בתכנית המנויה ברשימת העודפים המיוחדים, לפי העניין, שבחוק התקציב הדו–שנתי המתייחס לשנת הכספים 2014;
(ד) בשנת הכספים 2017 יותר שימוש, בהתאם להוראות סעיף 13 לחוק יסודות התקציב, רק בסכום עודף באחד מסעיפי התקציב שבחוק התקציב הדו–שנתי המתייחס לשנת הכספים 2016;
(7) לכל אחת משנות הכספים 2009 עד 2016 יראו את הסכום שנקבע לפי סעיף 48 לחוק יסודות התקציב, לשם קבלת הלוואה מבנק ישראל, כסכום שנקבע לאותה מטרה לאותה שנת כספים.
179א.   

ניתן אישור להצעות כאמור, יראו את הסכומים שאושרו כסכומים שהתווספו לתקציב המתייחס לשנת הכספים 2012.
(ב1) הממשלה תביא לאישור ועדת הכספים של הכנסת בתוך 21 ימים לפני תחילת שנת הכספים 2014 את הצעת הממשלה -
(1) לשימוש ולהקצאה של תקציב ההתאמות בשנת 2014;
(2) לשינויים בחלק התקציב הדו–שנתי המתייחס לשנת 2014, בשים לב לשינויים שבוצעו לגבי חלק התקציב המתייחס לשנת 2013 וכן לשינויים הדרושים לממשלה באותו מועד; לעניין פסקה זו, "שינויים " - כמשמעותם בסעיף 11 לחוק יסודות התקציב;

ניתן אישור להצעות כאמור, יראו את הסכומים שאושרו כסכום שהיתוסף לתקציב המתייחס לשנת הכספים 2014.
(ב2) הממשלה תביא לאישור ועדת הכספים של הכנסת בתוך 14 ימים לפני תחילת שנת הכספים 2016 את הצעות הממשלה לשינויים בחלק התקציב הדו–שנתי המתייחס לשנת 2016, בשים לב לשינויים שבוצעו לגבי חלק התקציב המתייחס לשנת 2015 וכן לשינויים הדרושים לממשלה באותו מועד; ניתן אישור להצעות כאמור, יראו את הסכומים שאושרו כסכום שהתווסף לתקציב המתייחס לשנת הכספים 2016; לעניין זה, "שינויים" - כמשמעותם בסעיף 11 לחוק יסודות התקציב.
(ג) אין בהוראות סעיף זה כדי לגרוע מהוראות סעיף 11 לחוק יסודות התקציב או מהוראות סעיף 179(4).
179ב.   
(א) בתוך 90 ימים לפני תחילת שנת הכספים 2012, ונוסף על חובות הדיווח לפי חוק יסודות התקציב או לפי כל דין אחר, תגיש הממשלה לוועדת הכספים של הכנסת דין וחשבון על כל אלה, ותציג אותו לפניה:
(1) תחזית מאקרו–כלכלית לשנת 2012, על התפתחויות בכלכלת ישראל, ובכלל זה תחזית הצמיחה והתפתחויות בשוק העבודה;
(2) התפתחויות בכלכלת העולם והשלכותיהן על כלכלת ישראל;
(3) תחזית ההכנסות לשנת 2012, המעודכנת לאותו מועד;
(4) תחזית צורכי ההוצאה התקציבית לשנת 2012, המעודכנת לאותו מועד;
(5) היערכות הממשלה כתוצאה משינויים בתחזיות כאמור או כתוצאה מהתפתחויות כלכליות אחרות, ככל שהיערכות כזו נדרשת לעמידה ביעדי המדיניות שנקבעו;
(6) תכנית תקציב בהתייחס לשנת הכספים 2014 לפי הוראת סעיף 1(א)(4) לחוק–יסוד: תקציב המדינה לשנים 2009 עד 2012 (הוראות מיוחדות) (הוראת שעה).
(א1) בתוך תשעים ימים לפני תחילת שנת הכספים 2014, תגיש הממשלה לוועדת הכספים של הכנסת תכנית תקציב בהתייחס לשנת הכספים 2016, לפי הוראות סעיף 1(א)(4א) לחוק היסוד.
