תאריך תצוגה: 17/09/2018

תוכן עניינים

טיוטת תקנות.. 2

א. שם התקנות המוצעות. 2

ב. מטרת התקנות המוצעות והצורך בהן. 2

ג. להלן נוסח טיוטת התקנות המוצעות:. 2

טיוטת תקנות הפטנטים (נוהלי הרשות, סדרי הדין, מסמכים ואגרות) (תיקון מס'...), התשע"ט-2018. 3

1. תיקון תקנה 146. 3

2. תיקון פרט 13 לתוספת השניה. 3

דברי הסבר. 3

טיוטת תקנות המדגמים, התשע"ט-2018. 4

3. תיקון פרט 3 לתוספת הראשונה. 4

דברי הסבר. 4

טיוטת תקנות סימני המסחר (תיקון מס'...), התשע"ט-2018. 5

4. תיקון תקנה 22. 5

5. תיקון תקנה 22א.. 5

6. החלפת כותרת.. 5

7. החלפת תקנה 64. 5

8. תיקון תקנה 65. 5

9. תיקון התוספת הראשונה. 5

דברי הסבר. 6


 

טיוטת תקנות

 

א. שם התקנות המוצעות

תקנות הפטנטים (נוהלי הרשות, סדרי הדין, מסמכים ואגרות) (תיקון מס'...), התשע"ט – 2018

תקנות המדגמים  (תיקון מס'...), התשע"ט – 2018

תקנות סימני המסחר (תיקון מס'...), התשע"ט - 2018

 

 

ב. מטרת התקנות המוצעות והצורך בהן

בינואר 2017 פורסם דו"ח מסכם של תכנית העבודה לטיוב רגולציה ברשות הפטנטים. בדו"ח זה הומלץ בין היתר, על הפחתה הדדית של אגרות בכניסה לשלב הלאומי של בקשות לפטנט, לפי הסכם בילטרלי שייחתם בין ישראל לרשות פטנטים אחרת, וכן הומלץ על ביטול אגרות שינוי מען בכל מחלקות הרשות (ר' עמ' 14 לדו"ח).

טיוטות התקנות נועדו ליישם המלצות אלה.

 

ג. להלן נוסח טיוטת התקנות המוצעות:


 

טיוטת תקנות מטעם משרד המשפטים:

טיוטת תקנות הפטנטים (נוהלי הרשות, סדרי הדין, מסמכים ואגרות) (תיקון מס'...), התשע"ט-2018

 

 

בתוקף סמכותי לפי סעיף 194 לחוק הפטנטים[1], באישור שר האוצר לפי סעיף 39ב לחוק יסודות התקציב, התשמ"ה–1985[2], ובאישור ועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת, אני מתקינה תקנות אלה:

 

 

 

תיקון תקנה 146

1.  

בתקנה 146 לתקנות הפטנטים (נוהלי הרשות, סדרי הדין, מסמכים ואגרות), התשכ"ח - 1968[3]  (להלן – התקנות העיקריות), בתקנת משנה (א), אחרי "טעות סופר" יבוא "בשם, או לרישום שינוי מען או מען למסירת מסמכים בישראל".

תיקון פרט 13 לתוספת השניה

2.  

בתקנות העיקריות, בפרט 13 לתוספת השניה, בסופו יבוא: "ואולם מבקש בקשה בינלאומית המייעדת את ישראל, שנבחנה באחת מרשויות החיפוש הבין-לאומיות שאיתן נחתם הסכם לעניין זה, ישלם 85% מהסכום החל מיום חתימת ההסכם; הרשם יפרסם את רשימת רשויות החיפוש האמורות באתר האינטרנט".

 

 

___ ב________ התשע"ט (___ ב________ 2018)

(חמ 3-884 ת1)

 

__________________

אילת שקד

שרת המשפטים

דברי הסבר

בינואר 2017 פורסם דו"ח מסכם של תכנית העבודה לטיוב רגולציה ברשות הפטנטים. בדו"ח זה הומלץ בין היתר, על הפחתה הדדית של אגרות בכניסה לשלב הלאומי של בקשות לפטנט, לפי הסכם בילטרלי שייחתם בין ישראל לרשות פטנטים אחרת, וכן הומלץ על ביטול אגרות שינוי מען בכל מחלקות הרשות (ר' עמ' 14 לדו"ח).

