שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > ביהמ"ש חסם באופן תקדימי גישה ל-31 אתרים שמפרסמים תכנים פדופיליים

חדשות

ביהמ"ש חסם באופן תקדימי גישה ל-31 אתרים שמפרסמים תכנים פדופיליים, צילום: getty images israel
ביהמ"ש חסם באופן תקדימי גישה ל-31 אתרים שמפרסמים תכנים פדופיליים
04/06/2018, עו"ד לילך דניאל

בית המשפט המחוזי בתל אביב הוציא צו המורה לספקיות האינטרנט לחסום גישה ל-31 אתרי אינטרנט המפרסמים תכנים פדופיליים קיצוניים. זאת, לבקשת מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, שחקרה את העניין יחד עם משטרת ישראל. מדובר באתרים הנמצאים ברשת ה"גלויה" ולמעשה כל גולש יכול להגיע אליהם

בית המשפט המחוזי בתל אביב קיבל את בקשת מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה והורה באופן תקדימי על חסימת גישה ל-31 אתרי אינטרנט המפרסמים תכנים פדופיליים. מדובר באתרים הנמצאים ברשת ה"גלויה" ולמעשה כל גולש אינטרנט מישראל, ומכל העולם, יכול להגיע אליהם.

המאבק בפדופיליה המקוונת מתבסס כיום על שיתוף פעולה בין גופי משטרה בכל העולם, תוך מעורבות אינטנסיבית של האינטרפול. עשרות כתבי-אישום הוגשו בשנה האחרונה בישראל נגד מחזיקי ומפרסמי תכנים פדופיליים. עם זאת, לעתים אתרים פדופיליים מצליחים לפעול תוך שימוש במנגנונים להשגת אנונימיות, שינוי כתובת IP וכדומה, וכך, במקרים כאלה, פונות הרשויות לפעילות של חסימת גישה אל אותם אתרים.

לאחרונה פעלה מחלקת הסייבר בפרקליטות, בשילוב המשטרה, לאיסוף חומרים בנוגע לאתרי אינטרנט המפרסמים תכנים פדופיליים. כחלק מפעילות זאת, פנתה המשטרה לאינטרפול לשיתוף פעולה בתחום אתרים בהם ניתן לאתר תכנים מיניים פדופיליים האסורים על פי חוק. כחלק מפעילות המניעה הוחלט כי במקרים הללו תחסם הגישה לאתרים אלו לתושבי ישראל. פעילות החסימה שבוצעה בהתאם לחקיקה החדשה היא חלק ממערך שלם הפועל במספר רבדים להגנה על הילדים ברשת.

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

במסגרת זו, הגישה מחלקת הסייבר, באמצעות עו"ד איתי גוהר, בקשה לבית המשפט המחוזי בתל-אביב, לקבלת צו להגבלת גישה של גולשים מישראל לאתרים אלה, ובית המשפט נעתר לבקשה והוציא צו המופנה אל כל ספקיות הגישה לאינטרנט בישראל. במהלך הדיון בבקשה הוצגו חומרים בנוגע לתוכנם של האתרים, מדובר בתכנים פדופיליים קיצוניים ומחרידים הכוללים תיעוד של יחסי מין מלאים עם קטינות וקטינים.

הבקשה הוגשה בהתאם לחוק סמכויות לשם מניעת ביצוע עברות באמצעות אתר אינטרנט, שנכנס לתוקפו בסוף ספטמבר 2017. על פי החוק, יכול תובע מוסמך לפנות לבית המשפט בבקשה להוצאת צווים להסרת אתרי אינטרנט המאוחסנים על גבי פלטפורמות אירוח בישראל, להגביל גישה לאתרי אינטרנט המאוחסנים על גבי שרתים בחו"ל או להורות על סינון האתרים מתוצאות החיפוש. דובר בבקשה ראשונה מסוגה להגבלת גישה לאתרים פדופיליים באינטרנט. הפרקליטות תפעל ביחד עם המערך הלאומי החדש להגנה על קטינים ברשת לצורך המשך פעילות להגבלת גישה לאתרים פדופיליים הפועלים מחוץ לישראל, זאת כמהלך משלים למהלכי חקירה פליליים והעמדה לדין של מי שמפרסמים תכנים פדופיליים ברשת, מי שמחזיקים או צורכים אותם.

ד"ר חיים ויסמונסקי, מנהל מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, ציין כי "העובדה שאתרים פדופיליים מצליחים לפעול באינטרנט מחייבת את רשויות האכיפה לנקוט פעולות הגנה בכלים משפטיים על מנת למנוע את המשך ביצוע העבירות הללו ואת היכולת של התכנים הללו להגיע אל כל מחשב ומחשב".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:82
קומיט וכל טופס במתנה