תאריך תצוגה: 28/06/2023
הקליקו על כותרת הסעיף
1. מטרה
פרק ב': חיסכון וסיוע לעצמאים
2. הגדרות - פרק ב'
3. חובת הפקדה לקופת גמל לקצבה
4. חריגים לחובת הפקדה לקופת גמל לקצבה
5. סכומים שיופקדו למרכיב חיסכון למצב אבטלה
6. התראה על אי- הפקדת תשלומים לקופת גמל לקצבה
7. אי-הפקדת תשלומים לקופת גמל לקצבה לאחר קבלת התראה - עבירה
8. עדכון סכום הקנס
9. העברת מידע מרשות המסים למרכז לגביית קנסות, אגרות והוצאות
10. שמירת מידע שהתקבל מרשות המסים
11. חובת סודיות
12. ביצוע ותקנות
13-20. ביצוע ותקנות
פרק ד': קרן לצמצום פערים בין רשויות מקומיות
21. הגדרות - פרק ד'
22. קרן לצמצום פערים בין רשויות מקומיות
23. תקציב הקרן ועדכונו
24. חלוקת כספי הקרן
25. פרק ד' - הוראת מעבר
25א. תשלום לרשויות הסמוכות לנמל התעופה בן-גוריון
26. תשלום לרשויות הסמוכות לנמל התעופה בן-גוריון
פרק ה': ביטחון
27. מטרה - פרק ה'
סימן א': יישום החלטת הממשלה בעניין תקציב הביטחון
28. הגדרות - סימן א'
29. יישום החלטת הממשלה
30. העברת יתרת מכסת פרישה
31. סטייה מהוראות החלטת הממשלה
32. ביצוע ותקנות
33. שמירת תוקף וסמכויות
34. דיווח לכנסת
35-53. דיווח לכנסת
פרק ו': הוראות לעניין התחשבנות בין בתי החולים לקופות החולים
סימן א': התחשבנות בעד שירותי בריאות בבתי חולים ציבוריים כלליים
54. הגדרות - סימן א'
55. תקרת צריכה ברוטו
56. תקרת צריכה נטו
57. רצפת צריכה ברוטו
58. רצפת צריכה נטו
59. שינוי תקרת הצריכה ברוטו
60. הודעה על תקרות ורצפות צריכה, סכום התשלום המזערי לשנת 2020 וסכום התשלום המרבי לשנת 2020
61. תוספת ריאלית
62. תשלום בעד שירותי בריאות
63. תשלום קבוע
64. תשלום מוגדל בעבור צריכת שירות אשפוז בבתי חולים בדירוג גבוה במדד הלימת אשפוז
65. מטופל המיועד להעברה
66. חלוקה מחדש של סכומים בעבור צריכת שירות אשפוז במחלקות פנימיות מעבר לתקרת הצריכה ברוטו
67. תשלום בעד שירותי רפואה דחופה (מיון)
68. תשלום בעד שירותי רפואה פרטית
69. התחשבנות בין בית חולים לבין תאגיד בריאות
70. הסכמים בין קופת חולים לבית חולים בדבר שיטת ההתחשבנות ביניהם
71. אי-תחולה על שירותי בריאות מסוימים
71א. הוראות נוספות לעניין תשלום בעד שירותי בריאות בשנת 2020
סימן ב': התחשבנות בעד שירותי בריאות הנפש
72. הגדרות - סימן ב'
73. תקרת הצריכה הפרטנית לשירותי אשפוז פסיכיאטריים לשנים 2017 עד 2024
74. תשלום בעד שירותי אשפוז פסיכיאטריים
75. התחשבנות בין בית חולים לבין תאגיד בריאות המפעיל שירותי אשפוז פסיכיאטריים
76. הסכמים בין קופת חולים לבית חולים פסיכיאטרי בדבר שיטת ההתחשבנות ביניהם
77. אי-תחולה על שירותי אשפוז פסיכיאטרי מסוימים
סימן ג': הוראות שונות
78. פרק ו' - תחולה
79. דיווח לכנסת - הוראת שעה
80-114. דיווח לכנסת - הוראת שעה
פרק י"ב: מס ריבוי דירות
סימן א': פרשנות
115. הגדרות
116. פרשנות
סימן ב': מס ריבוי דירות
117. מס ריבוי דירות
118. סכום המס
119. חזקות חלוטות לעניין בעלות
120. דירות מגורים אשר לא יימנו לצורך הטלת המס
סימן ג': שומות והצהרות
121. הודעת שומה מותנית
122. הצהרה והודעה על שינוי
123. סופיות בחירת הדירה החייבת
124. אופן ההגשה
125. שומה עצמית
126. שומת המנהל
127. שומה בהעדר שומה עצמית
128. תחולת הוראות חוק מיסוי מקרקעין על שומה
129. השגה וערעור
סימן ד': תשלום המס וגבייתו
130. תשלום המס
131. תשלום נוסף בשל אי–הגשת הצהרה
132. גביית המס
133. הפרשי הצמדה וריבית
134. סמכות המנהל להקטין הפרשי הצמדה וריבית או סכום תשלום נוסף
135. המועד לתשלום הפרשי הצמדה וריבית או התשלום הנוסף וקנסות
סימן ה': עונשין
136. עבירות ועונשים
סימן ו': סמכויות והוראות נוספות
137. סמכויות המנהל, הארכות מועדים, קביעת טפסים ודרישת ידיעות רשמיות
138. סמכויות פיקוח
139. סמכויות אכיפה
140. הוראות לעניין שמירת סוד, פגמים וליקויים בהודעה
141. החזר מס ששולם ביתר
142. אי-מתן ניכויים
143. אצילת סמכויות
144. ייצוג
145. מערכת ממוחשבת לחישוב מס
146. ביצוע ותקנות
147. תיקון חוק העבירות המינהליות -? מס' 21
148. תחילה והוראות מעבר
תוספת לפרק י"ב
1. הגדרות
2. הנוסחה לחישוב הסכום הקובע
. הנוסחה לחישוב הסכום הקובע
149-163. הנוסחה לחישוב הסכום הקובע
פרק י"ד: תחילה
164. תחילה

חוק ההתייעלות הכלכלית (תיקוני חקיקה להשגת יעדי התקציב לשנות התקציב 2017 ו-2018), התשע"ז-2016 1

1.   
2.   
"מצב אבטלה" , לעניין עצמאי - מצב שבו עצמאי חדל לעסוק במשלח ידו או סגר את עסקו, או מצב שבו הגיע העצמאי לגיל פרישה כמשמעותו בחוק גיל פרישה, התשס"ד-2004, ואין לו הכנסה חייבת בהפקדה;
"מרכיב חיסכון למצב אבטלה" - סכומים שהפקיד עצמאי לקופת גמל לקצבה לפי הוראות סעיף 5 לשם משיכתם במצב אבטלה;
"עצמאי" - מי שיש לו הכנסה חייבת בהפקדה;
"הפקודה" - פקודת מס הכנסה;
"קופת גמל לקצבה" - כהגדרתה בחוק קופות גמל;
"השכר הממוצע במשק" - סכום השווה ל-12 פעמים השכר הממוצע כפי שהוא מחושב לצורך גמלאות ודמי ביטוח לפי סעיף 2(ב) לחוק הביטוח הלאומי [נוסח משולב], התשנ"ה-1995, כפי שמפרסם המוסד לביטוח לאומי;
"שכר מינימום" , לחודש - כהגדרתו בחוק שכר מינימום, התשמ"ז-1987;
"שנת מס" - כהגדרתה בפקודה;
"השר" - שר האוצר.
3.   
4.   
(ג) טרם חלפו שישה חודשים מהמועד שבו העצמאי נרשם לראשונה כעוסק לפי סעיף 52 לחוק מס ערך מוסף, התשל"ו-1975;
(2) עצמאי שמלאו לו 55 שנים ביום תחילתו של חוק זה.
