תאריך תצוגה: 27/03/2024
הקליקו על כותרת הסעיף
1. מטרת החוק
2. הגדרות
3. הגשת תובענה ייצוגית
4. מי רשאי להגיש בקשה לאישור תובענה ייצוגית ובשם מי
5. הגשת בקשה לאישור תובענה ייצוגית
6. הודעה על הגשת בקשה לאישור ורישום בפנקס
7. בקשה לאישור קודמת או תובענה ייצוגית קודמת
8. אישור תובענה ייצוגית בידי בית המשפט
9. בקשה לאישור בתביעת השבה נגד רשות - הוראות מיוחדות
10. הגדרת הקבוצה
11. יציאה מן הקבוצה
12. תובענה ייצוגית בדרך של הצטרפות
13. אישור בשינויים
14. החלטה בדבר אישור תובענה ייצוגית
15. השתתפות בדיונים
16. הסתלקות מבקשה לאישור או מתובענה ייצוגית
17. חובות בא כוח מייצג
18. בקשה לאישור הסדר פשרה
19. אישור הסדר פשרה בידי בית המשפט
20. הוכחת הזכאות לסעד ותשלום פיצוי כספי
21. סעד של השבה בתובענה ייצוגית נגד רשות - הוראות מיוחדות
22. גמול לתובע מייצג
23. שכר טרחה של בא כוח מייצג
24. מעשה בית דין
25. פרסום הודעות לחברי הקבוצה
26. התיישנות
27. קרן למימון תובענות ייצוגיות
27א. קרן לניהול ולחלוקת כספים שנפסקו כסעד
28. פנקס תובענות ייצוגיות
29. דין המדינה
30. שינוי התוספות
31. ביצוע ותקנות
32 - 43. ביצוע ותקנות
44. חובת התקנת תקנות בענין אגרות
45. תחילה, תחולה והוראות מעבר
תוספת ראשונה

