שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > כתב אישום: התחזה באינסטגרם וביצע עבירות מין בעשרות קטינות

חדשות

כתב אישום: התחזה באינסטגרם וביצע עבירות מין בעשרות קטינות, צילום: pixabay
כתב אישום: התחזה באינסטגרם וביצע עבירות מין בעשרות קטינות
25/02/2019, עו"ד לילך דניאל

הנאשם, תושב נהריה בשנות החמישים לחייו, מואשם בכך שבמשך שנים עשה שימוש בדמויות פיקטיביות שיצר ברשת האינסטגרם וכך "צד" עשרות קטינות שאותן שידל להצטלם בעירום ולבצע עבורו עבירות מין בעצמן: "גילה מוטיבציה גבוהה "לצוד" את הקטינות שבהן ביקש לפגוע מינית"

מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה הגישה היום (ב') כתב אישום לבית המשפט המחוזי בלוד נגד חיים דמקינר, בן 55 מנהריה, בגין ביצוע שורה ארוכה של עבירות מין באמצעות האינטרנט ב- 30 קטינות בנות 10-17 ו- 4 בגירות.

על פי כתב האישום, שהוגש על-ידי עורכות הדין סתיו גרוסמן-גלמן ואדר לר, במהלך ארבע השנים האחרונות פתח הנאשם מגוון חשבונות מזויפים באינסטגרם כשהוא לובש שורת זהויות בדויות: דוגמן אמריקאי, נער צעיר, נערה וילדה. הנאשם השתמש לסירוגין בחשבונות אלה במטרה "לצוד" נערות קטינות, בעיקר בטווח הגילאים 10-18 שנה, ולעתים גם בגירות, לפתותן במרמה להתכתב עמו ובהמשך להצטלם עבורו בעירום מלא או חלקי, ולבצע בעצמן מעשים מגונים, מעשי אינוס וסדום.

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

כתב האישום מגולל 39 אישומים בהם מתואר כיצד הנאשם הצליח ליצור קשר ולפגוע מינית בלמעלה מ-30 קטינות ושלוש בגירות תוך שימוש באחד או יותר מחשבונות האינסטגרם הפיקטיביים שיצר לעצמו. הנאשם ביצע שורה של עבירות מין באותן קטינות ובגירות, על ידי כך ששכנע אותן להתפשט, לעתים שכנע אותן לבצע אונס ומעשה סדום בעצמן, לצלם עבורו את המעשים המיניים ולשלוח את הסרטונים אליו. כמו כן, ניסה הנאשם ליצור קשר ולפגוע מינית בעוד עשרות קטינות נוספות.

כתב האישום מוסיף כי הנאשם פעל בשיטתיות ונחישות בכך שכאשר נתקל בסירוב מצד הקטינות, נהג לשוב ולפנות אליהן באמצעות זהות בדויה אחרת. לעתים, בזכות הניסיון הנוסף, עלה בידו לרמות את הקטינה שעמה יצר קשר ולהביאה לבצע מעשים מיניים בעצמה. על מנת לרכוש את אמונן של הקטינות הנפגעות ולזכות בשיתוף פעולה מצדן, השתמש הנאשם בשפה התואמת את גילן, התעניין בהן, החמיא להן על הופעתן החיצונית, ושיתף אותן בפרטים כוזבים אודות הדמות אותה גילם.

בחלק מן המקרים, במטרה להשיג את הסכמתן לשלוח לו תמונות אינטימיות, שלח להן הנאשם תמונות וסרטונים מיניים של נערות, שאותם השיג מקורבנותיו. הנאשם עשה זאת תוך שהוא מתחזה בעצמו לאותה נערה שמופיעה כביכול בתמונות ובסרטים המיניים. נוסף על אישומים אלה, הנאשם מואשם גם בהחזקה של מאות תמונות וסרטונים פדופיליים במחשבו.

לצד כתב האישום, עתרה הפרקליטות לעצור את הנאשם עד תום ההליכים. בבקשת המעצר צוין כי קיים יסוד סביר לחשש כי הנאשם יסכן את ביטחונן ושלומן של קטינות באשר הן, שכן הוא המשיך בביצוע המעשים המפורטים עד ליום מעצרו, תוך ניצול בוטה של תמימות הקטינות והצגת מצג שווא כלפיהן.

"מעשיו של המשיב, היקפם הרב ונסיבותיהם, ובכלל זה משך הזמן בו ביצע את המעשים, כשהוא מצליח להסתירם, מלמדים על המסוכנות המינית הגבוהה הנשקפת ממנו ועל הדחפים המיניים השולטים בו, כשברור שהוא נעדר כל יכולת להימנע ממימושם", נכתב בבקשה. "המשיב גילה מוטיבציה גבוהה "לצוד" את הקטינות שבהן ביקש לפגוע מינית, וכך, בחלק מהמקרים, כאשר נתקל המשיב בסירוב מצד הקטינות בעודו מתייצג בפניהן כגבר צעיר, פנה אליהן המשיב בשנית בהתייצגו כנערה בת גילן. זאת ועוד, ניכר כי המשיב ניצל לרעה במיומנות את מאפייניה של רשת האינסטגרם, ככזו המאפשרת לו להסוות את זהותו האמיתית ו"לדלג" מקטינה לקטינה ובכך להעצים את פגיעתו המינית ולהרבותה".

הפרשה נחקרה ביחידה 105 בלהב 433 שבמשטרת ישראל, שמיועדת לטיפול בעבירות כלפי קטינים באינטרנט.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:141
קומיט וכל טופס במתנה