תאריך תצוגה: 01/03/2018
הקליקו על כותרת הסעיף
1. הגדרות
פרק ב': הקמת המכון, מטרותיו ותפקידיו
2. הקמת המכון
3. המכון - תאגיד
4. המכון - גוף מבוקר
5. מטרות המכון ותפקידיו
6. פעילות נוספת
7. פעולות או החלטות הטעונות אישור
8. הוראות בדבר הכשרת מאמני ספורט
9. מחיר שירות
פרק ג': מוסדות המכון
סימן א': האורגנים של המכון
10. אורגנים של המכון
סימן ב': המועצה
11. המועצה
12. תפקידי המועצה
13. סדרי עבודת המועצה
14. סמכות שיורית
סימן ג': חבר המועצה
15. תקופת כהונה
16. פקיעת כהונה והשעיה מכהונה
17. העברה מכהונה
18. ניגוד עניינים
19. תוקף פעולות
20. החלת דינים על חברי המועצה
סימן ד': ועדת מחקר וועדות משנה
21. ועדת מחקר
22. ועדות משנה
סימן ה': ועדת ביקורת
23. ועדת הביקורת
סימן ו': המנהל הכללי
24. המנהל הכללי - מינויו ותפקידיו
25. תקופת כהונתו של המנהל הכללי ותנאי העסקתו
פרק ד': עובדי המכון
26. עובדי המכון
פרק ה': מבקר פנימי
27. מינוי מבקר פנימי
28. תכנית עבודה של המבקר הפנימי
29. דוחות המבקר הפנימי
פרק ו': הוראות שונות
30. תקציב המכון ומימון
31. גמול והחזר הוצאות
32. מקרקעין
33. איסור העברת נכסים
34. פטור ממסים
35. דין וחשבון שנתי
36. תאגיד הבת
37. ביצוע ותקנות
38. תיקון חוק להסדר ההימורים בספורט - מס' 11
39. תיקון חוק הספורט - מס' 13
פרק ז': תחילה והוראות מעבר
40. תחילה
41. הוראות מעבר

חוק המכון הלאומי למצוינות בספורט (מכון וינגייט), התשע"ז-2017 1

1.   
""התאחדות" ו"איגוד", לעניין ספורט" - כהגדרתם בחוק הספורט;
"היחידה לספורט הישגי" - היחידה לספורט הישגי המופעלת בידי הוועד האולימפי בישראל יחד עם המכון;
"מאמן" ו"מדריך ספורט" - כמשמעותם בחוק הספורט;
"המבקר הפנימי" - המבקר הפנימי של המכון שמונה לפי סעיף 27;
"המועצה" - מועצת המכון שמונתה לפי סעיף 11;
"המועצה הלאומית לספורט" - המועצה כהגדרתה בחוק הספורט;
"התאחדות איל"ת" - התאחדות ישראלית לספורט תחרותי לא אולימפי;
"מינהל הספורט" - מינהל הספורט במשרד;
"המכון" - המכון הלאומי למצוינות בספורט על שם אורד צ'ארלס וינגייט (מכון וינגייט), שהוקם לפי סעיף 2;
"המנהל הכללי" - המנהל הכללי של המכון שמונה לפי סעיף 24;
"המשרד" - משרד התרבות והספורט;
""ספורט" או "פעילות ספורט"" - כהגדרתם בחוק הספורט;
"ספורט הישגי" - ספורט או פעילות ספורט שהם תחרותיים;
"ספורטאי" - מי שנוטל חלק בפעילות ספורט;
"ספורטאי הישגי" - ספורטאי שמתקיימים לגביו כל אלה:
(1) הוא נוטל חלק בספורט הישגי;
(2) הוא רשום בהתאחדות או באיגוד;
(3) הוא משתתף בתחרות ארצית רשמית אחת לפחות או בתחרות בין-לאומית רשמית אחת לפחות, בעונת ספורט;
"עונת ספורט" - כהגדרתה בחוק הספורט;
"תאגיד הבת" - חברת מכון וינגייט - מלון הספורט בע"מ;
"תחרות ארצית רשמית" - תחרות בענף ספורט הנערכת בישראל, המצויה באחריותם ובפיקוחם של התאחדות או איגוד, ואשר תוצאותיה משמשות לדירוג ולניקוד של הספורטאים ההישגיים המשתתפים בה;
"תחרות בין-לאומית רשמית" - תחרות בענף ספורט שמתקיימים לגביה כל אלה:
(1) משתתפים בה ספורטאים ממדינות שונות הנוטלים חלק בספורט הישגי;
(2) תוצאותיה משמשות לדירוג ולניקוד של הספורטאים המשתתפים בה;
(3) היא מצויה באחריותם ובפיקוחם של התאחדות או איגוד או ארגון ספורט בין-לאומי מוכר באותו ענף ספורט;
(4) היא הוכרה כתחרות רשמית בידי הארגון הבין-לאומי המייצג והמוכר באותו ענף ספורט;
"תחרות בין-לאומית רשמית משמעותית" - תחרות בין-לאומית רשמית שהיא אחת מאלה: משחקים אולימפיים, משחקים פארה-אולימפיים, אליפות עולם, משחקי עולם, משחקי אליפות אירופה, אולימפיאדת השחמט או תחרות בין-לאומית רשמית אחרת שהוכרה על ידי הוועד האולימפי בישראל, הוועד הפארה-אולימפי או התאחדות איל"ת כתחרות בין-לאומית רשמית משמעותית;
"תכניות העבודה של המכון" - תכנית העבודה השנתית ותכנית העבודה הרב-שנתית של המכון;
"השר" - שר התרבות והספורט.
