חוק המרכז למורשת מלחמת ששת הימים, שחרור ירושלים ואיחודה, בגבעת התחמושת, התשע"ז-2017 |
1. |
2. |
3. |
4. |
5. |
6. |
7. (א) מוסד שהוכר לפי סעיף 9 לחוק המועצה להשכלה גבוהה, התשי"ח-1958 (בפסקה זו - חוק המועצה להשכלה גבוהה); (8) שלושה נציגים של החטיבות הלוחמות במערכה לשחרור ירושלים ולאיחודה - נציג חטיבה 55, נציג חטיבה 16 ונציג חטיבה 10 - לפי המלצת המפקד המכהן של אותה חטיבה; לא היה לחטיבה מפקד מכהן - ימונה נציג כאמור לפי המלצת ראש אגף כוח אדם בצבא הגנה לישראל (בפסקה זו - ראש אכ"א), ואם חדלה חטיבה כאמור להתקיים ימונה נציג של צבא הגנה לישראל, לפי המלצת ראש אכ"א; נציגים לפי פסקה זו ימונו, ככל האפשר מקרב לוחמים שלחמו בקרבות על שחרור ירושלים או בקרבות אחרים במלחמת ששת הימים; (9) שלושה נציגי משפחות שכולות, ככל הניתן מקרב משפחות שיקיריהן נפלו בקרבות על שחרור ירושלים או בקרב אחר במלחמת ששת הימים, אשר ימונו לפי המלצת המועצה הציבורית להנצחת החייל שמונתה לפי סעיף 12 לחוק בתי קברות צבאיים, התש"י-1950. (ב) לא ימונה לחבר המועצה מי שהורשע בעבירה פלילית או בעבירת משמעת שמפאת מהותה, חומרתה או נסיבותיה אין הוא ראוי לכהן כחבר המועצה או מי שהוגשו נגדו כתב אישום או קובלנה משמעתית בעבירה כאמור. |
8. |
9. |
10. |
11. |
12. |
13. |
14. |
15. |
16. |
17. |
18. (1) חוק הבחירות לכנסת [נוסח משולב], התשכ"ט-1969; (2) חוק שירות הציבור (הגבלות לאחר פרישה), התשכ"ט-1969; (3) חוק שירות הציבור (מתנות), התש"ם-1979; (4) חוק העונשין, התשל"ז-1977 - ההוראות הנוגעות לעובדי הציבור; (5) פקודת הראיות [נוסח חדש], התשל"א-1971. |
19. |
20. (1) תעמוד על ליקויים בניהול המרכז, בין השאר תוך התייעצות עם המבקר הפנימי או עם רואה החשבון שביקר את הדוחות הכספיים, לפי העניין, ותציע למועצה דרכים לתיקונם; מצאה ועדת הביקורת ליקוי כאמור שהוא ליקוי מהותי, תקיים ישיבה אחת לפחות לעניין הליקוי הנדון, בנוכחות המבקר הפנימי, ובלא נוכחות של נושאי משרה במרכז שאינם חברי הוועדה; על אף האמור בפסקה זו, נושא משרה רשאי להיות נוכח לשם הצגת עמדה בנושא שבתחומי אחריותו; לעניין זה, "נושא משרה" - כהגדרתו בחוק החברות, התשנ"ט-1999; (2) תבחן את מערך הביקורת הפנימית של המרכז ואת תפקודו של המבקר הפנימי וכן אם עומדים לרשותו המשאבים והכלים הנחוצים לו לשם מילוי תפקידו; (3) תבחן את תכנית העבודה של המבקר הפנימי שהוגשה לה לפי סעיף 25 ותעבירה לאישור המועצה בצירוף הערותיה והמלצותיה; (4) תדון בדוחות של המבקר הפנימי, בדוחות מבקר המדינה ובדוחות ביקורת אחרים הנוגעים למרכז; (5) תקבע הסדרים לגבי אופן הטיפול בתלונות של עובדי המרכז בקשר לליקויים בניהולו ולגבי ההגנה שתינתן לעובדים שהתלוננו כאמור. (ג) יושב ראש ועדת הביקורת יכנס את ועדת הביקורת לדיון בנושאים