שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > דירוג משרדי עורכי הדין של דן אנד ברדסטריט: אין תזוזה ב-5 הגדולים

חדשות

דירוג משרדי עורכי הדין של דן אנד ברדסטריט: אין תזוזה ב-5 הגדולים, צילום: istock
דירוג משרדי עורכי הדין של דן אנד ברדסטריט: אין תזוזה ב-5 הגדולים
20/02/2019, עו"ד לילך דניאל

מדירוג Dun's 100 שפורסם היום עולה כי 5 המשרדים המובילים ממשיכים לשמור על מקומם בצמרת. משרד גרוס, קלינהנדלר, חודק, הלוי, גרינברג, שנהב ושות' נכנס לעשרת הגדולים ודחק את ש. הורוביץ ושות' למקום ה- 11. אפרת שגב, סמנכ"ל פיתוח עיסקי בדן אנד ברדסטריט: "התחרות הקשה נתנה אותותיה גם בצמרת הענף"

היום (ד') פורסם הדירוג השנתי של דן אנד ברדסטריט למשרדי עורכי הדין המובילים בישראל. בין היתר עולה מהדירוג כי 5 משרדי עורכי הדין הגדולים שומרים על מקומם בצמרת: משרד הרצוג פוקס נאמן נותר בראש הדירוג, ולאחריו מיתר ליקוורניק גבע לשם טל ושות', גולדפרב זליגמן ושות', שבלת ושות' ופישר בכר חן וול אוריון ושות'.

חרף היציבות של החמישייה המובילה של המשרדים, בעשירייה הפותחת היו אי אלו שינויים: משרד נשיץ ברנדס אמיר עלה למקום ה- 8 ותפס את מקומו של משרד יגאל ארנון ושות' שירד למקום ה-9. משרד גרוס, קלינהנדלר, חודק, הלוי, גרינברג, שנהב ושות' נכנס לדירוג עשרת הגדולים לאור המיזוג שביצע במאי עם משרד שנהב ושות', ודחק את ש. הורוביץ ושות' למקום ה- 11.

נתון מעניין נוסף שעולה מהדירוג היא מגמת מיזוגי המשרדים. כך, מבין 25 המשרדים המובילים - 9 משרדים ביצעו מיזוג, יותר משליש מהמשרדים ביצעו מיזוג של משרד שלם או מחלקה שלמה למשרדם.

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

שמרו על מיקומם: פרל כהן צדק לצר ברץ הנמצא במקום ה- 12, עמית, פולק, מטלון ושות' במקום ה-13 ומשרד AYR - עמר רייטר ז'אן שוכטוביץ ושות' ששמר על המקום ה- 14. הקפיצה המשמעותית בדירוג: משרד תדמור לוי ושות' שעלה למקום ה- 15 מהמקום ה- 18, וזאת מבלי שערך מיזוג כלשהו בפעילותו. משרד אגמון ושות' רוזנברג הכהן ושות' קפץ מהמקום ה-19 למקום ה-17, בעקבות מיזוג מחלקת ההייטק של ליפא מאיר בתחילת 2018.

ירדו בדירוג: משרד ארדניסט, בן נתן, טולידאנו ושות' שירד מקום אחד מהמקום ה-15 למקום ה-16. משרד ZAG-S&W ירדו למקום ה-18 מהמקום ה-16 ומשרד בלטר גוט, אלוני ושות' צנח למקום ה- 20 לאחר שבשנה שעברה דורג במקום ה- 17. גם משרד דורון, טיקוצקי, קנטור, גוטמן, נס, עמית גרוס ושות' דורגו במקום ה- 19 לאחר שבשנה שעברה דורגו במקום ה- 20 בעקבות המיזוג עם משרד שלמה נס בדצמבר 2018.

לצד השינויים המבניים בענף, במסגרת הפורום הוצגו נתוני מאקרו על ענף עריכת הדין בישראל. מהנתונים עולה כי מגמת הירידה במספר עורכי הדין המוסמכים המשיכה גם השנה בהשוואה לשנה שעברה, כאשר בשנת 2017 הוסמכו 2586 עורכי דין לעומת 1910 בשנת 2018 – נתון המגלם צניחה של 26% במספר עורכי הדין המוסמכים.

