תאריך תצוגה: 07/01/2024
הקליקו על כותרת הסעיף
1. הגדרות
2. תחולה
3. החלת החוק
4. פטור מתחולת החוק
5. היועץ המשפטי לממשלה
6. נציב שירות המדינה
7. ועדת שירות המדינה
8. חילופי גברי
9. מילוי מקום שנתפנה
10. סדרי עבודת הועדה
11. החלטות הועדה
12. מנהלים כלליים
13. תקן
14. אישור תקן
15. מינוי למשרה
15א. ייצוג הולם בקרב העובדים בשירות המדינה
16. אזרחות או תושבות קבע
17. דרך המינוי
18. כתב המינוי
19. מכרז
20. כללי המכרז
21. פטור ממכרז
22. לשכות העבודה
23. מינוי באישור הממשלה
23א. הטלת תפקיד באופן זמני
24. בחינות
25. היקף הבחינות
26. ניהול בחינות
27. תעודת השכלה או הכשרה
28. בחינות ללא מכרז
29. כושר רפואי
30. שמירת זכויות נכים
31. חיוב בבדיקה רפואית
31א. ויתור על סודיות המידע הנוגע למצב בריאות
32. מבחנים רפואיים
33. קירבה משפחתית
34. הצהרת אמונים
34א. הצהרת אמונים למשרת ראש נציגות דיפלומטית או קונסולרית
35. הצהרה על רכוש
35א. דין משמעתי
35ב. שמירת סודיות של הצהרה על רכוש
36. סודיות
37. עובדים זמניים
38. העסקה לשעה
39. סיום העסקה לשעה
39א. העסקה בתקופת הנסיון
40. חוזה מיוחד
41. עובדי לשכת הנשיא, הכנסת, מבקר המדינה וועדת הבחירות המרכזית לכנסת
42. דינים אחרים
43. הטלת סמכויות על פי חיקוקים
44. עובד שנתקבל בניגוד לחוק
45. קבלת משרה שלא כחוק
46. סמכות למנוע מינויים מסויימים
46א. פיטורים בשל אי-התאמה
47. חובת התייעצות
48. אצילת סמכויות
49. שמירת תקפו לשעה של הנוהג הקיים
50. אישור מינויים קיימים
52. הצהרת אמונים במינוי קיים
53. חובת האזרחות במינוי קיים
54. פטור עובדים זמניים
55. ביצוע ותקנות
56. תחילה
תוספת ראשונה
תוספת שנייה6

חוק שירות המדינה (מינויים), התשי"ט-1959 1

 
1.   
2.   
(4) בחיל המשטרה או בשירות בתי הסוהר;
(5) כעובד בשירות צבא-הגנה לישראל;
(6) במפעלים המשרתים את מערכת הבטחון אם תנאי עבודתו של אותו אדם נקבעו בהסכם קיבוצי החל על אותם המפעלים בלבד;
(7) כעובד בשכר יומי, בעבודה שלפי טיבה אינה צמיתה.
3.   
4.   
5.   
6.   
7. 2
ועדת שירות המדינה

