תאריך תצוגה: 01/01/2024
הקליקו על כותרת הסעיף
1. בית דין לעבודה
2. שופטים ונציגי ציבור
3. הכשירות להיות שופט
3א. סייג למינוי שופט
4. מינוי שופטים
5. נשיא בית הדין הארצי וסגנו
6. נשיא בית הדין האזורי וסגנו
7. שופט בפועל
7א. שופט עמית
8. מעמדו של שופט בית הדין
9. ייחוד הכהונה
10. מינוי נציגי ציבור
11. תקופת כהונה של נציג ציבור
11א. תקנות לעניין מינוי נציגי ציבור וכהונתם
12. פרסום מינוי
13. התפטרות נציג ציבור
14. סיום משפטים
15. בירור תלונות נגד נציגי ציבור והטלת אמצעי משמעת
15א. העברה או השעיה מכהונה של נציג ציבור
16. אי-תלות של נציגי ציבור
16א. ועדה מייעצת לעניין נציגי ציבור
17. מינוי רשם
18. הרכב בית דין אזורי
19. מותב בית הדין האזורי
20. הרכב בית הדין הארצי
21. מותב בית הדין הארצי
22. העדר נציג ציבור
23. מקום מושב ואיזור שיפוט
24. סמכות בית-דין אזורי
25. סמכות בית-הדין הארצי
26. ערעור לפני בית הדין הארצי
27. סמכויות הרשם
28. בוררות
29. סמכות למתן סעד
30. זכות התערבות בהליכים
31. דיון מהיר
32. ראיות
33. סדרי-הדין
34. ייצוג
35. פטור ממס בולים
36. החלטת בית הדין
37. הוצאה לפועל
38. בזיון בית הדין
39. תחולה והוראות
39א. טענת פסלות
39ב. משמר בתי המשפט
40. תחילה
41. הוראות מעבר
42. דין המדינה
43. ביצוע ותקנות
תוספת ראשונה
1. תיקון חוק הביטוח הלאומי
2. תיקון חוק החיילים המשוחררים (החזרה לעבודה)
3. תיקון חוק שירות המדינה (גימלאות)
4. תיקון חוק שירות התעסוקה
5. תיקון חוק הגנת השכר
6. תיקון חוק ארגון הפיקוח על העבודה
7. תיקון חוק שעות עבודה ומנוחה
8. תיקון חוק שכר שווה לעובדת ולעובד
9. תיקון חוק הגימלאות לנפגעי ספר
10. תיקון חוק התגמולים לנפגעים בהצלת נפש
11. תיקון חוק חופשה שנתית
12. תיקון חוק שירותי הכבאות