חוק תובענות ייצוגיות, התשס"ו-2006 1

 
1.   
2.   
"בית משפט" - לרבות בית דין לעבודה;
"בקשה לאישור" - כמשמעותה בסעיף 5;
"הפנקס" - כמשמעותו בסעיף 28;
"חוק התחרות הכלכלית" - חוק התחרות הכלכלית, התשמ"ח-1988;
"חוק הפיקוח על הביטוח" - חוק הפיקוח על שירותים פיננסיים (ביטוח), התשמ"א-1981;
"חוק הפיקוח על קופות גמל" - חוק הפיקוח על שירותים פיננסיים (קופות גמל), התשס"ה-2005;
"חברה מנהלת", "עמית" - כהגדרתם בחוק הפיקוח על קופות גמל;
"מבטח", "סוכן ביטוח" - כהגדרתו בחוק הפיקוח על הביטוח;
"מבקש" - מי שהגיש לבית המשפט בקשה לאישור תובענה ייצוגית לפי סעיף 5;
"מסלקה" - כהגדרתה בסעיף 50א לחוק ניירות ערך, התשכ"ח-1968;
"נתבע" - לרבות משיב בבקשה לאישור;
"רשות ציבורית" - גוף המנוי בתוספת הראשונה;
"תאגיד בנקאי" - כהגדרתו בחוק הבנקאות (רישוי), התשמ"א-1981, וכן תאגיד עזר כהגדרתו באותו חוק;
"תובע מייצג" - מי שאושר על ידי בית המשפט, לפי הוראות חוק זה, כתובע מייצג בתובענה ייצוגית;
"תובענה ייצוגית" - תובענה המנוהלת בשם קבוצת בני אדם, שלא ייפו את כוחו של התובע המייצג לכך, ואשר מעוררת שאלות מהותיות של עובדה או משפט המשותפות לכלל חברי הקבוצה;
"השר" - שר המשפטים.
3.   
4.   
(ב) לענין סעיף זה, כאשר אחד מיסודות העילה הוא נזק -
(1) בבקשה לאישור שהוגשה בידי אדם כאמור בסעיף קטן (א)(1) - די בכך שהמבקש יראה כי לכאורה נגרם לו נזק;
(2) בבקשה לאישור שהוגשה בידי רשות ציבורית כאמור בסעיף קטן (א)(2) או בידי ארגון כאמור בסעיף קטן (א)(3) - די בכך שהמבקש יראה כי לכאורה נגרם נזק לחבר הקבוצה או כי קיימת אפשרות סבירה שנגרם נזק לקבוצה שבשמה הוגשה הבקשה.
5.   
הגשת בקשה לאישור תובענה ייצוגית
(א) (1) מי שמבקש להגיש תובענה ייצוגית יגיש לבית המשפט בקשה בכתב לאישור התובענה הייצוגית ויצרף אליה את נוסח התובענה (בחוק זה - בקשה לאישור); השר רשאי לקבוע הוראות בדבר אופן הגשת בקשה לאישור, הפרטים שיש לכלול בה והמסמכים שיש לצרף אליה.
(2) בטרם הגשת בקשה לאישור, יבדוק המבקש בפנקס אם רשומה בו בקשה לאישור או תובענה ייצוגית, שהיא תלויה ועומדת, אשר השאלות המהותיות של עובדה או משפט המשותפות לחברי הקבוצה המתעוררות בה, כולן או חלקן, זהות או דומות בעיקרן לשאלות כאמור המתעוררות בבקשתו לאישור; מצא המבקש כי רשומה בפנקס בקשה לאישור או תובענה ייצוגית כאמור, יציין בבקשתו לאישור את פרטיה.
(ב) (1) בקשה לאישור תוגש לבית המשפט אשר לו הסמכות הענינית והמקומית לדון בתובענה הייצוגית אם תאושר, ולענין הסמכות הענינית, יראו את סכום התביעה או שווי נושאה כסכום או כשווי המצטבר של תביעותיהם של כל הנמנים עם הקבוצה שבשמה מוגשת הבקשה לאישור.
6.   
7.   
בקשה לאישור קודמת או תובענה ייצוגית קודמת
(א) (1) מצא בית המשפט שאליו הוגשה בקשה לאישור כי תלויה ועומדת בקשה לאישור קודמת או תובענה ייצוגית קודמת, אשר מתעוררות בה שאלות משותפות של עובדה או משפט, הזהות או דומות בעיקרן לשאלות המתעוררות בבקשה לאישור, רשאי הוא, אם מצא שהדבר מוצדק בנסיבות הענין, להורות על העברת הדיון בבקשה לאישור לבית המשפט שאליו הוגשה הבקשה לאישור הקודמת או התובענה הייצוגית הקודמת, ואם נקבע השופט או המותב שידון בבקשה הקודמת או בתובענה הקודמת - לאותו שופט או מותב.
