שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > ניהול מוניטין ברשת

חדשות

ניהול מוניטין ברשת, צילום:
ניהול מוניטין ברשת
12/02/2019, כתיבת מומחים

כל בעל עסק יודע שהאמינות של עסק היא הדבר החשוב ביותר עבור הלקוחות.

כיום, בעידן שבו ניתן לקבל המלצות ומידע רב מהרשת, על כל בעל עסק ועל כל עסק באשר הוא, כדאי שתהיו בטוחים שבטרם לקוח יבחר לרכוש את המוצרים שלכם או לבחור בשירותים שלכם, הוא יחפש את כל מה שיש לדעת אודותיכם באמצעות גוגל. כמו כן, כל אדם שירצה לבצע אתכם עסקים, יבדוק מי אתם ומה ניתן לדעת עליכם באמצעות גוגל. חשוב מאוד שתדעו שגם עסקים אשר דואגים לבניית אתרים איכותית, לתחזוקת אתרים ברמה הגבוהה ביותר ולתחום קידום אתרים באופן הכי אפקטיבי ויעיל שיכול להיות, מספיק שתהיה ביקורת שלילית אחת על העסק שלכם, אנשים אשר יראו אותה בגוגל ירשמו נקודה לרעתכם.

מכיוון שיש השפעה רבה על מידע שלילי שיתכן וימצאו עליכם ברשת בעת חיפוש רלוונטי, חשוב מאוד שתדאגו למוניטין שלכם ברשת.

ביקורת שלילית באינטרנט- עד כמה זה יכול לפגוע בעסק שלכם?

לא מעט מחקרים מצביעים על כך שעסק יכול לאבד קצת יותר מ20 אחוזים מהלקוחות הפוטנציאלים שלו במידה והם ימצאו אזכור שלילי הנוגע לעסק, בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש בגוגל.

כאשר מדובר בשני אזכורים, העסק יאבד כמעט 45 אחוזים מהלקוחות הפוטנציאלים שלו וכאשר מדובר על שלושה אזכורים או יותר, העסק יאבד כמעט 60 אחוזים מהלקוחות הפוטנציאלים שלו.

אם יש לכם אזכור או כמה אזכורים שליליים ברשת, חשוב מאוד שתדאגו לשנות את פני הדברים על מנת שהמוניטין העסקי שלכם ברשת יהיה חיובי וכך תימנעו מהפסד של לקוחות פוטנציאלים ופגיעה בשמכם הטוב.

כיצד תדאגו למוניטין שלכם באינטרנט?

על מנת לשפר את המוניטין של העסק שלכם ברשת, ראשית כדאי שתעשו ניסוי ותבדקו מהן תוצאות החיפוש בגוגל אשר מופיעות בעמודים הראשונים אודות העסק שלכם.

תהליך מעין זה קרוי ניטור ובהחלט לא מספיק לבצע אותו פעם אחת אלא יש צורך לבצע אותו פעם בכמה חודשים. ישנם כלים שונים כיום המאפשרים לבעלי עסקים לבצע ניטור באופן שוטף, על מנת לזהות מה אומרים על העסק, היכן הדברים נאמרו ועוד.

ללא ניטור שוטף, לא יהיה ניתן לשלוט על המוניטין של העסק.

במידה ואתם מוצאים תוצאות שליליות על העסק בעמודי החיפוש הראשונים בגוגל, חשוב מאוד שתזכרו שבעזרת אנשי המקצוע הנכונים בתחום מוניטין באינטרנט, ניתן יהיה להעלים כביכול את הביקורת.

כמו בקידום אורגני, גם תהליך ניהול מוניטין הוא תהליך שלא ניתן לראות בו תוצאות באופן מידי, אך מדובר בדבר אפשרי בהחלט ואם תהיתם כמה זמן ייקח לכם להעלים את האזכורים השליליים מעמוד החיפוש הראשון בגוגל, מדובר בדבר שתלוי בפרמטרים שונים ומשתנים.

מהו נטרול?

נטרול בתהליך ניהול מוניטין באינטרנט קרוי, שלב הנטרול.

בשלב זה, יש לטפל בתכנים השונים בהתאם לסוגם:

•     ביקורת שלילית: לא פעם לקוחות משאירים ביקורת שלילית באתר האינטרנט או בדף העסקי של העסק, מדובר בביקורת שיכולות להכעיס מאוד כל בעל עסק.

אולם, בטרם מעניקים מענה לאותה הביקורת ולאותו הלקוח המאוכזב, יש לשקול מילים ולענות בצורה אשר תפיק עבורכם את המיטב.

כך למשל: כאשר לקוח מתלונן על מוצר או שירות, כדאי מאוד להביע צער על כך שהתאכזב אך בד בבד לציין את אופי המותג ולהציג שירות לקוחות מעולה. ניתן להציע פיצוי או כל דבר אחר שיכול להציג אתכם כעסק שאכפת לו מאוד מלקוחותיו.

