שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > כשהשוק רווי - מה עושים עם תואר במשפטים?

חדשות

כשהשוק רווי - מה עושים עם תואר במשפטים?, צילום: צילום: pexels
כשהשוק רווי - מה עושים עם תואר במשפטים?
24/12/2018, כתיבת מומחים

שוק העבודה בישראל רווי לכאורה בעורכי דין, אך זה לא פוגע באטרקטיביות של תואר במשפטים וביתרונות שלו בהשוואה למסלולי לימודים אחרים. רוצים לדעת מה עושים איתו? הנה כל התשובות

קריירה בייעוץ משפטי ועריכת דין הייתה מאז ומעולם חלום של צעירים רבים. עם הזמן החלו עוד ועוד אנשים להגיע לשוק העבודה עם רקע אקדמי מן הסוג הזה, בתהליך שיצר סוג של רוויה. מצד שני, מסתבר שהמיתוס לפיו יש יותר מדי עורכי דין בישראל בכלל אינו נכון ושיש עוד המון דברים טובים לעשות עם תואר במשפטים.

קודם כל, לימודי משפטים מעניקים יתרון כמעט בכל תחום. בעזרת הלימודים האלה אפשר להרחיב את תחומי הידע, את העניין האישי ואת ההיכרות עם חוקים ותקנות. המידע שאותו צוברים במהלך הלימודים הוא משאב חיוני עבור המעסיק, מה שגורם לו לתגמל בהתאם את העובדים הרלוונטיים. מהבחינה הזו, הלימודים הם כלי לקידום בקריירה ולהגדלת פוטנציאל ההשתכרות.

באיזה מסלולים אפשר ללמוד?

אפשר להשתלב בלימודי משפטים כחלק מתואר ראשון או בשלבים מאוחרים יותר בקריירה. ניתן למשל ללמוד תואר שני במשפטים גם ללא משפטנים, ולהפוך רקע בתחומי כלכלה, ניהול או אפילו מדעי החברה והרוח לידע משפטי קונקרטי. הבחירה מתי להשתלב היא כבר סובייקטיבית יותר, כי היא מושפעת מהקריירה האישית ומהדרך שבה בוחרים לקדם אותה.

בתוך כך, יש מסלולים שונים שבהם ניתן להשתלב על מנת למצות את הפוטנציאל של לימודי משפטים. אם למשל מגיעים למסקנה שהשוק רווי בעורכי דין, אפשר להתמחות במדיניות ציבורית. אפשרות אחרת היא להמשיך מלימודי תואר ראשון לתואר שני ושלישי ולהתמקד בקריירה אקדמית של מחקר, הוראה והנחיה.

האופק התעסוקתי הופך להיות רחב יותר

שכר של עובד ממוצע במשק נקבע לפי מספר שנות הוותק וההכשרה האקדמית שלו. בהקשר הזה, הוצאה חד פעמית על לימודי משפטים היא בגדר השקעה משתלמת גם עבור מי שבסופו של דבר לא רוצה להיות עורך דין. ניתן לראות זאת בפערי השכר בין עובדי בנק עם או בלי תואר במשפטים וגם בכל מה שנוגע לבעלי תפקידים זוטרים או בכירים בסקטור הציבורי.

בסופו של דבר, אחת המטרות של הלימודים היא להפוך את האופק התעסוקתי לרחב יותר. האופק התעסוקתי מתרחב כאשר פוגשים אנשים חדשים במהלך הלימודים ובזכות העובדה שנחשפים לנושאים מעניינים ומרתקים. במידה ומשתמשים בצורה נכונה בכלים שאותם מקבלים במהלך התואר, ניתן לצאת לשוק העבודה עם ביטחון עצמי ולהציב רף גבוה בתנאי קבלה למשרות ותפקידים.

לסיכום, תואר ראשון במשפטים מתאים לקהל יעד מגוון ואין קשר בין האטרקטיביות שלו לבין מספר עורכי הדין במשק. בין אם בוחרים לעסוק בייעוץ משפטי ובין אם לא, אין ספק שמדובר במסלול לימודים עם יתרונות לטווח הקצר והארוך.

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:21
קומיט וכל טופס במתנה