שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > 1190 נבחנו במועד מיוחד של בחינת הלשכה: "אוירה חיובית, מחבקת ומכבדת"

חדשות

1190 נבחנו במועד מיוחד של בחינת הלשכה: "אוירה חיובית, מחבקת ומכבדת", צילום: istock
1190 נבחנו במועד מיוחד של בחינת הלשכה: "אוירה חיובית, מחבקת ומכבדת"
01/05/2019, עו"ד לילך דניאל

לבחינה המיוחדת שנערכה אתמול בירושלים ניגשו נבחנים שקיבלו בשלוש הבחינות האחרונות ציונים שבין 50-59. הנבחנים מספרים על חוויה מתקנת ועל בחינה שנוהלה למופת. מנהיגי מאבק המתמחים: "הבחינה הייתה מאתגרת בקושי שלה והוגנת, ישר כח לעוסקים במלאכה ולאוזן הקשבת שקיבלנו מהלשכה בחודשים האחרונים"

אתמול (ג') התקיימה בירושלים בחינת הסמכה של לשכת עורכי הדין אליה ניגשו 1,190 נבחנים. הבחינה, שנערכה במועד חריג (בנוסף למועדים הרגילים ביוני ובדצמבר), נועדה רק לנבחנים שקיבלו בשלוש הבחינות האחרונות ציונים שבין 50-59. הנבחנים התבקשו לבחור מראש בין בחינה הכוללת מטלת כתיבה בלבד (בחירה של 2 מתוך 3), לבין בחינת 3 חלקים מקוצרת, המורכבת ממטלת כתיבה, חלק דיוני וחלק מהותי, שכללו כל אחד 20 שאלות.

מאז שינוי מתכונת הבחינה שיצא לדרכו בדצמבר 2017, נשמעו ביקורות רבות מצד המתמחים ומצד גורמים נוספים על רמת הקושי של הבחינה. מאותה נקודה, יצאו המתמחים למאבק ממושך שכלל הפגנות, מחאות, דיונים בכנסת, עתירות לבתי המשפט ועוד. לאחרונה נרשם הישג משמעותי במאבק, לאחר שהושגה הסכמה להורדת ציון המעבר ל-60 במקום 65, כפי שהיה נהוג בעבר. בנוסף, לשכת עורכי הדין פנתה למשרד מבקר המדינה במטרה שנציגיו ילוו את הליך בדיקת הבחינה הנוכחית.

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

בכל הנוגע לבחינה שנערכה אתמול, מדיווחי הנבחנים עולה על שינוי משמעותי לטובה ביחס למועדים קודמים, הן בהיבט של הוגנות הבחינה והן בהיבט של הניהול והארגון. אחד הנבחנים אמר "בסיום הבחינה היה לי חשוב ללכת לרכזת ולהודות לה על היחס, לא יודע למה אבל זה מה שהרגיש לי לעשות". נבחנת נוספת אמרה "בפעם הזו לא הייתה אווירה מאיימת והמבחן נגע במהות המקצוע. שאפו להנהגה שכיוונה ושאפו ללשכה שנענתה והייתה קשובה".

עדי, נבחנת נוספת שניגשה אתמול לבחינה כתבה "היום קיבלנו את הכבוד שהגיע לנו. היום נבחנתי בגאון. אני מאמינה שכפי שנראתה הבחינה כך ייראה יום התוצאות. הרגשתי שהבחינה הייתה רלוונטית יותר מתמיד הגונה ונבונה. תודה לכל חברי ההנהגה וגם ללשכה שעשתה מאמצים מדהימים לתת לנו להרגיש רצויים! מקווה מאוד שזו הייתה הבחינה שתציין את סוף הדרך ותחילתו של מסע".

מי שעוד ניגשה אתמול לבחינה הייתה דפנה פלר, ממנהיגות מאבק המתמחים. אחרי סיום הבחינה כתבה פלר באחת מקבוצות הפייסבוק של המאבק כי "בפעם הראשונה מזה שנים רבות הורגש, וללא כל ספק, שהאווירה בבנייני האומה הייתה חיובית, מחבקת ובעיקר מכבדת. הבחינה הייתה הוגנת בדיוק כפי שהובטח, והחשוב מכל הוא שהבחינה נגעה בפרקטיקה של עורך הדין בחיי היום-יום. זה בהחלט המקום להודות ליו"ר הלשכה, עו"ד אבי חימי, על העמידה האיתנה בהבטחתו, וכן על הרגשת הנינוחות והשריית הרוגע. אנחנו מקבלים אינספור הודעות מנבחנים שמודים שסוף סוף הם מרגישים חלק ובעיקר מרגישים אהובים".

פלר ביקשה להודות גם לנציגי הלשכה והמפקחים שלדבריה "יצאו מגדרם" על מנת להשרות אוירה נוחה בבחינה, וכן למנכ"ל הלשכה אורי אלפרסי, ש"עשה ככל שלאל ידו להגיע לכל אחת ואחד בבחינה, להרגיע ולמצוא פתרונות אליהם נזקקו הנבחנים".

נציגי מאבק המתמחים, יולי רוזנברג, דפנה פלר, משה שפירא, אבי קורצברג, אורטל לביא ונדיר שיינר מסרו: "הבחינה הייתה מאתגרת בקושי שלה והוגנת, והיא שיקפה את הפרקטיקה בחיי היום יום של עורך הדין. בדיוק על כך צריך לשים דגש. לא מדובר ביישום של תבניות בלבד ואיך אמורה להראות בקשה או חוות דעת, מדובר בבחינת חשיבה אסטרטגית ויכולת ניסוח גבוהה, בדיקה של יישום נכון של החוק והפסיקה על המקרה. כל אלה היו בבחינה אתמול ואין המדובר בדבר של מה בכך לאור מה שחווינו בשנים האחרונות".

עוד הוסיפו נציגי המאבק: "היחס לו זכו המתמחים בבחינה היה הגון ומכבד. נציגי הלשכה באמת יצאו מגדרם בלנסות לסייע, העובדה שנציגי מבקר המדינה יפקחו על הליך בדיקת הבחינה לאור הטענות שהעלינו בשנים האחרונות, ההסכמה של הלשכה למסור לנו את הבחינה כחצי שעה טרם התחלת הכתיבה ולו רק בשביל שהנבחנים לא יבזבזו זמן על חשבון הבחינה עצמה בבחירת המטלות אינם דברים של מה בכך. אנחנו באמת לא רגילים לכל זה. ניכר כי ההתארגנות האדמיניסטרטיבית לבחינה הייתה באמת למופת. נדאג לפעול להחזיר את כבוד המקצוע ושימור הידע של עורך הדין בדרכים שחקרנו עליהן, כתבנו אותן ומצאנו אותן כמתאימות. ישר כח לעוסקים במלאכה ולאוזן הקשבת שקיבלנו מהלשכה בחודשים האחרונים".

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:164
קומיט וכל טופס במתנה