5.   
6.   
7.   
8.   
9.   
10.   
11.   
12.   13-20.   
ביצוע ותקנות
21.   
22.   
23.   
24. 2
חלוקת כספי הקרן
(א) תקציב הקרן במלואו, יוקצה בכל שנת כספים לרשויות מקומיות, בהתאם לכללי חלוקה שיקבעו שר האוצר ושר הפנים, בהתחשב, בין השאר, באלה:
(1) האפיון והסיווג של הרשות המקומית באשכול בהתאם למדרג החברתי-כלכלי וכן האפיון והסיווג של יישובים בתחום הרשות המקומית, ככל שישנם, בהתאם למדרג החברתי-כלכלי;
(2) אשכול הפריפריאליות של הרשות המקומית בהתאם למדד הפריפריאליות, כפי שהוא מתעדכן מזמן לזמן;
(3) גודל האוכלוסייה ברשות המקומית;
(4) מצבה הפיננסי של הרשות המקומית;
(5) היקף שטח הנכסים שבתחום הרשות המקומית שאינם מבני מגורים לצורך חישוב ארנונה;
(6) שיעור התושבים ברשות המקומית שעלו לישראל בחמש עשרה השנים שקדמו לשנת הכספים שבה מחולקים כספי הקרן וכן מספר התושבים כאמור שעלו מאתיופיה לאחר יום כ"ו בטבת התשמ"ד (1 בינואר 1984);
(7) עיוותים כלכליים בתקצובה של רשות מקומית שנגרמו בשל ביטול ההכרזה עליה כעל עיר עולים ובשל הקצאת תקציב הקרן לפי סעיף 25(א) ו–(ג).
(ב) לעניין כללי החלוקה שיקבעו שר האוצר ושר הפנים בהתאם לסעיף קטן (א), יחולו הוראות אלה:
(1) 75% מתקציב הקרן יוקצה בכל שנת כספים לרשויות מקומיות שמתקיים בהן לפחות אחד מאלה:
(א) רשויות מקומיות שהאשכול במדרג החברתי-כלכלי שלהן הוא 1 עד 5 או יישובים בתחומי רשויות מקומיות כאמור;
(ב) רשויות מקומיות שהאשכול במדד הפריפריאליות שלהן הוא 1 עד 5;
(ג) רשויות מקומיות שהאשכול במדרג החברתי-כלכלי שלהן הוא 1 עד 7 שמבין תושביהן עלו לישראל בחמש עשרה השנים שקדמו לשנת הכספים שבה מחולקים כספי הקרן או עלו לישראל מאתיופיה לאחר יום כ"ו בטבת התשמ"ד (1 בינואר 1984); שר האוצר ושר הפנים יקבעו כללים לגבי שיעור העולים וחלוקת התקציב בהתאם לשיעור התושבים העולים;
(2) בכל שנת כספים יוקצו כספי הקרן כמפורט להלן:
(א) 10% לפחות מתקציב הקרן יוקצו לרשויות מקומיות מבין הרשויות שמתקיים בהן האמור בפסקה (1)(א);
(ב) 10% לפחות מתקציב הקרן יוקצו לרשויות מקומיות מבין הרשויות שמתקיים בהן האמור בפסקה (1)(ב);
(ג) 13% מתקציב הקרן יוקצו לרשויות מקומיות מבין הרשויות שמתקיים בהן האמור בפסקה (1)(ג).
25. 3
פרק ד' - הוראת מעבר
(א) על אף האמור בסעיף 24, בתקופה שמיום תחילתו של חוק זה עד יום ל' בכסלו התשפ"ה (31 בדצמבר 2024), יוקצה חלק מתקציב הקרן בהתאם למפורט בטבלה שבתוספת לפרק זה.
(ב) נותרו כספים לאחר הקצאת הכספים כאמור בסעיף קטן (א), יחולקו הכספים בהתאם לכללי החלוקה שקבעו שר האוצר4 ושר הפנים לפי הוראות סעיף 24.
(ג) שר האוצר4 ושר הפנים, בהסכמת ראש הממשלה, רשאים להאריך את התקופה האמורה בסעיף קטן (א) לתקופה אחת נוספת של שנתיים לגבי הרשויות המקומיות הזכאיות להקצאת כספים מכספי הקרן בשנים 2023 ו-2024 בהתאם לתוספת; ואולם הסכום שיוקצה לכל אחת מהרשויות המקומיות האמורות לא יעלה על הסכום הקבוע לגבי אותן רשויות מקומיות בתוספת לעניין שנת 2024.
25א.   26.   
תשלום לרשויות הסמוכות לנמל התעופה בן-גוריון

[תיקונים: התשע"ח, התשפ"ג (מס' 2)]
(א) בכל שנת כספים, ייקבע בתכנית נפרדת בסעיף תקציב משרד הפנים בחוק התקציב השנתי, סכום שיוקצה לרשויות המקומיות הסמוכות לנמל התעופה בן-גוריון, כולן או חלקן, בהתאם לכללי חלוקה שיקבע שר הפנים בהסכמת שר האוצר, בין השאר בהתאם לעקרונות אלה:
(1) האפיון והסיווג של הרשות המקומית באשכול בהתאם למדרג החברתי-כלכלי כהגדרתו בסעיף 24, וכן האפיון והסיווג של יישובים בתחום הרשות המקומית, ככל שישנם, בהתאם למדרג החברתי-כלכלי;
(2) גודל האוכלוסייה ברשות המקומית;
(3) מצבה הפיננסי של הרשות המקומית;
(4) היקף שטח הנכסים שבתחום הרשות המקומית שאינם מבני מגורים לשם חישוב ארנונה.
(ב) (בוטל).
(ג) שר הפנים, בהסכמת שר האוצר5 , רשאי לקבוע את השימושים והמטרות שלהן ייעדו הרשויות המקומיות את הסכום שיוקצה להן לפי סעיף קטן (א) בכל שנת כספים.
(ד) שר הפנים, בהסכמת שר האוצר5 , רשאי להורות לגבי שנת כספים מסוימת, כי חלק מהסכום שייקבע בתקציב משרד הפנים כאמור בסעיף קטן (א), יוקצה לכלל הרשויות המקומיות לפי סעיף 24.
(ה) בסעיף זה -
"סעיף תקציב" ו "תכנית" - כהגדרתם בחוק תקציב שנתי, כמשמעותו בחוק יסודות התקציב, התשמ"ה-1985;
"רשות מקומית" - עירייה, מועצה מקומית או מועצה אזורית, לרבות באזור יהודה והשומרון.

(תיקון עקיף - התיקון בוצע בחוק).
27.   
28.   