כאשר מדובר על ביקורת שלילית ברשת החברתית, אל תמחקו אותן, תזכרו שהלקוח יכול לתעד את פרסום התגובה ואת מחיקתה ובכך לגרום לכם נזק תדמיתי משמעותי יותר, לכן אל תתנו ללקוח להמתין יותר מדי, הגיבו בסבלנות ואורח רוח ונסו להגיע לשביעות רצון הלקוח בערוצים הנכונים.

•     דירוגים שליליים בגוגל: אם הדירוג של העסק שלכם שלילי בגוגל, עליכם להשיג דירוגים חיוביים בכדי לאזן את המצב.

ניתן להעלות את הדירוג על ידי הצעת תמריצים שונים ללקוחות שלכם במידה וידרגו לחיוב את העסק שלכם, כך ניתן לאזן את הדירוג השלילי.

•     אזכורים שליליים: אם יש אזכור של שם העסק שלכם לשלילה בכתבה כלשהי, בשל תלונות רבות נגדכם או בשל מקרה אחד חמור מאוד, מדובר בעבודה הרבה יותר קשה עבור יצירת מוניטין חיובי.

על מנת שהאזכורים השליליים לא יופיעו בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש בגוגל, עליכם לבחור באיש מקצוע שידאג לקדם תוצאות חיוביות אחרות על העסק, שיחליפו בעמוד הראשון את התוצאות השליליות.

כיצד פועלים במקרה של אזכור שלילי בתוצאות החיפוש בגוגל?

כאמור, הפגיעה המשמעותית ביותר בעסק או באדם תבוא לידי ביטוי באזכור שלילי של העסק בדף תוצאות החיפוש הראשון של גוגל.

על מנת שהתוצאות השליליות לא יופיעו בדף הראשון, עליכם לבנות כמות משמעותית של נכסים דיגיטליים, אשר בעזרתם תצליחו להשתלט על התוצאות של הדף הראשון בגוגל.

כדאי שיהיו לכם פרופילים עסקיים בכל הרשתות החברתיות מכיוון שהן תופסות מיקומים גבוהים בתוצאות חיפוש, תדאגו לספק תוכן בעל ערך באופן רציף על מנת שגוגל יזהה את התוכן שלכם ככזה וימקם אתכם בתוצאות החיפוש הראשונות, בנו תדמית חיובית לעסק שלכם באמצעות תוכן המנוגד לביקורת שנכתבה עליכם.

צרו לעסק תדמית של עסק מומחה ומקצועי בתחומו, אשר נעשה לו עוול בשל מקרה או מקרים שלא הובנו נכון או שיצאו מכלל פרופורציות, נסו לבקש שיסירו את הכתבה השלילית או לחילופין הגיבו על הכתבה הזו בצורה שתציג אתכם באור חיובי.

הדבר החשוב ביותר הוא שתשמרו על קשר רציף עם הלקוחות שלכם במדיה הדיגיטלית ותפגינו את הרצון שלכם שהלקוחות שלכם יהיו מרוצים מהשירותים או המוצרים שלכם בכל עת.

כיצד תבחרו את אנשי המקצוע לצורך ניהול מוניטין ברשת?

מאחר שוודאי הבנתם שניהול מוניטין ברשת הוא דבר חשוב מאוד לכל עסק המתיימר להיות עסק הנבחר על ידי קהל יעד רחב ומשמעותי, חשוב מאוד שתדאגו לניהול מוניטין ברשת על ידי אנשי המקצוע הטובים ביותר בתחום.

על מנת לוודא שהחברה שתבחרו הינה החברה הטובה ביותר בתחום, עליכם לבחון מיהי החברה, מיהם אנשי המקצוע העוסקים בה בניהול מוניטין ועד כמה הם מנוסים בתחום, מיהם הלקוחות של החברה והאם מדובר בלקוחות מרוצים והאם לעסק המציע את שירותיו בתחום ניהול מוניטין יש את תו אמון הציבור, אשר מהווה את ההסכמה לכך שאותו העסק הוא בעל התו המעיד כי הוא פועל בהתאם לכללי ההגינות אותם גיבש ארגון אמון הציבור.

עסק מעין זה מבוקר על ידי ארגון אמון הציבור ומחויב לתקן כל ליקוי אשר מתגלה על ידי ארגון זה.

כמו כן, יש לוודא שהעסק מכיל את חותם האמינות של דן אנד ברדסטריט, אשר מטרתו היא לוודא שהתו שהוענק לעסק תואם את פעילותו ולהסיר אותו במידה ואיננו עומד בתנאים.

בחירת אנשי המקצוע הטובים ביותר לצורך ניהול מוניטין ברשת זהו דבר חשוב לא פחות מפרסום בגוגל, או שיווק באינטרנט, לכן: אין להתפשר על אנשי המקצוע הנבחרים לצורך ביצוע תהליך זה.

כדאי מאוד לבחור את הטובים ביותר בתחום, על מנת להסיר כל חשש שהעסק שלכם ידחה על ידי קהל לקוחות פוטנציאלים, בשל אזכורים שליליים ברשת.

אצל ערן פיקסר תמצאו את מירב המומחים לניהול מוניטין ברשת.

כמו כן למשרד תו אמון הציבור וחותם של דן אנד ברדסטריט.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:106
קומיט וכל טופס במתנה