(תיקון התשנ"ו)
(א) הממשלה תמנה ועדה של אחד עשר לועדת שירות המדינה (להלן - ועדת השירות); יושב ראש הועדה יהיה נציב השירות, חמישה מחבריה יהיו מנהלים כלליים של משרדים, וחמישה מחבריה יהיו אנשי ציבור שאינם עובדי המדינה. הודעה על מינוי הועדה והרכבה, תפורסם ברשומות.
(ב) ועדת השירות רשאית לאצול מסמכויותיה לועדת משנה בת חמישה חברים או יותר, ובלבד שמספר החברים בה יהיה בלתי זוגי; יושב ראש ועדת משנה יהיה נציב השירות, ויתר חבריה יהיו - מחציתם מנהלים כלליים של משרדים ומחציתם אנשי ציבור שאינם עובדי המדינה.
8.   
9.   
10.   
11.   
12.   
13.   
14.   
15.   
15א.   
(א1)3 (1) לעניין אנשים עם מוגבלות, לא יראו ייצוג הולם כאמור בסעיף קטן (א), במשרד או ביחידת סמך המעסיקים 100 עובדים לפחות (בסעיף זה - משרד גדול), אלא אם כן 5% לפחות מקרב העובדים במשרד או ביחידה הם עובדים עם מוגבלות משמעותית.
(2) יעדים שתקבע הממשלה לפי סעיף קטן (ב) ייקבעו, לעניין אנשים עם מוגבלות, בכפוף להוראות פסקה (1).
(3) לעניין פסקה (1), הוראות סעיף לחוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות החלות לעניין מעסיק ציבורי גדול יחולו לעניין משרד גדול, ובמקום "הנציבות" יקראו "נציב שירות המדינה"; ואולם ההוראות האמורות לא יחולו לעניין משרדים ויחידות סמך שעיקר פעילותם בתחום ביטחון המדינה ומטעמים של ביטחון המדינה זהות עובדיהם חסויה או שאין למסור מידע לגבי זהותם לפי כל דין; עמידתם של גופים כאמור בהוראות פסקה (1) תיבחן בדרך אחרת שעליה יורה הנציב.
(ב) הממשלה תפעל לקידום ייצוג הולם בקרב העובדים בשירות המדינה בהתאם ליעדים שתקבע, ולשם כך, בין השאר -
(1) המשרד או יחידות הסמך הנוגעים בדבר, וכן נציב שירות המדינה, כל אחד בתחומו, ינקטו אמצעים הנדרשים בנסיבות הענין, אשר יש בהם כדי לאפשר ולעודד ייצוג הולם, לרבות ביצוע התאמות כמשמעותן בסעיף 8(ה) לחוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות;
(2) הממשלה רשאית לייעד משרות אשר יועסקו בהן, ככל האפשר, רק מועמדים שהם כשירים לתפקיד, מקרב קבוצה הזכאית לייצוג הולם לפי הוראות סעיף קטן (א) שאינה מיוצגת באופן הולם, כפי שתקבע הממשלה;
(3)4 הממשלה רשאית להורות, לענין משרה או קבוצת משרות או לענין דרגה או קבוצת דרגות, שיפורטו בהוראה, ולתקופה שתקבע בה, על מתן עדיפות למועמדים מקרב קבוצה הזכאית לייצוג הולם לפי הוראות סעיף קטן (א) שאינה מיוצגת באופן הולם, כאשר הם בעלי כישורים דומים לכישוריהם של מועמדים אחרים, ולענין מתן עדיפות לאנשים עם מוגבלות, רשאית הממשלה לקבוע כי הוראות לפי פסקה זו יחולו על אנשים עם מוגבלות מסוימת או בדרגת חומרה מסוימת ובלבד שאם קבעה כן, תינתן עדיפות כאמור גם למועמדים עם מוגבלות משמעותית.
(ג) הוראות סעיף זה יחולו על כל דרכי הקבלה לעבודה והקידום בעבודה לפי חוק זה, לרבות מינוי בדרך מכרז, העסקה שלא במכרז ומינוי בפועל.
(ד) נציב שירות המדינה, לאחר התייעצות עם הרשות לקידום מעמד האישה, עם נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, ועם ארגונים שלדעת נציב שירות המדינה עוסקים בקידום זכויותיהן של הקבוצות הזכאיות לייצוג הולם לפי סעיף קטן (א), יגיש לממשלה, אחת לשנה, המלצות בדבר היעדים שעל הממשלה לקבוע לפי סעיף קטן (ב).
(ה) נציב שירות המדינה רשאי לקבוע הוראות לביצוע סעיף זה, ולענין מתן עדיפות למועמדים כאמור בסעיף קטן (ב) רשאי הוא לקבוע הוראות בדבר הערכת הכישורים של המועמדים.
(ו) כל משרד וכל יחידת סמך יגישו לנציב שירות המדינה, אחת לשנה, דין וחשבון לגבי ביצוע הוראות סעיף זה ובו יפורטו, בין השאר, נתונים באשר לייצוגם של בני שני המינים, של אנשים עם מוגבלות, של בני האוכלוסיה הערבית, לרבות הדרוזית והצ'רקסית, של מי שהוא או שאחד מהוריו נולדו באתיופיה, של בני האוכלוסייה החרדית ושל עולים חדשים, במשרד או ביחידת הסמך.
(ז) נציב שירות המדינה יגיש לממשלה ולועדת החוקה חוק ומשפט של הכנסת, אחת לשנה, דין וחשבון באשר לפעולות שננקטו לפי סעיף זה באותה שנה ונתונים באשר לייצוג הולם בשירות המדינה.
(ח) הוראות לפי סעיף זה אינן טעונות פרסום ברשומות.
(ח1) לשם הבטחת עמידה ביעדי ייצוג הולם לפי סעיף זה, רשאי נציב שירות המדינה לנקוט אמצעי אכיפה, לרבות בתחומי התקן, הגיוס וניהול כוח האדם, או להורות על אמצעים אחרים שיקבע.