שיועמדו על סדר יומה על ידו או על ידי חבר ועדה אחר או על ידי המועצה, מנהל המרכז או המבקר הפנימי. (ד) מי שאינו חבר ועדת הביקורת לא יהיה נוכח בישיבות הוועדה בעת דיון ובעת קבלת החלטות הוועדה, אלא אם כן קבעו יושב ראש הוועדה או הוועדה כי הוא נדרש לשם הצגת נושא מסוים. (ה) על אף האמור בסעיף קטן (ד), המבקר הפנימי של המרכז יקבל הודעות על קיום ישיבות ועדת הביקורת ויהיה רשאי להשתתף בהן. (ו) הודעה על קיום ישיבת ועדת הביקורת שבה עולה נושא הנוגע לביקורת הדוחות הכספיים תומצא לרואה החשבון שביקר את הדוחות האמורים, שיהיה רשאי להשתתף בה. (ז) ועדת הביקורת תגיש למועצה ולמנהל המרכז דוח על פעילותה, אחת לשנה לפחות. |
21. |
22. |
23. (2) חוק שירות המדינה (משמעת), התשכ"ג-1963, בשינויים שיקבע השר, בהסכמת שר המשפטים, ככל שיקבע. (ד) הוראות סעיף 15 יחולו לעניין עובד המרכז, בשינויים המחויבים ובשינוי זה: בסעיף 15(ג), במקום "יודיע על כך ליושב ראש המועצה" יבוא "יודיע על כך למנהל המרכז". |
24. המועצה תמנה למרכז מבקר פנימי, אשר יפעל בהתאם להוראות חוק הביקורת הפנימית, התשנ"ב-1992 (בפרק זה - חוק הביקורת הפנימית). |
25. על אף האמור בסעיף 7(א) לחוק הביקורת הפנימית, המבקר הפנימי יגיש לוועדת הביקורת הצעה לתכנית עבודה שנתית או תקופתית, לצורך בחינתה לפי הוראות סעיף 20(ב)(3); ועדת הביקורת תגיש את תכנית העבודה לאישור המועצה בצירוף הערותיה והמלצותיה והמועצה תאשרה בשינויים הנראים לה. |
26. בלי לגרוע מהאמור בסעיף 6 לחוק הביקורת הפנימית, המבקר הפנימי יגיש דין וחשבון על ממצאיו למועצה ולוועדת הביקורת. |
27. |
28. |
29. |
30. |
31. |
32. |
33. |
34. (ג) חלקו של התקציב השנתי של המרכז מתוך תקציב המדינה ייקבע בחוק התקציב השנתי ויועבר למרכז, בכפוף לתנאים שיורה עליהם החשב הכללי במשרד האוצר, ככל שיורה, לעניין דיווח ולעניין פיקוח ובקרה תקציביים; לעניין זה, "חוק תקציב שנתי" - כהגדרתו בחוק יסודות התקציב. (ד) על אף האמור בסעיף קטן (ב), המרכז רשאי לקבל תרומות, עיזבונות ומענקים מעבר לאומדן שנקבע להכנסות אלה בתקציב השנתי (בסעיף קטן זה - הכנסות נוספות), והכול בהתאם לנוהל שתקבע המועצה, באישור השר ושר האוצר, ושיפורסם באתר האינטרנט של המרכז; קיבל המרכז הכנסות כאמור, יהיה רשאי לשלם ולהתחייב גם מתוך סכומים אלה, לאחר שאושרו כדין כתקציב נוסף; קיבל המרכז הכנסות נוספות מגוף מבוקר כמשמעותו בסעיף 9(1), (2), (4) ו–(5) לחוק מבקר המדינה, יהיה המרכז רשאי לשלם ולהתחייב כאמור, אם ההוצאה אושרה כדין בתקציב הגוף המבוקר וניתנה על כך הודעה לשר ולשר האוצר. |
35. |
36. |
37. |
38. |
39. |
40. |
41. |
