תאריך תצוגה: 15/09/2019
הקליקו על כותרת הסעיף
1. הזכות לייסד עמותה
2. בקשה לרישום עמותה
3. סייגים לרישום עמותה
4. סייגים לשם העמותה
5. רישום העמותה
5א. רישום זמני
7. פרסום ותעודת רישום
8. העמותה תאגיד
8א. שימוש בשם
8ב. מען ודרכי המצאה
8ג. המען הדיגיטלי
8ד. שמירת מסמכים במען של העמותה
פרק ב': תקנון
9. התקנון - כחוזה
10. תקנון רשום ותקנון מצוי
11. שינוי התקנון, השם והמטרות
12. תוכן התקנון
13. סייגים לסמכות
14. שינוי מען
פרק ג': חברים
15. כשירות
16. תנאים לחברות
17. מהות
18. פנקס חברים
פרק ד': מוסדות
19. מוסדות חובה ומוסדות רשות
סימן א': האסיפה הכללית
20. מועדים לכינוס האסיפה
21. הצבעה
22. רוב
23. פרוטוקול
24. אסיפת נציגים
סימן ב': הועד
25. סמכויות
26. בחירת הועד
26א. שכר חברי הועד
27. חובתו של חבר הועד
28. העברה מכהונה של הועד או של חבר בו
29. פנקס חברי הועד
30. ועדת ביקורת
30א. מינוי מבקר פנימי
31. כינון
31א. מינוי רואה חשבון
31ב. מינוי רואה חשבון בידי הרשם
31ג. הנוהל במינוי רואה חשבון
31ד. משרת רואה חשבון שנתפנתה
31ה. שכר רואה חשבון
32. ייחוד הכהונות
33. פסלות לכהונה
34. תוקף פעולות
34א. שכר חברי ועד וחברי ועדת ביקורת
34ב. הוצאות לניהול עמותה
34ג. חלוקה אסורה בעמותה
34ד. אחריות חברי ועד לחלוקה אסורה
34ה. הגדרות
34ו. אישור בית המשפט למיזוג
34ז. החלת הוראות חוק החברות על מיזוג לפי פרק זה
34ח. תוצאות המיזוג
34ט. תקנות לעניין פרק ד'2
פרק ה': ניהול חשבונות, הגשת מסמכים ועיון
35. פנקסי חשבונות
36. דו"ח כספי
36א. תרומה מישות מדינית זרה
37. ביקורת של רואה חשבון
37א. דוח מילולי
38. הגשת מסמכים לרשם
38א. הבהרת פרטים בדו"ח הכספי
38ב. הגשה באופן מקוון
39. עיון ופרסום
39א. סיוע והנחיה לעמותות בניהול ענייניהן
39ב. הסמכת מפקחים וסמכויות פיקוח
39ג. הסתייעות בבודק חיצוני, סמכויותיו וחובותיו
39ד. אישור לשמש בודק חיצוני, התלייתו וביטולו
39ה. דרישת מידע על ידי בודק חיצוני
39ו. דיווח לכנסת על הסתייעות בבודקים חיצוניים
פרק ו': חקירת תפקוד העמותה
40. חקירת עמותה
41. הוצאות החקירה
פרק ז': פירוק
42. דרכי הפירוק
סימן א': פירוק מרצון
43. החלטה על פירוק ומינוי מפרק
44. הצהרת כושר פרעון
45. תפקידי המפרק
46. הודעה לנושים
47. סיום הפירוק
48. שמירת סמכות
48א. העברת פירוק מרצון לפירוק לפי צו בית המשפט
סימן ב': פירוק לפי צו בית המשפט
49. עילות הפירוק
50. בקשה לצו פירוק
51. בירור מוקדם
52. ערעור
53. תחילת הפירוק
54. תחולת הוראות
סימן ג': הוראות משותפות
55. פעולות וייצוג
56. הוראות בית המשפט
56א. מעמד הרשם בהליכי פירוק
57. חובת מתן מידע
58. נכסי עמותה שפורקה
59. מחיקה, החיאה וביטול פירוק
פרק ח': אגודות קיימות
60. בקשת רישום
61. רישום אגודה כעמותה
62. אגודה שלא ביקשה להירשם
פרק ט': שונות
63. רשם העמותות
64. עבירות מרמה
64א. עבירות של אחריות קפידה
65. פטור מתחולה
66. ביצוע ותקנות
67. אי-תחולה
68. תחולת החוק העותמאני
69. תיקון חוק הנאמנות
70. תחילה
71. פרסום
1. קבלת חברים
2. זכויות וחובות של חבר
3. פקיעת חברות
4. מתן הודעות לחבר
5. זמן ומקום
6. הזמנה
7. תפקידים של אסיפה כללית רגילה
8. מנין
9. יושב ראש ומזכיר
10. החלטות
11. פרוטוקול
12. מספר החברים
13. תקופת הכהונה
14. השלמת הועד
15. ישיבות הועד
16. החלטות
17. פרוטוקול
18. זכות הייצוג
19. תחולת הוראות
20. הקמת סניפים וארגונם
21. העברת נכסים עודפים
תוספת שלישית18
הוראות תחילה ומעבר (מתוך פרק ג' לתיקון התשפ"ב)
18. הגדרות - פרק ג'
19. תחילה
20. מסירת מען דיגיטלי - הפיכה מרשות לחובה
21. תחולה לעניין תאגיד
22. הוראת מעבר לעניין חברות
23. הוראת מעבר לעניין עמותות

חוק העמותות, התש"ם-1980 1

1.   
2.   
(א) בקשה לרישום עמותה תוגש בידי המייסדים לרשם העמותות (להלן - הרשם) באופן מקוון ויצויינו בה שם העמותה, מטרותיה, מענה בישראל, מענה הדיגיטלי, אחד מכל פרט המנוי בתוספת הרביעית לחוק החברות, שמות המייסדים, מעניהם ומספרי זהותם; לבקשה יצורף תצהיר חתום בידי כל המייסדים על נכונותם לייסד עמותה, כאמור בבקשה, ולכהן בה כחברי ועד.
(ב) לאחר הגשת הבקשה, וכל עוד לא נרשמה העמותה, יכיר הרשם בכל בקשה לשינוי או לתיקון פרט כאמור בסעיף קטן (א), אם חתומים עליה רוב המייסדים החתומים על הבקשה המקורית; ובלבד שהוכח להנחת דעתו, כי הודעה על ההחלטה להגיש בקשה לשינוי או לתיקון, נשלחה לכל המייסדים בדואר רשום 14 ימים לפחות לפני מועד הגשתה. בקשה לשינוי או לתיקון כאמור בסעיף קטן זה, תוגש באופן מקוון.
(ג) על אף האמור בסעיפים קטנים (א) ו–(ב), הרשם רשאי לאפשר הגשת בקשה לפי אותם סעיפים קטנים שלא באופן מקוון אם התקיימו נסיבות שמצדיקות זאת.
(ד) בחוק זה -
"מען דיגיטלי" - כהגדרתו בחוק החברות.
3.   
4.   
(2) לא שינתה העמותה את שמה תוך ארבעה חודשים או תוך זמן אחר שקבע הרשם בדרישתו, לפי המאוחר, רשאי הרשם, בהסכמת היועץ המשפטי לממשלה, לשנות את שמה לשם שיבחר, בשים לב לשמה הקודם ולמטרותיה.
(3) החליט הרשם לשנות את שם העמותה כאמור בפסקה (2), ישלח לעמותה תעודת שינוי שם, ולעניין פרסומו יראו את השינוי כאילו נקבע על פי החלטת העמותה.
(4) שר המשפטים רשאי, באישור ועדת החוקה חוק ומשפט של הכנסת, לקבוע הוראות לעניין פרסום של שינוי השם לפי סעיף קטן זה.
5.   
5א. 3
רישום זמני