(ח2) לעניין יישום יעדי הייצוג ההולם לפי סעיף זה, רשאי נציב שירות המדינה להורות כי לא יובאו במניין עובדים בתפקידים מסוימים במשרד, ביחידת סמך או בדירוג, שעליהם יורה, בשל מאפיינים ייחודיים שבאופיו ומהותו של התפקיד, הנכללים בתיאור העיסוק של התפקיד; הוראות כאמור לעניין אנשים עם מוגבלות טעונות אישור של ועדת העבודה הרווחה והבריאות של הכנסת, למעט לעניין משרדים ויחידות סמך שעיקר פעילותם בתחום ביטחון המדינה ומטעמים של ביטחון המדינה זהות עובדיהם חסויה או שאין למסור מידע לגבי זהותם לפי כל דין.
(ח3) בכל משרד ויחידת סמך ימונה ממונה על ייצוג הולם לפי סעיף זה, ויכול שימונה נוסף על תפקידים אחרים שהוא ממלא; הממונה -
(1) יקבל פניות של עובדים ושל המשרד או יחידת הסמך בנושא ייצוג הולם;
(2) ייזום פעולות להגברת המודעות לייצוג הולם והמידע לגביו וליישומו בקרב הממונים והעובדים, בשיתוף הגורמים הנוגעים בדבר;
(3) ייתן ייעוץ והדרכה בדבר חובות המשרד או יחידת הסמך לפי סעיף זה;
(4) ימלא כל תפקיד אחר שיטיל עליו נציב שירות המדינה בקשר ליישום סעיף זה.
(ח4) ראש הממשלה, בהסכמת שר העבודה הרווחה והשירותים החברתיים ובאישור ועדת החוקה חוק ומשפט של הכנסת, רשאי, בצו, לעדכן את התוספת הראשונה.
(ט) בסעיף זה -
"אנשים עם מוגבלות" , ו "נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות" - כמשמעותם בחוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות;
"עובד" או "מועמד" עם מוגבלות משמעותית - כהגדרתו בסעיף לחוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות;
"הרשות לקידום מעמד האישה" - כמשמעותה בחוק הרשות לקידום מעמד האישה, התשנ"ח-1998;
"בן האוכלוסייה החרדית" - מי שמשתייך לאוכלוסייה החרדית ושהוא, ילדו או בן זוגו לומד באחד ממוסדות החינוך החרדיים המנויים בתוספת הראשונה או למד במוסד כאמור;
"עולה חדש" - מי שעלה לישראל בהיותו בגיר וטרם עברו 12 שנים מיום עלייתו.
16.   
(ב) לא יתמנה אדם למשרה שהמינוי לה הוא בידי הממשלה או טעון אישור הממשלה, וכן למשרה או לסוג משרות שקבעה הממשלה על פי הצעת נציב השירות ובהודעה שפורסמה ברשומות, אלא אם כן הוא אזרח ישראל.
(ג) לא יתמנה אדם עובד המדינה ברשות ביטחון אלא אם כן הוא אזרח ישראל; לענין זה, "רשות ביטחון" - שירות הביטחון הכללי, המוסד למודיעין ולתפקידים מיוחדים, המועצה לביטחון לאומי, וכן גוף או יחידה אחרים שעיקר פעילותם ביטחון המדינה או יחסי החוץ שלה שקבעה הממשלה בהודעה שפורסמה ברשומות על פי הצעת ראש הממשלה, שר הביטחון או שר החוץ.
17.   
18.   
19.   
20.   
21.   
22.   
23.   
23א.   
24.   
25.   
26.   
27.   
28.   
29.   
(א) לא יתמנה אדם עובד המדינה אלא לאחר שרופא ממשלתי כמשמעותו בפקודת בריאות העם, 1940, או ועדה של רופאים, שמינה שר הבריאות או מי שהוסמך לכך על ידיו, קבעו שהוא כשר מבחינה רפואית לשרת במשרה הנדונה; והמועמד למשרה כאמור חייב למסור לרופא או לועדה, לפי דרישתם, כל ידיעות או תעודות בדבר מצב בריאותו בעבר או בהווה.
(ב) ועדת השירות רשאית, בין בדרך כלל ובין במקרה מסויים, לפטור, בתנאים שתקבע או ללא תנאי מקיום תנאי סעיף קטן (א) את מי שעובר לשירות המדינה בנסיבות המתוארות בפיסקאות (1) ו-(2) לסעיף 21, וכן את מי שעובר לשירות לפי חוק זה משירות המדינה שחוק זה אינו חל עליו ושבו קיים הסדר המבטיח בדיקה רפואית של עובד בשעת קבלתו לשירות, אם העובד נבדק למעשה בשעת קבלתו כאמור.
30.   
31.   
31א.   
(ב) נדרש עובד למסור ויתור על סודיות המידע הנוגע למצב בריאותו, לא יהיה תוקף לויתור אלא לענין מסויים ולגבי מידע הנוגע למועד מסירת כתב הויתור, או לתקופה שקדמה לו.
(ג) לא ייעשה שימוש בויתור שניתן על-פי הוראות סעיף זה אלא בידי אדם שחלה עליו על פי חוק, חובת השמירה על סודיות המידע הרפואי.
(ד) הוראות סעיף זה לא יחולו על נושאי משרות או ממלאי תפקידים שסווגו בסיווג בטחוני ואשר הויתור על סודיות המידע הנוגע למצב בריאותם דרוש מטעמי בטחון המדינה, ועל מועמדים למשרות או לתפקידים כאמור, והכל לענין העסקתם והתאמתם למשרתם או לתפקידם, וכל עוד הם מועסקים במשרות או בתפקידים כאמור; הודעה על כך תימסר לכל נושא משרה או ממלא תפקיד כאמור.
(ה) נציב שירות המדינה יביא את העקרונות של סיווג המשרות והתפקידים כאמור בסעיף קטן (ד), לידיעת ועדה משותפת לועדת החוקה חוק ומשפט ולועדת החוץ והבטחון של הכנסת; עקרונות אלה אינם טעונים פרסום ברשומות.
32.   
33.   
34.   
34א.   
35.   
35א.   
35ב.   
36.   
37.   
38.   
39.   
39א.   
40.   
41. 5
עובדי לשכת הנשיא, הכנסת, מבקר המדינה וועדת הבחירות המרכזית לכנסת