2.   
3.   
4.   
5.   
(ב) מרכז לרפואת ספורט ולמחקר יישומי לקידום הספורט ההישגי;
(ג) יחידה לאיתור, קידום וטיפוח ספורטאים צעירים מצטיינים;
(ד) מרכז לקידום ספורט הנשים בישראל;
(ה) מרכז לספורטאים מחוננים צעירים, הכולל פנימייה;
(ו) ספרייה מקצועית וארכיון בנושאי ספורט;
(ז) יחידה להנצחה של ספורטאים ואנשי מקצוע ישראלים או יהודים מכל רחבי העולם, בעלי הישגים בולטים בתחום הספורט, ובכלל זה הנצחת פעילותם;
(2) יוציא לאור פרסומים בתחומי פעילותו;
(3) יקים או יפעיל במקרקעין המשמשים את המכון מיתקני ספורט ומיתקני עזר שנועדו לשמש ספורטאים, מדריכי ספורט, מאמני ספורט או אנשי צוות מקצועי נלווה, או שנועדו לשמש להכשרתם של אלה, ויבטיח את החזקתם ברמה נאותה.
(ג) נוסף על האמור בסעיף קטן (ב) ובהתאמה למטרותיו, רשאי המכון לבצע את הפעולות המפורטות להלן:
(1) לקיים שיתוף פעולה מקצועי עם גופים בתחום הספורט, ובכלל זה התאחדויות ואיגודים, וכן עם גופים אחרים, והכול בהתאם לאמות מידה שקבעה המועצה לפי סעיף 12(9);
(2) להעניק סיוע מקצועי, לרבות בהעמדת מיתקנים, להתאחדות או לאיגוד, בארגון תחרות בין-לאומית רשמית משמעותית, שההתאחדות או האיגוד האמורים מארגנים או נוטלים חלק בארגונה, לבקשת ההתאחדות או האיגוד ובהתאם להחלטת המועצה לפי אמות המידה שקבעה כאמור בסעיף 12(9);
(3) לקיים פעילות אחרת שהמועצה החליטה עליה ועל דרך ביצועה, ובלבד שמתקיימים לגביה שני אלה:
(א) השר אישר את קיום הפעילות ואת דרך ביצועה;
(ב) הפעילות אינה למטרות רווח.
(ד) המכון ישתף פעולה עם הוועד האולימפי בישראל לצורך הפעלת היחידה לספורט הישגי, בהתאם לתכנית עבודה שתיקבע באישור המנהל הכללי של המשרד.
(ה) המרכז לרפואת ספורט ולמחקר יישומי כאמור בסעיף קטן (ב)(1)(ב) יערוך את המחקרים כאמור באותו סעיף קטן, בהתאם לסדר העדיפות לנושאי מחקר ולאמות המידה המקצועיות שקבעה ועדת המחקר לפי סעיף 21(ד).
(ו) המרכז לקידום ספורט הנשים בישראל כאמור בסעיף קטן (ב)(1)(ד) יפעל בהתאם למדיניות המשרד בנושא זה, שתימסר למכון בכתב ותפורסם באתר האינטרנט של המשרד ושל המכון.