(תיקון התשמ"ח)
(א) הוגשה בקשה על פי סעיף 2 לרישום עמותה שמטרותיה גיוס כספים להצלת חיי אדם ולא רשם אותה הרשם בפנקס העמותות תוך שבועיים מיום שהוגשה הבקשה, שלא מחמת סירוב לרשמה, רשאים המייסדים לבקש משר הפנים שיורה על אופן בדיקת הבקשה ורישום העמותה תוך תקופה שלא תעלה על 14 ימים מיום מתן ההוראה כאמור.
(ב) על בדיקה ורישום עמותה לפי סעיף קטן (א) יחולו הוראות סעיפים 1, 3 ו-4.
(ג) תוקף רישום עמותה שנרשמה מכוח סעיפים קטנים (א) ו-(ב) הוא לשנה אחת.
(ד) חלפה שנה מיום רישומה הזמני של העמותה, ולא נרשמה העמותה לפי סעיף 5, יועברו נכסיה, לאחר שנפרעו חובותיה במלואם, לעמותה אחרת שקבע האפוטרופוס הכללי שמונה לפי חוק האפוטרופוס הכללי, התשל"ח-1978, ואשר מטרותיה קרובות, לדעתו, למטרות העמותה שתוקף רישומה הזמני פג.
6.   
7.   
8.   
8א.   
8ב. 4
מען ודרכי המצאה

(תיקון התשפ"ב)
(א) מיום שנרשמה עמותה, חובה שיהיה לה מען בישראל שאליו ניתן להפנות כל הודעה לעמותה.
(ב) הודעה על שינוי במען תימסר לרשם בתוך 14 ימים לאחר השינוי והוא ירשום את השינוי.
(ג) המצאת הודעה או מסמך לעמותה תהיה בהנחה במענה של העמותה כפי שהוא רשום אצל הרשם בשעת המסירה, או במשלוח אליו בדואר.
(ד) המצאת הודעה או מסמך מהרשם לעמותה, יכול שתהיה גם בהנחה במקום ששוכנע הרשם ששם מנהלת העמותה בפועל את פעילותה.
8ג. 5
המען הדיגיטלי

(תיקון התשפ"ב)
(א) מיום שנרשמה עמותה, חובה שיהיה לה מען דיגיטלי, אחד מכל פרט המנוי בתוספת הרביעית לחוק החברות.
(ב) הודעה על שינוי במען דיגיטלי כאמור בסעיף 2(א) תימסר לרשם בתוך 14 ימים לאחר השינוי והוא ירשום את השינוי.
(ג) הרשם ירשום את המען הדיגיטלי של העמותה שצוין לרישום כאמור בסעיף 2(א) או בהודעה על שינוי כאמור בסעיף קטן (ב), לאחר שהודיע לה כאמור בסעיף 3ב(א)(1) ו–(3) לחוק תקשורת דיגיטלית עם גופים ציבוריים, התשע"ח-2018, ולאחר שווידא שהמען הדיגיטלי תקין ופעיל.
8ד. 6
שמירת מסמכים במען של העמותה

(תיקון התשפ"ב)
(א) עמותה תשמור במענה את המסמכים האלה:
(1) תקנון העמותה;
(2) המסמכים המנויים בסעיף 39(א).
(ב) עמותה רשאית לשמור את המסמכים האמורים בסעיף קטן (א) באמצעים אלקטרוניים, ובלבד שלזכאים לעיין בהם תהיה אפשרות לקבל העתקים מהמסמכים.
9.   
10.   
11.   
12.   
13.   
14.   
15.   
(ב) על אף האמור בסעיף 4 בחוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות, התשכ"ב-1962, הצטרפות של קטין לעמותה והצבעה של קטין שהוא חבר העמותה באסיפה הכללית אינן טעונות הסכמת נציגו.
16.   
17.   
18.   
19.   
(2) הסכום האמור בפסקה (1) יהיה צמוד למדד המחירים לצרכן שמפרסמת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה; שר הפנים8 יפרסם ברשומות בתחילת חודש פברואר של כל שנה את הסכום האמור, כפי שהוא מעודכן לאותה שנה;
(3) בסעיף זה - "מחזור " - כהגדרתו בתוספת השניה ;
"רואה חשבון" - לרבות שותפות של רואי חשבון, חברת רואי חשבון או כל התאגדות חוקית אחרת של רואי חשבון.
20.   
21.   
22.   
23.   
24.   
25.   
26.   
26א.   
27.   
28.   
29.   
סימן ג': ועדת בקורת רואה חשבון ומבקר פנימי
30.   
30א.   
(ב) המבקר הפנימי יגיש לאישור הוועד הצעה לתכנית עבודה שנתית או תקופתית, לאחר שוועדת הביקורת בחנה אותה כאמור בסעיף 30(6א), והוועד יאשרה, בשינויים הנראים לו.
31.   
31א.   
31ב.   
31ג.   
31ד.   
31ה.   
סימן ד': סייגים לכהונה ותנאי העסקה
32.   
33.   
(4) מי שהורשע בפסק דין סופי בעבירה לפי סעיפים 290 עד 297 ו-414 עד 438 לחוק העונשין, התשל"ז-1977, או בעבירה אחרת שלדעת הרשם מפאת מהותה, חומרתה או נסיבותיה אין הוא ראוי לשמש כחבר ועד או כחבר ועדת הביקורת;
(5) תאגיד, אולם יכול לכהן כחבר הועד נציג של תאגיד החבר בעמותה, גם אם הנציג עצמו אינו חבר בעמותה.
(ב) לא יכהן כגוף מבקר מי שנותן שירותים לעמותה בשכר שלא כגוף מבקר.
34.   
34א.   
34ב.   
34ג.   
34ד.   
34ה.   
"רשם המשכונות" - כמשמעותו בחוק המשכון, התשכ"ז-1967;
"תאגיד יעד" - חברה לתועלת הציבור או עמותה, אחת או יותר, האמורה להתמזג עם תאגיד קולט באופן שיביא לחיסולה של החברה או העמותה;
"תאגיד מתמזג" - תאגיד יעד ותאגיד קולט;
"תאגיד קולט" - חברה לתועלת הציבור או עמותה, שכל נכסיו והתחייבויותיו של תאגיד היעד עוברים אליה במיזוג;
"תאגיד קשור" - תאגיד מתמזג, שהוא או המנהל הכללי שלו, דירקטור או חבר ועד בו, לפי העניין, 25% מהחברים בו או בעלי מניות שבידם 25% מזכויות ההצבעה בו, או קרוב של כל אחד מהם, הוא גם מנהל כללי, דירקטור, חבר ועד, חבר או בעל מניות בתאגיד אחר שאיתו מבקש התאגיד להתמזג, והכל לרבות באמצעות תאגידים שבשליטתו של מי מהמנויים בהגדרה זו.
34ו.   
(ב) בית המשפט לא יאשר מיזוג כאמור בסעיף זה, אלא אם כן שוכנע כי בנסיבות העניין צודק ונכון לעשות כן, בשים לב למטרות התאגידים המתמזגים ולפעילותם לפני המיזוג, לפי העניין, ובתנאים והסדרים שיקבע.
(ג) בית המשפט ישקול, בין השאר, בטרם מתן האישור למיזוג, את היותם של התאגידים המתמזגים תאגידים קשורים ואת הקשר ביניהם, וכן את עמידתם של התאגידים המתמזגים בהוראות הדין.
(ד) בית המשפט יחליט בבקשה לאישור מיזוג כאמור בסעיף זה לאחר שנתן לרשם ההקדשות או לרשם העמותות, לפי העניין, הזדמנות להביע את עמדתו, לרבות לעניין קיום דרישות הדין על ידי מי מהתאגידים המתמזגים עובר למיזוג.
(ה) חלו על המיזוג הוראות סעיף 345יב לחוק החברות, יראו את אישור בית המשפט למיזוג לפי סעיף זה, כאישור בית המשפט גם לעניין הסעיף האמור, ובלבד שהתקיימו שאר הוראות אותו סעיף וכן הוראות סעיף קטן (ג).
34ז.   
החלת הוראות חוק החברות על מיזוג לפי פרק זה

