שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > 57% מהנבחנים במועד המיוחד עברו בהצלחה את בחינת הלשכה

חדשות

57% מהנבחנים במועד המיוחד עברו בהצלחה את בחינת הלשכה, צילום: getty images israel
57% מהנבחנים במועד המיוחד עברו בהצלחה את בחינת הלשכה
12/05/2019, עו"ד לילך דניאל

לבחינה המיוחדת שנערכה בירושלים לפני פחות משבועיים, ניגשו נבחנים שקיבלו בשלוש הבחינות האחרונות ציונים שבין 50-59. 57% מתוכם עברו את הבחינה בהצלחה, נתון יוצא דופן לאור אחוזי המעבר הנמוכים שנרשמו בבחינות האחרונות מאז שינוי המתכונת

57% מהנבחנים שניגשו למועד המיוחד של בחינת לשכת עורכי הדין – עברו אותה בהצלחה. כך נמסר הבוקר (א') ע"י לשכת עורכי הדין. הבחינה, שהתקיימה לפני פחות משבועיים, התקיימה בעקבות הוראת שעה שהתקינה שרת המשפטים, איילת שקד, ואלי ניגשו 1,188 נבחנים אשר קיבלו באחת משלוש בחינות ההסמכה הקודמות ציון שנע בין 50 ל-59.

כל נבחן היה רשאי לבחור מראש בין בחינה המורכבת משתי מטלות ניסוח מסמך משפטי שמשקל כל אחת מהן בציון הסופי יעמוד על 50%, לבין בחינה משולבת המכילה שלושה חלקים: שאלון מסוג רב ברירה בדין הדיוני המכיל 20 שאלות ומשקלו 40%, שאלון מסוג רב ברירה בדין המהותי המכיל 20 שאלות ומשקלו 40% מהציון הסופי ומטלת ניסוח מסמך אחת שמשקלה 20% מהציון הסופי.

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

למבחן ההסמכה במתכונת המשולבת ניגשו 236 נבחנים ומתוכם עברו 50%. למבחן ההסמכה במתכונת שאלת הניסוח ניגשו 952 נבחנים ומתוכם עברו 59%. בשקלול כלל הנבחנים בשני המבחנים עברו את בחינות ההסמכה 57% מהנבחנים, בציון ממוצע של 61.3%.

396 מכלל הנבחנים ניגשו בפעם השנייה ואחוז המעבר שלהם עומד על 65%. שאר הנבחנים, ניגשו בפעם השלישית ומעלה ואחוז המעבר שלהם עומד על 53%.

אחוזי המעבר הנוכחיים מהווים שינוי משמעותי לעומת האחוזים שנרשמו בבחינות הלשכה מאז שונתה מתכונת הבחינה בדצמבר 2017. אך השינוי לא נרשם רק באחוזי המעבר כי אם גם בתחושות הנבחנים, אשר דיווחו לאחר הבחינה על תחושת הקלה ושיבחו את לשכת עורכי הדין על ההיענות וההקשבה לקשיים שהתעוררו במועדים קודמים.

כמו כן, בניגוד לעבר התשובות לבחינה פורסמו כבר ביום למחרת, וגם התוצאות מפורסמות מוקדם יחסית, וזאת על מנת לאפשר לנבחנים שנכשלו לכלכל את צעדיהם לקראת הבחינה ה"רגילה" העתידה להתקיים בחודש הבא.

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:144
קומיט וכל טופס במתנה