אפרת שגב, סמנכ"ל פיתוח עסקי בדן אנד ברדסטריט: "התחרות הקשה בענף נתנה אותותיה גם בצמרת הענף, בשנה האחרונה כמחצית מ- 20 המשרדים המובילים ביצעו מיזוג משמעותי. הפירמות הישראליות סימנו את הפעילות הגלובלית כמנוע צמיחה משמעותי, והרחיבו את תחומי ההתמחות שלהן בעיקר בעולמות המסחרי בינלאומי, הייטק וקניין רוחני על מנת לפנות לקהלים חדשים, ביניהם חברות זרות ורב לאומיות".

במקביל, נערך במשרדי דן אנד ברדסטריט כינוס של פורום עורכי הדין Dun's 100, במעמד צמרת עורכי הדין מהפירמות המובילות בישראל. הנוכחים ערכו דיון מעמיק על תמונת המצב בענף המשפט וכן על סוגיות מרכזיות המאפיינות את הזירה העסקית והמשפטית בישראל.

בין היתר עסקו הנוכחית בחקירות ראש הממשלה ובשאלה האם על היועמ"ש לפרסם את ההחלטה על הגשת כתב אישום טרם מועד הבחירות הקרובות. עו"ד אלי זהר, יו"ר גולדפרב זליגמן: "מנדלבליט אדם ישר ומקצוען הוא ייתן את החלטתו ברגע שתהיה מוכנה. חד משמעית, לא צריך להתחשב במועד הבחירות ומומלץ לפרסם לפני. הבוחר צריך ללכת לקלפי שהוא יודע מה ההחלטה., צריך לאפשר את המידע הזה לפני הבחירות. כל ראש ממשלה צריך לפעול לפי ערכיו ותפיסת עולמו. מיצוי ההליכים עפ"י חוק היסוד זה לא ראוי. בנוסף חשוב לזכור שצריך שראש הממשלה יצטרך להקדיש הרבה זמן בטיפול בתיק, בין אם בישיבות ובין אם בקריאת פרוטוקולים וכו'".

עו"ד תמי פירון – סמורודינסקי שותפה בכירה במשרד מ. פירון: "מעבר לדיון הערכי, אם מוסרי או לא שירוץ לבחירות תחת כתב אישום ,מטבע הדברים רוה"מ יאלץ להקדיש הרבה מזמנו להתגונן בפני כתב התביעה ולניהול עינייניו האישים, שיקול במישור הפרקטי שכולנו צריכים לקחת כשהולכים לבחור".

עו"ד יהודה רווה שותף מייסד יהודה רווה ושות':  "אולמרט התפטר בגלל שברק איים להפיל את הממשלה, הוא לא תהפטר בגלל החקירות. אני חושב שמי שהוא חשוב והיועמ"ש החליט להעמיד אותו לדין בכפוף לשימוע , צריך להיות מוכשר כדי להקדיד את כל זמנו לניהול המדינה לצד ניהול ההליך. ללולא החקירות אפשר היה להניח שהיה מתפקד יותר טוב. כאזרחי המדינה צריכים לשאוף שראש הממשלה יתעסק בעניינים ממשלתיים ולא פרטיים. הוא צריך לסיים את תפקידו. אומרים גם שזה יאדיר את כוח הליכוד אם יתפרסם השימוע. חבל שזה מתקרב לבחירות, אני משוכנע מהיכרותי עם מנדלביט, שזה לא קשור לבחירות".

נושא נוסף שעסקו בו הנוכחים הוא תפקידו של שר המשפטים הבא. עו"ד אלקס הרטמן שותף בכיר ש. הורוביץ: "יש פה אבדן דרך שנובע לא רק משקד אלא בכלל, מכל הביטויים הערכיים כלפי מערכת המשפט ולשכת עו"ד שלא מסייעת לדימוי הציבורי. שר המשפטים הבא ידאג לחזור לערכי שלטון החוק. גבולות נפרצו מערכת המשפט בישראל תחת מתקפה ואם שר המפשטים לא יתעשת ולא יגן על מערכת המשפט אני חושש שניפגע מאד כמדינה ליברלית ודמוקרטית".

עו"ד מאיר לינזן, שותף מייסד בהרצוג פוקס נאמן: "יש תיוג של ימין ושמאל. שמאל בעד שלטון חוק וימין נגד. מקווה שאם הימין יעלה לשלטון, הכוחות השפויים בו יובילו את נושא המשפט ומערכת המשפט תראה אחרת. מערכת המשפט נפלה קורבן לערכים פוליטיים וזה נורא. שרת המשפטים אינה הגורם המרכזי, חקירות רה"מ מילאו תפקיד משמעותי בדרדור שלטון החוק בעקיפין נתניהו בקדנציות הקודמות שלו לא היה פעיל נגד אך בשנים האחרונות זו תופעה מסוכנת ובעייתית".