(2) מצא בית המשפט כי מתקיים האמור בפסקה (1), והיתה הקבוצה שבשמה הוגשה הבקשה לאישור המאוחרת זהה או דומה בעיקרה לקבוצה שבשמה הוגשה הבקשה לאישור הקודמת או התובענה הייצוגית הקודמת, יורה בית המשפט על העברת הדיון בבקשה לאישור המאוחרת לבית המשפט שאליו הוגשה הבקשה לאישור הקודמת או התובענה הייצוגית הקודמת, ואם נקבע השופט או המותב שידון בבקשה הקודמת או בתובענה הקודמת - לאותו שופט או מותב.
(ב) על בית משפט שאליו הועבר הדיון כאמור בסעיף קטן (א) יחולו ההוראות כמפורט להלן, לפי הענין:
(1) לענין בקשה לאישור קודמת שטרם החל הדיון בה - בית המשפט רשאי להורות על צירוף הבקשה לאישור המאוחרת לבקשה לאישור הקודמת ולדון בהן יחדיו, או על מחיקת אחת הבקשות, כולה או חלקה, ורשאי הוא להורות על צירוף או החלפה של מבקש או של בא כוח מייצג, והכל כדי שענינה של הקבוצה ייוצג וינוהל בדרך הטובה והיעילה ביותר;
(2) לענין בקשה לאישור קודמת שהחל הדיון בה - בית המשפט רשאי להורות כאמור בפסקה (1), ובלבד שלא יורה על החלפת המבקש שהגיש את הבקשה לאישור הקודמת או בא הכוח המייצג, אלא אם כן שוכנע שהדבר דרוש כדי שענינה של הקבוצה ייוצג וינוהל בדרך הטובה והיעילה ביותר, והכל בהתחשב בשלב שבו נמצא הדיון בבקשה לאישור;
(3) לענין תובענה ייצוגית קודמת שהוגשה בשם אותה קבוצה, כולה או חלקה - בית המשפט יורה על מחיקת הבקשה לאישור המאוחרת, כולה או חלקה, ואולם רשאי הוא להורות אחרת מטעמים מיוחדים שיירשמו, ובלבד שלא יורה על צירוף עילות תביעה נוספות או חברי קבוצה נוספים אלא אם כן מצא כי התקיימו לגבי עילות תביעה או חברי קבוצה כאמור כל התנאים וההליכים הנדרשים לפי חוק זה לשם אישור תובענה ייצוגית; הורה בית המשפט על צירוף כאמור, יראו את החלטתו כהחלטה בבקשה לאישור.
(ג) בית המשפט לא יורה כאמור בסעיף קטן (ב)(1) עד (3) אלא לאחר שנתן לצדדים הזדמנות לטעון את טענותיהם לענין זה.
8.   
9.   
10.   
11.   
12.   
13.   
14.   
15.   
16.   
17.   
18.   
19.   
20.   
21.   
22.   
23.   
24.   
25.   
26.   
27.   
(3) נציג של הממונה על התחרות כמשמעותו בחוק התחרות הכלכלית;
(4) נציג של המפקח על הבנקים כמשמעותו בפקודת הבנקאות, 1941;
(5) נציג הממונה כהגדרתו בחוק הפיקוח על קופות גמל;
(6) נציג המשרד לאיכות הסביבה;
(7) נציג נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות;
(8) נציג היועץ המשפטי לממשלה;
(9) נציג ציבור בעל ידע וניסיון בתחום פעילותה של הקרן.
(ג) השר יפרסם, בתום כל שנת תקציב, ברשומות ובאתר האינטרנט של משרד המשפטים, דין וחשבון על פעולות הקרן, הכנסותיה והוצאותיה.
(ד) תקציב הקרן ייקבע בחוק התקציב השנתי, בתכנית נפרדת במסגרת תקציב משרד המשפטים; לענין זה, "חוק תקציב שנתי" ו "תכנית" - כמשמעותם בחוק יסודות התקציב, התשמ"ה-1985.
(ה) השר יקבע הוראות לביצוע סעיף זה, לרבות בדבר מבחנים שוויוניים למתן סיוע במימון בקשות לאישור ותובענות ייצוגיות ואופן הפרסום של מבחנים כאמור, וכן בדבר סדרי הגשת בקשות לסיוע כאמור, סדרי עבודתה של ההנהלה ומתן דיווח בידי מקבל הסיוע לענין השימוש בכספי המימון.