"הוועדה המשותפת לתקציב הביטחון" - הוועדה המשותפת לוועדת הכספים וועדת החוץ והביטחון של הכנסת כמשמעותה בסעיף 18 לחוק יסודות התקציב;
"ותק" - ותק בשל שירות קבע בצבא הגנה לישראל בפועל;
"חייל" - כהגדרתו בסעיף 1 לחוק השיפוט הצבאי, התשט"ו-1955;
"חייל במתכונת העסקה מיוחדת" - כל אחד מאלה:
(1) חייל המאייש תפקיד שהתקן שלו ממומן על ידי גורם מחוץ לצבא הגנה לישראל;
(2) חייל שמשרת שירות סדיר לפי הוראות פרק ג' לחוק שירות ביטחון ומזוכה בתנאי קבע;
(3) חייל מילואים, כהגדרתו בחוק שירות המילואים, התשס"ח-2008, שהתנדב לשירות מילואים בתנאי קבע;
(4) חייל שחייב בשירות סדיר לפי חוק שירות ביטחון שהתנדב לתקופת שירות סדיר נוספת על התקופה שהוא חייב בה, לפי סעיף 17(ב) לחוק האמור;
"קצבת גישור" - כהגדרתה בסעיף 67א לחוק שירות הקבע;
"שכר" - תשלום שמשלם צבא הגנה לישראל לחייל המשרת לפי התחייבות לשירות קבע, או תשלום שמשלם משרד הביטחון לאזרח עובד צבא הגנה לישראל, בעד שירות או עבודה ובמשך השירות או העבודה, או בעד סיום שירות או עבודה, וכן תשלומים והחזרי הוצאות המפורטים בתלוש המשכורת, ולרבות תשלומי מסים, דמי ביטוח לאומי, דמי ביטוח בריאות, והפרשות מעסיק לקופת גמל, ובכלל זה קרן השתלמות, קופת גמל לקצבה, קרן פנסיה או קופת ביטוח, והכול למעט גמלאות;
"השרים" - שר האוצר ושר הביטחון.
29.   
30.   
31.   
32.   
33.   
(3) מסמכות הוועדה המשותפת לתקציב הביטחון לפי הוראות כל דין.
34.   35-53.   
דיווח לכנסת
סימן א': התחשבנות בעד שירותי בריאות בבתי חולים ציבוריים כלליים
השרים יגישו לוועדה המשותפת לתקציב הביטחון, לא יאוחר מ-1 בנובמבר בכל שנה, דוח על יישום הוראות החלטת הממשלה בהתאם לסימן זה, ובכלל זה בעניינים המפורטים להלן:
(1) היעדים שנקבעו לפי סעיפים 29 ו-30, מידת העמידה בהם בשנה שקדמה למועד הדיווח והתחזית לשנים הבאות;
(2) השלכות יישום הוראות החלטת הממשלה על מערך משרתי הקבע, לרבות שינויים בהיקף ההתחייבות לשירות קבע בשנה שקדמה למועד הדיווח;
(3) השלכות יישום הוראות החלטת הממשלה על הצרכים הביטחוניים והמקצועיים של צבא הגנה לישראל, וכן על יכולותיו למלא את המשימות המוטלות עליו;
(4) השלכות יישום הוראות החלטת הממשלה על ההתייעלות הכלכלית של מערכת הביטחון;

(תיקונים עקיפים - התיקונים שולבו בחוקים עצמם).
54.   
(5) בית חולים כללי שאינו בית חולים כאמור בפסקאות (1) עד (4), שבתעודת רישומו לפי פקודת בריאות העם, 1940, כלולות עמדות לרפואה דחופה (מיון);
"בסיס ההתחשבנות" - ממוצע של מחצית העלויות של שירותי הבריאות שצרכה קופת חולים בבית חולים ציבורי כללי בשנת 2013 ושל סך העלויות של שירותי הבריאות כאמור בשנים 2014 עד 2015, במחיר ברוטו לאותה שנה, כשהן מעודכנות למחירי שנת 2017 לפי שיעורי העדכון לאותן שנים, בתוספת שיעורי הקידום;
"הוראת מינהל" - הוראת מינהל שקבע המנהל הכללי של משרד הבריאות או מי שהוא הסמיך לעניין זה;
"הנחת מחזור" - הנחה בעבור שירותי בריאות שקופות החולים רוכשות בבתי החולים הממשלתיים הכלליים או בבתי החולים הכלליים שבבעלות רשות מקומית, שנקבעה בהוראת מינהל;
"הנחת תעריף" - הנחה בעבור שירות בריאות מסוים שקופת חולים רוכשת בבית חולים ציבורי כללי, מעבר להנחת מחזור ולכל הנחה אחרת שאינה בעבור שירות בריאות מסוים;
"חוק הפיקוח" - חוק פיקוח על מחירי מצרכים ושירותים, התשנ"ו-1996;
"מחיר ברוטו" - מחיר מלא בניכוי הנחת מחזור והנחת תעריף שניתנו בעבור אותו שירות בשנים 2013 עד 2015;
"מחיר מלא" - מחירו המרבי של שירות בריאות, כפי שנקבע בצו לפי חוק הפיקוח, ולעניין בית חולים ממשלתי כללי ובית חולים כללי שבבעלות רשות מקומית - מחיר כאמור בניכוי הנחת מחזור;
"מספר המבוטחים המשוקלל" - כהגדרתו בסעיף 17 לחוק ביטוח בריאות ממלכתי;
"סכום התשלום המזערי לשנת 2020" - סכום שהוא 100% מסך התשלום שנדרשה קופת חולים לשלם בעד שירותי בריאות שצרכה בבית חולים ציבורי כללי בשנת 2019 וחלות עליהם הוראות סימן זה, וכן, על אף האמור בסעיף 71(א)(7) ו–(10) - בעד שירותי הבריאות המנויים בסעיף 71(א)(7) ושירותי בריאות השן, בתוספת שיעור העדכון לשנת 2020;
"סכום התשלום המרבי לשנת 2020" - סכום שהוא 101.5% מסך התשלום שנדרשה קופת חולים לשלם בעד שירותי בריאות שצרכה בבית חולים ציבורי כללי בשנת 2019 וחלות עליהם הוראות סימן זה, וכן, על אף האמור בסעיף 71(א)(7) ו-(10) - בעד שירותי הבריאות המנויים בסעיף 71(א)(7) ושירותי בריאות השן, בתוספת שיעור העדכון לשנת 2020;
"סכום מופחת" - סכום המשתלם בעד צריכה שהיא מעבר לתקרת צריכה ברוטו כוללת ומעבר לתקרת צריכה ברוטו לסוג שירות בריאות;
"צריכה" או "רכישה" , של שירותי בריאות בידי קופת חולים בבית חולים ציבורי כללי - למעט צריכה או רכישה של שירותי בריאות בידי קופת חולים בבית חולים ציבורי כללי שבבעלותה, ולמעט צריכה או רכישה של שירותי בריאות המנויים בסעיף 71(א);
"שיעור הקידום" - שיעור כמפורט להלן, לפי העניין:
(1) משנת 2013 לשנת 2015 - 3.12%;
(2) משנת 2014 לשנת 2015 - 1.4%;
(3) משנת 2015 לשנת 2017 - שיעור כמפורט להלן, לפי העניין:
(א) בעד שירות דיפרנציאלי - שיעור הגידול באוכלוסייה בפועל בשנים 2015 ו-2016, כפי שמפרסמת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה;
(ב) בעד שירות אשפוז במחלקות פנימיות - 2.82%;
(ג) בעד שירות בריאות אחר - 3.12%;
"שיעור העדכון" - שיעור העדכון של מחיר יום אשפוז שקבעו השרים, בצו, לפי חוק הפיקוח;
"שיעור הקפיטציה" , של קופת חולים - שיעור חלקה של קופת חולים מתוך הסכום לחלוקה שקובע המוסד לביטוח לאומי לפי הוראות סעיפים 17 ו-18 לחוק ביטוח בריאות ממלכתי;
"שירות אשפוז במחלקות פנימיות" - שירותי אשפוז במחלקות שהקוד שלהם ברשימת תעריפי האשפוז והשירותים האמבולטוריים שמפרסם משרד הבריאות באתר האינטרנט שלו, המשקפת את התעריפים המעודכנים מזמן לזמן כפי שנקבעו בצווים לפי חוק הפיקוח, הוא: G00M1 ,G00M2, G00M3, G00M4, G00M5 ,G00M6, או במחלקה אחרת שיקבעו השרים, באישור ועדת הכספים של הכנסת;
"שירותי בריאות השן" - שירותי בריאות השן המוחרגים שנקבעו בצו ההתייעלות הכלכלית (תיקוני חקיקה ליישום המדיניות הכלכלית לשנות התקציב 2017 ו-2018) (קביעת שירותים מוחרגים) (הוראת שעה), התשע"ט-2019;
"סוגי שירות בריאות" - שירות בריאות שהוא שירות אשפוז במחלקות פנימיות, שירות דיפרנציאלי או שירות בריאות אחר;
"שירות דיפרנציאלי" - שירות בריאות שנקבע לו מחיר פרטני הכולל את ביצוע הפעולה הרפואית, ימי האשפוז, והשירותים הרפואיים האחרים הניתנים במסגרתו, כפי שיפרסמו השרים עד יום ג' באדר התשע"ז (1 במרס 2017) בהודעה ברשומות; השרים רשאים לעדכן את ההודעה ב-1 בינואר בכל אחת מהשנים 2018 עד 2019, ובלבד שפרסמו הודעה מראש על כך ברשומות עד 30 בספטמבר של השנה שקדמה לאותה שנה; ואולם לגבי שירותי בריאות חדשים שייכנסו לסל שירותי הבריאות כהגדרתו בסעיף 7 לחוק ביטוח בריאות ממלכתי, רשאים הם לעדכן את ההודעה לעניין הגדרה זו בלא פרסום הודעה מראש;
"השרים" - שר הבריאות ושר האוצר;
"תאגיד בריאות" - כהגדרתו בסעיף 21 לחוק יסודות התקציב, התשמ"ה-1985;
"תוספת ריאלית", "שיעור קידום" או "שיעור עדכון" - לרבות תוספת ריאלית, שיעור קידום או שיעור עדכון בשיעור שלילי;
"תוספת ריאלית" - כמשמעותה בסעיף 61;
"תקרת צריכה ברוטו כוללת" ו"תקרת צריכה ברוטו לסוג שירות בריאות" - כמשמעותן בסעיף 55(ג).