(תיקון התש"ע)
בלי לגרוע מהוראות לפי חוק זה, על מיזוג בין עמותות או מיזוג בין עמותה לחברה לתועלת הציבור, כאמור בפרק זה, יחולו ההוראות לפי חוק החברות שעניינן מיזוג, בשינויים המחויבים ובשינויים אלה:
(1) המיזוג טעון אישור של הוועד או של הדירקטוריון, לפי העניין, ושל האסיפה הכללית, בכל אחד מהתאגידים המתמזגים, ובמיזוג בין תאגידים קשורים - גם אישור ועדת הביקורת או הגוף המבקר, בכל אחד מהם;
(2) נוסף על הוראות סעיף 315 לחוק החברות, ישקול הוועד או הדירקטוריון של תאגיד מתמזג, לפי העניין, בטרם מתן אישור למיזוג, גם את מטרות תאגיד היעד מול מטרות התאגיד הקולט, את הנכסים שנצברו למטרותיו של התאגיד המתמזג ואת המחויבויות שקיבל על עצמו התאגיד המתמזג לעניין זה, לרבות כלפי תורמים לו;
(3) הצעת המיזוג כמשמעותה בסעיף 316 לחוק החברות תכלול בין השאר -
(א) פרטים בדבר החברים או בעלי המניות בתאגיד הקולט לאחר המיזוג, בציון החברים או בעלי המניות בתאגיד היעד, שיהיו חברים או בעלי מניות בתאגיד הקולט, לפי העניין, אם יש כאלה;
(ב) פרטים בדבר חברי הוועד או הדירקטוריון בתאגיד הקולט לאחר המיזוג, בציון חברי הוועד או הדירקטורים בתאגיד היעד, לפי העניין, שיהיו, בכפוף להוראות כל דין, חברי ועד או דירקטורים בתאגיד הקולט, אם יש כאלה;
(ג) ככל הנדרש, הסדרים נדרשים לקיום המחויבויות של תאגיד היעד, בין השאר לעניין נכסים שצבר למטרותיו עובר למיזוג, לרבות כלפי תורמים לו;
(ד) בכפוף להוראות כל דין, שינויים מבוקשים במטרות התאגיד הקולט בשל המיזוג;
(4) בטרם תתקבל החלטת האסיפה הכללית של כל אחד מהתאגידים המתמזגים, יציג לפניה הוועד או הדירקטוריון של התאגיד המתמזג, לפי העניין, את כל אלה:
(א) הצעת המיזוג, כאמור בפסקה (3);
(ב) פירוט הנכסים שהתאגיד המתמזג צבר למטרותיו עובר למיזוג והמחויבויות שקיבל על עצמו לעניין זה, לרבות כלפי תורמים לו;
(ג) היותם של התאגידים המתמזגים תאגידים קשורים, בציון הקשר ביניהם;
(ד) לעניין האסיפה הכללית של תאגיד היעד - את מטרות התאגיד הקולט;
(5) אישור האסיפה הכללית למיזוג בכל אחד מהתאגידים המתמזגים טעון הסכמה של 75% מהנוכחים והמשתתפים בהצבעה, למעט הנמנעים, אלא אם כן נקבע בתקנון התאגיד המתמזג רוב אחר לעניין זה; האסיפה הכללית תשקול בטרם מתן האישור, את השיקולים המפורטים בפסקאות (2) ו–(4), בשינויים המחויבים; שר המשפטים, באישור ועדת החוקה חוק ומשפט של הכנסת, רשאי לקבוע הוראות נוספות לעניין אסיפה כללית לאישור מיזוג כאמור, לרבות לעניין זימונה;
(6) תאגיד מתמזג שהוא עמותה, ימסור מסמכים או הודעות כאמור בסעיפים 317 ו–322 לחוק החברות, לרשם העמותות; תאגיד מתמזג שהוא חברה לתועלת הציבור, ימסור מסמכים או הודעות כאמור לרשם ההקדשות;
(7) נוסף על הודעות לפי סעיף 318 לחוק החברות, תאגיד מתמזג יפרסם הודעה בעיתון לתורמיו בהתאם להוראות לפי סעיף 318(ב);
(8) סעיפים 320 ו–321 לחוק החברות לא יחולו;
(9) היה תאגיד היעד חברה לתועלת הציבור שהוטל שעבוד צף על נכסיה, לא תהיה החברה האמורה רשאית להתמזג לתאגיד קולט שהוא עמותה, בלא הסכמת הנושה המובטח שלטובתו הוטל השעבוד הצף.
34ח.   
34ט.   
35.   
36.   
36א.   
(3) תאגיד שהוקם בחיקוק של אחד מהגופים המפורטים בפסקאות (1) או (2), או שגוף כאמור מחזיק ביותר ממחצית מסוג מסוים של אמצעי השליטה בתאגיד או שהוא מינה את התאגיד לפעול בשמו; לעניין זה, "אמצעי שליטה" , "החזקה" - כמשמעותם בחוק ניירות ערך, התשכ"ח-1968;
(4) חברת חוץ שמחזורה בשנת הכספים האחרונה שלגביה היה עליה להגיש דוח כספי, היה ברובו מגופים המנויים בפסקאות (1) עד (3);
"תרומה" - למעט הקלת מס, מלאה או חלקית, שניתנה מחוץ לישראל.
(ב) (1) עמותה שמחזורה עולה על 300,000 שקלים חדשים, תציין בדוח הכספי לפי סעיף 36, אם קיבלה או לא קיבלה בשנה שאליה מתייחס הדוח הכספי, תרומות מישויות מדיניות זרות ששוויין המצטבר עולה על סכום של 20,000 שקלים חדשים; בפסקה זו, "מחזור" - כהגדרתו בתוספת השניה.
(2) קיבלה העמותה תרומות כאמור בפסקה (1), יצוינו בדוח הכספי כל אלה, לגבי כל תרומה מישות מדינית זרה:
(א) זהות נותן התרומה;
(ב) סכום התרומה;
(ג) מטרת התרומה או ייעודה;
(ד) התנאים לתרומה, לרבות ההתחייבויות שנתנה העמותה בנוגע לתרומה, בעל פה או בכתב, במישרין או בעקיפין, אם יש כאלה.
(3) על העמותה לעשות כל שביכולתה כדי לדעת אם התרומה הגיעה מישות מדינית זרה, וחובת הדיווח כאמור בסעיף זה תחול אם ידעה או היה עליה לדעת שהתרומה היא מישות מדינית זרה כאמור.
(ג) העמותה תפרסם באתר האינטרנט שלה מידע כאמור בסעיף קטן (ב); הודיעה העמותה לרשם כי אין לה אתר אינטרנט, יפרסם הרשם את המידע כאמור באתר האינטרנט של משרד המשפטים.
37.   
37א.   
38.   
38א.   
38ב.   
39.   
(2) ממצאי פיקוח של הרשם או של מפקח לפי סעיף 39ב, דין וחשבון סופי של בודק חיצוני לפי סעיף 39ג, דין וחשבון סופי של חקירה לפי סעיף 40 או בקשת פירוק שהוגשה בידי הרשם לפי סעיף 50, והכול בכפוף להוראות סעיף קטן (ה);
(3) כל מסמך אחר שבידי הרשם הנוגע לעמותה, ובכלל זה מסמך שהכין הרשם או מי מטעמו לגביה והתכתבויות של הרשם עם העמותה או בנוגע אליה, בכפוף להוראות סעיפים קטנים (ד) ו–(ה).
(ג) הרשם רשאי לפרסם באינטרנט, בעצמו או באמצעות אחר, את המסמכים המפורטים בסעיף קטן (ב)(1) או את הפרטים הכלולים בהם, כולם או חלקם, בהתאם להוראות שקבע שר המשפטים לפי סעיף קטן (ו), ובלבד שלא יפורסמו שמות תורמים לעמותה; צורפה לדוח הכספי הודעה כאמור בסעיף 36(ב), יפרסם הרשם באינטרנט פירוט של כל התשלומים ששילמה העמותה או שהתחייבה לשלם כאמור באותה הודעה, בלא פירוט שמותיהם של מקבלי השכר הגבוה ביותר בעמותה.
(ד) על עיון במסמך כאמור בסעיף קטן (ב)(3) יחולו הוראות אלה:
(1) הרשם ימנע את העמדתו של המסמך, כולו או חלקו, לעיון הציבור, אם מצא כי התקיימה לגביו עילה אחת או יותר מהעילות המנויות בסעיף 9(א) לחוק חופש המידע, התשנ"ח-1998 (בסעיף זה - חוק חופש המידע), והוא רשאי למנוע את העמדתו של המסמך לעיון הציבור כאמור אם מצא כי התקיימה לגביו עילה אחת או יותר מהעילות המנויות בסעיף 9(ב) לחוק חופש המידע, והכול בשינויים המחויבים ובמידה הנדרשת בשל אותה עילה;
(2) הרשם לא יאפשר עיון במסמך שהוכן על ידי רשות ציבורית אחרת או עבורה, אלא לאחר התייעצות עמה; לעניין זה, "רשות ציבורית" - משרדי הממשלה ומוסדות מדינה אחרים, רשות מקומית וגוף אחר הממלא תפקידים ציבוריים על פי דין;
(3)9 הרשם לא יעמיד לעיון הציבור מסמך הכולל פרטי זיהוי של צד שלישי העשוי להיפגע, אלא לאחר שהודיע לו על כך ונתן לו הזדמנות להביע את עמדתו; קיבל אדם הודעה כאמור, רשאי הוא להודיע לרשם, בתוך 21 ימים, כי הוא מתנגד לגילוי המידע כולו או מקצתו, מכוח הוראות סעיף 9 לחוק חופש המידע או הוראות כל דין; החליט הרשם לדחות את ההתנגדות, יודיע על כך לצד השלישי, בכתב, בתוך זמן סביר, וכן יודיע לו על זכותו לעתור נגד החלטתו; הוגשה התנגדות כאמור - לא יועמד המידע לעיון הציבור עד תום המועד להגשת עתירה, ואם הוגשה עתירה - עד למתן החלטה בעתירה; לעניין זה, “צד שלישי” - למעט העמותה, חבר ועד העמותה, חבר ועדת ביקורת או הגוף המבקר של העמותה, גזבר העמותה, המבקר הפנימי של העמותה, המנהל הכללי של העמותה, משנהו, סגנו וכל מנהל הכפוף אליו במישרין, וכל ממלא תפקיד כאמור בעמותה אף אם תוארו שונה;
(4)10 הרשם לא יעמיד לעיון הציבור מסמך שהוגש בהליך בבית המשפט, אלא אם כן הרשם הוא צד להליך;
(5) אדם המעוניין שמסמך מסוים הנוגע לעמותה לא יועמד לעיון הציבור, בשל קיומה של עילה אחת או יותר מהעילות המפורטות בסעיף קטן זה, רשאי לפנות בבקשה מנומקת לרשם; הרשם יודיע למבקש על החלטתו בכתב ובתוך זמן סביר.
(ה) היה מסמך כאמור בסעיף קטן (ב)(2) או (3) נוגע להליך בירור, ביקורת או אכיפה תלוי ועומד יחולו הוראות אלה:
(1) הרשם רשאי להעמידו לעיון הציבור רק בסיום ההליך;
(2) הרשם רשאי לקבוע כי יועמדו לעיון הציבור רק המסקנות הנובעות מהליך הבירור, הביקורת או האכיפה;