42. (ב) ביום התחילה - (1) כל הנכסים, החובות והזכויות של העמותה יועברו למרכז ויראו אותם כנכסים, חובות וזכויות של המרכז; (2) כל הליך משפטי של העמותה או נגדה שהיה תלוי ועומד ערב יום התחילה וכן כל עילה לתביעה שהיתה קיימת לעמותה או נגדה באותו מועד, יוסיפו לעמוד בתוקפם ויראו אותם כאילו הם של המרכז או נגדו, לפי העניין. (ג) החל ביום התחילה תפעל העמותה לפירוקה מרצון, בהתאם להוראות כל דין; העמותה תגיש לרשם העמותות את הדין וחשבון ואת אישורו בידי האסיפה הכללית המסיימת של העמותה, לפי הוראות סעיף 47(ב) לחוק העמותות, לא יאוחר מתשעה חודשים מיום התחילה. (ד) החל ביום פרסומו של חוק זה ועד למינוי רואה החשבון כאמור בסעיף קטן (ה), לא תתקשר העמותה בהתקשרות חדשה בסכום העולה על 500,000 שקלים חדשים. (ה) השר ימנה, בתוך 30 ימים מיום פרסומו של חוק זה, רואה חשבון שילווה את פעילות העמותה ויכהן עד ליום התחילה; כל עוד מכהן רואה החשבון יחולו הוראות אלה: (1) לרואה החשבון יהיו נתונות כל הסמכויות הנתונות לפי כל דין לחבר הוועד של העמותה לעניין קבלת מידע על אודות פעילותה, הוא יוזמן לישיבות האסיפה הכללית ולישיבות הוועד של העמותה ויהיה רשאי להשתתף בהן, ואולם לא תהיה לו זכות הצבעה; (2) התחייבות כספית מטעם העמותה לא תחייב אותה, אלא אם כן חתם עליה גם רואה החשבון, והתחייבות כספית שלא נחתמה כאמור - בטלה; על כל התחייבות כספית יצוין בכתב כי מונה לעמותה רואה חשבון לפי סעיף זה וכי היא תחייב את העמותה רק אם נחתמה על ידו כאמור; לעניין זה, "התחייבות כספית" - לרבות בחוזה, בכתב התחייבות, במסמכי תשלום, בהסדר פשרה המוגש לבית משפט או לבית דין על מנת לקבל תוקף של פסק דין, או בתעודה אחרת; (3) לא יהיה אדם לעובד העמותה, אלא אם כן אישר רואה החשבון, מראש ובכתב, את העסקתו ואת תנאי העסקתו. (ו) המועצה רשאית לייפות את כוחם של שניים או יותר מחבריה לחתום בשם המרכז על מסמכים ולבצע פעולות משפטיות אחרות לשם ביצוע הפעולות הדרושות ליישומו של סעיף זה, והכול בכפוף לכל סייג שבייפוי הכוח. (ז) (1) החל ביום התחילה, מי שהיה עובד העמותה ערב יום התחילה, ובכלל זה המנהל הכללי של העמותה (בסעיף קטן זה - המנהל המכהן), תסתיים העסקתו בעמותה והוא יהיה לעובד המרכז. (2) על אף האמור בכל דין, עובד העמותה שעבר להיות עובד המרכז כאמור בפסקה (1) (בסעיף קטן זה - עובד עובר) לא יהיה זכאי להטבות פרישה כלשהן בשל המעבר. (3) כל הזכויות שהיו לעובד עובר ערב יום התחילה והתקבלו כדין יישמרו לו ויראו אותן כזכויות הנובעות מעבודתו במרכז, ויחולו עליו תנאי העבודה שחלו עליו כדין כעובד העמותה, ערב יום התחילה, ובלבד שאושרו למרכז לפי הוראות סעיף 29 לחוק יסודות התקציב. (4) על המנהל המכהן יחולו ההוראות החלות על מנהל המרכז לפי חוק זה, ואולם יראו אותו כאילו החל בכהונתו לפי חוק זה ביום התחילה. (ח) חברי המועצה הראשונה שימונו לפי סעיף 7(א)(8) ו–(9), יהיו מבין מי שהיו, ערב יום התחילה, חברי הוועד של העמותה.
|