שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > קידום בגוגל בלי עלות או התחייבות? יש דבר כזה!

חדשות

קידום בגוגל בלי עלות או התחייבות? יש דבר כזה!, צילום: pixabay
קידום בגוגל בלי עלות או התחייבות? יש דבר כזה!
12/06/2019, כתיבת מומחים

שירותי קידום אתרים באינטרנט כרוכים בהוצאה שיכולה להגיע לסכומים לא מבוטלים, בעוד הלקוח כבול אל החברה בהסכם לטווח ארוך. אז חשוב לדעת שלא מדובר בכורח המציאות, כי חברת "וובס פתרונות באינטרנט" מציעה חוויית קידום אתרים אחרת.

מרבית בעלי העסקים שבונים אתר אינטרנט עוד לא ממש מבינים את התחום. הם נוטים לחשוב שמספיק שהשקיעו זמן וכסף בבניית אתר מעוצב וטוב בשביל להתחיל להביא לקוחות. נכון שבניית אתר אינטרנט היא מהלך הכרחי ליצירת נוכחות ברשת, ובוודאי שצריך שהאתר יהיה בנוי נכון, אולם בכך לא תם העניין. למעשה, גם אתר טוב מאוד שלא נעשות עליו לאורך זמן פעולות קידום לאורך זמן, ימצא את עצמו מתברג במקומות לא ריאליים בגוגל – ואף יתדרדר עם הזמן גם מהדירוג הזה.

הסיבה פשוטה: מנוע החיפוש של גוגל מבצע לא מעט בדיקות שמראות לו אם האתר רלוונטי לחיפושי הגולשים, ולא פחות חשוב – אם הוא נותן מענה איכותי. מה זה אתר איכותי מבחינת האלגוריתם של גוגל? למשל אתר שעולה מהר, שקל לנווט ולהתמצא בו, שברור למנוע החיפוש במה הוא עוסק, שיש לו קישורים איכותיים, שיש בו תנועה ושינויים לאורך זמן, שהתכנים בו איכותיים ומעניינים, וגם הוותק משחק תפקיד. בדיוק כדי לתת מענה לצרכים האלו קיימות חברות לקידום אתרים, שלוקחות את האתר (בין אם בשלבי הבנייה או לאחר תקופת פעילות) והופכות אותו ליותר מכרטיס ביקור שטמון אי שם ברשת. המטרה שלהן היא להפוך אותו לנכס אמיתי שמביא לעסק חשיפה, גולשים ופניות שהופכות להזמנות ומכירות.

כמה זה עולה?

בעל עסק שמגלה את התגלית הזו, כלומר שהאתר לבדו לא מספיק ויש צורך לקדם אותו, מתחיל להתעסק עם שאלת העלויות. כאן הוא נתקל בקשת רחבה של הצעות אשר נעות פחות או יותר סביב מאות שקלים בחודש ואלפי שקלים בשנה, כתלות בחברה ובחבילה שבעל העסק בוחר. בתוך כך מסבירים לו שלא ניתן לצאת מהשירות בכל עת, אלא צריך לחתום על הסכם שתוקפו בערך שנה. למה שנה?

קודם כל, כי תהליך של קידום אתרים אורגני לוקח זמן. כלומר צריך סבלנות עד שרואים את האתר מגיע למקומות גבוהים במנוע של גוגל. וגם לאחר מכן, האתר לרוב אינו נשאר במקומות הטובים ביותר בלי שדואגים לשמר אותו שם. נכון שלפעמים אפשר להגיע גבוה בזמן קצר יותר והדבר תלוי במצבו הנוכחי של האתר מבחינת הקוד, התכנים, הפעילות, המיקום בגוגל וכדומה. יחד עם זאת, חברות קידום אתרים יודעות שהתהליך יכול להתפרש על פני תקופה עד שרואים את התוצאות, וגם יודעות שהלקוחות לא תמיד מבינים את הנקודה ושאין להם סבלנות. לכן, כדי למנוע עזיבה הן מחייבות את הלקוח לחתום על חוזה שכובל אותו לשנה שלמה.

כל זה היה בסדר גמור אלמלא כמה בעיות, שלמרבה הצער נוטות לחזור שוב ושוב בהתקשרויות עם חברות קידום אתרים ובביצועים שלהן. לכן לא מעט בעלי עסקים חוו עוגמת נפש, תסכול ואכזבה, ועל הסיבות שמאחורי המצב הזה נספר בהמשך. לפני כן, חשוב לדעת שיש מי שפועל בצורה שונה לחלוטין.

בלי התחייבות בכלל!