טיוטת תקנות הפטנטים מיישמת המלצות אלה.

טיוטת תקנות המדגמים, התשע"ט-2018

 

 

בתוקף סמכותי לפי סעיף 56(1) לפקודת הפטנטים והמדגמים[4], באישור שרת המשפטים, באישור שר האוצר לפי סעיף 39ב לחוק יסודות התקציב, התשמ"ה–1985[5], ובאישור ועדת הכספים של הכנסת לפי סעיף 1(ב) לחוק יסוד: משק המדינה[6], אני מתקין תקנות אלה:

 

 

 

תיקון פרט 3 לתוספת הראשונה

1.

בתקנות המדגמים, 1925[7], בפרט 3 לתוספת הראשונה:

 

 

 

(1) בפסקת משנה (א), ימחקו המילים "לתיקון טעות סופר" ובמקום "40, 41, 45 ו-46" יבוא "40 ו-41";

 

 

 

(2) (2)      במקום פסקת משנה (ב) יבוא "(ב) עם הגשת בקשה לשינוי שם בעל לפי תקנה 42".

 

 

___ ב________ התשע"ט (___ ב________ 2018)

(חמ 3-375-ת1)

 

__________________

אופיר אלון

רשם הפטנטים והמדגמים

 

דברי הסבר

בינואר 2017 פורסם דו"ח מסכם של תכנית העבודה לטיוב רגולציה ברשות הפטנטים. בדו"ח זה הומלץ בין היתר, על ביטול אגרות שינוי מען בכל מחלקות הרשות (ר' עמ' 14 לדו"ח). טיוטת תקנות המדגמים מיישמת המלצה זו.

 


 

טיוטת תקנות סימני המסחר (תיקון מס'...), התשע"ט-2018

 

 

בתוקף סמכותי לפי סעיף 71 לפקודת סימני המסחר [נוסח חדש], התשל"ב - 1972[8], באישור שר האוצר לפי סעיף 39ב לחוק יסודות התקציב, התשמ"ה–1985[9], ובאישור ועדת הכלכלה של הכנסת, אני מתקינה תקנות אלה:

 

 

 

תיקון תקנה 22

1.  

בתקנה 22 לתקנות סימני המסחר, 1940[10]  (להלן - התקנות העיקריות), בתקנת משנה (ג), בסופה יבוא "דחה הרשם את הבקשה לחיפוש ולבחינה על אתר, יחזיר הרשם למבקש את האגרה ששולמה".

תיקון תקנה 22א

2.  

בתקנה 22א לתקנות העיקריות, בתקנת משנה (ב), בסופה יבוא "הוגשה בקשה כאמור בתקנה משנה (א)(1) לתיקון טעות סופר בשם, או לתיקון מען, לא תיגבה אגרה בגינה".

החלפת כותרת

3.  

במקום הכותרת שלפני תקנה 64 לתקנות העיקריות, יבוא "שינוי השם או הכתובת".

החלפת תקנה 64

4.  

במקום תקנה 64 לתקנות העיקריות יבוא:

 

 

 

"כל בעל רשום או בעל רשות בסימן מסחרי המשנה את שמו, מענו או את מענו למסירת מסמכים, חייב לפנות מיד לרשם בבקשה לרשום בפנקס את שמו או מענו החדש למסירת מסמכים, לפי העניין, והרשם ישנה את הרישום בפנקס בהתאם לכך; לבקשה לשינוי שם יש לצרף אישור על תשלום האגרה הקבועה בפרט 7 בתוספת הראשונה.".

תיקון תקנה 65

5.  

בתקנה 65 לתקנות העיקריות, בסופה יבוא "ויצורף להן אישור על תשלום האגרה הקבועה בפרט 7 בתוספת הראשונה; הוגשה בקשה כאמור לתיקון טעות סופר בשם, או לתיקון טעות או לרישום שינוי במען, לא תיגבה אגרה בגינה.".

תיקון התוספת הראשונה

6.  