55.   
56.   
57.   
58.   
59.   
התקבלה החלטת ממשלה על הגדלת עלות סל שירותי הבריאות כמשמעותה בחוק ביטוח בריאות ממלכתי למטרת רכש בבתי חולים (בסימן זה - עלות סל שירותי הבריאות) ועל הגדלת תקרת הצריכה ברוטו בהתאמה, באחת מהשנים 2017 עד 2019, יקבעו השרים, בצו, תקרת צריכה ברוטו הגבוהה מהתקרה הקבועה בסעיף 55, ובלבד שהסכום שייווסף לסך תקרות הצריכה נטו של כל קופות החולים בבתי החולים הציבוריים הכלליים כתוצאה מהעלאת תקרת הצריכה ברוטו כאמור, לא יעלה על הסכום שבו גדלה עלות סל שירותי הבריאות; תקרת הצריכה נטו, רצפת הצריכה ברוטו ורצפת הצריכה נטו יהיו בהתאם לתקרת הצריכה ברוטו שהוגדלה כאמור; קבעו השרים תקרת צריכה ברוטו בצו כאמור, תחול קביעתם לגבי השנה שלאחר השנה שבה קבעו כאמור.
60.   
הודעה על תקרות ורצפות צריכה, סכום התשלום המזערי לשנת 2020 וסכום התשלום המרבי לשנת 2020

(תיקון התשפ"א)
(א) (1) השרים יודיעו לכל בית חולים ציבורי כללי ולכל קופת חולים, עד יום 1 במרס של כל אחת מהשנים 2017 עד 2019, מהי תקרת הצריכה ברוטו הכוללת ומהי תקרת הצריכה ברוטו לשירותי הבריאות, לאותה שנה, וכן מהן תקרת הצריכה נטו, רצפת הצריכה ברוטו ורצפת הצריכה נטו לאותה שנה.
(2) לעניין שנת 2020, יודיעו השרים לכל בית חולים ציבורי כללי ולכל קופת חולים, עד יום כ"ז בתשרי התשפ"א (15 באוקטובר 2020), מהן תקרת הצריכה ברוטו הכוללת ותקרת הצריכה ברוטו לשירותי הבריאות, לאותה שנה, וכן מהן תקרת הצריכה נטו, רצפת הצריכה ברוטו ורצפת הצריכה נטו לאותה שנה, ומהם סכום התשלום המזערי לשנת 2020 וסכום התשלום המרבי לשנת 2020.
(ב) השרים יודיעו לכל בית חולים ציבורי כללי ולכל קופת חולים, עד יום 1 בספטמבר של כל אחת מהשנים 2018 ו-2019, מהן רצפת הצריכה ברוטו ורצפת הצריכה נטו המעודכנות שנקבעו להם לאותה שנה בהתאם להוראות סעיפים 57 (א)(2) ו-58. בשנת 2020 יודיעו השרים כאמור עד יום י"ב בתשרי התשפ"א (30 בספטמבר 2020).
(ג) (1) על אף האמור בסעיפים 54 ו-61, השרים רשאים לחשב, לגבי קופת חולים ובית חולים ציבורי כללי מסוימים, שיעור קידום ותוספת ריאלית לתקרות הצריכה ברוטו, השונים משיעור הקידום והתוספת הריאלית, בהתחשב, בין השאר, בשיקולים המפורטים להלן:
(א) שינוי בשיעור הקפיטציה של קופות החולים;
(ג) שינוי בצריכת שירותי בריאות כתוצאה מפתיחתו של בית החולים שיוקם מכוח חוק בית חולים באשדוד (הקמה והפעלה), התשס"ב-2002 (בסימן זה - בית החולים באשדוד).
(2) החישוב כאמור בפסקה (1) ייעשה באופן שהיחס בין סך תקרות הצריכה ברוטו ותקרות הצריכה נטו של כל קופות החולים בכל בתי החולים באותה שנה, בניכוי שיעור העדכון, לבין סך תקרות הצריכה ברוטו ותקרות הצריכה נטו של כל קופות החולים בכל בתי החולים, בשנה הקודמת, לא יעלה על שיעור הקידום והתוספת הריאלית לאותה שנה; ואולם בחישוב שנעשה בהתחשב בשיקול כאמור בפסקה (1)(ג), יראו, לעניין סך תקרות הצריכה ברוטו ותקרות הצריכה נטו באותה שנה, את בית החולים באשדוד כאילו נקבעו לו תקרות צריכה כאמור אף אם הן לא נקבעו לו.
(ד) השרים יודיעו לכל בית חולים ציבורי כללי ולכל קופת חולים, עד יום ג' באדר התשע"ז (1 במרס 2017), מהו שווי הנחות התעריף לפי סעיף 62(א)(3)(א)(3)(א).
61.   
62.   
63.   
64.   
65.   
(3) במרחק סביר ממקום מגוריו יש בית חולים גריאטרי המתאים לאשפוזו, ובו מיטת אשפוז פנויה, או שהוא נמצא מתאים לאשפוז בחלופת אשפוז לפי המלצתם של הרופא המטפל בו בבית החולים הציבורי הכללי ורופא מקופת החולים וניתנה הסכמתו והסכמת משפחתו לחלופת האשפוז שהוצעה; היתה מחלוקת לגבי התקיימותם של התנאים כאמור בפסקה זו, יכריע בדבר ראש מינהל רפואה במשרד הבריאות.
66.   