חוק בית הדין לעבודה, התשכ"ט-1969 1

 
1.   
2.   
3.   
מי שכשיר להתמנות שופט בית-משפט מחוזי, לפי חוק בתי המשפט [נוסח משולב], התשמ"ד-1984 (להלן - חוק בתי המשפט), כשיר להתמנות שופט בית הדין ((להלן - שופט).
3א.   
4.   
(א) שופט יתמנה בידי נשיא המדינה לפי בחירה של הועדה לבחירת שופטים לפי סעיף 4(ב) לחוק-יסוד: השפיטה, אלא שחברי הממשלה בועדת הבחירה יהיו שר המשפטים ושר התעשייה, המסחר והתעסוקה.
(ב) שופט יצהיר הצהרת אמונים כאמור בסעיף 6 לחוק-יסוד: השפיטה.
(ג) היו שר המשפטים ושר התעשייה, המסחר והתעסוקה סבורים, שלתקופה מסויימת קיים צורך ששופט משופטי בתי המשפט יכהן כשופט בית הדין, יודיעו על כך לנשיא בית המשפט העליון, והוא רשאי למנות, בהסכמת המתמנה, שופט משופטי בית המשפט העליון או שופט משופטי בית-משפט מחוזי להיות שופט בית הדין לאותה תקופה; שופט שנתמנה על פי סעיף זה והתחיל בדיון יהיה מוסמך לסיימו גם לאחר תום תקופת מינויו.
5.   
6.   
7.   
7א.   
(א) שר המשפטים, בהתייעצות עם שר הכלכלה, ונשיא בית הדין הארצי לעבודה כאחד, רשאים למנות שופט בית דין אזורי שיצא לקצבה לפי סעיף 13(א)(1), (ב) או (ג) לחוק בתי המשפט לתפקיד של שופט עמית בבית דין אזורי, ואם יצא לקצבה לפי סעיף 13(ב)(3) לחוק האמור - אם הנסיבות שבשלן יצא לקצבה אינן מונעות ממנו לכהן כשופט עמית (בחוק זה - שופט עמית).
(ב) לא ימונה שופט כשופט עמית אלא אם כן חלפו 45 ימים מיום ששר המשפטים ונשיא בית הדין הארצי לעבודה הודיעו לוועדה לבחירת שופטים כאמור בסעיף 4 על הכוונה למנותו ושום חבר ועדה לא הגיש הסתייגות למינוי; הוגשה הסתייגות בתקופה האמורה, תדון בה הוועדה ותחליט אם לאשר את המינוי.
(ג) שופט עמית ימונה לתקופה שלא תעלה על ארבע שנים, ושר המשפטים ונשיא בית הדין הארצי לעבודה רשאים, לפי בחירת הוועדה לבחירת שופטים כאמור בסעיף 4, להאריך את מינויו לתקופה אחת נוספת שלא תעלה על שנתיים, והכול ובלבד שלא יכהן כשופט עמית מי שגילו עולה על 75.
(ד) שופט עמית יראו אותו כשופט לכל דבר ועניין, ואולם יכול שיכהן במשרה חלקית.
(ה) מספר השופטים העמיתים שיכהנו לא יעלה על 15 אחוזים ממספר התקנים המאוישים של שופטים בבתי הדין האזוריים לעבודה.
8.   
(א) על שופט יחולו הוראות סעיפים 5, 7 עד 14 לחוק יסוד: השפיטה בשינוי זה: בסעיף 9(א) לחוק–יסוד: השפיטה, אחרי "אלא בהסכמת נשיא בית המשפט העליון" יקראו "ונשיא בית הדין הארצי".
(ב) סעיף 5, וסעיפים 11 עד 24 ו–46 לחוק בתי המשפט, יחולו בשינויים המחויבים על שופט בבית הדין.
9.   
10.   
11.   
11א.   
12.   
13.   
14.   
15.   
15א.   
16.   
16א.   
17.   
18.   
19.   
20.   
21.   
22.   
23.   
24.   
(1א) בתובענה שעילתה במשא ומתן לקראת כריתתו של חוזה ליצירת יחסי עבודה, בתובענה שעילתה בחוזה כאמור לפני שנוצרו יחסי עבודה או לאחר שנסתיימו יחסים כאמור, או בתובענה שעילתה בקבלת אדם לעבודה או באי-קבלתו;
(1ב) תובענה שעילתה בסעיפים 29, 31, 62 או 63 לפקודת הנזיקין [נוסח חדש] בקשר לסכסוך עבודה;
(1ג) תובענה שבין מעסיק לעובדיו, בקשר לסכסוך עבודה, שעילתה בסעיפים 16 או 17 לחוק המקרקעין, התשכ"ט-1969;
(1ד) בתובענה של עובד או נציג ארגון עובדים נגד מעסיק או נושא משרה אצלו, או של מעסיק או נושא משרה אצלו נגד עובד או נציג ארגון עובדים, בקשר ליחסי עבודה, שעילתה עוולה אזרחית לפי חוק איסור לשון הרע, התשכ"ה-1965; לעניין זה, "נושא משרה" - מנהל פעיל בתאגיד, שותף למעט שותף מוגבל, ממונה על העובד ופקיד האחראי מטעם התאגיד על תחום זכויות עובדים .
(2) בתובענה בין מי שיכולים להיות צדדים להסכם קיבוצי מיוחד כמשמעותו בחוק ההסכמים הקיבוציים, התשי"ז-1957 (להלן - חוק הסכמים קיבוציים), בענין קיומו, תחולתו, פירושו, ביצועו או הפרתו של הסכם קיבוצי או הסדר קיבוצי אחר או בכל ענין אחר הנובע מהם או בענין תחולתו, פירושו, ביצועו או הפרתו של כל דין;
(3) תובענות של חברים או חליפיהם או של מעסיקים או חליפיהם נגד קופות-גמל, כמשמעותן בחוק הגנת השכר, התשי"ח-1958, או תובענות של קופות-הגמל נגד חבריהן או חליפיהם או נגד מעסיקים או חליפיהם, הכל אם התובענות נובעות מהחברות בקופות או מחבותם של מעסיקים לקופות, לפי הענין וכן כל תובענה לקצבה הנובעת מיחסי עבודה;
(4) תובענות שבין עובד לארגון-עובדים הקשורות בחברות או בתחום-פעילותו של הארגון בעניני עבודה;
(5) בכל ענין שמוענקת לבית-הדין האזורי סמכות בו על פי התיקונים לחוק הביטוח הלאומי [נוסח משולב], התשכ"ח-1968, ולחוקים אחרים, כמפורט בתוספת הראשונה או בכל חוק אחר.
(א1) האמור בסעיף קטן (א) אינו בא לגרוע מהוראת כל דין לענין השיפוט בהליכי פשיטת-רגל, פירוק חברה או פירוק אגודה שיתופית.
(ב) לבית-דין אזורי תהא הסמכות לדון בעבירות על החיקוקים המפורשים בתוספת השניה והתקנות על פיהן; שר המשפטים ושר התעשייה, המסחר והתעסוקה רשאים, באישור ועדת העבודה של הכנסת, לתקן, בצו, את התוספת השניה, להוסיף עליה ולגרוע ממנה; בהליכים לפי סעיף קטן זה ידון שופט יחיד ויחולו סדרי הדין ודיני הראיות החלים בהליכים פליליים בבתי-המשפט.
(ג) על אף הוראות סעיף קטן (א)(2), רשאי נשיא בית הדין הארצי או סגנו, על פי בקשה של בעל דין או של היועץ המשפטי לממשלה שהוגשה לפני תחילת הדיון או במהלכו, להורות שדיון בתובענה לפי הסעיף הקטן האמור, שהוא בעל חשיבות, דחיפות או רגישות מיוחדת, יתקיים בבית הדין הארצי.
25.   
(1) בתובענה בין מי שיכולים להיות צדדים להסכם קיבוצי כללי כמשמעותו בחוק הסכמים קיבוציים בענין קיומו, תחולתו, פירושו, ביצועו או הפרתו של הסכם קיבוצי או הסדר קיבוצי אחר או בכל ענין אחר הנובע מהם, או בענין תחולתו, פירושו, ביצועו או הפרתו של כל דין;
(2) בתובענות בין ארגון-עובדים לארגון-עובדים אחר ותובענות בין ארגון מעבידים לארגון מעבידים אחר, הכל אם התובענות נובעות מענינים שביחסי-עבודה.
26.   
27.   
(ב) (1) בנוסף לאמור בסעיף קטן (א) תהיה גם לרשם הסמכות הנתונה לבית-דין אזורי בתובענות לשכר עבודה כמשמעותו בחוק הגנת השכר, התשי"ח-1958, בתובענות לקצבה כמשמעותה בחוק האמור, למעט תובענות שענינן עצם הזכאות לקצבה, וכן בכל תובענה כספית אחרת שבין עובד למעסיקו שעניינה הזכויות שהעובד זכאי להן עקב עבודתו, לפי חוק, הסכם קיבוצי, או לפי צו הרחבה כמשמעותו בחוק הסכמים קיבוציים, המנויים בתוספת החמישית, ובלבד שסכום התובענה אינו עולה על 50,0003 שקלים חדשים, והחלטת בית הדין האזורי בערעור על החלטת הרשם לפי סעיף קטן זה תהיה נתונה לערעור נוסף ברשות לפני בית הדין הארצי בשאלה משפטית; הרשות יכול שתינתן בגוף החלטת בית הדין האזורי או מאת נשיא בית הדין הארצי או סגנו.
(2) רשם בית דין אזורי רשאי לתת צו המחייב מעסיק למסור לעובד מסמכים שחובה על מעסיק להנפיק על פי חוק.
(ב1) שר המשפטים ושר התעשייה, המסחר והתעסוקה, בהתייעצות עם נשיא בית הדין הארצי, עם ארגון העובדים המייצג את המספר הגדול ביותר של עובדים במדינה ועם ארגונים ארציים של מעבידים שלדעת השרים הם יציגים ונוגעים בדבר ובאישור ועדת החוקה חוק ומשפט של הכנסת, רשאים בצו להגדיל את הסכום הנקוב בסעיף קטן (ב); תובענה לשכר עבודה או לקצבה או תובענה כספית אחרת כמשמעותה בסעיף קטן (ב) שהגדלת הסכום כאמור הוסיפה לסמכותו של רשם וערב תחילתו של הצו היתה תלויה ועומדת לפני בית דין אזורי לעבודה, ולא החלו בשמיעת עדים, רשאי שופט של בית הדין להעבירה לדיון לפני רשם.
(ב2) תובענה לשכר עבודה הכוללת פיצוי הלנת שכר כמשמעותו בסעיף 17 לחוק הגנת השכר, התשי"ח-1958, וכן תובענה לקצבה הכוללת פיצוי הלנת קצבה כמשמעותו בסעיף 16(ג) לחוק האמור יראו לענין הסכום הנקוב בסעיף קטן (ב) כאילו לא כלול בה פיצוי כאמור.
(ב3) שר המשפטים רשאי, בצו, בהסכמת שר התעשייה המסחר והתעסוקה, לאחר התייעצות עם נשיא בית הדין הארצי ובאישור ועדת החוקה חוק ומשפט של הכנסת, לשנות את התוספת החמישית.
(ג) שר המשפטים רשאי, לאחר התייעצות עם שר התעשייה, המסחר והתעסוקה, לקבוע בתקנות סמכויות ששופט בית דין אזורי יהיה רשאי להעביר לרשם. תקנות המסמיכות רשם לעשות כל דבר שבסדרי דין ונוהג טעונות את אישורה של ועדת החוקה חוק ומשפט של הכנסת.
28.   
29.   
30.   
31. 4
דיון מהיר