(תיקון התשע"ה)
(א) לגבי עובד לשכת נשיא המדינה, עובדי הכנסת ועובדי לשכת מבקר המדינה נתונות הסמכויות של הממשלה ושל ועדת השירות לפי חוק זה, בידי ועדת הכספים של הכנסת, וסמכויותיהם של שר, מנהל כללי ונציב השירות לפי חוק זה נתונות -
(1) לגבי עובדי לשכת נשיא המדינה - בידי מנהל הלשכה;
(2) לגבי עובדי הכנסת - בידי יושב ראש הכנסת או מי שנתמנה לכך על ידיו;
(3) לגבי עובדי לשכת מבקר המדינה - בידי מבקר המדינה או מי שיתמנה לכך על ידיו.
(ב) לגבי עובדי ועדת הבחירות המרכזית לכנסת, נתונות הסמכויות של הממשלה, של ועדת השירות, של שר, של נציב השירות ושל מנהל כללי לפי חוק זה, בידי יושב ראש ועדת הבחירות המרכזית או עובד בכיר של ועדת הבחירות המרכזית שיתמנה לכך על ידיו; ואולם -
(1) סמכות היושב ראש לפי סעיפים 4, 20, 21, 25, 26 למעט הסמכות למנות בוחנים, 27 עד 33, 35 ו-40, טעונה גם התייעצות עם נציב השירות;
(2) סעיף 12 לא יחול; יושב ראש ועדת הבחירות המרכזית לכנסת ימנה מנהל כללי לוועדה, לפי המלצת ועדת איתור שימנה ועל המינוי לא תחול חובת המכרז לפי סעיף 19.
42.   
43.   
44.   
45.   
46.   
46א.   
47.   
48.   
49.   
50.   
51.   
52.   
53.   
54.   
55.   
56.   