חברת וובס פתרונות אינטרנט פועלת כבר יותר מ- 8 שנים בענף ויש לה תפיסה שונה לגמרי לכל מה שקרוי "גישת השירות". יש לא מעט הבדלים בין הגישה של וובס, שגובשה לאור התנסות נרחבת בעבודה עם לקוחות מחו"ל, ובין מה שנוהגות לעשות חברות קידום אתרים בישראל. אחד ההבדלים הללו הוא שוובס לא כובלת את הלקוח לחוזה לשנה. למעשה, היא לא כובלת אותו בכלל. הלקוח יכול להחליט בכל עת אם הוא ממשיך עם החברה או ממשיך לדרכו, ואם בסוף החודש הבחירה שלו היא לקבל שירותי קידום אתרים ממישהו אחר – בחברה יאחלו לו "בהצלחה" מכל הלב.

איך וובס יכולה להציע שירות כזה בעוד שחברות אחרות לא? ראשית, מדובר בחברה ותיקה שכבר מחזיקה במקומות הכי גבוהים בגוגל בחלק מהביטויים המבוקשים והפופולאריים ביותר. אלו הישגים שמהווים עדות ברורה ליכולת מקצועית, ובחברה אכן בטוחים שהלקוח יוכל להתרשם מהיכולות בפרק זמן קצר. מבחינתם, אם כבר הצליחו להפוך מאות אתרים מכל הסוגים לנכסים פוריים, אין סיבה שלא יצליחו גם עם הלקוח הבא.

שנית, בוובס מאמינים באמת ובתמים בשירות הוגן, וזה אומר להשאיר את הכוח בידיים של הלקוח במקום שהכוח יהיה רק בידיים של החברה (על הבעיה הזאת נרחיב בהמשך הכתבה). הרציונל אומר שבעל עסק שמרגיש שיש לו את הבחירה גם יודע שמכבדים אותו ולכן משיב יחס דומה לספק השירות. מעבר לכך, כאשר אנשים יודעים שהם חופשיים להישאר או להמשיך הלאה, כבר נוצרת שביעות רצון מסוימת שאינה קיימת בחוזים כובלים.

שלישית, שירות הוגן על פי וובס פתרונות אינטרנט משמעו שיש קשר הדוק בין הישארות הלקוח ובין התוצאות שמביאים לו. הרי אין היגיון רב בתשלומים חודשיים שוטפים בעוד התוצאות אינן עומדות ביעדים או אפילו מתקרבות אליהם. במילים אחרות, בוובס עובדים לפי התפיסה שלקוח נשאר רק אם הוא מרוצה, כלומר אם הוא מקבל תמורה הולמת לכסף שלו, ולא משום סיבה אחרת כמו חוזה שלא נותן להשתחרר.

יתר על כן, בחברה יודעים שמכיוון שהלקוח יכול לעזוב בכל עת שיחפוץ, הדבר מחייב את הצוות לתת את המקסימום כל הזמן - גם מבחינת הפעולות שנעשות על האתר ועמידה ביעדים, גם מבחינת הזמינות והליווי שניתן ללקוח, וגם מבחינת חוויית השירות הכללית שהוא מקבל. זהו תמריץ חשוב הדורש להפגין מוטיבציה, ללמוד כל הזמן, להתפתח ולתת מענה לכל סיטואציה – מה שמשפר ומשדרג תדיר את היכולות בחברה.

אפשר להתחיל בשק לחודש!

בוובס כל כך בטוחים שהלקוח ירצה להמשיך איתם עד שמציעים את החודש הראשון של קידום אתרים על ידי החברה בשקל אחד בלבד! הביטחון מגיע מהניסיון: אם יש תוצאות מצוינות ואם יש שירות הוגן, ואם מתייחסים אל הלקוח כבן אדם על כל המשתמע מכך – סביר להניח שייבחר להישאר. וגם במקרה הגרוע שבחר להמשיך הלאה לפחות לא ניצלו אותו. בשקל אחד בלבד הוא קיבל מידע יקר ערך הנוגע לאתר שלו ועל עולם קידום האתרים, קיבל חוויית שירות שלפיה יוכל לשפוט את הספקית הבאה, ואפילו בוצעו פעולות שונות על האתר שכבר קידמו את היעדים. במילים אחרות, ללקוח אין מה להפסיד.

ומה הבעיה עם חוזה כובל?

התשובה לשאלה זו די מובנת מאליה ולכן נסביר בקצרה: בעולם קידום האתרים לא יכולות להיות הבטחות. מי שייכנס למשל לאתר של וובס פתרונות באינטרנט יוכל לראות טבלאות המתארות הישגים בביטויים מבוקשים בגוגל, אך בחברה לא מוכנים להבטיח הגעה "למקום הראשון בגוגל". אין זאת שלא רוצים ומכוונים להגיע לשם, וגם מצליחים לעיתים קרובות, אלא שבקידום האורגני יש עוד שחקנים ומתחרים, יש שינויים ועדכונים שגוגל מבצעת – וכל אלו בהחלט יכולים להשפיע על התוצאה.