[תיקונים: התש"ן, התשס"ז, התשע"ב (מס' 5), התשע"ד]
(א) בתובענה כאמור בסעיף 24(א)(1) או (3) לתשלום סכום שלא יעלה על הסכום שקבעו שר התעשייה, המסחר והתעסוקה ושר המשפטים ידון בית דין אזורי בדרך של דיון מהיר על-פי הוראות סעיף זה; הסכום האמור ייקבע על-ידי השרים בהתייעצות עם נשיא בית הדין הארצי, עם ארגון העובדים המייצג את המספר הגדול ביותר של עובדים במדינה ועם ארגונים ארציים של מעבידים שלדעת השרים הם יציגים ונוגעים בדבר, ובאישור ועדת העבודה והרווחה של הכנסת.
(ב) בדיון מהיר לא יהיה בית הדין כפוף לסדרי הדין, והוא יפעל בדרך הנראית לו מועילה ביותר להכרעה צודקת ומהירה.
(ג) בדיון מהיר תהיה לבית הדין האזורי סמכות לפסוק לדין או בהסכמת בעלי הדין - לפשרה.
(ד) פסק דין של בית דין אזורי בדיון מהיר אינו נתון לערעור, אלא אם כן נשיא בית הדין הארצי או סגנו או שופט של בית הדין הארצי שנתמנה לכך על-ידי הנשיא נתנו לכך רשות.
(ה) בית דין אזורי רשאי, בין מיזמתו ובין לבקשת צד, להפסיק את הדיון המהיר מבלי לפסוק בו, אם מצא כי נושא הדיון, הבעיות השנויות במחלוקת, או היקף הראיות הדרושות לבירור הענין אינן מאפשרות דיון מהיר או שמן הצדק להפסיק את הדיון המהיר מבלי לפסוק בו. הופסק הדיון המהיר כאמור - ימשיך בית הדין האזורי לדון בתובענה בדרך הרגילה.
(ו) בית דין אזורי רשאי, בהסכמת בעלי הדין, להעביר את הדיון בתובענה כאמור בסעיף קטן (א) לבורר שהסכים לדון בענין בלי לקבל שכר; שופט או נשיא בית דין אזורי או סגנו, או רשם, הכל לפי הענין, רשאים לעשות כן אף בטרם החל הדיון לפני בית הדין האזורי; הוראות חוק הבוררות, התשכ"ח 1968, למעט סעיפים 23 עד 29 ו-31 עד 35 יחולו על בוררות לפי סעיף זה, ככל שהן נוגעות לענין, אולם -
(1) כל מקום שנאמר בו "בית המשפט" ייקרא כאילו נאמר "בית דין אזורי לעבודה";
(2) דין פסק בורר לפי סעיף קטן זה, פרט לערעור, כדין פסק דין של בית דין אזורי.
(ז) (בוטל).
(ח) לענין סעיף זה, "בית דין אזורי" - לרבות רשם של בית הדין בענין שבתחום סמכותו.
32.   
33.   
34.   
35.   
36.   
37.   
38.   
לשופט יהיו כל הסמכויות על פי סעיפים 5 עד 8 לפקודת בזיון בית המשפט, בשינויים המחוייבים, ולענין סעיף 8 לפקודה יהיו לבית הדין הארצי, במותב של שלושה שופטים, הסמכויות של בית המשפט העליון.
39. 5
תחולה והוראות