(א) על אף האמור בסעיפים 16 עד 18 לחוק ביטוח בריאות ממלכתי, צרכה קופת חולים שירות אשפוז במחלקות פנימיות מעבר לסך תקרות הצריכה ברוטו שנקבעו לה בכל בתי החולים הציבוריים הכלליים (בסעיף זה - צריכה עודפת), יחולו הוראות אלה:
(1) עד יום 1 בנובמבר בכל אחת מהשנים 2018 עד 2021 ייחשבו השרים או עובדי משרדיהם שהוסמכו לכך, לכל קופת חולים, לאחר שנתנו לה הזדמנות לטעון את טענותיה, את סכום הצריכה העודפת ואת חלקה היחסי של כל קופת חולים בסך תקרות הצריכה ברוטו של שירות האשפוז במחלקות הפנימיות בשנה הקודמת (בסעיף זה - חלקה היחסי של קופת החולים); לעניין זה, "השנה הקודמת" - השנה שקדמה לשנה שבה מבוצע החישוב;
(2) השרים יודיעו למוסד לביטוח לאומי על הסכומים והחלקים היחסיים שחושבו לפי פסקה (1) לכל קופת חולים, עד המועד הקבוע באותה פסקה; בתוך 30 ימים מהודעת השרים, יקזז המוסד לביטוח לאומי מחלקה של כל קופת חולים בסכום לחלוקה בהתאם לסעיפים 17 ו-18 לחוק ביטוח בריאות ממלכתי, 40% מסכומי הצריכה העודפת שתחושב במחיר מלא (בסעיף זה - סכומי הקיזוז) ויחלק את סכומי הקיזוז בהתאם לחלקה היחסי של קופת החולים;
(3) חלוקה כאמור בפסקה (2) תיעשה תוך שמירה על כך שאם כל קופות החולים רכשו באותה שנה שירותי אשפוז במחלקות פנימיות מעבר לתקרת הצריכה ברוטו בשיעור שווה, תקבל כל קופת חולים את הסכום שקוזז לה בהתאם להוראות אותה פסקה.
(ב) הוראות סעיף קטן (א) יחולו גם על צריכה של קופת חולים בבית חולים כללי שבבעלותה, ולצורך סעיף זה בלבד תחושב לקופת החולים בכל בית חולים כללי שבבעלותה תקרת צריכה לשירות אשפוז במחלקות פנימיות.
(ג) היו מאפייני האשפוז במחלקות פנימיות של מבוטחי קופת חולים מסוימת בבית חולים ציבורי כללי שבבעלות קופה אחרת, שונים ממאפייני האשפוז של מבוטחי קופת החולים שבית החולים הוא בבעלותה, וכתוצאה מכך היתה לאותה קופת חולים צריכה עודפת של שירות אשפוז במחלקות פנימיות, לא יחולו הוראות סעיף קטן (א) על הצריכה העודפת כאמור; בסעיף זה, "מאפייני אשפוז" - מאפייני האשפוז כפי שנקבעו במדד הלימת אשפוז, אלא אם כן קבעו השרים הוראות אחרות לעניין מאפייני אשפוז.
67.   
68.   
69.   
70.   
(2) ההסכם יקבע כי אם יחול גידול בסך היקף צריכת השירותים של קופת החולים בבית החולים, בכל שנה משנות ההסדר, לעומת תקרת הצריכה ברוטו שנקבעה לאותה שנה, בשיעור העולה על 6%, תהיה שיטת ההתחשבנות ביניהם בשנה שלאחר מכן, לפי הוראות סימן זה;
(3) ההסכם יכלול מנגנון לבירור חילוקי דעות בין הצדדים ביחס להתחשבנות ביניהם;
(4) תקופת ההסכם לא תהיה מעבר ליום ט"ז בטבת התשפ"א (31 בדצמבר 2020);
(5) ההסדר המוצע לא ייצור הפליה מצד בית החולים בין חברים שונים בקופת החולים שעמה נחתם ההסכם או בינם לבין חברים בקופת חולים אחרת;
(6) במסגרת ההסדר יהיה רשאי בית החולים לתת לקופת החולים הנחות על תעריף של שירותי בריאות המהווים לא יותר ממחצית ממחזור ההתחשבנות בין בית החולים לקופת החולים; לעניין זה, "מחזור ההתחשבנות" - סך כל ההיקף הכספי של השירותים שמובאים בחשבון בתקרת הצריכה ברוטו, שרוכשת קופת החולים מבית החולים;
(7) ההסכם יכלול את הוראות סעיפים 62(א)(3)(א)(1), 62(ב1), 67, 69(ב) ו-71א, ולא יתנה על ההוראות כאמור.
(ב) הגיעו בית חולים ציבורי כללי וקופת חולים להסכם כאמור בסעיף קטן (א), יעבירו הצדדים העתק מההסכם שנחתם לעניין זה, לאישור השרים בהקדם האפשרי; סברו השרים כי ההסכם אינו עומד בהוראות אותו סעיף קטן, יודיעו על כך לקופת החולים ולבית החולים בתוך 60 ימים מהמועד שבו הועבר אליהם ההסכם, ורשאים השרים, לאחר שנתנו לצדדים להסכם הזדמנות לטעון את טענותיהם, לבטל את ההסכם, מנימוקים שיירשמו; החליטו השרים לבטל הסכם כאמור, ימסרו לצדדים את החלטתם בצירוף הנימוקים לה.
(ג) לא נחתם הסכם בין הצדדים כאמור בסעיף קטן (א), לא הועבר ההסכם לשרים בתוך שישה חודשים מיום שניתנה לצדדים הודעה כאמור בסעיף 60, או שההסכם בוטל כאמור בסעיף קטן (ב), תהיה ההתחשבנות בין בית החולים לקופת החולים בהתאם להוראות סימן זה.
71.   
(2) שירות בריאות הניתן לקטין שאינו תושב, לפי הסכם בין המדינה לבין קופת חולים או לפי כל הסדר משפטי אחר; לעניין זה, "תושב" - כהגדרתו בחוק ביטוח בריאות ממלכתי;
(3) שירות בריאות הניתן לעובד זר, כהגדרתו בחוק עובדים זרים, התשנ"א-1991, הכלול במסגרת סל השירותים שקבע שר הבריאות לפי החוק האמור, אך למעט שירות הניתן לעובד זר השוהה בישראל לפי אשרה ורישיון לישיבת ארעי מסוג א/1, כאמור בתקנה 6(א) לתקנות הכניסה לישראל, התשל"ד-1974;
(4) שירות בריאות הניתן לחייל לפי הסכם בין קופת חולים לבין צבא הגנה לישראל; לעניין זה, "חייל" - כהגדרתו בחוק השיפוט הצבאי, התשט"ו-1955, למעט חייל בשירות חובה בתקופת שירות בלא תשלום, כאמור בסעיף 55 לחוק ביטוח בריאות ממלכתי;
(5) שירות בריאות הניתן למטופל לפי הסכם בין קופת חולים ובין גוף אחר האחראי למתן השירות למטופל, על פי חוק, הסכם או חוזה ביטוח;
(6) שירות בתחום בריאות הנפש שנוסף לתוספת השנייה לחוק ביטוח בריאות ממלכתי לפי צו ביטוח בריאות ממלכתי (שינוי התוספות השנייה והשלישית לחוק), התשע"ב-2012;
(7) שירותי רפואה דחופה (מיון), בכפוף להוראות סעיפים 62(ב)(3) ו-67;
(8) שירותי בריאות הניתנים בבית החולים באשדוד, אלא אם כן קבעו השרים, בצו, אחרת, ובכפוף להוראות סעיף 60(ג); קבעו השרים כאמור, יחולו הוראות סימן זה על שירותי בריאות הניתנים בבית החולים באשדוד בשנה שלאחר השנה שבה קבעו השרים כאמור;
(9) שירות בריאות נוסף שקבעו השרים בצו ההסדרים במשק המדינה (קביעת שירותים מוחרגים וקביעת הפחתות), התשע"ג-2013;
(10)6 שירות בריאות נוסף שקבעו השרים בצו בשנים 2017 עד 2020; צו כאמור ייקבע לא יאוחר מיום 1 במרס בשנה שבה חל יום תחילתו ולעניין שנת 2020 - לא יאוחר מיום ט"ו בכסלו התשפ"א (1 בדצמבר 2020);
(11) שירות אשפוז במחלקת קורונה;
(12) שירות בדיקת נגיף קורונה.
