שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > מה עורכי דין יכולים ללמוד ממייגן מרקל?

חדשות

מה עורכי דין יכולים ללמוד ממייגן מרקל?, צילום: istock
מה עורכי דין יכולים ללמוד ממייגן מרקל?
05/05/2019, עו"ד לילך דניאל

מרקל, או בשמה הרשמי "הדוכסית מסאסקס", הייתה מלכתחילה נוף חריג בממלכה הבריטית הרשמית והמאופקת והביאה עמה משב רוח רענן ושובר מוסכמות. מה היא יכולה ללמד את עורכי הדין בהיבטים של שיווק ופיתוח עסקי?

החודש תמלא שנה בדיוק לנישואיהם של הנסיך הבריטי הארי ורעייתו מייגן מרקל. מהרגע שבו הצטרפה למשפחת המלוכה קנתה לעצמה מרקל (או בשמה הרשמי "הדוכסית מסאסקס") מוניטין של דמות שערורייתית ושנויה במחלוקת, וזאת בין היתר מתוקף היותה אמריקאית בת למשפחה מעורבת, שחקנית לשעבר וגרושה – כל אלו מאפיינים שבית המלוכה הבריטי, הידוע בהיותו רשמי, נוקשה ומאופק, נוטה להזעיף פנים לגביהם.

ככל שחלפו הימים התברר שמרקל לא מפחדת לבעוט במוסכמות נוספות, כשבין היתר אתגרה שוב ושוב את קוד הלבוש הנהוג לגבי משפחת המלוכה, נתפסה מנהלת שיחות חולין עם אזרחים פשוטי עם ולאחרונה אף פורסם שלא הסכימה להיעזר ברופאי הממלכה בלידתה המתקרבת ושהיא ובעלה הנסיך עתידים אף לעבור לאפריקה לתקופה. אם כן, היום כבר ברור שמדובר באישיות צבעונית וכובשת שאינה חוששת לעבור על חוקי הפרוטוקול המלכותי ועל הדרך לגרוף לא מעט פופולריות, במיוחד אל מול מקבילתה המאופקת קייט מידלטון. האם אפשר ליישם את העקרונות של מרקל גם על נושאי הפיתוח העסקי, המיתוג והשיווק של עורכי דין? ייתכן מאד.

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

אומץ ותעוזה - נהוג לחשוב שעריכת דין היא מקצוע מאד אפור ומשעמם שפועל לפי כללים נוקשים, כמעט כמו בית המלוכה. אם כך, למה לא להכניס מעט צבע? הלוגו ונייר המכתבים וגם עיצוב אתר האינטרנט או הניוזלטר של המשרד הם בהחלט דברים שאפשר "לשחק" איתם ולהפוך אותם לייחודיים ומיוחדים. מצד שני, היזהרו לא להיות נועזים מדי, בכל זאת כעורכי דין אנו כפופים לכללי האתיקה וכללי הפרסומת.

אך לא רק בהיבטים של עיצוב – אל תהססו להיות נועזים גם ביצירת הזדמנויות שישתלמו לכם אחר כך. לדוגמה: לשכת עורכי הדין מקיימת אירועים רבים וגם השתלמויות וערבי עיון. גם אם אינכם טיפוסים של "מינגלינג", אין ספק שזו הזדמנות מצוינת להיות אמיצים, להציג עצמכם בפני עמיתים למקצוע ולנהל שיחת חולין על עיסוקכם. אי אפשר לדעת מאין תגיע ההזדמנות הבאה. בנוסף, אל תחששו להציע עצמכם בתור מרצים בערבי העיון הללו או אפילו לפנות מיוזמתכם לעיתונאים או לגופי תקשורת ולעניין אותם במאמר דעה שכתבתם, בתביעה מעניינת שהגשתם או בפסק דין תקדימי שהשגתם. מקסימום יאמרו לכם לא.