[תיקונים: התשמ"ה, (מס' 2), התשנ"ב התשס"א (מס' 4), התשע"ב (מס' 5)]
סעיפים 68 עד 81, 82(ב) ו-82א לחוק בתי המשפט ותקנות שהותקנו לפי סעיף 73 לחוק האמור, יחולו על בית הדין בשינויים המחוייבים, אלא שסמכות נשיא בית המשפט העליון לפי הסעיפים האמורים, למעט הסמכות לפי סעיף 72, תהיה מסורה לנשיא בית הדין הארצי, ולעניו סעיף 77 לאותו חוק יהיה בית הדין מוסמך לדון רק בתובענות שבתחום סמכותו העניינית.
39א.   
הוראת סעיף 77א לחוק בתי המשפט תחול בשינויים המחוייבים על השופטים, הרשמים ונציגי הציבור של בית הדין; ערעור כאמור בסעיף 77א(ג) יהיה לפני בית הדין הארצי, וידון בו נשיא בית הדין הארצי, או מותב של שופטי בית הדין הארצי, או שופט אחד, הכל כפי שיקבע הנשיא.
39ב.   
איש משמר בתי המשפט ימלא את תפקידי משמר בתי המשפט לפי פרק ג'1 לחוק בתי המשפט גם לגבי בית הדין, ויהיו נתונות לו לשם כך הסמכויות לפי הפרק האמור, בשינויים המחויבים.
40.   
41.   
42.   
43. 6
ביצוע ותקנות