(א2) בתוך 21 ימים לפני תחילת שנת הכספים 2014, ונוסף על חובות הדיווח לפי חוק יסודות התקציב או לפי כל דין אחר, תגיש הממשלה לוועדת הכספים של הכנסת דין וחשבון על כל אלה, ותציג אותו לפניה:
(1) תחזית מאקרו–כלכלית לשנת 2014, על התפתחויות בכלכלת ישראל, ובכלל זה תחזית הצמיחה והתפתחויות בשוק העבודה;
(2) התפתחויות בכלכלת העולם והשלכותיהן על כלכלת ישראל;
(3) תחזית ההכנסות לשנת 2014, המעודכנת לאותו מועד;
(4) תחזית צורכי ההוצאה התקציבית לשנת 2014, המעודכנת לאותו מועד;
(5) היערכות הממשלה כתוצאה משינויים בתחזיות כאמור או כתוצאה מהתפתחויות כלכליות אחרות, ככל שהיערכות כזו נדרשת לעמידה ביעדי המדיניות שנקבעו.
(א3) בתוך 90 ימים מתחילת שנת הכספים 2016, ונוסף על חובות הדיווח לפי חוק יסודות התקציב או לפי כל דין אחר, תגיש הממשלה לוועדת הכספים של הכנסת דין וחשבון על כל אלה, ותציג אותו לפניה:
(1) תחזית מאקרו–כלכלית לשנת 2016, על התפתחויות בכלכלת ישראל, ובכלל זה תחזית הצמיחה והתפתחויות בשוק העבודה;
(2) התפתחויות בכלכלת העולם והשלכותיהן על כלכלת ישראל;
(3) תחזית ההכנסות לשנת 2016 , המעודכנת לאותו מועד;
(4) תחזית צורכי ההוצאה התקציבית לשנת 2016, המעודכנת לאותו מועד;
(5) היערכות הממשלה כתוצאה משינויים בתחזיות כאמור או כתוצאה מהתפתחויות כלכליות אחרות, ככל שהיערכות כזו נדרשת לעמידה ביעדי המדיניות שנקבעו.
(א4) בתוך 45 ימים מתחילת שנת הכספים 2016, ידווח החשב הכללי במשרד האוצר לוועדת הכספים של הכנסת לגבי ניהול הוצאות הממשלה במהלך שנת כספים, במצב שבו לא התקבל חוק תקציב לפני תחילתה של שנת הכספים.
(א5) הממונה על התקציבים במשרד האוצר יגיש לוועדת הכספים של הכנסת דיווח לעניין שאלת קביעתו של תקציב המדינה כתקציב דו–שנתי לא יאוחר מיום כ"ג בניסן התשע"ו (1 במאי 2016).
(ב) ועדת הכספים של הכנסת תקיים דיון בדין וחשבון ובתכנית התקציב שהגישה הממשלה, והיא רשאית לדרוש מהממשלה דיווח נוסף על העניינים המנויים בסעיפים קטנים (א) עד (א3) וכן דיווח בדבר ביצוע לפי חוק התקציב הדו–שנתי לשנים 2011 ו–2012, לשנים 2013 ו–2014 או לשנים 2015 ו–2016, לפי העניין, כפי שתורה הוועדה.
180.   
הוראות לעניין חוק הפחתת הגירעון והגבלת ההוצאה התקציבית

[תיקונים: התש"ע (מס' 3), התשע"ג, התשע"ו]
לעניין סעיף לחוק הפחתת הגירעון והגבלת ההוצאה התקציבית, התשנ"ב-1992 -
(1) סכום ההוצאה הממשלתית בחוק התקציב הדו-שנתי, לשנת הכספים 2009, יתייחס, בהתאם להוראות סעיף 6א האמור, לסכום ההוצאה הממשלתית לשנת התקציב 2008;
(2) סכום ההוצאה הממשלתית בחוק התקציב הדו-שנתי, לשנת הכספים 2010, יתייחס, בהתאם להוראות סעיף 6א האמור, לסכום ההוצאה הממשלתית בחוק התקציב הדו-שנתי, לשנת הכספים 2009;
(3) סכום ההוצאה הממשלתית בחוק התקציב הדו–שנתי, לשנת הכספים 2011 יתייחס, בהתאם להוראות סעיף 6א האמור, לסכום ההוצאה הממשלתית בחוק התקציב הדו-שנתי לשנת הכספים 2010;
(4) סכום ההוצאה הממשלתית בחוק התקציב הדו–שנתי, לשנת הכספים 2012, יתייחס, בהתאם להוראות סעיף 6א האמור, לסכום ההוצאה הממשלתית בחוק התקציב הדו–שנתי לשנת הכספים 2011;
(5) סכום ההוצאה הממשלתית בחוק התקציב הדו–שנתי, לשנת הכספים 2013, יתייחס, בהתאם להוראות סעיף 6א האמור, לסכום ההוצאה הממשלתית בחוק התקציב הדו–שנתי, לשנת הכספים 2012.