(ו) (1) הקרן תפעל במשך תקופה של שבע שנים2 מיום פרסומו של חוק זה; ואולם רשאי השר, בצו, להאריך את התקופה האמורה בתקופה נוספת (בסעיף זה - תקופת הארכה); הוארכה התקופה כאמור, יחולו בתקופת ההארכה הוראות סעיף זה, ואולם תחולת הוראות סעיף קטן (ד) באותה תקופה טעונה הסכמת שר האוצר, ואם לא נתן שר האוצר את הסכמתו כאמור, יועבר הענין להכרעת הממשלה.
(2) הסתיימה תקופת פעולתה של הקרן, בהתאם להוראות פסקה (1), ונותרה יתרת כספים בקופת הקרן אשר לא נוצלה עד תום התקופה כאמור, תמשיך הקרן, על אף הוראות הפסקה האמורה, לפעול לגבי אותם כספים בהתאם לתפקידה כמפורט בסעיף קטן (א), עד לניצול יתרת הכספים כאמור, וזאת בכפוף לכל דין.
(ז) סיוע לפי סעיף זה לא יינתן לשם מימון תובענות ייצוגיות כאמור בסעיף 209(א) לחוק החברות ובסעיף 41 לחוק השקעות משותפות בנאמנות, ובקשות לאישור תובענות ייצוגיות כאמור.
27א.   
(ד) כספי הקרן יחולקו בידי ועדה ובה חמישה חברים שימנה שר המשפטים (בסעיף זה - הוועדה), ואלה חבריה:
(1) אדם הכשיר להיות שופט של בית משפט מחוזי, שאינו עובד המדינה, והוא יהיה היושב ראש;
(2) נציג האפוטרופוס הכללי;
(3) נציג היועץ המשפטי לממשלה;
(4) שני חברי ועדה שימונו מקרב הציבור או האחד מקרב הציבור והשני מקרב עובדי המדינה.
(ה) נציג ציבור שימונה לפי סעיף קטן (ד)(4) יהיה בעל זיקה לתחום החברתי-כלכלי, או חבר הסגל האקדמי הבכיר או מי שהיה חבר סגל כאמור במוסד מוכר כמשמעותו בחוק המועצה להשכלה גבוהה, התשי"ח-1958.
(ו) המניין החוקי לפתיחת ישיבה יהיה רוב חברי הוועדה.
(ז) (1) לא ימונה ולא יכהן כחבר ועדה מי שעלול להימצא, במישרין או בעקיפין, באופן תדיר, במצב של ניגוד עניינים בין תפקידו כחבר ועדה לבין עניין אישי שלו או לבין תפקיד אחר שלו.
(2) חבר הוועדה יימנע מהשתתפות בדיון בישיבות הוועדה, אם הנושא הנדון עלול לגרום לו להימצא, במישרין או בעקיפין, במצב של ניגוד עניינים בין תפקידו כחבר הוועדה לבין עניין אישי שלו או לבין תפקיד אחר שלו; חבר הוועדה לא יטפל במסגרת תפקידו בוועדה בנושא כאמור גם מחוץ לישיבות הוועדה.
(3) לעניין סעיף זה, אחת היא אם מילוי התפקיד האחר הוא בתמורה או שלא בתמורה.
(4) בסעיף זה -
"עניין אישי" - לרבות עניין אישי של קרובו או עניין של גוף אחר שהוא או קרובו הם בעלי עניין או נושאי משרה בו;
"קרוב" - בן זוג, הורה, בן, בת ובני זוגם, אח או אחות וילדיהם, גיס, גיסה, דוד, דודה, חותן, חותנת, חם, חמות, חתן, כלה, נכד או נכדה, וכן אדם אחר הסמוך על שולחנו של חבר הוועדה;
"בעל עניין" - כהגדרתו בחוק ניירות ערך, התשכ"ח-1968.
(ח) הוועדה תגבש בנוהל, בהסכמת השר, את המבחנים לחלוקת כספי הקרן ואופן הפרסום של מבחנים כאמור, סדרי הגשת בקשות לקבלת כספים מהקרן, סדרי עבודתה של הקרן, דיווח על ידי מקבל הכספים לעניין השימוש בהם ודיווח הוועדה לבית המשפט על הכספים שחולקו; הנוהל יפורסם ברשומות.
(ט) השר יפרסם בתום כל שנת תקציב, ברשומות ובאתר האינטרנט של משרד המשפטים, דין וחשבון על פעולות הקרן, הכנסותיה והוצאותיה.
28.   
29.   
30.   
31.   32 - 43.   
ביצוע ותקנות
(א) השר ממונה על ביצוע חוק זה והוא רשאי, באישור ועדת החוקה חוק ומשפט של הכנסת, להתקין תקנות לביצועו.
(ב) על אף האמור בסעיף קטן (א), תקנות הקובעות סדרי דין בכל ענין הנוגע לבקשה לאישור או לתובענה ייצוגית, לא יהיו טעונות אישור ועדת החוקה חוק ומשפט של הכנסת.

