שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > כך תנהלו את הכסף שלכם – לבד

חדשות

כך תנהלו את הכסף שלכם – לבד, צילום:
כך תנהלו את הכסף שלכם – לבד
25/12/2018, כתיבת מומחים

כך תנהלו את הכסף שלכם – לבד

השקעות פיננסיות בארץ ובחו"ל בניירות ערך מהוות דרך מרתקת לניהול הון. בפני המשקיעים קיימות שתי אופציות עיקריות: הראשונה, ניהול תיק ניירות הערך באמצעות גופים פיננסיים או מנהל תיקים מנוסה והשנייה ניהול עצמי של ההון. ניהול על ידי מנהלי השקעות מנוסים חוסך את ה"טרדה" בניסיון לבחור את נייר הערך הנכון, לימוד של טכניקות השקעה ובניית תיק השקעות.  לעומת זאת, כאשר אתם בוחרים לנהל את כספכם לבד הנכם נדרשים לשלם דמי ניהול השוחקים את התשואה.

איך משקיעים לבד בשוק ההון?

שומעים באופן תכוף בחדשות על מניית טבע, מצב הנאסד"ק או על התרסקות של הנפט ומעוניינים להשקיע בעצמכם? רכישה של מניות, אג"ח וניירות ערך יכולה להתבצע בקלות על ידי הבנקאי שלכם בהתאם להוראות שאתם נותנים. אתם יכולים לבחור אם תרצו לנהל את התיק בצורה יומיומית ואקטיבית, לקנות ולמכור בהתאם לתנודות השוק או להשקיע לטווח הארוך ולקצור בעתיד את פירות ההמתנה הסבלנית.

חשוב, לפני שמתחילים להשקיע לנסות ולצבור ידע משמעותי על הכלים הפיננסיים השונים העומדים לרשותכם, לדעת לקרוא נתונים שמפרסמות חברות בכל רבעון (לא להסתפק רק בכותרות העיתונים) ואפילו להיכנס מעט יותר לעומק וללמוד שיטות של ניתוח טכני היכולות להעניק לכם את הכלים לזהות מגמות עתידיות בשווקים.

עקרון פיזור הסיכונים

בעולם קיימים כלים פיננסיים רבים ומגוון אפשרויות השקעה. לעתים, כאשר מניות בנישה מסוימת מזנקות אחרות דווקא צוללות מטה. כיצד בכל זאת תוכלו לנסות ולשמור על תיק מאוזן? פזרו את הסיכונים בין מספר נישות וכלים פיננסיים. חלק מההשקעות הסולידיות יחסית, שאינן נוטות לזנק או ליפול בצורה חדה יציעו תשואה חד ספרתית נמוכה (לעתים כמעט אפסית).

השקעות במניות תנודתיות יותר דורשות מעט הרפתקנות משום שהן מסוגלות להעלות את חלקן בתיק ההשקעות במהירות או לגרום להפסד. שילוב מנצח יכלול בדרך כלל חלוקה של התיק למניות סולידיות ואפיקי השקעה מסוכנים יותר, כאשר כלל האצבע שמציינים בתי השקעות רבים הוא ככל שאתם קרובים לגיל הפרישה מומלץ להפחית את רמת הסיכון בתיק.

השקיעו רק את הסכום שאתם יכולים להרשות לעצמכם להפסיד

לאחר המשבר הכלכלי הגדול של שנות השלושים במאה שעברה וקריסת וול-סטריט המשקיעים בשוק ההון גילו דבר אחד. מי שהשקיע את כל כספו במניות באותה התקופה אבד את הונו. הבורסה צללה במהירות ומניות אבדו את שוויין. מאז, שוק ההון התנהל בצורה יציבה יחסית (למעט המשבר הזמני בו נכחנו לפני עשור). לכן, מרבית חברות ההשקעות ימליצו לבנות את התיק אך ורק מההון הפנוי שלכם ולא מהכספים המשמשים על מנת לשלם את החשבון החודשי. נכון, במצב אידיאלי כמו שהיה בארץ לפני שני עשורים היה ניתן להשקיע באפיקים סולידיים ולחיות מהריבית בלבד, אך כיום השקעות סולידיות בלבד, גם על סכום של מיליון שקלים, יוכלו לממן (בקושי) ספל קפה יומית בבית קפה ממוצע.

לסיכום, השקעות בשוק ההון מעניקות ריגוש מסוים המזכיר מעט את התחושה של מילוי לוטו או הימור בקזינו. אך, בניגוד להימורים הבורסה פועלת על פי כללים כמעט מתמטיים שלרב ניתן לנתחם בדיעבד. לימוד של כללים אלה יכול להאיר מעט על הסיבות שמובילות את גופי ההשקעות הגדולים לבחור במניות מסוימות. כעת, עומדת בפניכם האפשרות להגדיל את ההון במספר אחוזים בשנה, כאשר העלייה ההדרגתית בהון מצטברת בשיטת ריבית דה ריבית (אתם זוכים לרווחים מהשקעה חוזרת של רווחי ההון שלכם). אם החלטתם לנסות להיכנס לעולם המרתק של הבורסה ולנהל את תיק ההשקעות בעצמכם - מומלץ ללמוד היטב את הכלים הפיננסיים השונים ולהשקיע בצורה מושכלת.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:181
קומיט וכל טופס במתנה