והכול, אם סבר כי הדבר דרוש כדי למנוע חשיפת נהלים ושיטות עבודה של הרשם באופן העלול לפגוע בפעולות הבירור, הביקורת או האכיפה שמבצע הרשם, או כי יתקיימו במסמכים האמורים העילות לאי–העמדת המידע כולו לעיון הציבור לפי סעיף זה, או כי יהיה בכך כדי לפגוע למעלה מן הצורך בעמותה או בצד שלישי אחר.
(ו) שר המשפטים, באישור ועדת החוקה חוק ומשפט של הכנסת, רשאי לקבוע -
(1) לעניין הפרסום באינטרנט -
(א) הוראות בדבר אופן הפרסום, ובלבד שהפרסום לא יאפשר איתור מידע לפי פרטי זיהוי של יחיד, אלא אם כן קבע זאת שר המשפטים, והכול לאחר שהשתכנע כי הדבר חיוני לצורך שקיפות פעולתן של עמותות או לצורך ציבורי אחר ובמידה הנדרשת, בשים לב להגנה על פרטיותו של מי שאליו מתייחס המידע;
(ב) הוראות שיבטיחו את שלמות המידע שבידי הרשם ואמינותו, וכן הגנה מפני שימוש במידע בלא רשות כדין;
(ג) פרטים נוספים על האמור בסעיף זה שלא יפורסמו;
(2) סוגי מסמכים כאמור בסעיף זה, או פרטים הכלולים בהם, שלא יועמדו לעיון הציבור, כולם או חלקם, לרבות פרטים הכלולים במסמכים המפורטים בסעיף קטן (ב)(1) ו–(2), אם על פי טיבם מתקיים בהם האמור בסעיף זה לעניין אי–העמדת המידע לעיון הציבור; הוראות כאמור יכול שייקבעו לסוגים של עמותות.
39א.   
39ב.   
(3) לדרוש מעובד העמותה, מנושא משרה בה, מבעל תפקיד אחר בה או מכל אדם אחר הנוגע בדבר למסור לו כל מידע או מסמך שיש בידו, לרבות פלט, כהגדרתו בחוק המחשבים, התשנ"ה-1995, שיש בהם כדי להבטיח או להקל את ביצוען של ההוראות לפי חוק זה או של הוראות תקנון העמותה או מטרותיה.
(ג) הפעלת סמכויות הפיקוח לפי סעיף זה תיעשה בהתאם לנהלים שיקבע הרשם, בשים לב למאפיינים הייחודיים למקום ולפעילות המתבצעת בו ולמקבלי השירות מהעמותה.
(ד) מפקח לא יעשה שימוש בסמכויות הנתונות לו לפי סעיף זה, אלא בעת מילוי תפקידו ובמידה הדרושה לכך, ובהתקיים כל אלה:
(1) הוא עונד באופן גלוי תג המזהה אותו ואת תפקידו;
(2) יש בידו תעודה החתומה על ידי הרשם, המעידה על תפקידו ועל סמכויותיו, שאותה יציג על פי דרישה.
39ג.   
39ד. 11
אישור לשמש בודק חיצוני, התלייתו וביטולו

