תאריך תצוגה: 19/10/2017

תזכיר  חוק

 

1. שם החוק המוצע –

חוק להסדר ההימורים בספורט (תיקון מס' ....... –  הארכת הוראת שעה), התשע"ח–2017.

2. מטרת התיקון המוצע והצורך בו –

החוק להסדר ההימורים בספורט (תיקון מס' 7 – הוראת שעה), התשע"ד–2014 (להלן – הוראת השעה) פורסם ברשומות ביום  26.3.2014.

הוראת השעה נולדה מתוך המלצות ועדת זליכה לבדיקת מבנה הכדורגל בישראל, אשר מטרתן היתה  לשפר את התנהלותם התקינה של גופי הספורט. במסגרת המלצותיה, המליצה ועדת זליכה כי כספי תמיכת המועצה להסדר ההימורים בספורט (להלן – המועצה) יועברו ישירות לקבוצות, ולא דרך מרכזי הספורט או האיגודים וההתאחדויות, וביטול האפשרות שהיתה קיימת עד אז  בחוק המועצה להסדר ההימורים בספורט, התשכ"ח – 1967 (להלן – החוק העיקרי) להעביר את כספי הקבוצות דרך גופי צינור.

הוראת השעה קבעה כי בתקופת שלוש השנים החל מיום 8.1.2015,  כספי המועצה לקבוצות לא יהיו נתונים להמחאה או לשעבוד, אלא בתנאים שנקבעו בחוק.  כמו כן קבעה שרת התרבות והספורט, באישור וועדת החינוך של הכנסת, את סל השירותים אותו רשאים מרכזי הספורט לספק לקבוצות, ולקבל מהם תשלום עבורם.

כמו כן, נקבע כי בתקופת הוראת השעה, יעברו נושאי משרה בקבוצות הספורט, הכשרה כפי שתקבע שרת התרבות והספורט. שרת התרבות והספורט קבעה בתקנות, באישור וועדת החינוך של הכנסת, את נושאי ההכשרה וזאת על-מנת לשפר את איכות הניהול בקבוצות. תקנות להסדר ההימורים בספורט (קביעת תחומי פעילות וסוגי שירותים של ארגון ספורט נתמך והכשרה לנושאי משרה), תשע"ה-2014 פורסמו בתאריך 29.10.2014.

 כמו כן, על פי הוראת השעה נקבע כי המועצה להסדר ההימורים בספורט תתמוך בפעילויות שמטרתן מניעת אלימות וגזענות בספורט.

עתה, לקראת סיום תקופת הוראת השעה, ולאור הלקחים שנלמדו, מוצע להאריך את הוראת השעה ולהפכה להוראת קבע.

מבדיקת המשרד עולה כי מספר עמותות הספורט הנתמכות על-ידי המועצה, עולה כי מספרן גדל מאז חקיקת הוראת השעה, מ- 735 עמותות, ל-765 עמותות.

כמו כן, עברו כ-1,180 מנהלי קבוצות את ההכשרה מאז מועד פרסום התקנות האמורות.

בהתאם להקצאת המועצה הלאומית לספורט ע"ס 2 מיליון ש"ח, המועצה העבירה  1.75 מיליון ₪ ל-15 פרוייקטים למניעת אלימות וגזענות בספורט בעונת 2016/17 . 2 מלש"ח הוקצו  ל-17 פרוייקטים לעונת 2017/18.

3. השפעת החוק המוצע על החוק הקיים – תיקון הוראת השעה והטמעתה באופן קבוע בחוק העיקרי  בהתאם למפורט לעיל.

4. השפעת החוק המוצע על המשרד הממונה על ביצועו – לתיקון המוצע אין השפעה על פעילות משרד התרבות והספורט.

5. השפעת החוק המוצע על תקציב המדינה – לתיקון המוצע אין השפעה על תקן ותקציב המשרד.

6. השפעת החוק המוצע על תקנים במשרדי הממשלה וההיבט המנהלי – לתיקון המוצע אין השפעה על התקנים במשרדי הממשלה השונים.

7. השפעת התיקון המוצע על זכויות הילד (לפי חוק לציון מידע בדבר השפעת חקיקה על זכויות הילד) - לתיקון המוצע אין השפעה על זכויות הילד.

