שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > הכנסת ה-21 יוצאת לדרך: 120 ח"כים יושבעו הערב בישיבה חגיגית

חדשות

הכנסת ה-21 יוצאת לדרך: 120 ח"כים יושבעו הערב בישיבה חגיגית, צילום: getty images israel
הכנסת ה-21 יוצאת לדרך: 120 ח"כים יושבעו הערב בישיבה חגיגית
30/04/2019, עו"ד לילך דניאל

בצל הימשכות המו"מ הקואליציוני להרכבת הממשלה תיערך הערב במליאת הכנסת ישיבת בכורה חגיגית במעמד נשיא המדינה במהלכה תושבע הכנסת ה-21 של ישראל. אתמול היום נערך בכנסת יום הכשרה מיוחד לח"כים החדשים, בו למדו להכיר את הכנסת ומחלקותיה השונות. יו"ר הכנסת אדלשטיין קרא להניח על שולחן הכנסת רק הצעות חוק שיש להן סיכוי להתקדם

הערב (ג') תיערך במליאת הכנסת ישיבה חגיגית במעמד נשיא המדינה, במהלכה תושבע הכנסת ה-21. במהלך הישיבה יוקרא נוסח הצהרת האמונים של 120 חברי וחברות הכנסת, וכל אחד מהם יתבקש לקום בתורו ולהצהיר: "מתחייב אני". מיד לאחר נעילת הישיבה המיוחדת תחל ישיבת כנסת במהלכה ייבחר יו"ר הכנסת.

הכנסת ה-21 תתאפיין במספר שיא של 49 ח"כים חדשים, מתוכם כמחצית (24) יהיו ממפלגת "כחול לבן". מבין 120 חברי הכנסת שיצהירו אמונים ישנן 29 נשים, והכנסת עצמה תורכב מ-11 סיעות, שהגדולות שבהן - הליכוד וכחול לבן עם 35 מושבים כל אחת, והקטנות - מרצ, כולנו ורע"ם-בל"ד עם 4 מנדטים כל אחת.

קודם להשבעה, צפויים במשכן הכנסת שורה של אירועים וטקסים, בהם טקס חלוקת תעודות חבר כנסת, טקס קבלת הפנים לנשיא המדינה ברחבת הכנסת. בנוסף, יחתום הנשיא לראשונה ב"ספר הנשיאים", בו יברכו מעתה נשיאי ישראל את חברי הכנסת לכבוד השבעתם.

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

במקביל, נערך אתמול בכנסת יום אוריינטציה מיוחד ל-49 חברי הכנסת החדשים שיצטרפו בקדנציה הזו למליאה. במהלך היום למדו הח"כים החדשים להכיר את הכנסת ומחלקותיה השונות וכן את הלשכות ומקומם במליאת הכנסת. במקביל להדרכות הפרונטלית ממנהלי האגפים בכנסת, התחדשו לראשונה חברי הכנסת באפליקציה ייעודית ראשונה מסוגה שפיתחה עבורם הכנסת, הכוללת את כל המידע הנדרש על הכנסת, מחלקותיה, אנשי קשר, הנחיות ועוד.

יום ההכשרה החל במפגש חגיגי בכניסה לאודיטוריום הכנסת ובו הצטלמו חברי הכנסת החדשים למערכות הכנסת השונות. לאחר מכן, נפתח יום העיון באודיטוריום בהשתתפות יו"ר הכנסת יולי יואל אדלשטיין. מזכירת הכנסת, ירדנה מלר הורוביץ, האחראית על קיום יום ההכשרה ותכניו, פתחה והנחתה את הכנס כשהיא מציגה את מגוון הכלים הפרלמנטריים בהם יכולים חברי הכנסת להשתמש על מנת להשפיע על סדר היום הפרלמנטרי והציבורי בהם הצעות חוק, שאילתות, הצעות לסדר, נאומים בני דקה ועוד.

יו"ר הכנסת, ח"כ יולי אדלשטיין, התייחס בתום דברי הברכה לח"כים החדשים לתחום החקיקה בכנסת: "בכנסת היוצאת הונחו על שולחנה של הכנסת 5977 הצעות חוק אך רק 4% מהם הוכנסו לספר החוקים לאחר שעברו את כל הקריאות. 77% מהצעות החוק שהונחו על שולחן הכנסת יותר לא נגעו בהן לאחר שהונחו. אני לא בא בקריאה נרגשת כאן שלא לחוקק – תחוקקו! אבל תראו את התמונה המלאה, תסתכלו האם זה דבר שיש לו היתכנות והאם מצדיק את כל המשאבים והכסף שמבוזבז על כך ממשלם המיסים. בואו ונתחיל את הכנסת במעין צנזורה פנימית ונניח רק הצעת חוק שיש להם סיכוי להתקדם".