(תיקונים: התשע"ד, התשע"ח)
(א) הרשם רשאי לתת אישור לשמש בודק חיצוני למי שמתקיימים בו כל אלה:
(1) הוא תושב ישראל שמלאו לו 25 שנים או תאגיד שהתאגד ונרשם בישראל, ובלבד שאין הגבלה על אחריות בעלי המניות או השותפים בתאגיד;
(2) הוא לא הורשע בעבירה פלילית כמפורט בסעיף 226(א) לחוק החברות, התשנ"ט-1999, או בעבירה פלילית או משמעתית שמפאת מהותה, חומרתה או נסיבותיה אין הוא ראוי לקבל אישור לשמש בודק חיצוני, ולא הוגשו נגדו כתב אישום או קובלנה משמעתית בשל חשד לביצוע עבירות כאמור, ואם הוא תאגיד - התאגיד וכן נושא משרה או בעל שליטה בו, וכל עובד שיבצע בדיקות מטעם התאגיד, לא הורשעו בעבירה כאמור ולא הוגשו נגדם כתב אישום או קובלנה משמעתית בשל חשד לביצוע עבירות כאמור;
(3) הוא, ואם הוא תאגיד - התאגיד וכן נושא משרה או בעל שליטה בו, וכל עובד שיבצע בדיקות מטעם התאגיד, לא עלולים להימצא, במישרין או בעקיפין, במצב של ניגוד עניינים בין מילוי תפקידם לפי סעיף זה לבין עניין אישי אחר או תפקיד אחר;
(4) הוא לא הוכרז פסול דין או ניתן לגביו צו לפתיחת הליכים לפי חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי, התשע"ח-2018 כל עוד לא הופטר, ואם הוא תאגיד - לא ניתן לגביו צו פירוק או צו לפתיחת הליכים לפי החוק האמור;
(5) הוא בעל מומחיות וניסיון מתאימים.
(ב) התקשרות עם בודק חיצוני תיעשה בהתאם להוראות לפי חוק חובת המכרזים, התשנ"ב-1992.
(ג) אישור לשמש בודק חיצוני יהיה לתקופה שלא תעלה על שלוש שנים; הרשם רשאי להאריך אישור כאמור לתקופות נוספות שלא יעלו על שלוש שנים כל אחת, ובלבד שלא ישמש אדם כבודק חיצוני תקופה העולה על שמונה שנים רצופות; על אף האמור, הרשם רשאי להאריך אישור של בודק חיצוני לתקופה נוספת שלא תעלה על שישה חודשים לשם סיום בדיקה שהחל בה לפני תום תקופת האישור.
(ד) בודק חיצוני שחדל להתקיים בו תנאי מהתנאים המנויים בסעיף קטן (א) או שמתקיימת לגביו עילה המונעת ממנו לשמש בודק חיצוני יודיע על כך מיד לרשם.
(ה) הרשם רשאי, מיוזמתו או על פי תלונה שהוגשה לו, לבטל אישור לשמש בודק חיצוני או להתלותו לתקופה שיקבע, לאחר שנתן לבודק החיצוני הזדמנות לטעון את טענותיו, אם מצא כי האישור ניתן על יסוד מידע כוזב או שגוי, כי תנאי מהתנאים המנויים בסעיף קטן (א) הופר או חדל להתקיים או שקיימות נסיבות אחרות שבשלהן אין הוא ראוי או מתאים לשמש בודק חיצוני.
(ו) הרשם יפרסם באתר האינטרנט של משרד המשפטים את אלה:
(1) רשימת הבודקים החיצוניים בעלי האישורים התקפים;
(2) הדרכים הייעודיות לפנייה לרשם לצורך בירור תלונות על בודקים חיצוניים.
(ז) שר המשפטים רשאי, באישור ועדת החוקה חוק ומשפט של הכנסת, לקבוע הוראות לעניין ביצוע סעיף זה, לרבות לעניין -
(1) השכלה, ניסיון מקצועי והכשרה של בודקים חיצוניים;
(2) נסיבות שבהן יראו בודק חיצוני כנמצא במצב של ניגוד עניינים;
(3) הגבלות שיחולו על בודק חיצוני לאחר שסיים לשמש ככזה.
39ה.   
(א) בודק חיצוני רשאי לדרוש מעמותה ומכל אחד מהגורמים שלהלן, למסור לו כל מידע או מסמך, לרבות פלט כהגדרתו בחוק המחשבים, התשנ"ה-1995, הנוגעים לענייני העמותה, ככל שהם נמצאים בידו, הכול כפי שיפרט בדרישה ובמועד שפורט בה:
(1) חברי העמותה;
(2) נושאי המשרה בעמותה כהגדרתם בסעיף 39ב, למעט המבקר הפנימי של העמותה;
(3) עובדי העמותה;
(4) גורמים נוספים שקבע שר המשפטים, באישור ועדת החוקה חוק ומשפט של הכנסת, שיש להם זיקה לפעילות העמותה.
(ב) היה לרשם יסוד סביר להניח כי עמותה הפרה הוראה מההוראות לפי חוק זה, רשאי הוא להורות לבודק החיצוני לדרוש מידע ומסמכים כאמור בסעיף קטן (א) גם ממי שהיה בארבע השנים שקדמו למועד הדרישה, אחד מהמנויים בפסקאות (1) עד (3) של אותו סעיף קטן.
(ג) בודק חיצוני וכל עובד מטעמו ישמרו בסוד כל מידע שהגיע אליהם עקב או תוך כדי מילוי תפקידם, לא יעשו בו כל שימוש ולא יגלו אותו לאחר, אלא ככל הנחוץ לשם מילוי תפקידם.
(ד) שר המשפטים רשאי, באישור ועדת החוקה חוק ומשפט של הכנסת, לקבוע הוראות לעניין ביצוע סעיף זה, ובכלל זה לעניין דרך שמירת מידע ומסמכים על ידי בודק חיצוני ותקופות שמירתם.
39ו. 12
דיווח לכנסת על הסתייעות בבודקים חיצוניים

(תיקון התשע"ד)
שר המשפטים ידווח לוועדת החוקה חוק ומשפט של הכנסת, אחת לשנתיים, על יישום הוראות סעיפים 39ג עד 39ה.
40.   
(ב) לצורך ביצוע חקירה כאמור בסעיף קטן (א) רשאי הרשם למנות חוקר חיצוני; מונה חוקר חיצוני, יהיו נתונות לו סמכויות החקירה ויחולו עליו ההוראות החלות על חוקר לפי סעיף זה, בכפוף לתנאי המינוי.
(ג) הרשם רשאי להסמיך כחוקר או למנות חוקר חיצוני מי שמתקיימים בו כל אלה:
(1) הוא לא הורשע בעבירה שמפאת מהותה, חומרתה או נסיבותיה אין הוא ראוי, לדעת הרשם, לשמש כחוקר;
(2) הוא קיבל הכשרה מתאימה בתחום הסמכויות שיהיו נתונות לו לפי סעיף זה, כפי שהורה שר המשפטים;
(3) הוא עומד בתנאי כשירות נוספים, ככל שהורה שר המשפטים.
(ד) הודעה על זימון אדם לחקירה תימסר זמן סביר לפני מועד החקירה ותכלול את אלה:
(1) שם העמותה שבעניינה נפתחה החקירה, אלא אם כן החליט הרשם כי אין לציינו בשל צורכי החקירה;
(2) זכויות המזומן לחקירה בשפה פשוטה וברורה.
(ה) זומן אדם לחקירה לפי סעיף זה, עליו להשיב לשאלות שנשאל, אולם תשובותיו לא ישמשו ראיה בהליכים פליליים נגדו.
(ו) החוקר ימסור לעמותה את טיוטת הדין וחשבון הסופי שלו ויודיע לה על זכותה להגיש את תגובתה בתוך 30 ימים או בתוך תקופה ארוכה יותר שאישר הרשם; החוקר יגיש לרשם את הדין וחשבון הסופי שיכלול את ממצאי החקירה, תגובת העמותה אליהם והמלצותיו; העתק מהדין וחשבון יימסר לעמותה.
(ז)13 בהוצאות החקירה לפי סעיף זה יישא אוצר המדינה; שר המשפטים רשאי, באישור ועדת החוקה חוק ומשפט של הכנסת, לקבוע נסיבות חריגות שבהתקיימן רשאי הרשם להטיל את הוצאות החקירה, כולן או מקצתן, על העמותה, על חברי הוועד או על מבקשי החקירה.
41.   
42.   
43.   
44.   
45.   
46.   
47.   
48.   
48א.   
49.   
50.   
51.   
52.   
53.   
54.   
55.   
56.   
56א.   
57.   
58.   
59.   
60.   
61.   
62.   
63.   
64. 14
עבירות מרמה