8. להלן נוסח התיקון המוצע –

 


הצעת חוק מטעם הממשלה:

תזכיר חוק להסדר ההימורים בספורט (תיקון מס' ....... –  הארכת הוראת שעה), התשע"ח–2017.

תיקון סעיף 1

1.

בחוק להסדר ההימורים בספורט (תיקון מס' 7 – הוראת שעה), התשע"ח–2017.[1] (להלן החוק העיקרי), בסעיף 1 רישא יימחקו המלים "בתקופת הוראת השעה"

תיקון סעיף 2

2.

בחוק העיקרי, בסעיף 2 רישא יימחקו המלים "בתקופת הוראת השעה".

מחיקת  סעיף 3

3.

סעיף 3 לחוק העיקרי יימחק.

תחילה

4.

תחילתו של חוק זה ביום סיומה של הוראת השעה לפי החוק העיקרי.

 

דברי הסבר

כללי    חוק להסדר ההימורים בספורט (תיקון מס' 7 – הוראת שעה), התשע"ד–2014 (להלן – הוראת השעה) פורסם ברשומות ביום  26.3.2014.

הוראת השעה נולדה מתוך המלצות ועדת זליכה לבדיקת מבנה הכדורגל בישראל, אשר מטרתן היתה  לשפר את התנהלותם התקינה של גופי הספורט. במסגרת המלצותיה, המליצה ועדת זליכה כי כספי תמיכת המועצה להסדר ההימורים בספורט (להלן – המועצה) יועברו ישירות לקבוצות, ולא דרך מרכזי הספורט או האיגודים וההתאחדויות, וביטול האפשרות שהיתה קיימת עד אז  בחוק המועצה להסדר ההימורים בספורט, התשכ"ח – 1967 (להלן – החוק העיקרי) להעביר את כספי הקבוצות דרך גופי צינור.

הוראת השעה קבעה כי בתקופת שלוש השנים החל מיום 8.1.2015,  כספי המועצה לקבוצות לא יהיו נתונים להמחאה או לשעבוד, אלא בתנאים שנקבעו בחוק.  כמו כן קבעה  שרת התרבות והספורט, באישור וועדת החינוך של הכנסת, את סל השירותים אותו רשאים מרכזי הספורט לספק לקבוצות, ולקבל מהם תשלום עבורם.

כמו כן, נקבע כי בתקופת הוראת השעה, יעברו נושאי משרה בקבוצות הספורט, הכשרה כפי שתקבע שרת התרבות והספורט. שרת התרבות והספורט קבעה בתקנות, באישור וועדת החינוך של הכנסת, את נושאי ההכשרה וזאת על-מנת לשפר את איכות הניהול בקבוצות.

כמו כן, בתקופת הוראת השעה נקבע כי המועצה להסדר ההימורים בספורט תתמוך בפעילויות שמטרתן מניעת אלימות וגזענות בספורט.

עתה, לקראת סיום תקופת הוראת השעה, ולאור הלקחים שנלמדו, מוצע להאריך את הוראת השעה ולהפכה להוראת קבע.

מבדיקת המשרד עולה כי מספר עמותות הספורט הנתמכות על-ידי המועצה, עולה כי מספרן גדל מאז חקיקת הוראת השעה, מ- 735 עמותות, ל-765 עמותות.

כמו כן, עברו כ-1,180 מנהלי קבוצות את ההכשרה מאז מועד פרסום התקנות האמורות.

בהתאם להקצאת המועצה הלאומית לספורט ע"ס 2 מיליון ש"ח, המועצה העבירה  1.75 מיליון ₪ ל-15 פרוייקטים למניעת אלימות וגזענות בספורט בעונת 2016/17 . 2 מלש"ח הוקצו  ל-17 פרוייקטים לעונת 2017/18.

 

סעיף 1     הוראות סעיף 1 להוראת השעה יהפכו לסעיף קבע בחוק העיקרי, ולא להוראת שעה.

 

 

סעיף 2     הוראות סעיף 1 להוראת השעה יהפכו לסעיף קבע בחוק העיקרי, ולא להוראת שעה.

 

סעיף 3     הגדרת הוראת השעה תימחק.

 

סעיף 4     כדי ליצור המשכיות, מוצע כי הוראות חוק זה יתקבלו עם סיום תוקפה של הוראת השעה.



[1] ס"ח התשנ"ו, עמ' 185.