מכיוון שכל חברות קידום האתרים יודעות זאת והן לא רוצות שהלקוחות יברחו, יש חוזה שכובל אותם לשנה שלמה. הבעיה היא שלא פעם הלקוח אינו מרוצה מההישגים, בצדק או שלא בצדק, וכאן מתחילים חיכוכים, ויכוחים ואי נעימויות. הלקוח לא יכול לעזוב בגלל החוזה, בחברה התייאשו מלנסות שיהיה מרוצה, הכסף יוצא מהחשבון מדי חודש, והתסכול הולך וגואה. יתר על כן, החוזה הכובל הופך את הלקוח למעין "שבוי" של החברה, שיודעת זאת היטב ולפעמים מפגינה קצת פחות מוטיבציה לעומת חברה כמו וובס פתרונות אינטרנט, שאצלה הלקוח נשאר רק לפי שביעות הרצון ולפי התוצאות.

להפוך את האפור לשחור על גבי לבן

עוד נושא מהותי שבוובס עושים בצורה שונה ממה שנהוג בתחום, הוא לשים את הדברים על שולחן – בדיוק כפי שהם, בכנות מוחלטת. צריך להבין שבעולם קידום האתרים יש הרבה מונחים טכניים שבעלי עסקים מהשורה לא מכירים, יש אינספור מספרים שמדווחים על נתונים שונים (למי שמבין..), יש טבלאות, עדכונים וכן הלאה. במקרים רבים הלקוח פשוט לא מצליח להבין את מה שמסבירים לו, ולא חסרים מצבים שבהם חברות קידום מנסות לכסות על התוצאות העגומות על ידי הסברים מעורפלים. בוובס עובדים בצורה שונה לחלוטין ומספקים ללקוח באופן קבוע ושוטף את כל הדוחות הנחוצים, שאותם מלווים בהסברים בגובה העיניים וסבלנות – עד שנגמרות כל השאלות. במילים אחרות, הגינות ושקיפות הן נר לרגלי החברה והדבר ניכר בכל ההיבטים של ההתקשרות והליווי שניתן ללקוחות.

הגינות גם בכמות המילים שאפשר לקדם

למי שלא יודע, קידום אורגני (וגם ממומן) בגוגל מתבסס על ביטויים ומילות מפתח מסוימות הקשורות לאתר. לדוגמא, עורך דין בתחום דיני המשפחה ירצה לקדם את עצמו תחת המילים גירושין, צוואה, חוק הירושה וכדומה. חברות קידום אתרים מגבילות מראש את מספר המילים והביטויים שעליהם יעבדו, כי עבור כל אחד מהם צריך לבצע פעולות שונות – וככל שיש יותר נדרשת החברה ליותר עבודה ומאמץ. לכן, עורך דין לדיני משפחה שבשלב מסוים עובר קורס גישור ורוצה לקדם את האתר שלו גם במילים האלו (גישור, מגשר וכדומה), לא יכול לקבל מענה ובשורה התחתונה מפסיד גולשים ולקוחות.

בוובס מתייחסים גם לעניין הזה בצורה אחרת: אצלם אין שום הגבלה על כמות המילים והביטויים. בכל עת הלקוח יכול לבחור עוד מילים וביטויים הפונים אל קהלים ושווקים שונים, בלי להוסיף אגורה, והחברה תבצע את העבודה המקצועית הדרושה. החברה גם עשויה להמליץ לו שלא להתפזר על יותר מדי מילים, אך בכל מקרה הבחירה היא שלו.

כמה מילים לסיום

את וובס הוקמה לפני 8 שנים על-ידי שני חברים שרצו והצליחו ליצור חוויית קידום אתרים אחרת בישראל. את החזון גיבשו לאור עבודה עם לקוחות מארה"ב, משוויץ, גרמניה ואנגליה וכן לקוחות מהארץ, וכך נוצרה לבסוף שיטת העבודה הנוכחית – שאין כמותה במחוזותינו. לפני ואחרי הכל, בחברה מאמינים בבני אדם ורוצים לתת לכל אחד ואחת את היחסים המגיע, בין אם מדובר במנהלים, בלקוחות או בעשרים העובדים של החברה. בוובס יודעים שבעלי עסקים רוצים להפיק את המיטב מהאתר שלהם ומגיעים אל החברה עם הרבה ציפיות ושאיפות, לכן נוהגים איתם במלוא הכבוד והרגישות, מלווים אותם ואת האתר שלהם מקרוב – ועושים ככל האפשר על מנת שיהיו מרוצים ויבחרו להמשיך לקבל את השירות.

לפרטים נוספים ולתהליך קידום לאתר בשקל אחד בלבד בחודש הראשון, לחץ כאן. 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:27
קומיט וכל טופס במתנה