שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > הכירו את המועמדים לראשות הלשכה: עו"ד חיים כהן

חדשות

הכירו את המועמדים לראשות הלשכה: עו"ד חיים כהן, צילום: עו"ד חיים כהן. צילום: We are red
הכירו את המועמדים לראשות הלשכה: עו"ד חיים כהן
21/03/2019, עו"ד לילך דניאל

בכתבה השניה בסדרה העוסקת במועמדים לראשות לשכת עורכי הדין, עו"ד חיים כהן מפרט מה עמדותיו בנושאים כמו המאבק בהצפת המקצוע, שיקום האמון, קידום אוכלוסיות ייחודיות בציבור עורכי הדין ויחסי הלשכה עם רשויות השלטון האחרות

לקראת הבחירות הכלליות ללשכת עורכי הדין, אנו ממשיכים עם סדרת הכתבות אודות המועמדים השונים לתפקיד יו"ר הלשכה. והפעם: עו"ד חיים כהן מפרט מה עמדותיו בנושאי מפתח כגון שקיפות בלשכה, קידום אוכלוסיות ייחודיות בציבור עורכי הדין והשבת משוב השופטים.

כהן, בן 60, עלה לישראל עם הוריו ממרוקו בגיל 4 וגדל בכפר-סבא. בצבא שירת בגולני ואת התואר במשפטים סיים באוניברסיטת ת"א. לאחר הסמכתו כעורך דין הוכשר כמגשר ונוטריון ובין היתר שימש כיועץ משפטי של מפלגת העבודה ושל חברות ממשלתיות וסייע בניהול המשא ומתן להקמת ממשלות אחדות שבהן הייתה חברה מפלגת העבודה. בנוסף העניק סיוע אישי ומשפטי למשפחות שבויים ונעדרים בארץ ובחו"ל וייצג מגוון של לקוחות בנושאים שונים, בהם הן אנשים פרטיים והן שורת אישי ציבור, עורכי דין, שופטים, חברי כנסת ושרים.

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

מדוע החלטת להתמודד על ראשות לשכת עורכי הדין?

"מאז היותי תלמיד תיכון ולאורך כל חיי עסקתי בפעילות ציבורית ופוליטית. במשך שנים ליוויתי את המערכת הפוליטית והציבורית ביעוץ משפטי או פוליטי. כעת החלטתי לא להסתפק ביעוץ אלא לבצע בעצמי ולהביא ליישום את תפיסת עולמי. כעורך דין מנוסה שחי את המקצוע, הדרך הטובה והנכונה ביותר עבורי לעשות זאת היא כיו"ר לשכת עורכי הדין. בצורה זו אוכל לפעול לטובת המקצוע והעוסקים בו, לטובת הציבור וגם לטובת האינטרס הציבורי".

מה עמדתך בנושא....

- דמי החבר ללשכה

"ללא שינוי, נבנה מתווה שמבטיח הנחה לצעירים, עורכי דין מבוגרים או חולים".

- המאבק בהצפת המקצוע /מתמחים ובחינות הסמכה:

"עמדתי היא לא להתמקד במאבק הזה, אלא במאבק להאדרת כבוד המקצוע ואיכות עורכי הדין. לפיכך, אפעל לקידום חקיקה שתחייב סטנדרט ראוי וגבוה של לימודי המשפטים, קביעת תנאי קבלה משמעותיים יותר לאוניברסיטאות ומכללות והתמחות של שנתיים, לטובת כולם. כן אפעל לקיום מבחני לשכה סבירים".

- שקיפות בלשכה

"שקיפות הפכה לסיסמא שמביא קולות. לא אשתמש במילה הנדושה הזו. ברור שאם אבחר ליו"ר הלשכה הכל יהיה גלוי ופתוח לציבור. לדעתי גם האווירה שתהיה היא שעורכי הדין והציבור כולו ידעו ויבינו כי הכל גלוי ושקוף לציבור. בעניין זה לי יש "קבלות" - אני ביחד עם עו"ד שמוליק מורן היינו אלה שהגו והגישו את בג"צ שליט המפורסם, אשר כתוצאה ממנו קיימת היום חובה להציג ולגלות לציבור את ההסכמים הקואליציוניים לפני שהם מאושרים על ידי הכנסת".