6.   
(6) אין בביצועה בידי המכון כדי לפגוע במילוי תפקידיו האחרים לפי חוק זה או בפיתוחו של המכון בעתיד;
(7) שר האוצר אישר כי מתקיימים לגביה התנאים המנויים בפסקאות (3) עד (5).
7.   
8.   
9.   
10.   
11.   
12.   
13.   
14.   
15.   
16.   
17.   
18.   
"טיפול" - לרבות קבלת החלטה, העלאת נושא לדיון, נוכחות בדיון, השתתפות בדיון או בהצבעה או עיסוק בנושא מחוץ לדיון;
"עניין אישי" , של חבר המועצה - לרבות עניין אישי של קרובו, עניין של תאגיד שהוא או קרובו הם בעלי עניין בו, או עניין של גוף שהוא או קרובו הם מנהלים או עובדים אחראים בו;
"קרוב" , של אדם - בן זוג, הורה, הורה הורה, בן או בת ובני זוגם, אח או אחות וילדיהם, גיס, גיסה, דוד או דודה וילדיהם, חותן, חותנת, חם, חמות, חתן, כלה, נכד או נכדה, לרבות חורגים או כל אדם אחר הסמוך על שולחנו.
19.   
20.   
21.   
(ב) ועדת המחקר תמנה מבין חבריה את יושב ראש הוועדה ואת ממלא מקומו.
(ג) יושב ראש הוועדה ינהל את ישיבות הוועדה; הוא יזמן את ישיבותיה ויקבע את מועדן, מקומן וסדר יומן.
(ד) ועדת המחקר תקבע עבור המרכז לרפואת ספורט ומחקר יישומי כאמור בסעיף 5(ב)(1)(ב) סדר עדיפות לנושאי מחקר ואמות מידה מקצועיות לעריכת המחקרים.
22.   
23.   
(2) תבחן את מערך הביקורת הפנימית של המכון ואת תפקודו של המבקר הפנימי וכן אם עומדים לרשותו המשאבים והכלים הנחוצים לו לשם מילוי תפקידו;
(3) תבחן את תכנית העבודה של המבקר הפנימי שהוגשה לה לפי סעיף 28 ותעבירה לאישור המועצה בצירוף הערותיה והמלצותיה;
(4) תדון בדוחות של המבקר הפנימי, בדוחות מבקר המדינה ובדוחות ביקורת אחרים הנוגעים למכון ולתאגיד הבת;
(5) תקבע הסדרים לגבי אופן הטיפול בתלונות של עובדי המכון בקשר לליקויים בניהולו ולגבי ההגנה שתינתן לעובדים שהתלוננו כאמור.
(ג) יושב ראש ועדת הביקורת יכנס את ועדת הביקורת לדיון בנושאים שיועמדו על סדר יומה על ידו או על ידי חבר ועדה אחר או על ידי המועצה, המנהל הכללי או המבקר הפנימי.
(ד) מי שאינו חבר ועדת הביקורת לא יהיה נוכח בישיבות הוועדה בעת דיון ובעת קבלת החלטות הוועדה, אלא אם כן קבעו יושב ראש הוועדה או הוועדה כי הוא נדרש לשם הצגת נושא מסוים.
(ה) על אף האמור בסעיף קטן (ד), המבקר הפנימי של המכון יקבל הודעות על קיום ישיבות ועדת הביקורת ויהיה רשאי להשתתף בהן.
(ו) הודעה על קיום ישיבת ועדת הביקורת שבה עולה נושא הנוגע לביקורת הדוחות הכספיים תומצא לרואה החשבון שביקר את הדוחות האמורים, שיהיה רשאי להשתתף בה.
(ז) ועדת הביקורת תגיש למועצה, למנהל הכללי ולמנהל הכללי של המשרד דוח על פעילותה, אחת לשנה לפחות.
24.   
25.   
26.   
(ג) דין עובדי המכון כדין עובדי המדינה לעניין חיקוקים אלה:
(1) החיקוקים המנויים בסעיף 20;
(2) חוק שירות המדינה (משמעת), התשכ"ג-1963, בשינויים שיקבע השר, בהסכמת שר המשפטים, ככל שיקבע.
(ד) הוראות סעיף 18 יחולו לעניין עובד המכון, בשינויים המחויבים ובשינוי זה: בסעיף 18(ג), במקום "יודיע על כך ליושב ראש המועצה" יבוא "יודיע על כך למנהל הכללי".