(ב) על אף האמור בסעיף קטן (א), השרים רשאים לקבוע, בצו, שיעורי תשלום הנמוכים מהמחיר המלא בעבור צריכת שירותים כאמור באותו סעיף קטן שהם פעולות ניתוחיות בעלות מאפיינים מיוחדים.
(ג) הוראות סימן זה לא יחולו על שירותי בריאות הניתנים בבית החולים מעייני הישועה, אלא משנת 2019 ואילך; השרים יקבעו את השנה שלפיה יחושב בסיס ההתחשבנות לעניין שירותי בריאות כאמור.
71א.   
72.   
(5) בית חולים שאינו בית חולים כאמור בפסקאות (1) עד (4), שבתעודת רישומו לפי פקודת בריאות העם, 1940, כלולות עמדות לרפואה דחופה (מיון);
"חוק ביטוח בריאות ממלכתי", "חוק הפיקוח", "השרים", "שיעור הקפיטציה" ו"תאגיד בריאות" - כהגדרתם בסימן א';
"מחיר מלא" - מחירו המרבי של שירות אשפוז פסיכיאטרי, כפי שנקבע בצו לפי חוק הפיקוח;
"מספר המיטות המתוקנן" , בבית חולים פסיכיאטרי - הסכום של שני אלה כשהוא מחולק ב-365:
(1) מספר מיטות האשפוז או מיטות אשפוז היום, הרשומות בתעודת הרישום של בית החולים הפסיכיאטרי בתחילת השנה, כשהוא מוכפל ב-365;
(2) מספר מיטות האשפוז או מיטות אשפוז היום, המתוכננות להיווסף לתעודת הרישום של בית החולים הפסיכיאטרי באותה שנה, כשהוא מוכפל במספר הימים שנותרו באותה שנה מהמועד המתוכנן להוספתן;
"סכום התשלום המזערי לשנת 2020" - סכום שהוא 100% מסך התשלום שנדרשה קופת חולים לשלם בעד שירותי בריאות שצרכה בבית חולים פסיכיאטרי בשנת 2019, בתוספת שיעור העדכון לשנת 2020;
"סכום התשלום המרבי לשנת 2020" - סכום שהוא 101.5% מסך התשלום שנדרשה קופת חולים לשלם בעד שירותי בריאות שצרכה בבית חולים פסיכיאטרי בשנת 2019, בתוספת שיעור העדכון לשנת 2020;
"צריכה" או "רכישה" , של שירותי אשפוז פסיכיאטריים בידי קופת חולים בבית חולים פסיכיאטרי - לרבות צריכה או רכישה של שירותים כאמור בידי קופת חולים, בבית חולים פסיכיאטרי שהוא תאגיד שבבעלות הקופה ולמעט צריכה או רכישה כאמור בבית חולים פסיכיאטרי הפועל במסגרת אותה קופה;
"שיעור העדכון" - שיעור העדכון של מחיר שירות אשפוז פסיכיאטרי שקבעו השרים בצו לפי חוק פיקוח על מחירי מצרכים ושירותים, התשנ"ו-1996;
"תקרת הצריכה הבסיסית לשירותי אשפוז בבית חולים פסיכיאטרי" , בשנה מסוימת - הסכום של שני אלה:
(1) הסכום הכולל שהתקבל מחישוב המחיר המלא, באותה שנה של יום אשפוז פסיכיאטרי, כשהוא מוכפל ב-365 וב-95% ממספר המיטות המתוקנן של מיטות האשפוז;
(2) הסכום הכולל שהתקבל מחישוב המחיר המלא, באותה שנה של אשפוז יום פסיכיאטרי, כשהוא מוכפל ב-252 ובמספר המיטות המתוקנן של מיטות אשפוז היום;
לעניין הגדרה זו יחושב המחיר המלא של יום אשפוז פסיכיאטרי ושל אשפוז יום פסיכיאטרי, לפי סוג המיטה שלה הוא מיוחס.
73.   
74.   
75.   
76.   
(2) ההסכם יקבע כי אם יחול שינוי בסך היקף צריכת השירותים של קופת החולים בבית החולים, בכל שנה משנות ההסדר, לעומת השנה שקדמה לה, מעבר לשינוי בשיעור הקפיטציה של הקופה ולשיעור השינוי במחיר המלא של השירותים, בשיעור העולה על 6%, תהיה שיטת ההתחשבנות ביניהם בשנה שלאחר מכן לפי הוראות סימן זה;
(3) ההסכם יכלול מנגנון לבירור חילוקי דעות בין הצדדים ביחס להתחשבנות ביניהם;
(4) תקופת ההסכם לא תהיה מעבר ליום ל' בכסלו התשפ"ה (31 בדצמבר 2024);
(5) ההסדר המוצע לא ייצור הפליה מצד בית החולים בין חברים שונים בקופת החולים שעמה נחתם ההסכם או בינם לבין חברים בקופת חולים אחרת;
(6) ההסכם יכלול את הוראות סעיף 74(א1) ולא יתנה עליהן.
(ב) הגיעו בית חולים פסיכיאטרי וקופת חולים להסכם כאמור בסעיף קטן (א), יעבירו הצדדים העתק מההסכם שנחתם לעניין זה, לאישור השרים בהקדם האפשרי; סברו השרים כי ההסכם אינו עומד בהוראות אותו סעיף קטן, יודיעו על כך לקופת החולים ולבית החולים בתוך 60 ימים מהמועד שבו הועבר אליהם ההסכם, ורשאים השרים, לאחר שנתנו לצדדים להסכם הזדמנות לטעון את טענותיהם, לבטל את ההסכם, מנימוקים שיירשמו; החליטו השרים לבטל הסכם כאמור, ימסרו לצדדים את החלטתם בצירוף הנימוקים לה.
(ג) לא נחתם הסכם בין הצדדים כאמור בסעיף קטן (א), לא הועבר ההסכם לשרים בתוך שישה חודשים מיום שפורסמה הודעה כאמור בסעיף 73, או שההסכם בוטל כאמור בסעיף קטן (ב), תהיה ההתחשבנות בין בית החולים לקופת החולים בהתאם להוראות סימן זה.
77.   
78.   
79.   80-114.   
דיווח לכנסת - הוראת שעה
סימן א': פרשנות

(תיקון התשפ"ג)
115.   
"ארנונה" - ארנונה כללית כמשמעותה בסעיף 8 לחוק הסדרים במשק המדינה (תיקוני חקיקה להשגת יעדי התקציב), התשנ"ג-1992;
"בעל" או "בעלות" , לעניין דירת מגורים - מי שיש לו זכות במקרקעין בדירת מגורים; ואולם לעניין דירת מגורים הנמצאת באזור כהגדרתו בסעיף 16א(א) לחוק מיסוי מקרקעין - ובלבד שהוא אזרח ישראל כהגדרתו באותו סעיף;
"דירה חייבת" - דירת מגורים שחייב במס נדרש לשלם בעדה מס ריבוי דירות;
"דירת מגורים" - דירה או חלק ממנה, שבנייתה הושלמה, הנמצאת בישראל או באזור כהגדרתו בסעיף 16א(א) לחוק מיסוי מקרקעין, והיא מיועדת למגורים לפי טיבה או לפי התכנית החלה עליה לפי חוק התכנון והבנייה, התשכ"ה-1965, או משמשת למגורים;
"זכות" באיגוד - כל אחת מאלה: הזכות לקבלת נכסי האיגוד בעת פירוקו, או הזכות לקבל רווחים;
"החברה הממשלתית לדיור ולהשכרה" - דירה להשכיר - החברה הממשלתית לדיור ולהשכרה בע"מ, שהוקמה מכוח החלטת הממשלה מס' 770 מיום ה' בחשוון התשע"ד (9 באוקטובר 2013);
"חייב במס" - יחיד שהוא בעלים של מספר דירות מגורים ששיעור הבעלות שלו בהן הוא 249% או יותר;
"מדד מחירי הדירות" - מדד מחירי הדירות שמפרסמת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה;
"מס", "מס ריבוי דירות" - מס המוטל לפי פרק זה;
"הפקודה" - פקודת מס הכנסה;
"שומה" - שומה מותנית לפי סעיף 121(א), שומת המנהל לפי סעיף 126 ושומה לפי מיטב השפיטה בהעדר שומה עצמית לפי סעיף 127;
"שטח הדירה" - שטח הנכס שעל בסיסו נעשה החיוב בארנונה של השנה שקדמה לשנת המס או שטח הדירה שמופיע באישור זכויות או בהיתר הבנייה, לפי בחירת הנישום;
"שנת המס" - תקופה של שנים עשר חודשים רצופים, שתחילתה ב-1 בינואר.
