שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > רשלנות רפואית: מהי וכיצד נבחר עורך דין לכך?

חדשות

רשלנות רפואית: מהי וכיצד נבחר עורך דין לכך?, צילום:
רשלנות רפואית: מהי וכיצד נבחר עורך דין לכך?
04/03/2019, כתיבת מומחים

רשלנות רפואית: מהי וכיצד נבחר עורך דין לכך?

תחום הרשלנות הרפואית עוסק בסיטואציה בה הגוף הרפואי אינו נוקט ברמת הסבירות והזהירות שמצופה ממנו, כאשר על מנת להוכיח זאת יש לקשור בין חובת הזהירות, הפרה של חובת הזהירות, נזק שנגרם בעקבות ההפרה וקשר סיבתי בין השניים. בנקודה זו נמצא אינספור דוגמאות, קרי חוסר שקיפות לפני הליך רפואי, אי העברת מידע בין הגופים המטפלים, אי אבחון בזמן, אי שיתוף המטופל בדרכי תגובה אפשריות, חוסר תיעוד של מהלכים רפואיים וכדומה.

חוסר הגדרה פורמלית

מרתק לגלות שמבחינת החוק אין דבר כזה עו"ד בעל מומחיות כזו או אחרת, ואף אין הסמכה רשמית. מכאן שאם נבקש מעורך דין שמתמחה ברשלנות רפואית לראות תעודת הסמכה, מהר מאוד נצא בידיים ריקות. עם זאת, כשנמצאים בסיטואציה שמצריכה ייצוג אידאלי, הרי שאין שאלה - הכרחי לפנות אך ורק אל עורך דין מומחה. כיצד ניתן ליישב בין הדברים? באמצעות ניסיון! משמע מצד אחד אין הסמכה פורמאלית בתחום, אך מצד שני יש מקום של כבוד לתתי התמחויות וניסיון עשיר. אי לכך כאשר עומדים לבחור עורך דין בתחום הרשלנות, חשוב לוודא שהוא מתמחה בדיני ראיות, בסדרי הדין וכמובן בדיני רשלנות רפואית.

דגשים חשובים

חשוב להבין שכאשר עוסקים ברשלנות רפואית, ישנה משמעות קריטית לאופי הגשת הממצאים, אופי העדויות ואופי ההתנהלות האישית. אי לכך מומלץ לפנות בהקדם הניתן אל עורך דין שעוסק בתחום, וזאת על מנת שהוא ינחה בדיוק כיצד להתנהל ויפנה אל עבר רופא מומחה אידאלי, כזה שממצאי בדיקתו יהוו עדות מכרעת בעת המשפט. מכאן שיש לדעת שלושה דברים עיקריים:

ברגע שמתעורר הצורך לצאת למשפט, ולו רק חשד שמדובר ברשלנות רפואית, יש להתייעץ עם עורך דין שבקיא בתחום.

אין לפנות אל כל עו"ד שמתמחה ברשלנות רפואית, אלא ראוי לוודא שהוא בעל ניסיון ממוקד (למשל אם מדובר בניתוח שכשל, יש לאתר עו"ד שכבר ייצג סיטואציה דומה).

מהירת התגובה של הלקוח עשויה להשפיע באופן מובהק על התנהלות המשפט.

ראיון מקצועי

לאחר שהבנו שהחוק אינו מסייע להבין מי מתמחה בתחום באופן מקצועי ולאחר שהבנו שחשוב ביותר לקבל החלטה בהקדם הניתן, נעבור לבחון כיצד בכול זאת מקבלים החלטה מושכלת, החלטה שתסייע לקצר מהלכים ובו זמנית תבטיח לקבל את הפיצוי הרצוי. שנרחיב? ובכן ראשית חפשו אחר המלצות - מחברים, פורומים לרשלנות רפואית, רשת אינטרנטית וכדומה. לאחר שמוצאים רשימה של שניים שלושה עורכי דין אופציונליים, הכינו שורת שאלות ובהתאם לאופי התשובות הכריעו. להלן שאלות לדוגמה: מהו סכום הפיצוי אליו יש לכוון, מהם הצעדים הבאים, איזה אחוז מסך הפיצוי נגזר כתשלום, מהם הסיכויים לצאת מנצחים, באלו מקרים דומים נצבר ניסיון, עם אלו רופאים מומחים נמצאים בקשר, האם אפשרי לדבר עם לקוחות קודמים וכדומה.

מתקרבים לבחירה הרצויה

לאחר ששואלים את סך השאלות, בחנו את אופי התשובות ובין היתר את החיבור האישי שנוצר במהלך השיחה. את התשובות ראוי לבחון בהתאם לרמת האמינות, היושרה והמקצועיות. כך למשל אם עורך הדין יודע לומר לאיזה סכום הגיוני לצפות מבלי להתמהמה, נראה שהוא בקיא בתחום. אם עו"ד אינו יוצא בהצהרה מפתה אודות אחוזי ההצלחה, הוא יצטייר כדמות אמינה. אם עו"ד אינו מהסס להפנות ללקוחות קודמים ואם אחוז התשלום הנו ממוצע, הרי ששוב ניתן להיות מרוצים שמצאתם את עו"ד הנכון. שנסכם? ללא ספק יש לערוך מעט שיעורי בית, אך התמורה שווה!

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:114
קומיט וכל טופס במתנה