27.   
28.   
על אף האמור בסעיף 7(א) לחוק הביקורת הפנימית, המבקר הפנימי יגיש לוועדת הביקורת הצעה לתכנית עבודה שנתית או תקופתית, לצורך בחינתה לפי הוראות סעיף 23(ב)(3); ועדת הביקורת תגיש את תכנית העבודה לאישור המועצה בצירוף הערותיה והמלצותיה והמועצה תאשרה בשינויים הנראים לה.
29.   
בלי לגרוע מהאמור בסעיף 6 לחוק הביקורת הפנימית, המבקר הפנימי יגיש דין וחשבון על ממצאיו למועצה ולוועדת הביקורת.
30.   
(2) הכנסות נוספות לא ישמשו להוצאות הנהלה וכלליות של המכון.
(ה) שיעור הוצאות הנהלה וכלליות של המכון ושל תאגיד הבת לא יעלה על שיעור ההוצאות כאמור של מוסד ציבור בעל מחזור הכנסות שנתי דומה, כפי שנקבע בנוהל.
(ו) התקציב הכולל של הפעילויות שמקיים המכון לפי סעיף 5(ג)(3), בשנת תקציב, לא יעלה על 2.5% מתקציב המכון באותה שנה, אלא אם כן ניתן לכך אישור השר ושר האוצר, מנימוקים מיוחדים שיירשמו.
(ז) בסעיף זה -
"הוצאות הנהלה וכלליות" - כהגדרתן בנוהל;
"חוק תקציב שנתי" - כהגדרתו בחוק יסודות התקציב;
"נוהל" - נוהל שקבע שר האוצר, מעת לעת, לפי סעיף 3א(ו) לחוק יסודות התקציב.
31.   
32.   
33.   
34.   
(א) יראו את המכון כמוסד ציבורי לעניין סעיף 9(2) לפקודת מס הכנסה, וסעיף 39(6) לחוק מס רכוש וקרן פיצויים, התשכ"א-1961, ונכסי המקרקעין שלו ועסקאותיו בנכסים כאלה יהיו פטורים מכל מס, אגרה ותשלום חובה אחר המשתלמים למדינה.
(ב) פטור ממסים לפי סעיף זה לא יחול על נכסים המשמשים למטרות מסחריות.
35.   
36.   
(ג) לתאגיד הבת ימונה מבקר פנימי, אשר יפעל בהתאם להוראות חוק הביקורת הפנימית; בלי לגרוע מהאמור בסעיף 6 לחוק הביקורת הפנימית, המבקר הפנימי יגיש דין וחשבון על ממצאיו לוועדת הביקורת של המכון שמונתה לפי סעיף 23.
(ד) המכון יהיה רשאי לדרוש מתאגיד הבת ומכל דירקטור מטעמו בתאגיד הבת מידע ומסמכים בענייני תאגיד הבת.
(ה) החלטות תאגיד הבת או המכון בנושאים המפורטים להלן יהיו טעונות אישור של השר ושר האוצר מראש:
(1) הקצאת מניות בתאגיד הבת;
(2) החלטות שיש בהן כדי להביא לשינוי מהותי ביחסי הכוחות בין בעלי המניות בתאגיד הבת או לשינוי מחזיקים באמצעי שליטה או כוח ההצבעה בתאגיד הבת או בזכות למנות דירקטור בתאגיד הבת;
(3) כל שינוי בתקנון תאגיד הבת;
(4) הנפקת איגרות חוב, בין אם הן ניתנות להמרה במניות ובין אם לאו;
(5) חידוש ארגונו של תאגיד הבת, פירוקו מרצון, פשרה, הסדר או מיזוג.
(ו) תאגיד הבת לא יחזיק באמצעי שליטה בתאגיד אחר.
(ז) המכון רשאי לפעול לפירוק של תאגיד הבת, באישור השר ושר האוצר.
(ח) העמותה כהגדרתה בסעיף 41(א) תפעל לתיקון תקנון תאגיד הבת בהתאם לאמור בחוק זה עד יום התחילה.
37.   
38.   