(תיקונים: התשנ"ו, התשע"א התשע"ו)
(א) חבר בעמותה, עובד בה או אדם שנמנה עם גוף מבקר, העושה אחד מאלה, דינו - מאסר שלוש שנים:
(1) משיב תשובה כוזבת על שאלה שנשאל או מוסר מידע כוזב כשנדרש על פי חוק זה או על פי חוק חובת גילוי לגבי מי שנתמך על ידי ישות מדינית זרה, התשע"א-2011, לעשות כן;
(2) במטרה לרמות ממשיך לפעול בשם העמותה כשהיא נמצאת בפירוק, בניגוד להוראות סעיף 55.
64א.   
(1) ניהול פנקס חברים כקבוע בסעיף 18, פנקס חברי ועד כקבוע בסעיף 29 ופנקסי חשבונות כקבוע בסעיף 35;
(2) קיום אסיפה כללית כאמור בסעיף 20(א);
(3) רישום פרוטוקול כקבוע בסעיף 23;
(4) מתן אפשרות לחבר הועד, ועדת הבקורת או הגוף המבקר לעיין בפנקסים ובמסמכים האמורים בסעיף 35(ב);
(5) הגשת המסמכים האמורים בסעיף 38 לרשם;
(6) מתן אפשרות לחבר עמותה לעיין בפנקסים ובמסמכים האמורים בסעיף 39(א);
(7) הימנעות מפעולה בשם העמותה כשהיא נמצאת בפירוק, בניגוד להוראות סעיף 55;
(8) הגשת דוחות רבעוניים כאמור בסעיף 2 לחוק חובת גילוי לגבי מי שנתמך על ידי ישות מדינית זרה, התשע"א-2011 (בסעיף קטן זה - חוק חובת גילוי);
(9) ציון היותה נתמך שעיקר מימונו מתרומות מישויות מדיניות זרות או ציון כי שמות הישויות המדיניות הזרות שמהן קיבל את התרומות כאמור מפורטים באתר האינטרנט של הרשם, לפי סעיפים 5א(א) עד (ג) לחוק חובת גילוי.
(ב) עבירה לפי סעיף זה אינה טעונה הוכחת מחשבה פלילית או רשלנות.
65. 15
פטור מתחולה
שר הפנים רשאי, באישור ועדת החוקה חוק ומשפט של הכנסת, לקבוע בתקנות שהוראה מהוראות חוק זה לא תחול על סוגי עמותות, או שתחול עליהם בשינויים, הכל כמפורט בתקנות.
66. 16
ביצוע ותקנות

[תיקונים: התשנ"ו, התשס"ז, התשס"ז (מס' 2), התשס"ח, התש"ע]
(א) שר הפנים ממונה על ביצוע חוק זה והוא רשאי, באישור ועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת, להתקין תקנות בכל הנוגע לביצועו, לרבות בדבר -
(1)17 אגרות שיש לשלם בעד פעולות הרשם ואגרה שנתית; על גביית אגרות לפי סעיף זה תחול פקודת המסים (גביה).
(2) רישום משכונות של עמותות.
(3) רישום אגודות קיימות כעמותות לפי סעיף 60.
(א1) שר המשפטים רשאי לקבוע הוראות לעניין אופן הגשת מסמכים ודוחות לפי חוק זה וצורתם; תקנות לעניין דיווח לפי סעיף 37א טעונות אישור ועדת החוקה חוק ומשפט של הכנסת.
(ב) שר המשפטים רשאי להתקין תקנות סדרי דין להליכים בבית המשפט לפי חוק זה.
(ג) שר המשפטים רשאי, באישור ועדת החוקה חוק ומשפט של הכנסת, לשנות, בצו, את התוספת הראשונה ואת התוספת השניה.
67.   
68.   
69.   
סעיף 35 לחוק הנאמנות, התשל"ט-1979 - בטל.
70.   
71.   
1.   קבלת חברים   
2.   זכויות וחובות של חבר   
3.   פקיעת חברות   

(תיקון התשע"ד)
4.   מתן הודעות לחבר   
5.   זמן ומקום   
6.   הזמנה   
7.   תפקידים של אסיפה כללית רגילה   
8.   מנין   
9.   יושב ראש ומזכיר   
10.   החלטות   
11.   פרוטוקול   
12.   מספר החברים   
13.   תקופת הכהונה   

(תיקון התשע"ח)
14.   השלמת הועד   
15.   ישיבות הועד   
16.   החלטות   
17.   פרוטוקול   
18.   זכות הייצוג   
19.   תחולת הוראות   
20.   הקמת סניפים וארגונם   
21.   העברת נכסים עודפים   

(תיקון התש"ע)
(3) חשבון הכנסות אשר בו יירשמו בנפרד, הכנסות בשל:
(א) הקצבות והשתתפויות מאחרים, כולל גופים ממשלתיים או עירוניים;
(ב) תרומות אשר מקורן בארץ ותרומות שיתקבלו מחו"ל למעט תרומות מישות מדינית זרה כמשמעותן בסעיף 36א (בתוספת זו - תרומות מישות מדינית זרה);
(ב1) תרומות מישות מדינית זרה;
(ג) הכנסות מריבית והפרשי הצמדה;
(ד) הכנסות מהשכרת נכסים;
(ה) תקבולים מדמי חבר;
(ו) הכנסות ממכירת שירותים ונכסים שאינם משמשים במישרין למטרות העמותה;
(ז) תמורה בעד מכירת רכוש קבוע ונכסים הוניים;
(ח) הכנסות אחרות;
(4) ספר כרוך ובו יירשמו נכסים שנתקבלו כתרומות או כמתנות; הרישום יכלול את שם הנותן או התורם, תיאור הנכס שנתקבל ומועד קבלתו;
(5) חשבון הוצאות אשר בו יירשמו בנפרד, הוצאות בשל:
(א) תרומות והשתתפויות שניתנו לאדם אחר;
(ב) שכר עבודה והוצאות נלוות;
(ג) הוצאות הנהלה והוצאות כלליות;
(ד) הוצאות ריבית והפרשי הצמדה;
(ה) סכומים לרכישת שירותים ונכסים שאינם משמשים במישרין למטרות העמותה:
(ו) רכישות הוניות;
(ז) עסקות והלוואות שבוצעו בין העמותה לבין חבר ועד או קרוב של חבר ועד;
(ח) הוצאות אחרות.
ב. עמותה שמחזורה אינו עולה על 750,000 שקלים חדשים, חייבת לנהל, לכל שנת מס, מערכת חשבונות שתכלול לפחות -
(1) ספר תקבולים ותשלומים, שבו יירשמו בטורים נפרדים:
(א) בצד התקבולים -
(1) הקצבות והשתתפויות מאחרים, כולל גופים ממשלתיים או עירוניים;
(2) תרומות אשר מקורן בארץ ותרומות שהתקבלו מחו"ל למעט תרומות מישות מדינית זרה;
(2א) תרומות מישות מדינית זרה
(3) הכנסות מריבית והפרשי הצמדה;
(4) הכנסות מהשכרת נכסים;
(5) תקבולים מדמי חבר;
(6) הכנסות ממכירת שירותים ונכסים שאינם משמשים במישרין למטרות העמותה;
(7) תמורה בעד מכירת רכוש קבוע ונכסים הוניים;
(8) הכנסות אחרות;
(ב) ספר כרוך ובו יירשמו נכסים שנתקבלו כתרומות או כמתנות; הרישום יכלול את שם הנותן או התורם, תיאור הנכס שנתקבל ומועד קבלתו;
(ג) בצד התשלומים -
(1) תרומות והשתתפויות שניתנו לאדם אחר;
(2) שכר עבודה והוצאות נלוות;
(3) הוצאות הנהלה והוצאות כלליות;
(4) הוצאות ריבית והפרשי הצמדה;
(5) תשלומים לרכישת שירותים ונכסים שאינם משמשים במישרין למטרות העמותה;
(6) רכישות הוניות;
(7) עסקות והלוואות שבוצעו בין העמותה לבין חבר ועד או קרוב של חבר ועד;
(8) הוצאות אחרות.
(2) תיק תיעוד חוץ.
ג. על אף האמור בתוספת זו, רשאית עמותה שלא לרשום בדו"ח הכספי שמו של תורם למעט לגבי תרומות מישות מדינית זרה, אם צויינו בשובר הקבלה, במקום המיועד לרישום שם התורם, המילים "תרומה בעילום שם", והתקיים אחד מאלה:
(1) סכום התרומה אינו עולה על הסכום המרבי שקבע השר;
(2) הרשם נתן אישור מיוחד שלא לציין את שם התורם בדו"ח הכספי, לפי הליכים ונהלים שקבע השר.