(תיקונים עקיפים בחוקים שונים).
44.   
השר יביא תקנות לפי סעיפים 83(א)(3) ו–108(א)(4) לחוק בתי המשפט [נוסח משולב], התשמ"ד-1984, בענין אגרות בהליכים לפי חוק זה, לאישור ועדת החוקה חוק ומשפט של הכנסת בתוך שישה חודשים מיום פרסומו של חוק זה.
45.   
(3) הוראות סעיף קטן זה לא יחולו לענין תקופת ההתיישנות של תביעה אישית המוגשת בידי מי שהגיש בקשה לאישור תובענה ייצוגית כאמור בפסקה (1), בשל העילה נושא הבקשה לאישור.
(ד) (1) בקשות לאישור שהוגשו מיום פרסומו של חוק זה עד יום תחילתן של תקנות בענין אגרות כאמור בסעיף 44 וכן תובענות ייצוגיות שאושרו בבקשות לאישור כאמור, יהיו פטורות מתשלום אגרת בית משפט.
(2) היתה תלויה ועומדת ביום פרסומו של חוק זה בקשה לאישור תובענה ייצוגית כאמור בסעיף 5(ב)(2), יורה בית המשפט הדן בבקשה על העברתה לבית משפט לענינים מינהליים; היתה תלויה ועומדת ביום פרסומו של חוק זה תובענה ייצוגית בתביעה כאמור בסעיף 5(ב)(2), רשאי בית המשפט הדן בתובענה להעבירה לבית משפט לענינים מינהליים בהתחשב בשלב שאליו הגיע הדיון בתובענה; בית משפט לענינים מינהליים שאליו הועברה בקשה או תובענה לפי פסקה זו, יהיה רשאי להמשיך לדון בה מן השלב שבו הפסיק קודמו.
(3) לענין בקשה לאישור תובענה ייצוגית בתביעת השבה נגד רשות אשר הוגשה לפני יום פרסומו של חוק זה, יראו את יום פרסומו של חוק זה כמועד לתחילת מנין התקופה כאמור בסעיף 9(א), במקום המועד שבו הוגשה הבקשה לאישור.
1. תביעה נגד עוסק, כהגדרתו בחוק הגנת הצרכן, בקשר לענין שבינו לבין לקוח, בין אם התקשרו בעסקה ובין אם לאו.
2. תביעה נגד מבטח, סוכן ביטוח או חברה מנהלת, בקשר לענין, לרבות חוזה ביטוח או תקנון קופת גמל, שבינם לבין לקוח, לרבות מבוטח או עמית, בין אם התקשרו בעסקה ובין אם לאו.
3. תביעה נגד תאגיד בנקאי, בקשר לענין שבינו לבין לקוח, בין אם התקשרו בעסקה ובין אם לאו.
3א. תביעה נגד נותן שירותים פיננסיים, כהגדרתו בחוק הפיקוח על שירותים פיננסיים (שירותים פיננסיים מוסדרים), התשע"ו-2016, בקשר לעניין שבינו לבין לקוח, בין שהתקשרו בעסקה ובין שלא.
4. תביעה בעילה לפי חוק התחרות הכלכלית.
4א. תביעה בקשר לניהול זירת סוחר לרבות תביעה נגד נותן שירותים מטעמה של חברה בעלת רישיון זירה ובכלל זה שירותי שיווק; לעניין זה, "זירת סוחר" ו "רישיון זירה" - כהגדרתם בפרק ז'3 לחוק ניירות ערך, התשכ"ח-1968.
5. תביעה בעילה הנובעת מזיקה לנייר ערך או ליחידה; לענין זה -
"זיקה" - בעלות, החזקה, רכישה או מכירה;
"יחידה" - כמשמעותה בחוק השקעות משותפות בנאמנות לרבות יחידה של קרן חוץ המוצעת לציבור בישראל, כמשמעותה באותו חוק;
"נייר ערך" - כהגדרתו בחוק החברות וכן ניירות ערך כהגדרתם בסעיף 52 לחוק ניירות ערך, התשכ"ח-1968.
6. תביעה בקשר למפגע סביבתי נגד גורם המפגע; לענין זה, "גורם המפגע", "מפגע סביבתי" - כמשמעותם בחוק למניעת מפגעים סביבתיים.