יו"ר הכנסת ציין בדבריו גם את עבודת הכנסת בפיקוח על הממשלה וקרא לכל חברי הכנסת החדשים ליטול בו חלק משמעותי: "זהו לא עניין של קואליציה ואופוזיציה – זה תפקיד של כולם כאן לפקח על עבודת הממשלה כל העת". כן קרא יו"ר הכנסת לח"כים החדשים  לקחת חלק פעיל במשלחות הכנסת השונות כשהוא מציין את החשיבות וההישגים הדיפלומטיים הרבים.

יו"ר הכנסת חתם את דבריו: "מציע שכל אחד ייקח רגע אחד עם עצמו ויחשוב למה הוא הגיע לכנסת ומהי אותה מטרה שלשמה הוא נכנס. ברגע שיהיה לכם תשובה ברורה בעניין, תראו כבר שהכול כאן לרשותכם ותוכלו להגשים את המטרה. כאחד שכיהן שר במקומות אחרים, אומר לכם כי יש כאן צוות מקצועי שאין באף מקום אחר. המטרה המשותפת של כולם כאן יהיה לשרת את הציבור ששלח אתכם ואני מאחל בהצלחה רבה לכולכם".

מנכ"ל הכנסת, אלברט סחרוביץ', אמר לח"כים החדשים: "בחודשים האחרונים עמלנו לילות כימים כדי שבניין הכנסת, על כל שירותיו, יהיה מוכן עבורכם ויהיה לכם לעזר במילוי שליחותכם הציבורית. בחזון מינהל הכנסת הצבנו לעצמנו: לשרת את הכנסת ואת חבריה במילוי תפקידיה של הכנסת כרשות מחוקקת, כמפקחת על פעילות הממשלה וכבמה המרכזית לקיום שיח ציבורי. דבר נוסף, לסייע בהעצמתה של הכנסת כמוסד המבטא את הדמוקרטיה הישראלית על ידי ייזום, פיתוח יצירתי והפעלה של תשתיות מתקדמות, כלים ומידע ברמה הגבוהה ביותר. וכן לשמש מודל של מצוינות, קידמה ושוויון הזדמנויות בשירות הציבורי. כלל עובדי הכנסת, ואני בראשם, עושים ונעשה כמיטב יכולתנו לעמוד בהשגת יעדים אלו".

היועץ המשפטי של הכנסת, עו"ד אייל ינון בירך את חברי הכנסת החדשים וסיפר על יום עיון נפרד שירכז את כל נושא החקיקה של חברי הכנסת וכן את כל ההיבטים החוקתיים של חברי הכנסת עצמם – חסינות, חוק האתיקה, הצהרת הון וכו'.

מנהל חטיבת המידע של הכנסת, שמואל חזקיה נאם בפני חברי הכנסת החדשים על החטיבה המופקדת על ניהול הידע והמידע הפרלמנטרי בכנסת ומספקת שירותי מידע לחברי הכנסת. דובר הכנסת ומנהל מערך הדוברות, שמוליק דהן סקר בפני חברי הכנסת החדשים את מערך הדוברות של הכנסת ונאם על הקשר בין העשייה של חברי הכנסת לתקשורת. כמו כן, נאמו מנהל חטיבת התפעול, קצין הכנסת, מנהל החטיבה לקשרי ציבור והסברה בכנסת וחשב הכנסת. בכל הנאומים קיבלו חברי הכנסת סקירות מקצועיות על עבודתם ועל הכלים שיסייעו להם בכך.

בתום יום העיון יצאו חברי הכנסת לסיור מקיף במשכן בהדרכת מזכירת הכנסת, ירדנה מלר הורוביץ. תחנות הסיור כללו את ועדות הכנסת, חדרי הסיעות, מזנונים ועוד. בהגיעם לאולם המליאה, נחשפו לראשונה חברי הכנסת החדשים למקום בו ישבו בשנים הקרובות. מזכירת הכנסת פירטה מעל גבי דוכן יו"ר הכנסת את אופן הנאומים, השאילתות וכד'. לאחר מכן, התנסו חברי הכנסת בהצבעה במערכת הממוחשבת של המליאה.

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:57
קומיט וכל טופס במתנה