בתוספת הראשונה לתקנות העיקריות -

 

 

 

(1) במקום פרט 3, יבוא "בעד השמעת טענות בהליכים לפי סעיפים 24(ו), 29, ו-41(ב) לפקודה או לפי תקנה 73, לכל צד להליך";

 

 

 

(2) בפרט 6, במקום "תקנה 53(1), לכל סוג טובין" יבוא "תקנה 53(א), לכל סימן";

 

 

 

(3) בפרט 7, במקום "36(א)(3), (4), (5)" יבוא "36";

 

 

 

(4) בפרט 10, בסופו יבוא "או לכל הליך לפי סעיף 24(ו), 29, או 41(ב) לפקודה או לפי תקנה 73, או דיון לפי תקנה 26, לפי העניין";

 

 

 

(5) בפרט 11, במקום "הגשת בקשה להשמיע טענות" יבוא "השמעת טענות";

 

 

 

(6) במקום פרט 12, יבוא "בעד בחינה על אתר לפי תקנה 22(ג), לכל סימן";

 

 

 

(7) בפרט 13 לתוספת הראשונה, במקום "3.70" יבוא "0.5";

 

 

___ ב________ התשע"ט (___ ב________ 2018)

(חמ 3-1129)

 

__________________

אילת שקד

שרת המשפטים

 

דברי הסבר

בינואר 2017 פורסם דו"ח מסכם של תכנית העבודה לטיוב רגולציה ברשות הפטנטים. בדו"ח זה הומלץ בין היתר, על ביטול אגרות שינוי מען בכל מחלקות הרשות (ר' עמ' 14 לדו"ח). טיוטת תקנות סימני המסחר מיישמת המלצה זו.

כן מוצע כי כאשר אדם הגיש בקשה להקדמת הבחינה של בקשתו לרישום סימן מסחר ("בחינה על אתר"), והבקשה להקדמת הבחינה נדחתה, תושב למבקש האגרה בגין השירות שלא ניתן לו.

בנוסף, מוצע לקבוע כי אגרות החזרה לתוקף ואגרות בקשה להקדמת בחינה ייגבו עבור כל סימן ולא עבור כל סוג טובין, מן הטעם שבסימן מסוים ייתכן שייכללו מספר סוגי טובין ("בקשה רב סוגית").

עוד מוצע כי אגרות הארכת מועד בהליכים מעין משפטיים ברשות (כגון התנגדות לרישום סימן מסחר, בקשה לביטול או למחיקת סימן מסחר, הליך חד צדדי להשמעת טענות או הליך תחרות בין בקשות לרישום סימני מסחר) ייגבו בגין כל הליך בלבד.

מוצע להבהיר כי האגרות בפרטים 3 ו-11 לתוספת הראשונה הן אגרה בעד השמעת טענות בפני הרשם בהליכים האמורים באותו פרט, ולא בעד הגשת הבקשה להשמיע טענות.

לבסוף מוצע להפחית את האגרה הקבועה עבור צילום כל עמוד מ-3.70 ₪ ל-0.5 ₪.

 



[1] ס"ח התשכ"ז, עמ' 148; ס"ח התשע"ז, עמ' 1176.

[2] ס"ח התשמ"ה, עמ' 60; התשנ"א, עמ' 130.

[3] ק"ת התשכ"ח, עמ' 1104; ק"ת התשע"ז, עמ' 41.

[4]  חא"י, כרך ב', עמ' (ע) 1653, (א) 1076; ס"ח התשע"ז, עמ' 1176.

[5] ס"ח התשמ"ה, עמ' 60; התשנ"א, עמ' 130.

[6] ס"ח התשל"ה, עמ' 206; התשמ"ב, עמ' 170.

[7] חא"י, כרך ג', עמ' (ע) 1957, (א) 1910; ק"ת התשע"ז, עמ' 238.

[8] דיני מדינת ישראל [נוסח חדש], עמ' 511; ס"ח התשע"ז, עמ' 1176..

[9] ס"ח התשמ"ה, עמ' 60; התשנ"א, עמ' 130.

[10] ע"ר 984, 1940, תוס' 2, עמ' (ע) 192, (א) 228; ק"ת  התשע"ה, עמ' 1242.