[תיקונים: התשס"ז (מס' 2), התש"ע]
(סעיף 37א)
(בוטלה)
18.   הגדרות - פרק ג'   
19.   תחילה   
20.   מסירת מען דיגיטלי - הפיכה מרשות לחובה   
21.   תחולה לעניין תאגיד   
22.   הוראת מעבר לעניין חברות   
23.   הוראת מעבר לעניין עמותות   
23. (א) על עמותה שהתאגדה לפני יום התחילה לעניין תאגיד יחולו החובות לפי סעיפים 2(א) ו- לחוק העמותות, כנוסחם בחוק זה, במועד הגשת הדוח לפי סעיף 38(א)(6) לחוק העמותות, לראשונה לאחר יום התחילה לעניין תאגיד או ממנו ואילך, לפי העניין.
(ב) (1) עמותה שהתאגדה לפני יום פרסומו של חוק זה ומסרה לרשם העמותות את פרטי מענה הדיגיטלי לפי הוראות סעיף קטן (א), רשאית, בכל עת בתקופה שממועד המסירה עד תום ארבע שנים מיום התחילה לעניין תאגיד (בסעיף זה - תקופת הביניים לעמותה), להודיע לרשם העמותות שבתקופת הביניים לעמותה היא מסרבת לקבל מסרים למענה הדיגיטלי בהתאם להוראות פרק ג' לחוק העיקרי כנוסחו בחוק זה (בסעיף זה - הודעת סירוב); שר המשפטים רשאי, בצו, להאריך את תקופת הביניים לעמותה בשנה נוספת כל פעם.
(2) מסרה עמותה הודעת סירוב -
(א) יודיע לה רשם העמותות כי על אף הודעתה, בתקופת הביניים לעמותה יוכל המען הדיגיטלי לשמש גוף ציבורי השולח מסרים דיגיטליים לשליחת מסר אזהרה;
(ב) כל עוד לא חזרה בה העמותה מהודעתה, יוכל גוף ציבורי השולח מסרים דיגיטליים לשלוח למענה הדיגיטלי מסר אזהרה בלבד, למענה הדיגיטלי בתקופת הביניים לעמותה.
(ג) הוראות סעיף קטן (א) יחולו גם על עמותה שהתאגדה לפני יום התחילה לעניין תאגיד ומסרה לפני אותו מועד לרשם העמותות את כתובת הדואר האלקטרוני או את מספר הטלפון הנייד שלה.

 
מנחם בגין ראש הממשלה
יוסף בורג שר הפנים
יצחק נבון נשיא המדינה
 
 
[1.] ס"ח 983, התש"ם (12.8.1980), עמ' 210.
תיקונים:ס"ח 1261, התשמ"ח (27.7.1988), עמ' 212;
ס"ח 1395, התשנ"ב (9.4.1992), עמ' 193 (תחילת התיקון שנה מיום פרסומו);
ס"ח 1588, התשנ"ו (1.4.1996), עמ' 276;
ס"ח 1739, התש"ס (11.6.2000), עמ' 194;
ס"ח 1986, התשס"ה (3.3.2005), עמ' 225;
ס"ח 1987, התשס"ה (6.3.2005), עמ' 228 [התשס"ה (מס' 2)];
ס"ח 2020, התשס"ה (8.8.2005), עמ' 751 [התשס"ה (מס' 3)];
ס"ח 2049, התשס"ו (3.1.2006), עמ' 232;
ס"ח 2077, התשס"ז (11.1.2007), עמ' 67. הצ"ח - ממשלה 260, התשס"ז, עמ' 16;
ס"ח 2098, התשס"ז (21.6.2007), עמ' 349 [התשס"ז (מס' 2)]. הצ"ח - ממשלה 195, התשס"ה, עמ' 1092.
ס"ח 2129, התשס"ח (24.1.2008), עמ' 152. הצ"ח - כנסת 182, התשס"ח, עמ' 41;
ס"ח 2220, התש"ע (31.12.2009), עמ' 288. הצ"ח - כנסת 279, התש"ע, עמ' 3;
ס"ח 2279, התשע"א (2.3.2011), עמ' 362. הצ"ח - כנסת 347, התשע"א, עמ' 2;
ס"ח 2465, התשע"ד (6.8.2014), עמ' 675. הצ"ח - ממשלה 656, התשע"ב, עמ' 338;
ס"ח 2563, התשע"ו (19.7.2016), עמ' 1055. הצ"ח - ממשלה 1005, התשע"ו, עמ' 426;
ס"ח 2640, התשע"ז (24.5.2017), עמ' 970. הצ"ח - ממשלה 1086, התשע"ז, עמ' 612;
ס"ח 2708, התשע"ח (15.3.2018), עמ' 412. הצ"ח - ממשלה 1027, התשע"ו, עמ' 604;
ס"ח 2980, התשפ"ב (27.6.2022), עמ' 885. הצ"ח - ממשלה 1443, התשפ"א, עמ' 840.
[2.] במקור נכתב: "אם".
[3.] סמכויות שר הפנים הועברו לשר המשפטים (י"פ 5272, התשס"ד, עמ' 1870).
[4.] תחילת תוקפו של פרק א'1 (סעיפים 8ב, 8ג ו–8ד) ביום 27.1.23 או מאוחר יותר. ראו הוראות תחילה, תחולה ומעבר בסוף מסמך זה.
[5.] תחילת תוקפו של פרק א'1 (סעיפים 8ב, 8ג ו–8ד) ביום 27.1.23 או מאוחר יותר. ראו הוראות תחילה, תחולה ומעבר בסוף מסמך זה.
[6.] תחילת תוקפו של פרק א'1 (סעיפים 8ב, 8ג ו–8ד) ביום 27.1.23 או מאוחר יותר. ראו הוראות תחילה, תחולה ומעבר בסוף מסמך זה.
[7.] סכום זה נכון לשנת 2014. העדכון פורסם בי"פ 6747, התשע"ד, עמ' 3498.
[8.] הסמכות הועברה לשר המשפטים (י"פ 5272, התשס"ד, עמ' 1870).
[9.] הוראות סעיפים קטנים 39(ד)(3) ו-(4) יחולו על מסמכים שהוגשו לרשם העמותות או לרשם ההקדשות, לפי העניין, או שהוכנו על ידי הרשם כאמור או מי מטעמו, מיום 6.2.15 ואילך.
[10.] הוראות סעיפים קטנים 39(ד)(3) ו-(4) יחולו על מסמכים שהוגשו לרשם העמותות או לרשם ההקדשות, לפי העניין, או שהוכנו על ידי הרשם כאמור או מי מטעמו, מיום 6.2.15 ואילך.
[11.] מי שערב יום התחילה היתה לו התקשרות תקפה עם רשם ההקדשות או עם רשם העמותות לשם בדיקת עמידתם של תאגידים בהוראות החוק העיקרי או חוק העמותות, לפי העניין, או שנבחר בהליך מכרזי לשם התקשרות כאמור, יראו אותו כמי שקיבל אישור לשמש בודק חיצוני לפי סעיף 39ד לחוק, ותקופת ההתקשרות עמו, לרבות הארכתה לפי תנאי ההתקשרות, תיחשב כשלוש השנים הראשונות של תקופת האישור לפי הסעיף האמור.
[12.] דיווח ראשון לפי סעיף 39ו לחוק יימסר לוועדת החוקה חוק ומשפט של הכנסת, בתום שנה מיום 6.2.15.
[13.] במקור סומן ס"ק זה כ-(ו) על אף קיומו כבר של ס"ק (ו).
[14.] במקור פורסם סעיף 64 עם ס"ק (א) בלבד.
[15.] סמכויות שר הפנים הועברו לשר המשפטים (י"פ 5272, התשס"ד, עמ' 1870).
[16.] סמכויות שר הפנים על פי חוק זה הועברו לשר המשפטים (י"פ 5272, התשס"ד, עמ' 1870).
[17.] תחילת הסיפא לס"ק 66(א)(1) בנוגע לתחולת פקודת המסים (גביה) - ביום 1.4.07.
[18.] על פי תיקון התש"ע - התוספת השלישית בטלה ביום כניסתן לתוקף של תקנות לפי סעיף 37א(א) לחוק.