חריגה ממסורת ושבירת מוסכמות – רבות דובר על הנטייה של מרקל לאתגר את הכללים המקובלים עד שהעניין כבר נהיה מעין קלישאה. נצלו את העובדה שכללי הפרסומת של לשכת עורכי הדין עודכנו לאחרונה ונוספו להם אפשרויות פרסום חדשות שמותאמות לעידן הטכנולוגי, ונסו לחשוב על דרכים מקוריות ויצירתיות לשיווק ופיתוח עסקי. כך, במקום להעלות עוד פוסט בפייסבוק, חשבו על ארגון כנסים, ניהול פורומים מקצועיים, ניהול קבוצת וואטסאפ ואפילו פתיחת בלוג או פודקאסט משפטי. כל אלה עשויים לפתוח לכם צוהר להזדמנויות חדשות, להבדיל אתכם מהשאר ולהעניק לכם ייחודיות ויתרון חיוני בעולם הכה תחרותי של עריכת הדין בישראל.

השקיעו ברשתות החברתיות – לא מזמן נודע שמרקל ובן זוגה הנסיך הארי החליטו בצעד מפתיע לפתוח חשבון אינסטגרם משלהם שנפרד מהחשבון של יתר בני משפחת המלוכה. בחשבון של הדוכס והדוכסית מסאסקס, שצבר תוך זמן קצר מאד מיליוני עוקבים, הם נוהגים לעדכן את עוקביהם בתמונות מפעילותם הציבורית וביקוריהם הממלכתיים. אז אמנם האינסטגרם קצת פחות מתאים למשרדי עורכי דין, אבל אין ספק שחשבון עסקי מתוחזק היטב ברשת חברתית הוא אמצעי שיווקי מהמעלה הראשונה, בין אם אתה ידוען ובין אם אתה בעלים של משרד עורכי דין. לכן, מומלץ לא לזלזל באמצעי הזה ולהשקיע בכתיבת פוסטים מקצועיים בתדירות שוטפת, גם כדי ליצור תדמית מקצועית ומושקעת וגם כדי לפתח שם ומוניטין שיכולים לגרוף לכם רווחים בבוא העת. גם אם עדיין לא קיבלתם את פסק הדין התקדימי של השנה, פתחו דיון בנושא משפטי אקטואלי שמשיק לתחום הפעילות שלכם. טיפ: גם רשת הלינקדאין היא אופציה לא רעה לעורכי דין.

היו נגישים – מה שהפך את מרקל לאהודה כל כך בציבור הבריטי, הוא התחושה שהיא מדברת "בגובה העיניים" ושאפשר להגיע אליה מאחר שהיא "אחת משלנו" ולא נולדה למשפחת אצולה. חשבו גם אתם איך אתם יכולים להנגיש את עצמכם לציבור הלקוחות והקולגות, גם מבחינה וירטואלית אך גם מבחינה אישית. השקיעו באתר אינטרנט ידידותי, הקפידו לספק מספר דרכים ליצור אתכם קשר והעניקו את התחושה שאתם תמיד שם כדי לעזור, להסביר ולסייע. כך תבטיחו שבפעם הבאה שמישהו יבקש המלצה על עורך דין, אתם תהיו בין השמות הראשונים שיעלו.

עסקו בפעילות התנדבותית – כיום קיימות אופציות לא מעטות להתנדבות בקהילה, גם בפרויקטים הקשורים לחוק ומשפט. עורכי דין מסוימים אף עוסקים לא אחת בתיקי "פרו בונו" בהתנדבות. באופן זה גם תזכו לעשות מעשה טוב וגם מדובר בדרך נוספת להפצת השם והרחבת המוניטין של המשרד.

הקפידו להישאר בתודעה – אז נכון, אתם אולי לא דוכסית אנגליה, אבל גם למשרד עורכי דין חשוב מאד להישאר בתודעה של הלקוחות וגם של לקוחות פוטנציאליים. שם המשחק הוא יחצנות: צרו סביב המשרד שלכם עניין תמידי ואל תחששו להתגאות בהישגים שהשגתם, בין אם באמצעות שליחת ניוזלטר עם עדכונים על פעילותכם אחת לתקופה, עדכונים ברשתות החברתיות או חתירה לפרסומים בתקשורת, ובין על ידי השקעה בפרסום ממומן ובקידום אתר האינטרנט של המשרד במנועי החיפוש.

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:167
קומיט וכל טופס במתנה