תאריך תצוגה: 21/02/2018

הודעה על מתן היתר כללי להעסקת עובדים במנוחה השבועית לצורך קיום משחקי כדורגל

אני מודיע בזה כי בתוקף סמכותי[1] לפי סעיף 12 ו- 14 לחוק שעות עבודה ומנוחה, התשי"א-1951[2], בהתאם להחלטת ועדת השרים כאמור בסעיף 12(ב) לחוק האמור, ולאחר התייעצות עם ארגון העובדים הארצי המייצג את המספר הגדול ביותר של עובדים ועם ארגונים ארציים רפרזנטיביים של מעבידים שלדעת השר הם נוגעים בדבר, נתתי היתר כללי לפיו מותרת העסקת עובדים במנוחה השבועית במגרשי כדורגל, ובכלל זה העסקת עובדים במנוחה השבועית לצורך הסעת עובדים המועסקים במגרשים כאמור או לצורך ביצוע עבודות התומכות בניהול התקין של משחקי הכדורגל, ובלבד שיתקיים האמור בסעיף 1 עד 2 שלהלן :

 

1.  

(א)  במקום שעות המנוחה שבהן עבדו, יתן להם המעסיק, לכל המאוחר, תוך ארבעה שבועות, שעות מנוחה שמספרן כמספר השעות שבהן עבדו כאמור(להלן – מנוחת פיצוי).

 

 

(ב) מנוחת הפיצוי תכלול לפחות 13 פעמים בשנה, את היום שבו חלה המנוחה השבועית של העובד. ככל האפשר, תינתן מנוחת הפיצוי ביום שבו חלה המנוחה השבועית כאמור, אחת לארבעה שבועות.

 

 

(ג)   מנוחת הפיצוי תהיה רצופה, אך אם מגיעה מנוחת פיצוי של יותר מעשרים וחמש שעות, אפשר לחלקה לפרקים ובלבד שכל פרק ממנה לא יפחת מעשרים וחמש שעות או מיתרת מנוחת הפיצוי המגיעה.

 

2. 2

לעניין הליגות המקצועניות, היתר זה יחול על הליגות הקיימות במועד מתן ההיתר ובלבד שמספר המשחקים המתקיימים בשבת ובחגי ישראל לעונה לא יעלה על מספר המשחקים המרבי שהתקיימו בכל עונה בשבת ובחגי ישראל בחמש השנים שקדמו לאותו מועד .

 

3. א

אין בהוראות היתר זה כדי לגרוע מהוראות היתרים כלליים קיימים.

______, התשע"ח

_______, 2018

 

__________

חיים כץ

שר העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים

(ח.מ ___)

 

דברי הסבר

 

בהתאם להחלטת ועדת שרים להיתרי עבודה בשבת, מיום 20 בפברואר 2018, במסגרתה הנחתה ועדת השרים האמורה את שר העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים לתת היתר כללי להעסקת עובדים לצורך קיום כדורגל בשבת, מוצע לתת היתר להעסקת עובדים במגרשי כדורגל ובכלל זה, העסקת עובדים במנוחה השבועית לצורך הסעת עובדים המועסקים במגרשים כאמור וכן לצורך ביצוע עבודות התומכות בניהול התקין של המשחקים כאמור.

 

תנאי ההיתר יהיו כדלהלן:

1.  על המעסיק לתת לעובדים שהועסקו במנוחה השבועית מנוחת פיצוי בתוך ארבעה שבועות. מספר שעות מנוחת הפיצוי יהיה כמספר השעות שבהן העובד הועסק במנוחה השבועית.

2.  לפחות 13 פעמים במהלך השנה תכלול מנוחת הפיצוי את יום המנוחה של העובד. ככל האפשר תינתן מנוחת הפיצוי ביום המנוחה של העובד, אחת לארבעה שבועות.

3.  מנוחת הפיצוי תהיה רצופה אלא אם היא עולה על 25 שעות.  ככל שהיא עולה על 25 שעות כאמור, ניתן לפצל את מנוחת הפיצוי ובלבד שלא תפחת מ- 25 שעות או מיתרת מנוחת הפיצוי המגיעה לעובד.

 

תנאים אלה מותאמים לתנאים המקובלים בהיתרים כלליים אחרים, ונקבעו תוך ההתחשבות הנחוצה במאפייני ענף הכדורגל.

 

בנוסף, על מנת לשמר את המצב הקיים היום בקשר לקיום משחקי כדורגל בשבת נקבע כי לעניין הליגות המקצועניות, ההיתר יחול על הליגות הקיימות במועד מתן ההיתר ובלבד שמספר המשחקים המתקיימים בשבת ובחגי ישראל לעונה לא יעלה על מספר המשחקים המירבי שהתקיימו בכל עונה בשבת ובחגי ישראל בחמש השנים שקדמו לאותו מועד .

 

עוד נקבע, כמקובל בעת מתן היתרי עבודה כלליים, כי מתן ההיתר לא יגרע מהיתרים כלליים קיימים שניתנו זה מכבר כגון היתר כללי להעבדת שמשים וסדרנים במקומות ציבוריים במנוחה השבועית.

 



[1] י"פ התשס"ג, עמ' 2084; החלטה ממשלה 1754 מיום 31.7.16

[2] ס"ח התשי"א, עמ' 204