שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > נשיאת העליון בדימ' ביניש: "הקרב על שלטון החוק הוא החשוב ביותר שיש לנו כיום"

חדשות

נשיאת העליון בדימ' ביניש: "הקרב על שלטון החוק הוא החשוב ביותר שיש לנו כיום", צילום: צילום: משה מילנר, לע"מ
נשיאת העליון בדימ' ביניש: "הקרב על שלטון החוק הוא החשוב ביותר שיש לנו כיום"
23/05/2019, עו"ד לילך דניאל

בראיון לרשת ב' תקפה נשיאת בית המשפט העליון לשעבר, דורית ביניש, את הקולות היוצאים נגד מערכת המשפט: "לא שמענו תכניות לתיקון מערכת בתי החולים והבריאות, להגנה מפני אלימות, שום דבר לא קורה פה חוץ ממערכת המשפט שהורסת את המדינה"

נשיאת בית המשפט העליון לשעבר, השופטת בדימ' דורית ביניש, התראיינה היום (ה') לתכניתם של תמר אלמוג ומוטי גילת ברשת ב', בנוגע לרפורמות המתגבשות במערכת המשפט, ובכלל זאת חוק החסינות ופסקת ההתגברות.

"זו תקופה ארוכה שאני שומעת דברים שהם בעיניי מזעזעים", אמרה ביניש בין היתר. "לומר שמערכת אכיפת החוק של מדינת ישראל מסמנת מטרות מטעמים פוליטיים, ולכן חברי הכנסת וראש הממשלה, צריכים להתגונן מפני המערכת, אני שומעת על קמפיין אדיר לפגוע במערכת, להנמיך את קומתה ובאמת זה שיא השיאים של דברים שמטעים את הציבור. אני לא יודעת אפילו אם יש לציבור כלים לבדוק כמה דברי הבל ושקר מופצים כנגד המערכת. אין כאן עניין של פוליטיקה, כאן עובדים אנשים מסורים שעושים את עבודתם".

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

עוד הוסיפה ביניש כי "היועץ המשפטי לממשלה זה אחד התפקידים החשובים במערכת המשפט, פתאום הוא נהיה פקיד שמתנכל ומסמן למטרה את רה"מ. זה פשוט דברים חסרי שחר, קשה לשמוע אותם. מטפטפים לציבור חודשים ארוכים שהמערכת מתנכלת שכל מי שיש נגדו הוא קורבן של סימון מטרה ו'תופרים תיקים'. הביטוי הזה חסר שחר".

בהמשך מסבירה ביניש כי תלונות נגד אישי ציבור מגיעות לפעמים לפני מינוי והמערכת חייבת לבדוק אותן, וכי טוב שבמשטר דמוקרטי יוצאים גם זכאים אם מתברר שהייתה פה טעות. "אבל היום בגל העכור הזה לא מסתפקים בלטפל באוכפי חוק מרשויות השלטון אלא עכשיו גם בתי המשפט הם מטרה", היא אומרת. "זה קמפיין מסוכן שפוגע לא בביהמ"ש, קודם כל זה פוגע באזרחי ישראל".

לשאלה מהיכן ה"טפטופים" הללו מגיעים, עונה ביניש כי "מסתמן שזה בא מכיוונו של רה"מ. הכרתי את ראש הממשלה בעבודתי כאדם שיצא להגנת המערכת לא פעם. אני חושבת שבאמת על פי השקפתו הוא לא אדם שרדף את מערכת המשפט, וכאן כנראה בגלל אינטרס אישי התהפך הגלגל ויש מסע חמור מאוד שמאשים באמת את מערכת המשפט, שזו מערכת מפוארת שעבדה שנים באופן מקצועי וזכתה להרבה הערכה בארץ ובעולם. אני לא אומרת שהכול מושלם, יכול להיות פס"ד מוטעה, אבל זאת סיבה להרוס את מה שבנו פה למעלה מ-70 שנה"?

עוד מוסיפה ביניש "אנשים אפילו לא קולטים נדמה לי נוכח מסע ההסברה המכוער הזה מה באמת קורה כאן. יש כנראה, אני מצטערת לומר את זה, מניעים פסולים אישיים שבגללם רוצים לעשות רפורמה בכל השיטה. כך זה עובד? אפשר לשקול רפורמה, אפשר לשקול תיקונים, אבל האם ככה זה? בבליץ תקשורתי חקיקתי מתכוונים להגיע להישג הזה? זה פסול מכל פסול ומסכן את קיומנו כחברה פתוחה, דמוקרטית וגם את ערכיה היהודיים".

"בעיניי זה קרב קריטי, החשוב ביותר שיש לנו כיום", אומרת ביניש על הקרב להגנת שלטון החוק. "במדינת ישראל יש המון בעיות מטבע הדברים. גם היום אנחנו לא שמענו תכניות לתיקון מערכת בתי החולים והבריאות ששם שוכבים אנשים במסדרונות, לא להגנה מפני אלימות, לא להגנה מפני העובדה שפה נופלים בני אדם למוות בעת היותם עובדים בבניין. שום דבר לא קורה פה חוץ ממערכת המשפט שהורסת את המדינה. זה מתקבל על הדעת? לא ניתן להבין שיש כאן שיקולים אמיתיים. אלה שיקולים של מי שבתחושת רדיפה מוכן לשרוף את המועדון".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:55
קומיט וכל טופס במתנה