8. (1) תביעה בעילה של הפליה בעבודה, לפי חוק שוויון ההזדמנויות בעבודה, התשמ"ח-1988.
(2) תביעה בעילה כאמור לפי חוק שכר שווה לעובדת ולעובד, התשנ"ו-1996.
9. (1) תביעה בעילה לפי פרקים ד', ה' או ה'1 לחוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות.
(2) תביעה בעילה לפי הוראות הנגישות לפי חוק התכנון והבניה, התשכ"ה-1965, כהגדרתן בסעיף 19א לחוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות.
(3) תביעה בעילה לפי הוראות חוק שידורי טלוויזיה (כתוביות ושפת סימנים), התשס"ה-2005.
10. (1) תביעה בעילה אשר לבית דין אזורי לעבודה הסמכות הייחודית לדון בה לפי סעיף 24(א)(1), (1א) או (3) לחוק בית הדין לעבודה, התשכ"ט-1969, ובלבד שלא נדרש במסגרתה סעד של פיצויי הלנת קצבה, פיצויי הלנת שכר או פיצויי הלנת פיצויי פיטורים לפי הוראות סעיפים 16, 17 ו–20 לחוק הגנת השכר, התשי"ח-1958.
(2) תביעה של עובד בעילה לפי סעיף לחוק שכר מינימום, התשמ"ז-1987, תביעה של עובד בעילה לפי סעיפים 2 עד לחוק הזכות לעבודה בישיבה ובתנאים הולמים, התשס"ז-2007 או לפי חוק העסקת עובדים על ידי קבלני כוח אדם, התשנ"ו-1996.
(3) בפרט זה -
"תביעה" - למעט תביעה של עובד שחל עליו הסכם קיבוצי המסדיר את תנאי עבודתו, והמעסיק של אותו עובד או ארגון מעבידים שהוא חבר בו, צד להסכם הקיבוצי;
"הסכם קיבוצי" - הסכם קיבוצי לפי חוק הסכמים קיבוציים, התשי"ז-1957, או הסדר קיבוצי בכתב.
11. תביעה נגד רשות להשבת סכומים שגבתה שלא כדין, כמס, אגרה או תשלום חובה אחר, וכן תביעה נגד רשות מקרקעי ישראל כמשמעותה בחוק רשות מקרקעי ישראל, התש"ך-1960, להשבת סכומים שגבתה שלא כדין במסגרת פעילותה לפי אותו חוק, אף אם אינם בגדר תשלום חובה; תביעה כאמור תוגש לפי פרט זה בלבד.
12. תביעה נגד מפרסם כהגדרתו בסעיף 30א לחוק התקשורת (בזק ושידורים), התשמ"ב-1982, בעילה לפי הסעיף האמור.
13. תביעה נגד חברה להפעלת מערכת סליקה פנסיונית מרכזית, בקשר להעברת מידע או כספים באמצעות מערכת סליקה פנסיונית מרכזית; לעניין זה, "חברה להפעלת מערכת סליקה פנסיונית מרכזית" ו "מערכת סליקה פנסיונית מרכזית" - כהגדרתם בחוק הפיקוח על שירותים פיננסיים (ייעוץ, שיווק ומערכת סליקה פנסיוניים), התשס"ה-2005.
14. תביעה של מחזיק במניות או באמצעי שליטה בתאגיד מדורג או מחזיק במכשיר פיננסי שנקבע לגביו דירוג, נגד חברת דירוג, בעילה לפי כל דין הנובעת מדירוג; לעניין זה, "תאגיד מדורג" , "מכשיר פיננסי" , "דירוג" ו"חברת דירוג" - כהגדרתם בחוק להסדרת פעילות חברות דירוג האשראי, התשע"ד-2014 .
"יחידה" - כמשמעותה בחוק השקעות משותפות בנאמנות, התשנ"ד-1994 לרבות יחידה של קרן חוץ המוצעת לציבור בישראל, כמשמעותה באותו חוק;
"נייר ערך" - כהגדרתו בחוק החברות וכן ניירות ערך כהגדרתם בסעיף 52 לחוק ניירות ערך, התשכ"ח-1968.
 
