שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > קורס במחשבים – איך לבחור את התחום שבאמת מתאים לך

חדשות

קורס במחשבים – איך לבחור את התחום שבאמת מתאים לך, צילום: נקנו באתר - https://123rf.com
קורס במחשבים – איך לבחור את התחום שבאמת מתאים לך
29/04/2019, כתיבת מומחים

בעידן של היום, כולנו רוצים להיות עם קריירה מאתגרת לטווח הארוך עם משכורת מכובדת. מהו התחום שהכי יענה על הדרישות הללו? ככל הנראה מדובר באחד ממקצועות ההייטק, הרי כל אחד כיום חיפש בחייו לפחות פעם בגוגל את המושגים: "קורס במחשבים" או "איך נכנסים להייטק?" ומגוון רחב של שאלות נוספות.

בעבר היה מאוד קשה להיכנס לעולם ההייטק, אך כיום, בזכות מרכזי הכשרה כמו האקריו, ניתן להכשיר את עצמך (ובעזרת המרצים) בתוך כמה חודשים בודדים ומיד לאחר מכן לעשות את הצלילה אל התחום.

אבל ראשית, נענה על השאלות הבסיסיות ביותר, כמו "האם זה מתאים לכל אחד?" ו-"באיזה שלב בחיים ניתן לעשות זאת?". מה שבטוח – התשובות הולכות להפתיע אתכם.

האם זה מתאים לכל אחד?

שאלה שנשאלת לא מעט בשנים האחרונות בחברות השמה, הדרכה ולימודים היא: "האם הייטק זה תחום שיכול להתאים לכל אחד?". התשובה היא "תלוי". מכיוון שקיימים כל כך הרבה מקצועות בהייטק ולכל אחד מהם קיימות דרישות אחרות. בתחום אחד ידרשו ממך את היכולת להיות קפדן ואסתטי ובתחום אחר להיות יצירתי ופורץ גבולות.

אבל עוד קודם לכן, השאלה הבסיסית ביותר היא: "האם תאהב לעבוד מול מחשב במשך רוב היום בעבודה?". גם אם תהיה האדם הכי יצירתי שיש, עם מוח מבריק וחושים חדים במיוחד – אתה לא תוכל להיכנס לתחום הזה במידה ולא תאהב אותו.

מה שבטוח, אין לפסול את עצמך מעולם ההייטק אם ענית על השאלה האחרונה את התשובה "לא". מדוע? כי אני בעצמי מכיר חבר ילדות ממש טוב שלי שהתעקש שעולם ההייטק לא בשבילו, כי אני זוכר שהוא אמר לי: "אני לא מסוגל לשבת מול מחשב כל היום, תן לי לתפעל את עצמי, להיות DJ, לקפוץ ממקום למקום, אני אקטיבי מדי".

ניסיתי לשכנע אותו רבות שהוא טועה, הסברתי לו שיש לו ראש כל כך מבריק ויצירתי שהוא חייב לנצל אותו ולנסות את התחום הזה. לאחר שכנועים רבים, הוא ניסה את התחום של העיצוב הגרפי, הוא נרשם לקורס וכמה שבועות לאחר מכן הוא בא ואמר לי: "אני באמת התאהבתי בתחום הזה, פשוט כיף לי! אני לומד כל הזמן ומרגיש שאני באמת מגשים לעצמי את החלום, גם אם חשבתי שזה לא מתאים לי".

נכון שבהתחלה הוא שלל את העובדה שדברים כמו קורס מחשבים זה לא בשבילו, אבל הוא באמת נכנס כל כך חזק לתחום שתוך כמה חודשים הוא התחיל לעשות עבודות עצמאיות לכמה בתי עסק שהוא הכיר (כמה ברים ובית קפה לא רחוקים מאזור המגורים שלו).

בגדול, עולם ההייטק הוא לא קל, הוא מאתגר, קשוח אבל ברגע שנכנסים ובוחרים את התחום שאוהבים – השמיים הם הגבול. יש כל כך הרבה אופציות כיום בעולם הזה, שלדעתי לוותר עליו מראש זוהי פשוט טעות.

קורס במחשבים – באיזה שלב בחיים ניתן לעשות זאת?

הסטראוטיפ הקלאסי הוא: "תתחיל ללמוד בגיל 21, מקסימום שנה או שנתיים לאחר מכן". נכון, יש בזה מן האמת, המוח יחסית רענן וברוב המקרים "זה מאוד נוח" להיכנס אל תחום הלימודים בדיוק בתקופה הזאת. יש קצת חסכונות או שניתן להשתמש בפיקדון הצבאי על מנת לממן את הלימודים.

להתברג בתעשייה זה מצוין, בטח לאחר קורס שהוא יחסית זריז ואתה יכול לחסוך לעצמך המון זמן בכך ואפילו להגיע למשכורת של 5 ספרות עוד לפני כל החברים שלך. אבל יחד עם זאת, גם בגיל "מאוחר" ניתן לעשות את הסוויץ' ולהיכנס לתחום.