עו"ד ליאור אבירם, שותף מנהל שבלת ושות': "אי אפשר להסתכל למערכת המשפט במנותק לחברה. הכל מתחיל במערכת החינוך, יש בעיה שמסתכלים על המשמעות הערכית שלו ההידרדרות מאד עמוקה. צריך לחזור לדברים בסיסיים". עו"ד אילן שרקון שותף מייסד שרקון, בן עמי, אשר ושות'&נאמן קינן ושות': "שרת המשפטים מאד פוליטית במינויים ובהחלטותיה. שר המשפטים צריך להיות מנותק משיקולים פוליטיים".

נושא נוסף שהעסיק את עורכי הדין שהשתתפו בדיון היה תפקידה ומעמדה של לשכת עורכי הדין. עו"ד מיקי ברנע, שותף מנהל בברנע ושות': "הלשכה אינה רלוונטית לחיים המקצועיים שלנו ורק גורמת לנו להשפיל עיניים. ראשי המשרדים הגדולים לא השמיעו עד כה את עמדתם, בין השאר לגבי המשך כהונתו של יו"ר לשכת עורכי הדין לאחר שהוגש נגדו כתב אישום". עו"ד דן גבע, שותף מיתר ליקוורניק גבע לשם טל ושות': "הבעיה המרכזית של הלשכה שע"פ חוק אמורה להביע עמדה, אפי נווה לא הביע שום עמדה משמעותית".

עו"ד תמי פירון – סמורודינסקי, שותפה בכיר מ. פירון: "צריך למקד את הלשכה, ולנתק אותה מפוליטיקה ולא צריכה להיות מעורבות במינויי שופטים. היא צריכה להתמקד ברמה המקצועית של עו"ד ופחות להתעסק בפוליטיקה. הגעתי פעם לאחת הועדות כל הועדה עסקה אם לעשות את הכנסים באילת ומה יותר כיף, איבדתי את החשק להגיע. צריך לעשות שינוי מהבסיס".

יהודה רווה שותף מייסד יהודה רוה ושות': "הדבר החמור ביותר שקרה ללשכה זה ראשי הלשכה שהיו כאלה שלא יכלו לקדם את הלשכה קדימה. לא ספרו את הלשכה, לא היו הצעות חוק בכלל שקידמו, אפי נווה תרם תרומה להעלאת החשיבות של לשכת עו"ד באמצעות הכוח ו"הרומן" הפוליטי עם שרת המשפטים הרס את כל מה שבנה. צריך להציל את הלשכה לפני שיבטלו את המעמד שלה. אסור ללשכה לעסוק במינויים פוליטיים. אנו גוף מקצועי שצריך לעסוק בעו"ד קודם כל. אנחנו יורים לעצמנו ברגל".

נושא נוסף שעליו דיברו בכינוס היה עודף עורכי הדין בישראל. עו"ד מאיר לינזן: "יש יותר מדי עו"ד בשוק, יש מחסור בעו"ד טובים. זו התחרות הכי גדולה שלנו, לא בלקוחות אלא במתמחים. יש בעיה ברמה של עוה"ד. מכרו חלומות שהמקצוע הוא זוהר והקימו מכללות. המסחור הפך לבעיה מרכזית, המכללות קיבלו כל אחד. אנחנו נרצה ללכת למנתח מח שלמד ברמה ירודה? ככה זה עו"ד. טרגי שאנשים השקיעו זמן וכסף והגיעו למצב שלא מרווחים כסף. יש חובה ללשכה שיהיו אנשים ברמה מקצועית נכונה ואסור להתפשר על זה. יש חובה כלפי הציבור וצריך לטפל בזה מהשורש".

עו"ד אמיר כהן דור, שותף מנהל ש. פרידמן ושות': "הפקטור זו אחיזת עיניים פופוליסטית. מכללות ברמה של 30% עוברים ואוניברסיטאות עוברים 80%. הרמה במכללות לא גבוהה וזה נורא". עו"ד אילן שרקון שותף מייסד שרקון בן עמי אשר ושות'& נאמן קינן ושות': "נפתח סכר גדול מאד בפני כל מי שרוצה להיות עו"ד מצד שני הרמה פוחתת וזו שערורייה. הלשכה נלחמה בקדנציה האחרונה וקיבלה ביקורות מהמכללות וצריך להגיד לה כל הכבוד. היא גם עשתה דברים טובים. הלשכה היא חשובה".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:116
קומיט וכל טופס במתנה