אהוד אולמרט
 
ציפי לבני
 
ממלא מקום ראש הממשלה
 
שרת המשפטים
משה קצב
 
ראובן ריבלין
 
נשיא המדינה
 
יושב ראש הכנסת
 
[1.] ס"ח 2054, התשס"ו (12.3.2006), עמ' 264. הצ"ח - כנסת 93, התשס"ה, עמ' 232.
תיקונים:ס"ח 2084, התשס"ז (22.2.2007), עמ' 129. הצ"ח - כנסת 120, התשס"ז, עמ' 11;
ס"ח 2114, התשס"ח (24.10.2007), עמ' 16. הצ"ח - ממשלה 272, התשס"ז, עמ' 177;
ס"ח 2153, התשס"ח (1.6.2008), עמ' 521 [התשס"ח (מס' 2)]. הצ"ח - ממשלה 182, התשס"ה, עמ' 886;
ס"ח 2179, התשס"ח (7.8.2008), עמ' 842 [התשס"ח (מס' 7)]. הצ"ח - כנסת 112, התשס"ו, עמ' 148;
ס"ח 2243, התש"ע (15.6.2010), עמ' 544. הצ"ח - ממשלה 491, התש"ע, עמ' 540;
ס"ח 2280, התשע"א (10.3.2011), עמ' 381. הצ"ח - ממשלה 541, התשע"א, עמ' 6 ועמ' 65;
ס"ח 2446, התשע"ד (27.3.2014), עמ' 418. הצ"ח - ממשלה 786, התשע"ג, עמ' 1098;
ס"ח 2459, התשע"ד (15.7.2014), עמ' 600 [התשע"ד (מס' 2)]. הצ"ח - כנסת 535, התשע"ד, עמ' 44 (כולל החלפת המונח "מעביד" ב"מעסיק" כולל כל ההטיות הדקדוקיות שלו);
ס"ח 2463, התשע"ד (30.7.2014), עמ' 655 [התשע"ד (מס' 2)]. הצ"ח - ממשלה 504, התש"ע, עמ' 992;
ס"ח 2567, התשע"ו (27.7.2016), עמ' 1079. הצ"ח - כנסת 637, התשע"ו, עמ' 116;
ס"ח 2570, התשע"ו (1.8.2016), עמ' 1131 [התשע"ו (מס' 2)]. הצ"ח - ממשלה 975, התשע"ו, עמ' 202;
ס"ח 2628, התשע"ז (3.4.2017), עמ' 597. הצ"ח - כנסת 689, התשע"ז, עמ' 108;
ק"ת 7970, התשע"ח (22.3.2018), עמ' 1168;
ס"ח 2781, התשע"ט (10.1.2019), עמ' 252. הצ"ח - ממשלה 1221, התשע"ח, עמ' 890;
ס"ח 3046, התשפ"ג (6.6.2023), עמ' 374. הצ"ח - ממשלה 1612, התשפ"ג, עמ' 354;
ס"ח 3193, התשפ"ד (27.3.2024), עמ' 746. הצ"ח - ממשלה 1625, התשפ"ג, עמ' 1080.
[2.] תקופת פעילותה של הקרן הוארכה לשנה נוספת (מעבר לשבע השנים) בק"ת 7234, התשע"ג, עמ' 892, לשלוש שנים נוספות, בק"ת 7402, התשע"ד, עמ' 1560, לשנה נוספת בק"ת 7789, התשע"ז, עמ' 829, לשנה נוספת בק"ת 7963, התשע"ח, עמ' 1081, ל–18 חודשים נוספים בק"ת 8188, התשע"ט, עמ' 2991, ל–18 חודשים נוספים ( עד 12.3.2022) בק"ת 8751, התש"ף, עמ' 2686, ל–18 חודשים נוספים (עד 12.9.2023) בק"ת 9993, התשפ"ב, עמ' 2034, עד 15.3.2025 בק"ת 10752, התשפ"ג, עמ' 2386, עד 15.3.2026 בק"ת 11219, התשפ"ד, עמ' 1990.

מפת מסמך

1. מטרת החוק
2. הגדרות
3. הגשת תובענה ייצוגית
4. מי רשאי להגיש בקשה לאישור תובענה ייצוגית ובשם מי
5. הגשת בקשה לאישור תובענה ייצוגית
6. הודעה על הגשת בקשה לאישור ורישום בפנקס
7. בקשה לאישור קודמת או תובענה ייצוגית קודמת
8. אישור תובענה ייצוגית בידי בית המשפט
9. בקשה לאישור בתביעת השבה נגד רשות - הוראות מיוחדות
10. הגדרת הקבוצה
11. יציאה מן הקבוצה
12. תובענה ייצוגית בדרך של הצטרפות
13. אישור בשינויים
14. החלטה בדבר אישור תובענה ייצוגית
15. השתתפות בדיונים
16. הסתלקות מבקשה לאישור או מתובענה ייצוגית
17. חובות בא כוח מייצג
18. בקשה לאישור הסדר פשרה
19. אישור הסדר פשרה בידי בית המשפט
20. הוכחת הזכאות לסעד ותשלום פיצוי כספי
21. סעד של השבה בתובענה ייצוגית נגד רשות - הוראות מיוחדות
22. גמול לתובע מייצג
23. שכר טרחה של בא כוח מייצג
24. מעשה בית דין
25. פרסום הודעות לחברי הקבוצה
26. התיישנות
27. קרן למימון תובענות ייצוגיות
27א. קרן לניהול ולחלוקת כספים שנפסקו כסעד
28. פנקס תובענות ייצוגיות
29. דין המדינה
30. שינוי התוספות
31. ביצוע ותקנות
32 - 43. ביצוע ותקנות
44. חובת התקנת תקנות בענין אגרות
45. תחילה, תחולה והוראות מעבר
תוספת ראשונה
תוספת שניה
תוספת שלישית