[תיקונים: התש"ם, התשמ"ט, התשע"ב (מס' 3), התשע"ב (מס' 5)]
(א) שר המשפטים ושר התעשייה, המסחר והתעסוקה ממונים על ביצוע חוק זה והם רשאים להתקין תקנות בכל ענין הנוגע לביצועו.
(ב) שר המשפטים רשאי, לאחר התייעצות עם שר התעשייה, המסחר והתעסוקה, להתקין תקנות בדבר סדר הדין בבית הדין, לרבות תקנות בדבר ערעורים וכן תקנות בדבר -
(1) מועדים לישיבות הרגילות של בית הדין;
(2) פרסום פסקי-דין;
(3) אגרות בית-דין ופטור מהן;
(4) הטלת הוצאות משפט, הערכתן וקביעת שכר-טרחה של עורכי הדין ששופט או רשם רשאים להקציב להם בעד פעולותיהם לפני בית הדין;
(5) סעד משפטי;
(6) תשלום לנציגי-ציבור;
(7) דמי נסיעה, אוכל ולינה ושכר-בטלה של עדים;
(8) הארכת מועדים לעשיית דבר שבסדרי דין או שבנוהג, אף אם נקבעו בחיקוק;
(9) קביעת שיעורי התשלומים שרשאי בית דין או רשם לחייב בהם בעל דין בהליך אזרחי עבור רישום פרוטוקול הדיון, בין ידנית ובין במכשיר הקלטה או באמצעים אחרים (להלן - התשלומים), לרבות -
(1) סוגי ההליכים בהם ניתן להטיל את התשלומים;
(2) דרכי גביית התשלומים;
(3) מועדי הטלתם של התשלומים, תוך מתן אפשרות להטילם לפני ההליך, במהלכו או עם סיומו וכן לשנות עם סיום ההליך החלטה שניתנה קודם לכן לענין זה;
(4) התחשבות ביכולתו הכספית של בעל הדין;
(5) קביעת אגרה מיוחדת שתיועד למימון רישום פרוטוקולים כאמור בפסקה (9), ותשולם על-ידי בעל דין בדרך שתיקבע בתקנות.
(11)7 בית הדין שתהא נתונה לו הסמכות המקומית לדון בבקשה בעניין פרסום שם חשוד לפי סעיף 70(ד1)(2)(א), (ה) או (ה1) לחוק בתי המשפט, לרבות בקשה כאמור המוגשת לאחר שעות העבודה הרגילות של בית הדין, על אף האמור בסעיף 70א(א) ו–(ב) לחוק בתי המשפט;
(ג) תקנות לפי סעיף קטן (ב)(9) עד (11) טעונות אישורה של ועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת.
1.   תיקון חוק הביטוח הלאומי  
1. תיקון עקיף בחוק הביטוח הלאומי [נוסח משולב], התשכ"ח-1968 (התיקון שולב בחוק).
2.   תיקון חוק החיילים המשוחררים (החזרה לעבודה)  
3.   תיקון חוק שירות המדינה (גימלאות)   
4.   תיקון חוק שירות התעסוקה  
4. תיקון עקיף בחוק שירות התעסוקה, התשי"ט-1959 (התיקון שולב בחוק).
5.   תיקון חוק הגנת השכר  

(תיקון התשל"א)
5. תיקון עקיף בחוק הגנת השכר, התשי"ח-1958 (התיקון שולב בחוק).
6.   תיקון חוק ארגון הפיקוח על העבודה  
6. תיקון עקיף בסעיף 7 לחוק ארגון הפיקוח על העבודה, התשי"ד-1954. (התיקון שולב בחוק).
7.   תיקון חוק שעות עבודה ומנוחה  
7. תיקון עקיף בסעיף 30(ב) לחוק שעות עבודה ומנוחה, התשי"א-1951. (התיקון שולב בחוק).
8.   תיקון חוק שכר שווה לעובדת ולעובד  
8. תיקון עקיף בחוק שכר שווה לעובדת ולעובד, התשכ"ד-1964. (התיקון שולב בחוק).
9.   תיקון חוק הגימלאות לנפגעי ספר   
10.   תיקון חוק התגמולים לנפגעים בהצלת נפש   
11.   תיקון חוק חופשה שנתית  
11. תיקון עקיף בסעיף 14(ב) לחוק חופשה שנתית, התשי"א-1951. (התיקון שולב בחוק).
12.   תיקון חוק שירותי הכבאות  
12. תיקון עקיף בחוק שרותי הכבאות, התשי"ט-1959. (התיקון שולב בחוק).