1. מוסד חינוך רשמי כהגדרתו ב
חוק לימוד חובה, התש"ט-1949 (להלן - חוק לימוד חובה), המיועד לאוכלוסייה החרדית בלבד;

2. מוסד חינוך מוכר שאינו רשמי כמשמעותו בחוק לימוד חובה, המיועד לאוכלוסייה החרדית בלבד;

3. מוסד חינוך שניתנה בעניינו הוראת פטור לפי סעיף 5(א) לחוק לימוד חובה, המיועד לאוכלוסייה החרדית בלבד;

4. מוסד חינוך תרבותי ייחודי שניתנו לו הכרה ורישיון מכוח חוק מוסדות חינוך תרבותיים יחודיים, התשס"ח-2008, המיועד לאוכלוסייה החרדית בלבד;

5. מוסד שנקבע בצו שירות ביטחון (מוסד לימוד חרדי), התשע"ה-2014.
(סעיף 23)

משרד האוצר
1. החשב הכללי
2. הממונה על אגף כלכלה והכנסות המדינה
3. הממונה על השכר והסכמי עבודה
4. הממונה על התקציבים
5. הממונה על שוק ההון ביטוח וחיסכון
6. מנהל רשות המסים
7. ציר כלכלי בוושינגטון בריסל ולונדון
8. יושב ראש מטה תשתיות לאומיות
9. ראש הרשות לאכיפת דיני התכנון והבנייה
10. יושב ראש מטה הדיור
11. (נמחק)
11א. מנהל שירות עיבודים ממוחשבים (שע"מ) ברשות המסים

משרד הביטחון
12. מבקר מערכת הביטחון
13. מנהל רשות החירום הלאומית (רח"ל)
14. ראש האגף הביטחוני מדיני
15. ראש אגף הממונה על הביטחון במערכת הביטחון (מלמ"ב)

המשרד לביטחון הפנים
16. מבקר המשרד לביטחון פנים
17. מנהל הרשות להגנת עדים
18. נציב כבאות והצלה
19. מנהל מינהלת השיטור העירוני
19א. מנהל הרשות למאבק באלימות, בסמים ובאלכוהול

משרד הבינוי והשיכון
20. מנהל המרכז למיפוי ישראל
21. רשם הקבלנים

משרד הבריאות
22. נציב קבילות הציבור למקצועות רפואיים

משרד הדיגיטל הלאומי
22א. (נמחק)

