שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > מכשירי שמיעה דיגיטליים- במה מדובר

חדשות

מכשירי שמיעה דיגיטליים- במה מדובר, צילום: צילום PIXABAY
מכשירי שמיעה דיגיטליים- במה מדובר
03/02/2019, כתיבת מומחים

מכשירי שמיעה מהווים חלק אינטגרלי בחייהם של לא מעט אנשים. אנשים בעלי לקויות שמיעה בדרגות שונות, לרוב לא יצליחו לדמיין את חייהם ללא מכשיר השמיעה שלהם. מכשיר השמיעה משפר לחלוטין את חייהם של לקויי שמיעה ומעניק להם את היכולת לשמוע את מה שמתרחש סביבם בעולם בצורה תקינה. מכשירי השמיעה עברו לא מעט תהפוכות במהלך השנים. החל מהמאה ה19 שבה הומצא מכשיר השמיעה הראשון ועד היום, מכשירי השמיעה השתנו באופן דרמטי ומהותי. השינוי במכשירים הללו הוא כמובן שינוי לטובה והרכיבים החדשים אשר התווספו במהלך הזמן למכשירי השמיעה מאפשרים לכל לקוי שמיעה לנהל את חייו בצורה תקינה וטובה יותר.

אז מה ההבדל בין מכשירי השמיעה של אז להיום?

מכשירי שמיעה הינם מכשירים אשר מעניקים עזרה לאנשים המתקשים בשמיעה. המכשיר לוקח את כל הרעשים אשר לקוי השמיעה איננו שומע באופן מדויק ומתרגם אותם לשמיעה. בעבר, מכשירי השמיעה היו מורכבים מחוט ארוך, אשר היה מחבר בין האוזן לבין מכשיר השמיעה. אולם כיום, מכשירי השמיעה הינם מתקדמים הרבה יותר. ניתן למצוא שני סוגים עיקריים של מכשירי שמיעה: מכשירים אנלוגיים ומכשירים דיגיטליים. לכל אחד מסוגי המכשירים הללו, ישנם רכיבים שונים. בעוד שהמכשיר האנלוגי דומה באופן יחסי למכשירים שהיו קיימים בעבר והוא איננו מסנן קולות רקע ואיננו מבדיל בין קולות חשובים עבור המשתמש בו, הרי שהמכשיר הדיגיטלי הוא מכשיר חכם יותר. מכשיר זה ממיר כל צליל אשר נקלט בו לאות דיגיטלי. האות הדיגיטלי מועבר בצורה חלקה למשתמש ומסייע לו לשמוע את כל מה שיש צורך לשמוע סביבו בצורה הטובה ביותר.

ממה מורכבים מכשירי שמיעה דיגיטליים

אם אתם תוהים ממה מורכבים בעצם מכשירי שמיעה דיגיטליים מתקדמים, הרי שמדובר בכמה רכיבים:

1.   משדר- מדובר ברכיב אשר מתרגם את האנרגיה החשמלית לגלי קול. גלי הקול הללו מועברים דרך תעלת השמע של האדם אל האוזן שלו. המשדר הוא אחד הרכיבים החשובים במכשירי השמע הדיגיטליים המתקדמים. ככל שהמשדר איכותי יותר, כך השמע שהוא יעביר למשתמש יהיה חלק יותר.

2.   מערכת לסינון רעשים- תפקידה של מערכת זו הוא לסנן את כל רעשי הרקע אשר לא נחוצים בתהליך השמע. כלומר, המערכת מזהה רק את הצלילים אשר המשתמש צריך לשמוע ומנטרלת את כל הצלילים והרעשים אשר לא רלוונטיים לו לשמיעה.

3.   אוזנייה- האוזנייה היא החלק אשר מחבר בין מכשיר השמיעה עצמו לבין האוזן. חשוב מאוד שהאוזנייה תותאם אישית לאוזן של המשתמש, על מנת שיהיה לו נוח להרכיב אותה ולהשתמש במכשיר. כאשר מדובר באוזניה במכשיר שמיעה של מבוגרים, היא לא תוחלף כל עוד היא לא נפגמה, אולם, כאשר מדובר באוזנייה במכשיר שמיעה של ילדים, יהיה צורך להחליף את האוזנייה בהתאם לגדילת האוזן שלהם.

4.   תכנית שמע- אחד היתרונות במכשירי השמיעה המתקדמים של היום הוא היכולת של המכשיר לזהות את הסביבה שבה האדם נמצא. כלומר, המכשיר מזהה מקום שקט שאדם נמצא בו ויעניק במקום שכזה הגברה אוטומטית למכשיר

אין ספק שלמכשירי שמיעה מתקדמים ישנם מגוון יתרונות, אשר לא ניתן למצוא במכשירי שמיעה ישנים יותר. מכשירי שמיעה מתקדמים ניתן לחבר כיום גם לאמצעים אלקטרוניים שונים כגון: טלוויזיה, טלפון ועוד. הדבר מקל על המשתמש בהם גם בפעילויות הללו. עקב השימוש המתקדם, לרוב מכשירים דיגיטליים יהיו יקרים יותר ממכשירים אנלוגיים. כדאי להתייעץ עם מומחים בתחום בטרם בוחרים לרכוש מכשיר שמיעה, על מנת להתאים אותו בצורה המדויקת ביותר למשתמש.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:117
קומיט וכל טופס במתנה