פקודת תאונות מחלות משלוח-יד (הודעה), 1945

חוק חופשה שנתית, התשי"א-1951
חוק איסור אפיית–לילה, התשי"א-1951
חוק חמרי–נפץ, התשי"ד-1954
חוק החניכות, התשי"ג-1953
חוק עבודת הנוער, התשי"ג-1953
חוק עבודת נשים, התשי"ד-1954
חוק הגנת השכר, התשי"ח-1958
תקנות המלאכות והתעשיות (הסדרתן) (נפט) - 1934
חוק שכר מינימום, התשמ"ז-1987
סעיף 8 לחוק למניעת הטרדה מינית, התשנ"ח-1998
סעיף 29 לחוק מידע גנטי, התשס"א-2000
סעיפים 24, 31, 32, 33, 35, 36 ו-37 לחוק להגברת האכיפה של דיני העבודה, התשע"ב-2011
(א) קביעה של דרגת נכות, דרגת אי–כושר להשתכר, מוגבלות בניידות או רמת תלות, לפי הסכם שנערך לפי סעיף 9 לחוק הביטוח הלאומי;
(ב) החלטה של ועדה רפואית לעררים לפי סעיף 123 לחוק הביטוח הלאומי;
(ג) החלטה של ועדה רפואית לעררים, החלטה של ועדה לעררים והחלטה של ועדה לעררים לשירותים מיוחדים, לפי סעיף 213 לחוק הביטוח הלאומי;
(ד) החלטה של ועדה לעררים לילד נכה לפי סעיף 222(ד) לחוק הביטוח הלאומי;
(ה) החלטה של ועדה לעררים לעניין מצב תפקודי לפי סעיף 230ב לחוק הביטוח הלאומי;
(2) ערעור על החלטה של ועדה רפואית לעררים לפי סעיף 7 לחוק תגמולים לאסירי ציון ולבני משפחותיהם, התשנ"ב-1992;
(3) ערעור על החלטה של ועדה רפואית לעררים לפי סעיף 5(ד) לחוק התגמולים לנפגעי פעולות איבה, התש"ל-1970;
(4) ערעור על החלטה של המוסד לביטוח לאומי בדבר תשלום קצבה חודשית לפי סעיף לחוק לפיצוי נפגעי עירוי דם (נגיף האיידס), התשנ"ג-1992;
(5) תובענה לפי סעיף 6 לחוק המסייעים לנטרול תוצאות אסון צ'רנוביל, התשס"א-2001;
(6) ערעור על החלטה של ועדת ערעור לפי סעיף 17(ה) לחוק חומרי נפץ, התשי"ד-1954;
(7) ערעור על החלטה של ועדה רפואית לפי סעיף 14(ב) לחוק לפיצוי נפגעי גזזת, התשנ"ד-1994;
(1) חוק הגנת השכר, התשי"ח-1958;

(3) חוק חופשה שנתית, התשי"א-1951;

(4) חוק פיצויי פיטורים, התשכ"ג-1963;

(5) חוק שכר מינימום, התשמ"ז-1987;

(6) חוק דמי מחלה, התשל"ו-1976;

(10) חוק דמי מחלה (היעדרות עקב היריון ולידה של בת זוג), התש"ס-2000;
(12) הסכם קיבוצי או צו הרחבה של הסכם קיבוצי כללי או כללי—ענפי בדבר תשלום דמי הבראה;
(13) הסכם קיבוצי או צו הרחבה של הסכם קיבוצי כללי או כללי—ענפי בדבר השתתפות מעביד בהוצאות נסיעה לעבודה וממנה;
(14) הסכם קיבוצי או צו הרחבה של הסכם קיבוצי כללי או כללי—ענפי בדבר תשלום תוספת יוקר;
(15) הסכם קיבוצי או צו הרחבה של הסכם קיבוצי כללי או כללי—ענפי בדבר דמי חגים;
(16) הסכם קיבוצי או צו הרחבה של הסכם קיבוצי כללי או כללי—ענפי בדבר ימי אבל;
(17) הסכם קיבוצי או צו הרחבה של הסכם קיבוצי כללי או כללי-ענפי בעניין פנסיה.
גולדה מאיר
יעקב ש. שפירא
יוסף אלמוגי
ראש הממשלה
שר המשפטים
שר העבודה
שניאור זלמן שזר
 