(6) סכום ההוצאה הממשלתית בחוק התקציב הדו–שנתי, לשנת הכספים 2014, יתייחס, בהתאם להוראות סעיף 6א האמור, לסכום ההוצאה הממשלתית בחוק התקציב הדו–שנתי, לשנת הכספים 2013.
(7) סכום ההוצאה הממשלתית בחוק התקציב הדו–שנתי, לשנת הכספים 2015, יתייחס, בהתאם להוראות סעיף 6א האמור, לסכום ההוצאה הממשלתית בחוק התקציב הדו–שנתי, לשנת הכספים 2014;
(8) סכום ההוצאה הממשלתית בחוק התקציב הדו–שנתי, לשנת הכספים 2016, יתייחס, בהתאם להוראות סעיף 6א האמור, לסכום ההוצאה הממשלתית בחוק התקציב הדו–שנתי, לשנת הכספים 2015.
181.   

[תיקונים: התש"ע (מס' 3), התשע"ג, התשע"ו]
לעניין סעיף 3(ב) לחוק ערבויות מטעם המדינה, התשי"ח-1958, יראו את הסכומים בתקציב הדו-שנתי המתייחסים לכל אחת מהשנים 2009 ו-2010, לכל אחת מהשנים 2011 ו–2012, לכל אחת מהשנים 2013 ו–2014 או לכל אחת מהשנים 2015 ו–2016, לפי העניין, כתקציב המדינה לאותה שנת כספים.
182.   

[תיקון התש"ע (מס' 3)]
לעניין סעיף 45 לחוק בנק ישראל, התשי"ד-1954, יראו את הסכומים בתקציב הדו-שנתי המתייחסים לכל אחת מהשנים 2009 ו-2010 או לכל אחת מהשנים 2011 ו–2012, לפי העניין, כתקציב השנתי הרגיל לאותה שנת כספים.
183.   

[תיקונים: התש"ע (מס' 3), התשע"ג, התשע"ו]
לעניין סעיף 8(ב) לחוק ביטוח בריאות ממלכתי, התשנ"ד-1994, יראו כל אחת משנות הכספים 2009 עד 2016 כשנת תקציב.
184.   
תיקון חוק הפחתת הגירעון והגבלת ההוצאה התקציבית - מס' 10
בחוק הפחתת הגירעון והגבלת ההוצאה התקציבית, התשנ"ב-1992 -
(1) בסעיף 5, במקום פסקה (4) יבוא:
"(4) בשנת הכספים 2009 - באופן שלא יעלה על 6%;
(5) בשנת הכספים 2010 - באופן שלא יעלה על 5 5%;
(6) בשנת התקציב 2011 - באופן שלא יעלה על 3%;
(7) בשנת התקציב 2012 - באופן שלא יעלה על 2%;
(8) בשנת התקציב 2013 - באופן שלא יעלה על 1 5%;
(9) בשנות התקציב 2014 ואילך - באופן שמדי שנה לא יעלה על 1%.";
(2) אחרי סעיף 8 יבוא:
"הוראת שעה לשנים 2009 ו-2010 - מימון ההוצאות הנובעות מהמשבר העולמי
9. (א) על אף הוראות סעיף 6א, נוכח השפעת המשבר העולמי על המשק הישראלי, בכל אחת משנות הכספים 2009 ו-2010, רשאית הממשלה להגדיל את סכום ההוצאה הממשלתית, בשיעור נוסף על השיעור האמור בסעיף 6א, שלא יעלה על 1.35% ביחס לסכום ההוצאה הממשלתית בשנת התקציב 2008, המחושב לפי סעיף 6א.