משרד החוץ
23. שגריר, ציר וקונסול כללי, אם יכהן כראש נציגות

משרד החינוך
24. יושב ראש המזכירות הפדגוגית
25. מנהל האגף לחינוך ממלכתי-דתי
26. מנהל המינהל הפדגוגי
27. מנהל הרשות הארצית למדידה והערכה (ראמ"ה)
28. (נמחק)
29. מנהל הטלוויזיה החינוכית

משרד החקלאות ופיתוח הכפר
30. מנהל הרשות לתכנון במשרד החקלאות ופיתוח הכפר
31. מנהל השירותים להגנת הצומח והביקורת
32. ראש מינהל המחקר החקלאי
33. (נמחק)

משרד הכלכלה והתעשייה
34. הממונה על זרוע עבודה
35. ממונה רגולציה בתחום תעסוקה
36. (נמחק)
37. מנהל מינהל אזורי פיתוח
37א. ראש רשות התקשוב הממשלתי
37ב. ראש מערך הדיגיטל הלאומי

משרד המדע הטכנולוגיה והחלל
38. מנהל אגף בכיר (חלל)

משרד המשפטים
39. היועץ המשפטי לממשלה
40. השמאי הממשלתי הראשי
41. מנהל הסיוע המשפטי
42. מנהל מערכות ההוצאה לפועל
43. משנה ליועץ המשפטי לממשלה
44. סגן נציב תלונות הציבור על שופטים
45. פרקליט המדינה
46. ראש הרשות למשפט, טכנולוגיה ומידע
47. רשם התאגידים
48. נציב הביקורת על מערך התביעה ומייצגי המדינה בערכאות
48א. ראש מנהלת בתי הדין

משרד הפנים
49. ממונה על המחוז
50. ראש רשות האוכלוסין וההגירה
51. מנהל מינהל השלטון המקומי
52. ראש הרשות לניהול המאגר הביומטרי
52א. יושב ראש ועדה מחוזית לתכנון ולבנייה
52ב. מנהל מינהל התכנון
52ג. ראש מטה התכנון

משרד העבודה הרווחה והשירותים החברתיים
53. מנהל התכנית הלאומית לילדים ולנוער בסיכון
53א. (נמחק)
53ב. מנהל הרשות לפיתוח התיישבות הבדואים בנגב

משרד ראש הממשלה
54. ראש המטה לביטחון לאומי
55. מנהל התכנית לפיתוח טכנולוגיות המקטינות את השימוש העולמי בנפט בתחבורה
56. ראש המועצה הלאומית לכלכלה והיועץ הכלכלי לראש הממשלה
57. (נמחק)
58. חבר בית הדין המיוחד לגיור
59. ראש הוועדה לאנרגיה אטומית
60. ראש היחידה לרישוי ובטיחות בוועדה לאנרגיה אטומית
61. המשנה לראש המטה לביטחון לאומי
62. ראש לשכת הקשר "נתיב"
63. ראש מערך ההסברה הלאומי
64. ראש מערך הגיור
65. מנהל מינהל הסגל הבכיר בנציבות שירות המדינה
66. (נמחק)
67. ראש מערך הסייבר הלאומי

המשרד לשוויון חברתי
68. מנהל הרשות לפיתוח כלכלי במגזר המיעוטים
68א. מנהל הרשות לפיתוח כלכלי חברתי של המגזר החרדי

המשרד לשירותי דת
69. מנהל הרבנות הראשית

משרד התחבורה והבטיחות בדרכים
70. מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית
71. מנהל השירות המטאורולוגי
71א. מנהל רשות המטרו

משרד התרבות והספורט
72. מנהל מינהל התרבות במשרד התרבות והספורט
73. מנהל מינהל הספורט