 
נשיא המדינה
 
 
[1.] ס"ח 533, התשכ"ט, עמ' 70.
תיקונים:ס"ח 635, התשל"א (5.8.1971), עמ' 176;
ס"ח 653, התשל"ב (31.3.1972), עמ' 73;
ס"ח 686, התשל"ג (1.3.1973), עמ' 78;
ס"ח 711, התשל"ג (2.8.1973), עמ' 237 [התשל"ג (מס' 2)];
ס"ח 758, התשל"ה (6.2.1975), עמ' 59;
ק"ת 3644, התשל"ז (30.12.1976), עמ' 644;
ס"ח 811, התשל"ח (21.5.1978), עמ' 190;
ס"ח 972, התש"ם (5.6.1980), עמ' 135;
ס"ח 1030, התשמ"א (15.6.1981), עמ' 319;
ס"ח 1110, התשמ"ד (8.3.1984), עמ' 83;
ס"ח 1119, התשמ"ד (20.6.1984), עמ' 154 [התשמ"ד (מס' 2)];
ס"ח 1149, התשמ"ה (3.7.1985), עמ' 140;
ס"ח 1156, התשמ"ה (7.8.1985), עמ' 208 [התשמ"ה (מס' 2)];
ס"ח 1191, התשמ"ו (13.8.1986), עמ' 217;
ס"ח 1211, התשמ"ז (9.4.1987), עמ' 71;
ס"ח 1240, התשמ"ח (3.3.1988), עמ' 42;
ס"ח 1274, התשמ"ט (13.4.1989), עמ' 49;
ס"ח 1319, התש"ן (14.6.1990), עמ' 150;
ס"ח 1349, התשנ"א (21.3.1991), עמ' 112;
ס"ח 1350, התשנ"א (26.3.1991), עמ' 116 [התשנ"א (מס' 2)];
ס"ח 1383, התשנ"ב (13.2.1992), עמ' 71;
ס"ח 1390, התשנ"ב (24.3.1992), עמ' 143 [התשנ"ב (מס' 2)];
ס"ח 1469, התשנ"ד (26.6.1994), עמ' 175 (חוק ביטוח בריאות ממלכתי);
ס"ח 1497, התשנ"ה (28.12.1994), עמ' 75;
ס"ח 1559, התשנ"ו (31.1.1996), עמ' 52;
ס"ח 1578, התשנ"ו (21.3.1996), עמ' 206 [התשנ"ו (מס' 2)];
ס"ח 1630, התשנ"ז (17.7.1997), עמ' 190;
ס"ח 1658, התשנ"ח (5.3.1998), עמ' 157;
ס"ח 1661, התשנ"ח (14.3.1998), עמ' 170 [התשנ"ח (מס' 2)];
ס"ח 1766, התשס"א (25.12.2000), עמ' 73;
ס"ח 1772, התשס"א (10.1.2001), עמ' 125 [התשס"א (מס' 2)];
ס"ח 1788, התשס"א (17.5.2001), עמ' 380 [התשס"א (מס' 3)];
ס"ח 1804, התשס"א (7.8.2001), עמ' 499 [התשס"א (מס' 4);
ס"ח 1837, התשס"ב (21.3.2002), עמ' 212;
ס"ח 2064, התשס"ו (2.8.2006), עמ' 400;
ס"ח 2103, התשס"ז (12.7.2007), עמ' 383. הצ"ח - ממשלה 298, התשס"ז, עמ' 612;
ס"ח 2159, התשס"ח (26.6.2008), עמ' 575. הצ"ח - כנסת 137, התשס"ז, עמ' 99;
ס"ח 2203, התשס"ט (23.7.2009), עמ' 242. הצ"ח - ממשלה 436, התשס"ט, עמ' 348;
ס"ח 2326, התשע"ב (19.12.2011), עמ' 74. הצ"ח - ממשלה 363, התשס"ח, עמ' 376.
ס"ח 2329, התשע"ב (4.1.2012), עמ' 98 [התשע"ב (מס' 2)]. הצ"ח - כנסת 412, התשע"ב, עמ' 2;
ס"ח 2332, התשע"ב (18.1.2012), עמ' 130 [התשע"ב (מס' 3)]. הצ"ח - ממשלה 521, התש"ע, עמ' 1180;
ס"ח 2338, התשע"ב (27.2.2012), עמ' 176 [התשע"ב (מס' 4)]. הצ"ח - כנסת 222, התשס"ח, עמ' 259;
ס"ח 2350, התשע"ב (1.4.2012), עמ' 303 [התשע"ב (מס' 5)]. הצ"ח - ממשלה 580, התשע"א, עמ' 610. ראו הוראות תחולה ומעבר בסעיף 18 לתיקון.
ס"ח 2387, התשע"ג (15.11.2012), עמ' 34. הצ"ח - כנסת 492, התשע"ב, עמ' 282;
ס"ח 2436, התשע"ד (5.3.2014), עמ' 328. הצ"ח - ממשלה 649, התשע"ב, עמ' 282;
ס"ח 2459, התשע"ד (15.7.2014), עמ' 600. הצ"ח - כנסת 535, התשע"ד, עמ' 44 (כולל החלפת המונח "מעביד" ב"מעסיק" ו"יחסי עובד ומעביד" ל"יחסי עבודה" כולל כל ההטיות הדקדוקיות שלהם);
ס"ח 2481, התשע"ה (16.12.2014), עמ' 64. הצ"ח - כנסת 582, התשע"ה, עמ' 26;
ס"ח 2554, התשע"ו (7.6.2016), עמ' 891. הצ"ח - ממשלה 964, התשע"ו, עמ' 112.
ס"ח 2584, התשע"ז (17.11.2016), עמ' 8. הצ"ח - כנסת 633, התשע"ו, עמ' 94;
ס"ח 2592, התשע"ז (29.12.2016), עמ' 220. הצ"ח - ממשלה 1083, התשע"ז, עמ' 433;
ס"ח 2632, התשע"ז (5.4.2017), עמ' 665 [התשע"ז (מס' 2)]. הצ"ח - ממשלה 947, התשע"ה, עמ' 994;
ס"ח 2647, התשע"ז (3.7.2017), עמ' 1009 [התשע"ז (מס' 3)]. הצ"ח - כנסת 708, התשע"ז, עמ' 180.
[2.] תחילת תוקפו של ס"ק 17(ג) ביום 1.4.17.
[3.] בתיקון התשע"ב (מס' 5), אשר תחילת תוקפו ב-31.5.12 נקבע בסעיף 27 כי סכום התובענות שבסמכות הרשם הוא 50,000 ש"ח. בי"פ 6404, התשע"ב, עמ' 3600 נקבע כי החל ב-1.4.12 סכום התובענות"הוגדל ל-42,500 ש"ח".
[4.] הסכום המעודכן הוא 37,100 ש"ח, החל מיום 1.1.2024 (ראו תקנות בית הדין לעבודה (קביעת סכום התביעה בדיון מהיר), התש"ן-1990, ב"דינים" בעמוד 2337).
[5.] המילים "רישה ו-82א" הוספו בתיקון התשס"א (מס' 4). הוראת התיקון בספר החוקים לא פירטה באיזה סעיף בחוק יש להוסיף מילים אלה, אך נראה שזהו הסעיף לו התכוון המחוקק.
[6.] סמכויות שר הכלכלה והתעשייה (מקודם: שר התעשיה והמסחר והתעסוקה) הועברו לשר הרווחה והשירותים החברתיים (י"פ 7394 , התשע"ז, עמ' 1312).
[7.] ס"ק 43(ב)(11) הוסף בתיקון התשע"ב (מס' 3) על אף שלא קיים ס"ק (10).
[8.] חוק שירות לאומי נמחק מהתוספת השניה עם חקיקתו של חוק שירות אזרחי, התשע"ז-2017, החל מיום 1.4.18.
[9.] החוק נקרא במקור: חוק עובדים זרים (העסקה שלא כדין), התשנ"א-1991.