בחוק להסדר ההימורים בספורט, התשכ"ז-1967, בסעיף 9(ב1) -
(1) בפסקה (6), אחרי "מיתקני ספורט" יבוא "למעט מיתקנים כאמור בפסקה (6א)";
(2) אחרי פסקה (6) יבוא:
"(6א) סכום שתקבע המועצה הלאומית לספורט לחלוקה כתמיכה בהקמה ובשדרוג של מיתקני ספורט או מיתקני עזר במכון הלאומי למצוינות בספורט (מכון וינגייט), לפי סעיף 5(ב)(3) לחוק המכון הלאומי למצוינות בספורט (מכון וינגייט), התשע"ז-2017".
39.   
בחוק הספורט, התשמ"ח-1988, בסעיף 1, בהגדרה "תעודת הסמכה", בפסקה (1), בסופה יבוא "הכרה כאמור יכול שתהיה אף לגבי בית ספר המתנהל לפי חיקוק".
40. 2
תחילה
(א)תחילתו של חוק זה ביום י"ח בתמוז התשע"ח (1 ביולי 2018) (בחוק זה - יום התחילה).
(ב) עד יום התחילה ימונו המועצה ויושב ראש המועצה, לפי הוראות סעיף 11.
(ג) השר, באישור ועדת החינוך, התרבות והספורט של הכנסת, רשאי, בצו, לדחות את יום התחילה בשתי תקופות נוספות שלא יעלו על שישה חודשים כל אחת.
41.   
"נכסים, חובות וזכויות" - מקרקעין, מיטלטלין, זכויות וטובות הנאה, חובות והתחייבויות, התקשרויות או עסקאות מכל סוג שהוא;
"העמותה" - עמותת מכון וינגייט לחינוך גופני ולספורט ע"ר;
"רואה החשבון" - רואה החשבון שמונה לפי הוראות סעיף קטן (ו).
(ב) החל ביום פרסומו של חוק זה תפעל העמותה להעברת הנכסים, החובות והזכויות של החברה לפיתוח מכון וינגייט בע"מ (להלן - החברה הכלכלית) לעמותה בהתאם להוראות כל דין; הנכסים, החובות והזכויות כאמור יועברו לא יאוחר מיום התחילה.
(ג) ביום התחילה -
(1) כל הנכסים, החובות והזכויות של העמותה יועברו למכון ויראו אותם כנכסים, חובות וזכויות של המכון; בפסקה זו, "נכסים, חובות וזכויות" - לרבות אמצעי השליטה בתאגיד הבת ולמעט אמצעי שליטה בחברה הכלכלית;
(2) כל הליך משפטי של העמותה או נגדה שהיה תלוי ועומד ערב יום התחילה וכן כל עילה לתביעה שהיתה קיימת לעמותה או נגדה באותו מועד, יוסיפו לעמוד בתוקפם ויראו אותם כאילו הם של המכון או נגדו, לפי העניין.
(ד) החל ביום התחילה תפעל העמותה לפירוקה מרצון של החברה הכלכלית ולפירוקה מרצון של העמותה, והכול בהתאם להוראות כל דין; העמותה תגיש לרשם העמותות את הדין וחשבון ואת אישורו בידי האסיפה הכללית המסיימת של העמותה לפי סעיף 47(ב) לחוק העמותות לא יאוחר מתשעה חודשים מיום התחילה.
(ה) החל ביום פרסומו של חוק זה ועד למינוי רואה החשבון כאמור בסעיף קטן (ו), לא תתקשר העמותה בהתקשרות חדשה בסכום העולה על 500,000 שקלים חדשים.
(ו) השר ימנה, בתוך 30 ימים מיום פרסומו של חוק זה, רואה חשבון שילווה את פעילות העמותה ויכהן עד ליום התחילה; כל עוד מכהן רואה החשבון יחולו הוראות אלה:
(1) לרואה החשבון יהיו נתונות כל הסמכויות הנתונות לפי כל דין לחבר הוועד של העמותה לעניין קבלת מידע על אודות פעילותה, הוא יוזמן לישיבות האסיפה הכללית ולישיבות הוועד של העמותה ויהיה רשאי להשתתף בהן, ואולם לא תהיה לו זכות הצבעה;
(2) התחייבות כספית מטעם העמותה לא תחייב אותה, אלא אם כן חתם עליה גם רואה החשבון, והתחייבות כספית שלא נחתמה כאמור - בטלה; על כל התחייבות כספית יצוין בכתב כי מונה לעמותה רואה חשבון לפי סעיף זה וכי היא תחייב את העמותה רק אם נחתמה על ידו כאמור; לעניין זה, "התחייבות כספית" - לרבות בחוזה, בכתב התחייבות, במסמכי תשלום, בהסדר פשרה המוגש לבית משפט או לבית דין על מנת לקבל תוקף של פסק דין, או בתעודה אחרת;
(3) לא יהיה אדם לעובד העמותה, אלא אם כן אישר רואה החשבון, מראש ובכתב, את העסקתו ואת תנאי העסקתו;
(4) סמכויות רואה החשבון כאמור בסעיף קטן זה יחולו על תאגיד הבת ועל החברה הכלכלית, בשינויים המחויבים.