אפשר לקרוא לזה "הסבת מקצוע" ואפשר לקרוא לזה: "שינוי לחיים", זה לא באמת משנה, מה שכן משנה, הוא זה שצריך להבין שאפשר לעשות את השינוי בכל גיל אפשרי. עצם זה שאנשים עוברים את גיל 35, לא אומר שלא יכולים לעשות את השינוי (או שדרוג, תלוי איך מסתכלים על זה) בקריירה שלהם.

אם בעבר אנשים היו נשארים במקצוע שלהם עד הפנסיה, היום המצב השתנה, לטובה לדעתי, מכיוון שהרבה יותר קל היום לעשות שינוי והסבה במקצוע. לצורך הדוגמה, אם מישהו בחר ללמוד חינוך, סיים את התואר ולאחר כשנתיים הוא הבין שהתחום ממש לא בשבילו, בין אם זה המשכורת שלא מתגלמת או שאין לו תשוקה לכך יותר, הוא יכול לבחור במקצוע אחר. אפילו בעולם הייטק והמחשבים.

איך? הוא יכול לשוב אל האקדמיה וללמוד במשך 3 או 4 שנים מדעי המחשב, לאחר מכן הוא ישתחל אל התעשייה ויהיה עם מקצוע חדש ביחד. אבל יש גם דרך אחרת, הוא יכול לבחור בקורס הייטקיסטי בתחום שהוא רוצה במרכז הכשרה לימודי, כמו HackerU, ללמוד ממיטב המרצים, ללמוד ולדעת את החומר, להתמקצע בו ובסיום הקורס - להשתחל אל התחום.

מסקנה – אל תפסלו את תחום ההייטק אם כבר יש לכם מקצוע, אל תיתנו לעצמכם להישאר במקום העבודה אם אתם לא מרוצים או מרגישים לא מאותגרים מספיק. על אחת כמה וכמה אם המשכורת לא מספקת אתכם.

קורסים במחשבים - מבדיקות תוכנה, שיווק דיגיטלי ועד לסייבר ואבטחת מידע

כפי שכבר ציינתי קודם, יש אינספור תחומים בתעשיית ההייטק. להלן רשימה של לימודי הייטק שניתן להגיע אליהם:

•     בדיקות תוכנה – נחשב לאחד מהתחומים החשובים והחיוניים ביותר בתעשייה, מדוע? מהסיבה שאותו איש ה-QA (בודק התוכנה) בודק כיצד התוכנה או המוצר שהארגון בו הוא עובד ייצרה.

לאחר שהוא יסיים את הבדיקות, הוא יעביר את הממצאים לאנשים האחראים על מנת לשפר בכל אספקט אפשרי את התוכנה/ המוצר, אף חברה כיום לא רוצה להפיץ מוצר שאינו תקין או שיש בו הרבה באגים.

•     סייבר ואבטחת מידע – בשנים האחרונות אנו עדים לגל פריצות אבטחה לחברות, ארגונים ואנשים פרטיים. בעקבות כך, הדרישה עבור אנשי סייבר עלתה. אותם אנשים שימנעו את ההתקפה הבאה על המחשבים ומערכות המידע של הארגון בו הם עובדים.

כמעט לכל ארגון כיום יש המון מידע רגיש אצלם, החל משמות, מספרי טלפון ועד לפרטי אשראי וכו'. לכן החשיבות של התפקיד הזה עולה משנה לשנה.

•     שיווק דיגיטלי – בעקבות כל המהפכה הדיגיטלית המתחרשת בשנים האחרונות, יותר בתי עסק בוחרים בפרסום בדיגיטל (לעומת במקומות כמו הטלוויזיה, הרדיו וכו'). למה? מכיוון שבפלטפורמות הדיגיטליות, כמו פייסבוק, גוגל וכו', ניתן להגיע לתוצאות טובות יותר ולדעת בדיוק (פחות או יותר) כמה כסף בזבזת.

לכן עלתה החשיבות של מנהלי דיגיטל, אותם אנשים שינהלו את חשבונות הפרסום של אותן חברות. ידאגו לבצע את הפרסום המשתלם ביותר ולהפיץ אותו בסכום הטוב ביותר לקהל הרלוונטי ביותר. לא מדובר בעבודה פשוטה, אך ברגע שיודעים כיצד לעשות אותה היא משתלמת ביותר.

לסיכום, ניתן להגיע אל תחום ההייטק כמעט בכל שלב בקריירה שלך, בין אם סיימת הרגע את השירות הצבאי שלך, או שאתה בגיל 32 ונמאס לך ממקום העבודה הנוכחי שלך. אך לפני כן, תוודא שהתחום באמת מתאים לך, תבין שתוכל לאהוב אותו. לאחר מכן, תגיע אליו! "קורס מחשבים", "לימודי דיגיטל" או לא משנה מה, רק תכיר את התחום שאתה באמת אוהב וצלול לתוכו, כי אין דבר יותר מספק מקריירה איכותית שתוכל להישאר בה הרבה זמן.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:229
קומיט וכל טופס במתנה