מפת מסמך

1. בית דין לעבודה
2. שופטים ונציגי ציבור
3. הכשירות להיות שופט
3א. סייג למינוי שופט
4. מינוי שופטים
5. נשיא בית הדין הארצי וסגנו
6. נשיא בית הדין האזורי וסגנו
7. שופט בפועל
7א. שופט עמית
8. מעמדו של שופט בית הדין
9. ייחוד הכהונה
10. מינוי נציגי ציבור
11. תקופת כהונה של נציג ציבור
11א. תקנות לעניין מינוי נציגי ציבור וכהונתם
12. פרסום מינוי
13. התפטרות נציג ציבור
14. סיום משפטים
15. בירור תלונות נגד נציגי ציבור והטלת אמצעי משמעת
15א. העברה או השעיה מכהונה של נציג ציבור
16. אי-תלות של נציגי ציבור
16א. ועדה מייעצת לעניין נציגי ציבור
17. מינוי רשם
18. הרכב בית דין אזורי
19. מותב בית הדין האזורי
20. הרכב בית הדין הארצי
21. מותב בית הדין הארצי
22. העדר נציג ציבור
23. מקום מושב ואיזור שיפוט
24. סמכות בית-דין אזורי
25. סמכות בית-הדין הארצי
26. ערעור לפני בית הדין הארצי
27. סמכויות הרשם
28. בוררות
29. סמכות למתן סעד
30. זכות התערבות בהליכים
31. דיון מהיר
32. ראיות
33. סדרי-הדין
34. ייצוג
35. פטור ממס בולים
36. החלטת בית הדין
37. הוצאה לפועל
38. בזיון בית הדין
39. תחולה והוראות
39א. טענת פסלות
39ב. משמר בתי המשפט
40. תחילה
41. הוראות מעבר
42. דין המדינה
43. ביצוע ותקנות
תוספת ראשונה
1. תיקון חוק הביטוח הלאומי
2. תיקון חוק החיילים המשוחררים (החזרה לעבודה)
3. תיקון חוק שירות המדינה (גימלאות)
4. תיקון חוק שירות התעסוקה
5. תיקון חוק הגנת השכר
6. תיקון חוק ארגון הפיקוח על העבודה
7. תיקון חוק שעות עבודה ומנוחה
8. תיקון חוק שכר שווה לעובדת ולעובד
9. תיקון חוק הגימלאות לנפגעי ספר
10. תיקון חוק התגמולים לנפגעים בהצלת נפש
11. תיקון חוק חופשה שנתית
12. תיקון חוק שירותי הכבאות
תוספת שניה
תוספת שלישית
תוספת רביעית
תוספת חמישית