(ב) הגידול בסכום ההוצאה הממשלתית כאמור בסעיף זה, לא יובא בחשבון כחלק מסכום ההוצאה הממשלתית בשנים 2009 ו–2010 לצורך חישוב סכום ההוצאה הממשלתית לפי סעיף 6א בשנים הבאות".
185.   
[1.] ס"ח 2203, התשס"ט (23.7.2009), עמ' 157. הצ"ח - ממשלה 436, התשס"ט, עמ' 348.
תיקוניםס"ח 2220, התש"ע (31.12.2009), עמ' 292. הצ"ח - כנסת 288, התש"ע, עמ' 38;
ס"ח 2235, התש"ע (22.3.2010), עמ' 436 [התש"ע (מס' 2)]. הצ"ח - כנסת 314, התש"ע, עמ' 138;
ס"ח 2245, התש"ע (30.6.2010), עמ' 551 [התש"ע (מס' 3)]. הצ"ח - 498, התש"ע, עמ' 594;
ס"ח 2397, התשע"ג (22.5.2013), עמ' 71. הצ"ח - ממשלה 749, התשע"ג, עמ' 264;
ס"ח 2508, התשע"ו (9.11.2015), עמ' 30. הצ"ח - ממשלה 951, התשע"ה, עמ' 1352 ו–1566;
ס"ח 2604, התשע"ז (13.2.2017), עמ' 408. הצ"ח - ממשלה 1008, התשע"ו, עמ' 442;
ס"ח 2778, התשע"ט (9.1.2019), עמ' 201. הצ"ח - ממשלה 1246, התשע"ח, עמ' 1154.
[2.] המועד לתשלום החד-פעמי הקבוע בסעיף 48(א) לחוק נדחה בתחילה למועד תשלום דמי הביטוח הלאומי שמשלם מעביד בעד עובד בעבור חודש אוקטובר 2009 (ק"ת 6817, התשס"ט, עמ' 44), מאוחר יותר לזה שבעבור חודש דצמבר 2009 (ק"ת 6824, התש"ע, עמ' 111), מאוחר יותר לזה שבעבור חודש פברואר 2010 (ק"ת 6855, התש"ע, עמ' 618), ומאוחר יותר לזה שבעבור חודש מאי 2010 (ק"ת 6883, התש"ע, עמ' 996). בצו שפורסם בק"ת 7563, התשע"ו, עמ' 76 נקבעו המעבידים הציבוריים שיעבירו למוסד לביטוח הלאומי את סכום החסכון לשנת 2009.
[3.] הכרזה בדבר יישוב מוכרז לפי סעיף 81 לחוק פורסמה בי"פ 5980, התשס"ט, עמ' 5060.

מפת מסמך

פרק א': מטרת החוק
1. מטרה
2-46. מטרה
47. מטרה
פרק י"א: סיוע לעסקים במצוקה - הוראת שעה
48. מקורות הקרן
49. גבייה
50. דחיית מועד הגבייה
51. העברת סכומים לקרן לאחר ניכוי הוצאות
52. דיווח לכנסת
53. תוקף
54-79. תוקף
פרק כ"א: היטל בשל צריכת מים עודפת - הוראת שעה
סימן א': פרשנות
80. מטרה
81. הגדרות
סימן ב': חיוב צרכן ביתי בתשלום היטל
82. חיוב צרכן ביתי בתשלום היטל
83. היטל ביישוב מוכרז
84. הוראות מיוחדות לעניין תוספת לצריכת המים שבשלה חל החיוב בהיטל
85. תשלום היטל לספק מים
86. זקיפת סכום היטל במקרה של תשלום חלקי
87. פיגור בתשלום היטל
88. זיכוי או חיוב הצרכן הביתי בעקבות מסירת דיווח על מספר הנפשות של הצרכן
סימן ג': הוראות בקשר להפקדת כספי ההיטלוהעברתם לאוצר המדינה
89. הפקדתם של כספי היטל נטו בחשבון נפרד
90. העברת כספי היטל נטו לחשבון המדינה
91. פיגור בהפקדה או בהעברה של כספי היטל נטו
92. ספק המים כנאמן בעבור המדינה לעניין גבייתו של היטל והעברת כספי היטל נטו לחשבון המדינה
93. העברת דיווחים למנהל רשות המים ולחשב הכללי
94. קיזוז סכומים כנגד חוב בעד כספי היטל נטו
95. גבייה בידי המדינה לפי פקודת המסים (גבייה)