משרד התשתיות הלאומיות האנרגיה והמים
74. מנהל מינהל המחקר למדעי האדמה והים

כללי
75. מדען ראשי במשרד ממשלתי
76. כל משרה שלגביה נקבע בחיקוק שנושאה יתמנה על ידי הממשלה, כל עוד לא הועברה סמכות המינוי לאחר לפי כל דין
77. משרת מנהל ביחידות מסווגות ומשרת עוזר שר במשרד הביטחון שלגביהן נקבע בהחלטת ממשלה שנושאן יתמנה בידי הממשלה וששמותיהן שמורים במזכירות הממשלה

משרד ההתיישבות
78. מנהל הרשות לשירות אזרחי
 
 
דוד בן גוריון
 
 
ראש הממשלה
יצחק בן צבי
 
 
נשיא המדינה
 
 
[1.] ס"ח 279, התשי"ט (15.4.1959), עמ' 86.
תיקונים:ס"ח 317, התש"ך (19.8.1960), עמ' 99;
ס"ח 356, התשכ"ב (31.12.1961), עמ' 25;
ס"ח 398, התשכ"ג (11.7.1963), עמ' 110;
ס"ח 1072, התשמ"ג (11.1.1983), עמ' 34;
ס"ח 1338, התשנ"א (3.1.1991), עמ' 55 (ראו הוראות תחולה ומעבר בגוף התיקון).
ס"ח 1450, התשנ"ד (9.2.1994), עמ' 66;
ס"ח 1547, התשנ"ה (21.9.1995), עמ' 500;
ס"ח 1577, התשנ"ו (17.3.1996), עמ' 188;
ס"ח 1579, התשנ"ו (21.3.1996), עמ' 222 [התשנ"ו (מס' 2)];
ס"ח 1658, התשנ"ח (5.3.1998), עמ' 157;
ס"ח 1767, התשס"א (27.12.2000), עמ' 78;
ס"ח 1823, התשס"ב (15.1.2002), עמ' 96;
ס"ח 2017, התשס"ה (1.8.2005), עמ' 718;
ס"ח 2190, התשס"ט (16.11.2008), עמ' 87. הצ"ח - ממשלה 335, התשס"ח, עמ' 16 ועמ' 172;
ס"ח 2257, התשע"א (24.10.2010), עמ' 7. הצ"ח - ממשלה 390, התשס"ח, עמ' 622;
ס"ח 2484, התשע"ה (17.12.2014), עמ' 105. הצ"ח - כנסת 591, התשע"ה, עמ' 90;
ס"ח 2577, התשע"ו (16.8.2016), עמ' 1200. הצ"ח - כנסת 618, התשע"ו, עמ' 46;
ס"ח 2584, התשע"ז (17.11.2016), עמ' 6. הצ"ח - כנסת 633, התשע"ו, עמ' 94;
ס"ח 2589, התשע"ז (22.12.2016), עמ' 42 [התשע"ז (מס' 2)]. הצ"ח - כנסת 634, התשע"ו, עמ' 106 (ת"ט בס"ח 2672, התשע"ח, עמ' 56);
ס"ח 3144, התשפ"ד (7.1.2024), עמ' 444. הצ"ח - ממשלה 1648, התשפ"ג, עמ' 1214.
[2.] החלה ועדת השירות לדון בענין מסוים לפני תחילת תיקון התשנ"ו, רשאית היא להמשיך ולדון בו לפי הרכבה ערב תחילת תיקון התשנ"ו.
[3.] תחילת תוקפו של ס"ק 15(א1) ביום 1.1.17.
[4.] תחילת תוקפה של הסיפא לס"ק 15א(ב)(3) החל במילים "ובלבד שאם קבעה..." ביום 1.1.17.
[5.] הוראות תיקון התשע"ה אשר הוסיף את ס"ק 41(ב) ייכנס לתוקף 12 חודשים מיום 17.12.14 או - אם בתקופה האמורה תמה תקופת כהונתה של הכנסת או הכנסת התפזרה - 18 חודשים מיום פרסום תוצאות הבחירות לכנסת הנבחרת לפי סעיף 84 לחוק הבחירות, ואולם יושב ראש ועדת הבחירות המרכזית לכנסת רשאי, בצו, באישור ועדת החוקה חוק ומשפט של הכנסת, לקבוע יום תחילה מוקדם יותר. עוד נקבע כי עובד ועדת הבחירות המרכזית לכנסת שעבד בה ערב תחילתו של התיקון, יראו אותו כאילו מונה לפי הוראות החוק כנוסחו בתיקון התשע"ה והוראותיו יחולו עליו מיום תחילתו ואילך.
[6.] תיקונים: י"פ 7459, התשע"ז, עמ' 3986; י"פ 7630, בתשע"ח, עמ' 1754; י"פ 7675, התשע"ח, עמ' 4340; י"פ 7726, התשע"ח, עמ' 6164; י"פ 8921, התש"ף, עמ' 6620; י"פ 8934, התש"ף, עמ' 6764; י"פ 9025, התש"ף, עמ' 7862; י"פ 9092, התש"ף, עמ' 8716; י"פ 9197, התשפ"א, עמ' 920; י"פ 9769, התשפ"א, עמ' 9794; י"פ 9835, התשפ"א, עמ' 10473; י"פ 9850, התשפ"א, עמ' 10716; י"פ 9978, התשפ"ב, עמ' 1254; י"פ 10210, התשפ"ב, עמ' 3660; י"פ 10825, התשפ"ב, עמ' 11824.