- קידום וטיפול באוכלוסיות ספציפיות בקרב עורכי הדין (עו"ד צעירים, נשים, מיעוטים וכד')

"ראשית אבצע עבודת מטה ושטח יסודית לבחינה של כל התחומים בהם ללשכה ולגופים אחרים יש יכולת לספק או להמליץ על העסקת עורכי דין, מתוך כוונה לחזק את החלוקה השוויונית בין כלל עורכי הדין בכל התחומים, בחינת הנושא לעומק, והכנסת שינויים בנושא. בנוסף אפעל לסייע לעורכי דין צעירים במציאת עבודה ולהקמת מערך מסודר ויעיל שיקל מצד אחד על עורכי הדין למצוא עבודה ומצד שני יקל גם על מעסיקים למצוא עורכי דין לעבודה. בנוסף יש להשקיע בקידום עורכי הדין הצעירים, בהכשרות עבורם, במציאת מקורות העסקה, ובשילובם בנושאים שונים שבהם הלשכה יכולה להשפיע. כמו כן יש להקים ולחזק קרן מיוחדת לסיוע כלכלי ואחר לעורכי דין צעירים, או מבוגרים או חולים, או נכים".

- תנאי העבודה של עורכי הדין

"יש למנוע ניצול לא ראוי, אך איני מציע התערבות ממשית למעט מקרים חריגים".

- קביעת שכר טרחה מינימלי

"אני בעד קביעת שכר טרחה מינימלי, גם בתחום הפלילי, גם בליטיגציה וגם בליווי עסקאות. יש להשאיר מרווח תמרון לעורכי דין, אך גם ליצור חובה לשכר מינימלי בנושא מסוימים".

- המאבק בהסגת גבול המקצוע

"בנושא זה יש לנהל מלחמת חורמה. זה מאבק משמעותי ביותר והלשכה די חלשה בתחום זה. יש לחזק את המאבק המשפטי, הציבורי והחקיקתי בנושא, ולעודד את ציבור הלקוחות להגיש תביעות נגד מסיגי גבול המקצוע שהתרשלו או ניצלו לרעה לקוחות".

- שיקום המוניטין והאמון בלשכה

"זהו נושא חשוב ביותר. הלשכה נמצאת בנושא זה בהתדרדרות שהולכת וגדלה עוד מהקדנציות הקודמות, ובימים אלו המצב הוא קשה ביותר. יש לשקם את התדמית מהיסוד לעבוד קשה, לצאת לציבור להשקיע בנושא. חוסר האמון הוא כפול: הן מצד חברים וחברות רבות בלשכת עורכי הדין ומוסדותיה, והן חוסר אמון גדול של אזרחים רבים בלשכה ובעורכי הדין. חייבים להתמקד באופן מיידי בשיקום הנושא הזה. משם מתחיל הכל. כאשר יהיה אמון ההשפעה שלנו תגדל, ולכך צריך לשאוף. צריך גם לחזק את כוחה ומעמדה של הלשכה בציבור הרחב. אפעל לכך שהלשכה תהיה מעורבת בענייני היום בציבור הישראלי, בשמירה על שלטון החוק בצורה ראויה ונכונה ולא בהשתלטות ולא בהשתלחות, וכן בהגנה על אזרחי המדינה ויהודי התפוצות, משפטית וציבורית גם מחוץ לגבולות המדינה".

- יחסי הלשכה עם רשויות השלטון האחרות והנהלת בתי המשפט

"כמי שיש לו ניסיון בנושא הכולל הופעה בוועדות הכנסת ובמוסדות שלטון רבים מטעם לקוחות, אני סבור שיש חשיבות לניהול מערכות יחסים תקינות, אך זאת מתוך עמדה של כוח והערכה הדדית, של הכרת הנושא המטופל ושל התנהלות חוקית וחוקתית של שני הצדדים. יש לעמוד זכויות הלשכה ועורכי הדין, אך גם לפעול שנהיה ראויים לאמון. יש לנקוט בשיתוף פעולה ענייני ולא כוחני, אך לא להיכנע להפעלת כוחניות כלפינו".

- מינוי שופטים

"הלשכה חייבת לשמור ולשמר את מעמדה בנושא ואף לחזק אותו, תוך הקפדה על התנהלות חוקית, ראויה, הוגנת ושוויונית של הלשכה. יש לפעול שכל תפקידי השיפוט והמינויים יעשו באופן שוויוני, על פי כישורים ולא על פי קשרים".

- החזרת משוב השופטים

"זה לא חשוב. זהו גימיק שיווקי של מועמד כזה או אחר בעבר. הנושא הפך לכלי ניגוח של אלה באלה ולכן אני לא מתכוון לעסוק בו באופן הקודם. מנגד, יש לפעול לכך שהלשכה וציבור עורכי הדין יוכלו לתת ביקורת על שופטים בדרכים מקובלות ופורמליות, וגם להחמיא לשופטים ראויים".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:81
קומיט וכל טופס במתנה