מפת מסמך

פרק א': ייסוד
1. הזכות לייסד עמותה
2. בקשה לרישום עמותה
3. סייגים לרישום עמותה
4. סייגים לשם העמותה
5. רישום העמותה
5א. רישום זמני
7. פרסום ותעודת רישום
8. העמותה תאגיד
8א. שימוש בשם
פרק א'1: מען, מען דיגיטלי ודרכי המצאה4
8ב. מען ודרכי המצאה
8ג. המען הדיגיטלי
8ד. שמירת מסמכים במען של העמותה
פרק ב': תקנון
9. התקנון - כחוזה
10. תקנון רשום ותקנון מצוי
11. שינוי התקנון, השם והמטרות
12. תוכן התקנון
13. סייגים לסמכות
14. שינוי מען
פרק ג': חברים
15. כשירות
16. תנאים לחברות
17. מהות
18. פנקס חברים
פרק ד': מוסדות
19. מוסדות חובה ומוסדות רשות
סימן א': האסיפה הכללית
20. מועדים לכינוס האסיפה
21. הצבעה
22. רוב
23. פרוטוקול
24. אסיפת נציגים
סימן ב': הועד
25. סמכויות
26. בחירת הועד
26א. שכר חברי הועד
27. חובתו של חבר הועד
28. העברה מכהונה של הועד או של חבר בו
29. פנקס חברי הועד
סימן ג': ועדת בקורת רואה חשבון ומבקר פנימי
30. ועדת ביקורת
30א. מינוי מבקר פנימי
31. כינון
31א. מינוי רואה חשבון
31ב. מינוי רואה חשבון בידי הרשם
31ג. הנוהל במינוי רואה חשבון
31ד. משרת רואה חשבון שנתפנתה
31ה. שכר רואה חשבון
סימן ד': סייגים לכהונה ותנאי העסקה
32. ייחוד הכהונות
33. פסלות לכהונה
34. תוקף פעולות
34א. שכר חברי ועד וחברי ועדת ביקורת
34ב. הוצאות לניהול עמותה
פרק ד'1: חלוקה אסורה
34ג. חלוקה אסורה בעמותה
34ד. אחריות חברי ועד לחלוקה אסורה
פרק ד'2 - מיזוג
34ה. הגדרות
34ו. אישור בית המשפט למיזוג
34ז. החלת הוראות חוק החברות על מיזוג לפי פרק זה
34ח. תוצאות המיזוג
34ט. תקנות לעניין פרק ד'2
פרק ה': ניהול חשבונות, הגשת מסמכים ועיון
35. פנקסי חשבונות
36. דו"ח כספי
36א. תרומה מישות מדינית זרה
37. ביקורת של רואה חשבון
37א. דוח מילולי
38. הגשת מסמכים לרשם
38א. הבהרת פרטים בדו"ח הכספי
38ב. הגשה באופן מקוון
39. עיון ופרסום
פרק ה'1: הנחיה, פיקוח ובקרה
39א. סיוע והנחיה לעמותות בניהול ענייניהן
39ב. הסמכת מפקחים וסמכויות פיקוח
39ג. הסתייעות בבודק חיצוני, סמכויותיו וחובותיו
39ד. אישור לשמש בודק חיצוני, התלייתו וביטולו
39ה. דרישת מידע על ידי בודק חיצוני
39ו. דיווח לכנסת על הסתייעות בבודקים חיצוניים
פרק ו': חקירת תפקוד העמותה
40. חקירת עמותה
41. הוצאות החקירה
פרק ז': פירוק
42. דרכי הפירוק
סימן א': פירוק מרצון
43. החלטה על פירוק ומינוי מפרק
44. הצהרת כושר פרעון
45. תפקידי המפרק
46. הודעה לנושים
47. סיום הפירוק
48. שמירת סמכות
48א. העברת פירוק מרצון לפירוק לפי צו בית המשפט
סימן ב': פירוק לפי צו בית המשפט
49. עילות הפירוק
50. בקשה לצו פירוק
51. בירור מוקדם
52. ערעור
53. תחילת הפירוק
54. תחולת הוראות
סימן ג': הוראות משותפות
55. פעולות וייצוג
56. הוראות בית המשפט
56א. מעמד הרשם בהליכי פירוק
57. חובת מתן מידע
58. נכסי עמותה שפורקה
59. מחיקה, החיאה וביטול פירוק
פרק ח': אגודות קיימות
60. בקשת רישום
61. רישום אגודה כעמותה
62. אגודה שלא ביקשה להירשם
פרק ט': שונות
63. רשם העמותות
64. עבירות מרמה
64א. עבירות של אחריות קפידה
65. פטור מתחולה
66. ביצוע ותקנות
67. אי-תחולה
68. תחולת החוק העותמאני
69. תיקון חוק הנאמנות
70. תחילה
71. פרסום
תוספת ראשונה
1. קבלת חברים
2. זכויות וחובות של חבר
3. פקיעת חברות
4. מתן הודעות לחבר
5. זמן ומקום
6. הזמנה
7. תפקידים של אסיפה כללית רגילה
8. מנין
9. יושב ראש ומזכיר
10. החלטות
11. פרוטוקול
12. מספר החברים
13. תקופת הכהונה
14. השלמת הועד
15. ישיבות הועד
16. החלטות
17. פרוטוקול
18. זכות הייצוג
19. תחולת הוראות
20. הקמת סניפים וארגונם
21. העברת נכסים עודפים
תוספת שניה
תוספת שלישית18
הוראות תחילה ומעבר (מתוך פרק ג' לתיקון התשפ"ב)
18. הגדרות - פרק ג'
19. תחילה
20. מסירת מען דיגיטלי - הפיכה מרשות לחובה
21. תחולה לעניין תאגיד
22. הוראת מעבר לעניין חברות
23. הוראת מעבר לעניין עמותות