תאריך תצוגה: 06/08/2018
הקליקו על כותרת הסעיף
1. הגדרות
2. חובת גילוי לגבי מדיניות שירות הובלה ומדיניות מתן שירות
3. תחילה

תקנות הגנת הצרכן (גילוי פרט מהותי לגבי אספקת נכס או שירות), התשע"ח-2018 1

בתוקף סמכותי לפי סעיפים 4(א)(3) ו–(ב) ו–37 לחוק הגנת הצרכן, התשמ"א-1981 (להלן - החוק), בהתייעצות עם הממונה על הגנת הצרכן והסחר ההוגן ובאישור ועדת הכלכלה של הכנסת, אני מתקין תקנות אלה:
 
1.   
"מדיניות מתן שירות" - כמשמעותה בתקנה 2(ב);
"מדיניות שירות הובלה" - כמשמעותה בתקנה 2(א);
"מקום" - לרבות האזור;
"עסקת מכר מרחוק" ו "שיווק מרחוק" - כהגדרתם בסעיף 14ג(ו) לחוק.
2.   
(א) השלט יוצב בסמוך לכל קופה; ואולם בחנות כהגדרתה בחוק קידום התחרות בענף המזון, התשע"ד-2014, שבה שלוש קופות לפחות המוצבות ברצף, רשאי העוסק להציב שלט אחד לכל שלוש קופות כאמור;
(ב) השלט יוצב במקום בולט לעין ויפרט את עיקרי מדיניות שירות ההובלה או עיקרי מדיניות מתן השירות;
(ג) גודל השלט לא יפחת מעמוד שרוחבו 21 סנטימטרים ואורכו 29.7 סנטימטרים (גודל דף A4);
(ד) בראש השלט תופיע כותרת שנוסחה יהיה "עיקרי מדיניות שירות הובלה" או "עיקרי מדיניות מתן שירות" אשר תודגש בקו תחתי;
(ה) גודל אותיות כותרת השלט לא יפחת מגודל גופן 65 או 1.2 סנטימטרים וגודל אותיות תוכן השלט לא יפחת מגודל גופן 26 או 4 מילימטרים;
(ו) הוצב שלט אחד לשלוש קופות כאמור בפסקת משנה (א), יהיה גודלו וגודל אותיות כותרתו ותוכנו פי שישה מהגודל הקבוע בפסקאות משנה (ג) ו–(ה), בהתאמה;
(2) בחוזה בכתב, לרבות בטופס הזמנה, ואם אין חוזה בכתב כאמור - במסמך גילוי שנדרש על פי חוק; פירוט מדיניות שירות ההובלה או מדיניות מתן השירות, לפי העניין, יהיה באותיות וספרות ברורות וקריאות ובמקום בולט לעין.
(3) על אף האמור בפסקה (1), עוסק המוכר טובין או נותן שירות לצרכן בעסקת מכר מרחוק, יגלה לצרכן בשלב השיווק מרחוק, במקום בולט לעין ובאותיות וספרות ברורות וקריאות, את מדיניות שירות ההובלה או את מדיניות מתן השירות, לפי העניין; נעשתה העסקה באמצעות שיחה טלפונית, יגלה העוסק לצרכן את האמור בשיחה הטלפונית.
3.   
[1.] ק"ת 7995, התשע"ח (6.5.2018), עמ' 1908.

מפת מסמך

1. הגדרות
2. חובת גילוי לגבי מדיניות שירות הובלה ומדיניות מתן שירות
3. תחילה