(ז) המועצה רשאית לייפות את כוחם של שניים או יותר מחבריה לחתום בשם המכון על מסמכים ולבצע פעולות משפטיות אחרות לשם ביצוע הפעולות הדרושות ליישומו של סעיף זה, והכול בכפוף לכל סייג שבייפוי הכוח.
(ח) (1) מי שהיה עובד העמותה ערב יום התחילה, לרבות המנהל הכללי של העמותה (בסעיף קטן זה - המנהל הכללי המכהן), יהיה לעובד המכון החל ביום התחילה.
(2) על אף האמור בכל דין, עובד העמותה שעבר להיות עובד המכון כאמור בפסקה (1) (בסעיף קטן זה - עובד עובר) לא יהיה זכאי להטבות פרישה כלשהן בשל המעבר.
(3) כל הזכויות שהיו לעובד עובר ערב יום התחילה והתקבלו כדין יישמרו לו ויראו אותן כזכויות הנובעות מעבודתו במכון, ובלבד שאושרו לפי הוראות סעיף 29 לחוק יסודות התקציב.
(4) על המנהל הכללי המכהן יחולו ההוראות החלות על המנהל הכללי לפי חוק זה, ואולם יראו אותו כאילו החל בכהונתו לפי חוק זה ביום התחילה.

 
בנימין נתניהו? ראש הממשלה
 
מירי רגב שרת התרבות והספורט
ראובן ריבלין נשיא המדינה
 
יולי יואל אדלשטיין? יושב ראש הכנסת
 
[1.] ס"ח 2621, התשע"ז (30.3.2017), עמ' 536. הצ"ח - ממשלה 1066, התשע"ו, עמ' 1240.
[2.] במקור נקבע מועד תחילתו של החוק ליום 1.3.2018. בק"ת 7958, התשע"ח, עמ' 1050, נדחה מועד התחילה לתאריך הנ"ל.

מפת מסמך

פרק א': הגדרות
1. הגדרות
פרק ב': הקמת המכון, מטרותיו ותפקידיו
2. הקמת המכון
3. המכון - תאגיד
4. המכון - גוף מבוקר
5. מטרות המכון ותפקידיו
6. פעילות נוספת
7. פעולות או החלטות הטעונות אישור
8. הוראות בדבר הכשרת מאמני ספורט
9. מחיר שירות
פרק ג': מוסדות המכון
סימן א': האורגנים של המכון
10. אורגנים של המכון
סימן ב': המועצה
11. המועצה
12. תפקידי המועצה
13. סדרי עבודת המועצה
14. סמכות שיורית
סימן ג': חבר המועצה
15. תקופת כהונה
16. פקיעת כהונה והשעיה מכהונה
17. העברה מכהונה
18. ניגוד עניינים
19. תוקף פעולות
20. החלת דינים על חברי המועצה
סימן ד': ועדת מחקר וועדות משנה
21. ועדת מחקר
22. ועדות משנה
סימן ה': ועדת ביקורת
23. ועדת הביקורת
סימן ו': המנהל הכללי
24. המנהל הכללי - מינויו ותפקידיו
25. תקופת כהונתו של המנהל הכללי ותנאי העסקתו
פרק ד': עובדי המכון
26. עובדי המכון
פרק ה': מבקר פנימי
27. מינוי מבקר פנימי
28. תכנית עבודה של המבקר הפנימי
29. דוחות המבקר הפנימי
פרק ו': הוראות שונות
30. תקציב המכון ומימון
31. גמול והחזר הוצאות
32. מקרקעין
33. איסור העברת נכסים
34. פטור ממסים
35. דין וחשבון שנתי
36. תאגיד הבת
37. ביצוע ותקנות
38. תיקון חוק להסדר ההימורים בספורט - מס' 11
39. תיקון חוק הספורט - מס' 13
פרק ז': תחילה והוראות מעבר
40. תחילה
41. הוראות מעבר