שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > 8 כלים חיוניים שלא הכרתם ב"תקדין"

חדשות

8 כלים חיוניים שלא הכרתם ב"תקדין", צילום: istock
8 כלים חיוניים שלא הכרתם ב"תקדין"
23/06/2019, מערכת תקדין

מעבר לפונקציות הבסיסיות של חיפוש פסיקה וחקיקה, קיימים במאגר המשפטי תקדין שלל כלים חיוניים שלא כולם מכירים אך יכולים לשדרג את עבודתו של עורך הדין ולהקל עליו באופן ניכר. כיצד תקבלו עדכונים שוטפים על פסקי דין חדשים בתחום עיסוקכם? איך תוכלו לשתף שינויים והערות במסמך וכיצד תגדירו תזכורת להגשת כתב הגנה במועד? מיוחד

כל עורך דין מכיר את האופציות הבסיסיות במאגר משפטי לאיתור פסיקה וחקיקה. עם זאת, מעבר לכך חשוב מאד לעשות שימוש במהלך העבודה השוטפת בכלים שיכולים לייעל את העבודה ולחסוך זמן יקר. גם במאגר המשפטי "תקדין" אפשר למצוא שלל כלים חיוניים כאלה שיכולים לשפר פלאים את תהליך העבודה של עורכי הדין ולקחת אותו צעד אחד קדימה:

1. "סוכן חכם" – לא משנה באיזה תחום משפטי אתם מתמחים, תמיד חשוב להישאר מעודכנים בפסיקה החדשה ביותר. במיוחד לצורך זה, הוקם בתקדין כלי שעובד בשבילכם: באמצעות פונקציית ה"סוכן החכם", תוכלו לשמור חיפושים שערכתם ולקבל ישירות למייל כל פסק דין חדש שיתווסף למאגר ועונה על הגדרות החיפוש שבחרתם. כך לדוגמה, נוכל לקבל באופן שוטף למייל פסקי דין חדשים של בית המשפט העליון, פסקי דין שכוללים מילות חיפוש שנבחר, פסקי דין חדשים של שופט מסוים ועוד.

2. האזור האישי – האזור האישי מאפשר לך לנהל את כל המידע שתבחר במקום אחד מרוכז. כאן נוכל למצוא את פסקי הדין שהגדרנו כ"מועדפים", לראות הערות שהצמדנו לפסקי דין, לראות את החיפושים ששמרנו ולהפנות שאלות למומחי האיתור של תקדין.

3. אפשרויות עריכה – אין ספק שעבודה על תיק משפטי מצריכה במרבית המקרים קריאת פסקי דין רבים במאמץ למצוא את אלו התומכים בטענות הלקוח שלנו במידה הטובה ביותר. הבעיה מתחילה כאשר אנו נאלצים להוריד למחשב את פסקי הדין, להדגיש בהם חלקים ולכתוב הערות, וכאשר מדובר בעבודה משותפת עם עוד עורכי דין ומתמחים במשרד – השיטה הזו רק הולכת ומסתבכת. בדיוק לשם כך הוספנו בתקדין אופציה לפתוח כל פסק דין במצב "עריכה", המאפשר להוסיף הערות ולהדגיש קטעים רלוונטיים במסמך, והכל "אונליין" ללא צורך להוריד קובץ למחשב או להתקין תוכנה מיוחדת. באופן זה, ניתן גם לשתף את המסמך הערוך בין כמה משתמשים העובדים על אותו חשבון באופן קל ויעיל, ומבלי להסתבך במעקב אחר ההערות והתיקונים שביצע כל אחד.

4. ציטוט אוטומטי – צריכים לאזכר פסק דין בכתבי טענות? בתקדין, בכל פעם שתעשו "העתק-הדבק" מפסק דין או חוק, יתווסף לו אוטומטית ציטוט הכולל את מספר ההליך, שמות הצדדים ומראה המקום בו הוא פורסם.

5. מחשבונים – מלבד המחשבונים הפיננסיים (כגון חישוב הצמדה למדד או מס שבח), קיימים ב"תקדין" מחשבונים משפטיים שאולי אינכם מכירים ויכולים בהחלט לשדרג את עבודתכם כעורכי דין. למשל, מחשבון הסמכות המקומית, מאפשר להזין שם של כל ישוב בארץ ולקבל בלחיצת כפתור את בתי המשפט הרלוונטיים אליו מבחינת הסמכות, לרבות בית דין לעבודה ובית משפט לענייני משפחה. מחשבון נוסף הוא מחשבון ההגשות – המאפשר להזין תאריך המצאה של כתב בי דין מסוים ולקבל מיידית את התאריך בו צריך להגיש כתב טענות המגיב לו (בהתחשב כמובן בימי פגרה שחלים באמצע התקופה), כולל אפשרות לתזכורת במייל מספר ימים לפני ההגשה ותוך הפניה לסעיף הרלוונטי בתקנות. כל המחשבונים מתעדכנים באופן שוטף עם שינויים שחלים בחקיקה.

6. מאגרים ייחודיים לפי תחומי התמחות – בתחומי עיסוק מסוימים, קריאה שטחית של פסקי דין וחוקים פשוט אינה מספיקה על מנת להבין לעומק את המגמות שבהן נוקטים בתי המשפט. המאגרים הייחודיים של תקדין – "נזיקליק", "מזונט" ו"תעבורה", עושים את העבודה בשבילך. המאגרים שלנו מבוססים על ניתוח מאות פסקי דין ומתעדכנים באופן שוטף על מנת לסייע לך להעריך את גובה הפיצוי שיפסק ללקוח שלך בתיק נזקי גוף, גובה מזונות הילדים שיפסקו ללקוח שלך בתיק משפחה והעונש הצפוי ללקוח שלך בתיק תעבורה.

כך לדוגמה, תוכל להזין ב"נזיקליק" פרמטרים שונים הנוגעים לפגיעה, למשל: סוג התאונה, טווח הנכות, גיל ועיסוק, ולקבל ניתוח סטטיסטי של גובה הפיצויים שנפסקו בתיקים דומים. תוכל אף לבצע חיפוש לפי שם של מומחה רפואי ולראות כמה פעמים פסקו בתי המשפט לפי חוות דעתו, או לחפש לפי שם שופט ולראות את גובה הפיצויים שהוא נוהג לפסוק. באופן דומה, בכלי ה"תעבורה" תוכל להזין את שם העבירה, וותק הנהיגה ומספר ההרשעות הקודמות של הנהג, ולקבל ניתוח של רמת הענישה שנפסקת בתיקים מסוג זה. אין ספק שמדובר בכלי חיוני ויעיל לכל עורך דין שעוסק בתחומים הללו.

7. מאגר כתבי טענות – המאגר מכיל דוגמאות לכתבי טענות בתיקים מעניינים במיוחד, שהתקבלו לפרסום ע"י עורכי הדין שניסחו אותם. צוות תקדין פונה באופן יזום לעורכי דין על מנת להגדיל את המאגר, במטרה לסייע לעמיתים למקצוע ללמוד מכתבי הטענות של חבריהם ולאור חשיבות הנושא.

8. טפסים וחוזים – המאגר מכיל חוזים לדוגמה בשלל נושאים משפטיים, כגון הסכם שכירות, חוזה מתנה, הסכם עבודה ועוד. בנוסף, מכיל המאגר שורת טפסים רשמיים של מוסדות וגופים שונים, בהם רשם החברות, ההוצאה לפועל, ביטוח לאומי וכן טפסים של בתי משפט אותם יש לעתים לצרף לכתבי תביעה.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:45
קומיט וכל טופס במתנה