116.   
117.   
118.   
119.   
120.   
(1) דירת מגורים בבעלותם של עמותה לפי חוק העמותות, התש"ם-1980, הקדש ציבורי לפי חוק הנאמנות, התשל"ט-1979, או חברה לתועלת הציבור לפי חוק החברות, התשנ"ט-1999;
(2) דירת מגורים שבעלה זכאי להטבות בשלה לפי פרק שביעי 1 לחוק לעידוד השקעות הון, התשי"ט-1959, בשנות המס שבהן זכאי להטבות כאמור;
(3) דירת מגורים שהיא דירה בבניין להשכרה, כמשמעותה בחוק לעידוד בניית דירות להשכרה, התשס"ז-2007, אשר חברה בעלת בניין להשכרה כהגדרתה בחוק האמור, מקבלת הטבות מכוח אותו חוק בשל הבניין שבו נמצאת הדירה;
(4) דירת מגורים שמשמשת להשכרה לטווח ארוך לפי מכרז שפרסמה המדינה או החברה הממשלתית לדיור ולהשכרה;
(5) דירת מגורים המושכרת למגורים בשכירות שחוק הגנת הדייר [נוסח משולב], התשל"ב-1972, חל עליה;
(6) דירת מגורים המהווה מלאי עסקי לעניין מס הכנסה;
(7) דירת מגורים המוחכרת לתקופה שבשלה יש לחוכר זכות במקרקעין בדירת המגורים, לא תימנה כדירתו של המחכיר;
(8) דירת מגורים שפוצלה בהתאם לכל דין, תיחשב כדירת מגורים אחת;
(9) מספר דירות מגורים שחוברו לדירה אחת, ייחשבו כדירת מגורים אחת;
(10) דירת מגורים אשר בהתאם להחלטות מועצת מקרקעי ישראל, לא ניתן להעביר בה זכויות אלא כחלק מנחלה;
(11) דירת מגורים שהתקבלה בירושה, ובלבד שלא הושכרה בשנה הראשונה לאחר פטירת המוריש - לא תימנה כדירת מגורים בשנה הראשונה כאמור;
(12) דירת מגורים של מי שהוא יתום משני הוריו שטרם מלאו לו 18 שנים.
121.   
122.   
123.   
124.   
(א) הצהרות, השגות, בקשות לתיקון שומה והודעות שמגיש חייב במס לפי סעיפים 121(ד) ו–(ה), 122(א) ו–(ב), 127(א), 129 ולפי סעיף 85 לחוק מיסוי מקרקעין כפי שהוא מוחל בסעיף 128 לחוק זה, יוגשו באופן מקוון באתר האינטרנט של רשות המסים באמצעות מערכת ממוחשבת אשר יפעיל ויתחזק המנהל לצורך הגשת דוחות באופן מקוון.
(ב) הצהרה, השגה, בקשה לתיקון שומה או הודעה שהיתה חובה להגישה באופן מקוון ולא הוגשה בדרך זו, יראו אותה כאילו לא הוגשה.
125.   
126.   
127.   
128.   
על שומה לפי פרק זה יחולו הוראות סעיפים 84, 85 ו-86 לחוק מיסוי מקרקעין, בשינויים המחויבים.
129.   
הוראות הפרק שמיני לחוק מיסוי מקרקעין יחולו על השגה וערעור על השומה לפי פרק זה, בשינויים המחויבים.
130.   
131.   
132.   
133.   
134.   
135.   
136.   
137.   
סמכויות המנהל לפי סעיפים 107 ו-112 לחוק מיסוי מקרקעין, ולפי סעיף 140 לפקודה, יהיו נתונות לו, בשינויים המחויבים, גם לצורך סימן זה.
138.   
(3) להיכנס בכל עת סבירה בשעות היום לכל מקרקעין, ולערוך בהם בדיקות ומדידות, ובלבד שלא ייכנסו למקום המשמש למגורים אלא בהתקיים גם אחד מאלה:
(א) התקבלה לכך הסכמת המחזיק בו;
(ב) התקבל אישור בכתב מאת המנהל ונמסרה למחזיק בו הודעה על הכוונה להיכנס למקרקעין עשרים וארבע שעות מראש.
139.   
(1) לחקור כל אדם הקשור לעבירה כאמור, או שעשויות להיות לו ידיעות הנוגעות לעבירה כאמור; על חקירה לפי פסקה זו יחולו הוראות סעיפים 2 ו-3 לפקודת הפרוצדורה הפלילית (עדות), בשינויים המחויבים;
(2) לתפוס כל חפץ הקשור לעבירה כאמור; על תפיסה לפי פסקה זו יחולו הוראות הפרק הרביעי לפקודת סדר הדין הפלילי (מעצר וחיפוש) [נוסח חדש], התשכ"ט-1969 (בסעיף זה - פקודת מעצר וחיפוש), בשינויים המחויבים;
(3) לבקש מבית משפט צו חיפוש לפי סעיף 23 לפקודת מעצר וחיפוש ולבצעו; על חיפוש לפי פסקה זו יחולו הוראות סעיפים 24(א)(1), 26 עד 28 ו-45 לפקודת מעצר וחיפוש, בשינויים המחויבים.
140.   
הוראות סעיפים 105 ו-108 לחוק מיסוי מקרקעין יחולו לעניין פרק זה, בשינויים המחויבים.
141.   
142.   
143.   
144.   
145.   
146.   
147.   
(תיקון עקיף - שולב בחוק עצמו).
148.   
1.   
"ערך חברתי-כלכלי" , לגבי דירת מגורים - ערך המדד החברתי-כלכלי של אזור דירת המגורים, לפי המדד החברתי-כלכלי בתוספת 4;
"ערך פריפריאליות" , לגבי דירת מגורים - ערך מדד הפריפריאליות של אזור דירת המגורים, לפי מדד הפריפריאליות בתוספת 4;
"פרסומי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה" - הנתונים המופיעים בפרסומי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, הידועים ב-31 באוקטובר שלפני שנת המס שלגביה מוטל המס לפי פרק זה.
2.   .   149-163.   
הנוסחה לחישוב הסכום הקובע

(תיקון התשע"ז)
164.   
[1.] ס"ח 2592, התשע"ז (29.12.2016), עמ' 217. הצ"ח - ממשלה 1083, התשע"ז, עמ' 433.
