תאריך תצוגה: 27/11/2023
הקליקו על כותרת הסעיף
1. הגדרות
2. חובת ביטוח לגבי נוסעים, כבודה ומטען
3. חובת ביטוח לגבי צד שלישי
4. ביטוח כנגד פעולות איבה, מלחמה וטרור
5. כיסוי ביטוחי בהסדרים מסחריים בין מפעילים
6. חובת ביטוח - תנאי למתן רישיון הפעלה אווירית
7. חובת ביטוח - תנאי למתן היתר הפעלה
8. חובת ביטוח - תנאי לרישיון בית ספר
9. חובת ביטוח - תנאי לאישור תכנית הדרכה אימונים ופיקוח
10. בחינת נאותות פוליסת ביטוח
11. כשל בשוק הביטוח
12. תאימות חוזה ביטוח לתקנות או לתקנות האירופיות
13. תחילה ותחולה
14. הוראת שעה
3. הוראת שעה

תקנות הטיס (חובת ביטוח בהפעלה מסחרית של כלי טיס), התשע"ח-2017 1

בתוקף סמכותי לפי סעיפים 47 ו–168 (א)(6) לחוק הטיס, התשע"א-2011 (להלן - החוק), ולפי סעיפים 4, 8ג(ג)(8) ו–(ה) ו–23(א) לחוק רישוי שירותי התעופה, התשכ"ג-1963 (להלן - חוק הרישוי), בהתייעצות עם הממונה כהגדרתו בחוק הפיקוח על שירותים פיננסיים (ביטוח), התשמ"א-1981 ((להלן - הממונה), באישור ועדת הכלכלה של הכנסת, למעט לעניין תקנות 6, 7, 8 ו–9, ולפי הצעת רשות התעופה האזרחית בהתאם לסעיף 168(ב) לחוק, אני מתקין תקנות אלה:
 
1.   
"מבטח" - מבטח כהגדרתו בחוק הפיקוח על שירותים פיננסיים (ביטוח), התשמ"א-1981, או מבטח זר המורשה לפעול לפי הדינים של המדינה שבה הוא פועל;
"מפעיל אווירי" - כל אחד מאלה:
(1) בעל רישיון הפעלה אווירית;
(2) בעל רישיון להפעלת בית ספר לעובדי טיס המורשה לבצע הדרכה לשם קבלת רישיון טייס או הגדר שבו;
(3) בעל רישיון מדריך טיס העוסק בהוראת טיסה מעשית לשם קבלת רישיון טייס או הגדר שבו לפי תקנות הרישיונות, שלא במסגרת בית ספר להוראת טיס כמשמעותו בתקנות רישוי שירותי התעופה (בתי ספר להוראת טיס), התשל"א-1971;
(4) המורשה להפעיל כלי טיס בהפעלה מסחרית באמצעות רישיון שנתנה מדינה חברה;
"נוסע" - אדם הנמצא בטיסה, בהסכמת המפעיל האווירי, למעט איש צוות המוצב בטיסה בתפקיד;
"צד שלישי" - אדם, למעט נוסע או איש צוות המוצב בטיסה בתפקיד;
"תקנות ההפעלה" - תקנות הטיס (הפעלת כלי טיס וכללי טיסה), התשמ"ב-1982;
"תקנות הרישיונות" - תקנות הטיס (רישיונות לעובדי טיס), התשמ"א-1981.
2.   
3.   
4.   
5.   
6.   
7.   
8.   
9.   
10.   
11.   
12.   
13.   
14.   3.   
הוראת שעה
בתקופה של שמונה עשר חודשים מיום התחילה, לגבי בלון מאויש כהגדרתו בתקנות ההפעלה, יראו כאילו -
(1) בתקנה 2, במקום "250,000" נאמר "125,000";
(2) במקום תקנה 3 נאמר:
"חובת ביטוח לגבי צד שלישי
לא יפעיל מפעיל אווירי כלי טיס בהפעלה מסחרית מישראל, אליה או בשטחה, אלא אם כן אחריותו לנזקים העלולים להיגרם לגופו של צד שלישי ולרכושו, במהלך טיסה, מבוטחת אצל מבטח בגבולות אחריות לכל מקרה ולכל כלי טיס, שלא יפחתו מהמפורט להלן:
(1) 300,000 זכויות משיכה מיוחדות לכלי טיס שמשקלו 2,000 קילוגרמים או פחות;
(2) 300,000 זכויות משיכה מיוחדות ועוד 175 זכויות משיכה מיוחדות לכל קילוגרם מעל 2,000 קילוגרמים לכלי טיס שמשקלו מעל 2,000 קילוגרמים ועד 6,000 קילוגרמים;
(3) 1,000,000 זכויות משיכה מיוחדות ועוד 62.5 זכויות משיכה מיוחדות לכל קילוגרם מעל 6,000 קילוגרמים לכלי טיס שמשקלו מעל 6,000 קילוגרמים ועד 30,000 קילוגרמים;
(4) 125,000 זכויות משיכה מיוחדות לכל אדם שנספה או נפגע בלא הגבלת מספר הנפגעים."

י"ח בכסלו התשע"ח (6 בדצמבר 2017)
ישראל כ"ץ
שר התחבורה והבטיחות בדרכים
[1.] ק"ת 7908, התשע"ח (27.12.2017), עמ' 448.
תיקון:ק"ת 10773, התשפ"ג (29.8.2023), עמ' 2480.

מפת מסמך

1. הגדרות
2. חובת ביטוח לגבי נוסעים, כבודה ומטען
3. חובת ביטוח לגבי צד שלישי
4. ביטוח כנגד פעולות איבה, מלחמה וטרור
5. כיסוי ביטוחי בהסדרים מסחריים בין מפעילים
6. חובת ביטוח - תנאי למתן רישיון הפעלה אווירית
7. חובת ביטוח - תנאי למתן היתר הפעלה
8. חובת ביטוח - תנאי לרישיון בית ספר
9. חובת ביטוח - תנאי לאישור תכנית הדרכה אימונים ופיקוח
10. בחינת נאותות פוליסת ביטוח
11. כשל בשוק הביטוח
12. תאימות חוזה ביטוח לתקנות או לתקנות האירופיות
13. תחילה ותחולה
14. הוראת שעה
3. הוראת שעה