מפת מסמך

1. הגדרות
2. תחולה
3. החלת החוק
4. פטור מתחולת החוק
5. היועץ המשפטי לממשלה
6. נציב שירות המדינה
7. ועדת שירות המדינה
8. חילופי גברי
9. מילוי מקום שנתפנה
10. סדרי עבודת הועדה
11. החלטות הועדה
12. מנהלים כלליים
13. תקן
14. אישור תקן
15. מינוי למשרה
15א. ייצוג הולם בקרב העובדים בשירות המדינה
16. אזרחות או תושבות קבע
17. דרך המינוי
18. כתב המינוי
19. מכרז
20. כללי המכרז
21. פטור ממכרז
22. לשכות העבודה
23. מינוי באישור הממשלה
23א. הטלת תפקיד באופן זמני
24. בחינות
25. היקף הבחינות
26. ניהול בחינות
27. תעודת השכלה או הכשרה
28. בחינות ללא מכרז
29. כושר רפואי
30. שמירת זכויות נכים
31. חיוב בבדיקה רפואית
31א. ויתור על סודיות המידע הנוגע למצב בריאות
32. מבחנים רפואיים
33. קירבה משפחתית
34. הצהרת אמונים
34א. הצהרת אמונים למשרת ראש נציגות דיפלומטית או קונסולרית
35. הצהרה על רכוש
35א. דין משמעתי
35ב. שמירת סודיות של הצהרה על רכוש
36. סודיות
37. עובדים זמניים
38. העסקה לשעה
39. סיום העסקה לשעה
39א. העסקה בתקופת הנסיון
40. חוזה מיוחד
41. עובדי לשכת הנשיא, הכנסת, מבקר המדינה וועדת הבחירות המרכזית לכנסת
42. דינים אחרים
43. הטלת סמכויות על פי חיקוקים
44. עובד שנתקבל בניגוד לחוק
45. קבלת משרה שלא כחוק
46. סמכות למנוע מינויים מסויימים
46א. פיטורים בשל אי-התאמה
47. חובת התייעצות
48. אצילת סמכויות
49. שמירת תקפו לשעה של הנוהג הקיים
50. אישור מינויים קיימים
52. הצהרת אמונים במינוי קיים
53. חובת האזרחות במינוי קיים
54. פטור עובדים זמניים
55. ביצוע ותקנות
56. תחילה
תוספת ראשונה
תוספת שנייה6