תיקונים:ק"ת 7767, התשע"ז (24.1.2017), עמ' 602;
ס"ח 2713, התשע"ח (22.3.2018), עמ' 512. הצ"ח - ממשלה 1196, התשע"ח, עמ' 598;
ס"ח 2857, התשפ"א (24.9.2020), עמ' 20. הצ"ח - ממשלה 1361, התש"ף, עמ' 690;
ס"ח 2932, התשפ"ב (15.11.2021), עמ' 42. הצ"ח - ממשלה 1443, התשפ"א, עמ' 1290;
ס"ח 3016, התשפ"ג (9.2.2023), עמ' 20. הצ"ח - כנסת 945, התשפ"ג, עמ' 16;
ס"ח 3055, התשפ"ג (28.6.2023), עמ' 512 [התשפ"ג (מס' 2)]. הצ"ח - כנסת 957, התשפ"ג, עמ' 78.
[2.] שר האוצר העביר את סמכותו עפ"י סעיף 24 לשר הפנים (י"פ 11411, התשפ"ג, עמ' 6820).
[3.] התוספת המכילה פירוט סכומים לישובים שונים - מופיעה בס"ח 2592, התשע"ז, עמ' 228.
[4.] שר האוצר העביר את סמכותו עפ"י סעיף 25 לשר הפנים (י"פ 11411, התשפ"ג, עמ' 6820).
[5.] שר האוצר העביר את סמכותו עפ"י סעיף 25א לשר הפנים (י"פ 11411, התשפ"ג, עמ' 6820).
[6.] הוראות סימן א' בפרק ו' לא יחולו על שירותים נוספים המפורטים בצווים שפרסם שר הבריאות בק"ת 8190, התשע"ט, עמ' 3018 (בתקופה שמיום 14.3.19 עד יום 31.12.19) ובק"ת 8196, התשע"ט, עמ' 3070 (בתקופה שמיום 1.4.19 עד יום 31.12.19).

מפת מסמך

פרק א': מטרת החוק
1. מטרה
פרק ב': חיסכון וסיוע לעצמאים
2. הגדרות - פרק ב'
3. חובת הפקדה לקופת גמל לקצבה
4. חריגים לחובת הפקדה לקופת גמל לקצבה
5. סכומים שיופקדו למרכיב חיסכון למצב אבטלה
6. התראה על אי- הפקדת תשלומים לקופת גמל לקצבה
7. אי-הפקדת תשלומים לקופת גמל לקצבה לאחר קבלת התראה - עבירה
8. עדכון סכום הקנס
9. העברת מידע מרשות המסים למרכז לגביית קנסות, אגרות והוצאות
10. שמירת מידע שהתקבל מרשות המסים
11. חובת סודיות
12. ביצוע ותקנות
13-20. ביצוע ותקנות
פרק ד': קרן לצמצום פערים בין רשויות מקומיות
21. הגדרות - פרק ד'
22. קרן לצמצום פערים בין רשויות מקומיות
23. תקציב הקרן ועדכונו
24. חלוקת כספי הקרן
25. פרק ד' - הוראת מעבר
פרק ד'1: תשלום ארנונה לרשויות הסמוכות לנמל התעופה בן גוריון
25א. תשלום לרשויות הסמוכות לנמל התעופה בן-גוריון
26. תשלום לרשויות הסמוכות לנמל התעופה בן-גוריון
פרק ה': ביטחון
27. מטרה - פרק ה'
סימן א': יישום החלטת הממשלה בעניין תקציב הביטחון
28. הגדרות - סימן א'
29. יישום החלטת הממשלה
30. העברת יתרת מכסת פרישה
31. סטייה מהוראות החלטת הממשלה
32. ביצוע ותקנות
33. שמירת תוקף וסמכויות
34. דיווח לכנסת
35-53. דיווח לכנסת
פרק ו': הוראות לעניין התחשבנות בין בתי החולים לקופות החולים
סימן א': התחשבנות בעד שירותי בריאות בבתי חולים ציבוריים כלליים
54. הגדרות - סימן א'
55. תקרת צריכה ברוטו
56. תקרת צריכה נטו
57. רצפת צריכה ברוטו
58. רצפת צריכה נטו
59. שינוי תקרת הצריכה ברוטו
60. הודעה על תקרות ורצפות צריכה, סכום התשלום המזערי לשנת 2020 וסכום התשלום המרבי לשנת 2020
61. תוספת ריאלית
62. תשלום בעד שירותי בריאות
63. תשלום קבוע
64. תשלום מוגדל בעבור צריכת שירות אשפוז בבתי חולים בדירוג גבוה במדד הלימת אשפוז
65. מטופל המיועד להעברה
66. חלוקה מחדש של סכומים בעבור צריכת שירות אשפוז במחלקות פנימיות מעבר לתקרת הצריכה ברוטו
67. תשלום בעד שירותי רפואה דחופה (מיון)
68. תשלום בעד שירותי רפואה פרטית
69. התחשבנות בין בית חולים לבין תאגיד בריאות
70. הסכמים בין קופת חולים לבית חולים בדבר שיטת ההתחשבנות ביניהם
71. אי-תחולה על שירותי בריאות מסוימים
71א. הוראות נוספות לעניין תשלום בעד שירותי בריאות בשנת 2020
סימן ב': התחשבנות בעד שירותי בריאות הנפש
72. הגדרות - סימן ב'
73. תקרת הצריכה הפרטנית לשירותי אשפוז פסיכיאטריים לשנים 2017 עד 2024
74. תשלום בעד שירותי אשפוז פסיכיאטריים
75. התחשבנות בין בית חולים לבין תאגיד בריאות המפעיל שירותי אשפוז פסיכיאטריים
76. הסכמים בין קופת חולים לבית חולים פסיכיאטרי בדבר שיטת ההתחשבנות ביניהם
77. אי-תחולה על שירותי אשפוז פסיכיאטרי מסוימים
סימן ג': הוראות שונות
78. פרק ו' - תחולה
79. דיווח לכנסת - הוראת שעה
80-114. דיווח לכנסת - הוראת שעה
פרק י"ב: מס ריבוי דירות
סימן א': פרשנות
115. הגדרות
116. פרשנות
סימן ב': מס ריבוי דירות
117. מס ריבוי דירות
118. סכום המס
119. חזקות חלוטות לעניין בעלות
120. דירות מגורים אשר לא יימנו לצורך הטלת המס
סימן ג': שומות והצהרות
121. הודעת שומה מותנית
122. הצהרה והודעה על שינוי
123. סופיות בחירת הדירה החייבת
124. אופן ההגשה
125. שומה עצמית
126. שומת המנהל
127. שומה בהעדר שומה עצמית
128. תחולת הוראות חוק מיסוי מקרקעין על שומה
129. השגה וערעור
סימן ד': תשלום המס וגבייתו
130. תשלום המס
131. תשלום נוסף בשל אי–הגשת הצהרה
132. גביית המס
133. הפרשי הצמדה וריבית
134. סמכות המנהל להקטין הפרשי הצמדה וריבית או סכום תשלום נוסף
135. המועד לתשלום הפרשי הצמדה וריבית או התשלום הנוסף וקנסות
סימן ה': עונשין
136. עבירות ועונשים
סימן ו': סמכויות והוראות נוספות
137. סמכויות המנהל, הארכות מועדים, קביעת טפסים ודרישת ידיעות רשמיות
138. סמכויות פיקוח
139. סמכויות אכיפה
140. הוראות לעניין שמירת סוד, פגמים וליקויים בהודעה
141. החזר מס ששולם ביתר
142. אי-מתן ניכויים
143. אצילת סמכויות
144. ייצוג
145. מערכת ממוחשבת לחישוב מס
146. ביצוע ותקנות
147. תיקון חוק העבירות המינהליות -? מס' 21
148. תחילה והוראות מעבר
תוספת לפרק י"ב
1. הגדרות
2. הנוסחה לחישוב הסכום הקובע
. הנוסחה לחישוב הסכום הקובע
149-163. הנוסחה לחישוב הסכום הקובע
פרק י"ד: תחילה
164. תחילה