סימן ד': עיצום כספי
96. עיצום כספי
97. הפרה נמשכת והפרה חוזרת
98. הודעה על כוונת חיוב
99. זכות טיעון
100. החלטת מנהל רשות המים ודרישת תשלום
101. סכומים מופחתים
102. סכום מעודכן של העיצום הכספי
103. המועד לתשלום העיצום הכספי
104. הפרשי הצמדה וריבית
105. גבייה
106. עתירה
107. פרסום
סימן ה': עונשין
108. אי-מסירת סכום החיוב בהיטל לצרכן הביתי
109. אי-הפקדה או אי-העברה של כספי היטל נטו
110. אחריות משרה בספק המים
סימן ו': הוראות שונות
111. הסכמה בין צרכן ביתי לספק מים על השבת כספים שנגבו ביתר
112. בירור תלונות של צרכנים ביתיים
113. הוראות נוספות לגבי השבת כספים שנגבו ביתר
114. דיווח למנהל רשות המים על הגינון הציבורי
115. שמירת סודיות
116. שינוי התוספת לפרק כ"א
117. שינוי סכום ההיטל
118. התאמת כללי הרשויות המקומיות להוראות פרק זה
119. תקנות לביצוע פרק כ"א
120. תיקון חוק בתי משפט לעניינים מינהליים - מס' 44
121. פרק כ"א - הוראת שעה
122. הוראה מיוחדת לעניין כספי ההיטל נטו
123. הוראת מעבר לעניין העברת כספי ההיטל נטו לאוצר המדינה בידי חברה
124. הוראת מעבר לעניין חיובו בהיטל של צרכן ביתי כאמור בפסקה (3) להגדרה "צרכן ביתי"
תוספת לפרק כ"א
1. הודעה מאת ספק מים לעניין החובה של צרכן ביתי לדווח על מספר הנפשות המתגוררות ביחידת הדיור
הודעה מאת צרכן ביתי על מספר הנפשות המתגוררות ביחידת הדיור
הודעה מאת ספק המים על מספר הנפשות המתגוררות ביחידת הדיור
הודעה על שינוי
עדכון בהתאם להודעה על שינוי
סתירה בין דיווח הצרכן הביתי לבין הנתונים הידועים לספק המים
125-149. שינוי מספר הנפשות הרשומות אצל הספק בהתאם להחלטת רשות המים או בית משפט
פרק כ"ו: אזורי עדיפות לאומית
150. מטרה
151. החלטה על אזור עדיפות לאומית
152. מתן הטבות לאזור עדיפות לאומית
153. ביטול החלטה על אזור עדיפות לאומית או על מתן הטבות, או הפחתה משמעותית של ההטבות
154. חובת דיון תקופתי בהחלטה על אזור עדיפות לאומית
155. דיווח שנתי לממשלה
156. דיווח חצי שנתי לוועדה
157. דין וחשבון שנתי
158. פרסום
159. ביצוע והפעלת סמכויות
160. שמירת דינים וסמכויות
161. ביטול חוק ערי ואזורי פיתוח
162. פרק כ"ו - הוראת מעבר
פרק כ"ח: הוראות מיוחדות לתקציב המדינה לשנים 2009 עד 2016
178. הגדרות
179. הוראות לעניין חוק יסודות התקציב
179א. אישור תקציב התאמות לשנת 2012, לשנת 2014 ולשנת 2016 ושינויים בתקציב
179ב. דיווח לוועדת הכספים של הכנסת
180. הוראות לעניין חוק הפחתת הגירעון והגבלת ההוצאה התקציבית
181. הוראות לעניין חוק ערבויות מטעם המדינה
182. הוראות לעניין חוק בנק ישראל
183. הוראות לעניין חוק ביטוח בריאות ממלכתי
פרק כ"ט: הוראות שונות
184. תיקון חוק הפחתת הגירעון והגבלת ההוצאה התקציבית - מס' 10
185. תחילה