שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > כמה יכול לחסוך לך ביטוח נסיעות לחו"ל

חדשות

כמה יכול לחסוך לך ביטוח נסיעות לחו"ל, צילום: צילום: pixabay
כמה יכול לחסוך לך ביטוח נסיעות לחו"ל
23/12/2018, כתיבת מומחים

אם אתם טסים בקרוב לחו"ל, אתם בטח יודעים שעליכם להתכונן לכל תרחיש בצורה הטובה ביותר. התרחישים האפשריים שכדאי להיערך לקראתם הם: פגיעה פיזית במהלך השהייה בחו"ל, מחלה, סיכון הביטוח האישי שלכם באופן כזה או אחר, גניבה של הרכוש שהבאתם עמכם, אובדן של רכוש או נזק אשר נגרם לו. על אף שמדובר בתרחישי אימה, חשוב מאוד להיערך לקראתם בצורה הטובה ביותר ולא לטמון את הראש בחול מתוך אמירה ש: "לי זה לא יקרה". ביטוח נסיעות לחו"ל אשר יספק לכם שירותי מצילי חיים במקרה הצורך או פיצוי כספי בנסיבות המתאימות, מהווה את האופציה הטובה ביותר כיום עבור כל אדם שטס לחו"ל.

האם ביטוח הבריאות בארץ מכסה טיפולים בארצות אחרות?

התשובה היא לא. ראשית כל חשוב לדעת, שכל אדם המתגורר בישראל, זכאי לביטוח בריאות ממלכתי אשר מוענק לו על ידי קופת החולים שבה הוא בחר. ביטוח זה, מעניק לאדם את האפשרות לקבל תרופות במחיר מוזל, טיפולים רפואיים שונים ועוד. לא מעט אנשים בוחרים להרחיב את הביטוח הממלכתי ולרכוש ביטוח בריאותי משלים, המעניק להם פריווילגיות רפואיות נוספות בעלות מוזלת. כמובן שביטוח זה תקף כל עוד המבוטח שוהה בארץ. כאשר המבוטח מגיע למדינה זרה, הוא לא נכלל תחת מקבלי הביטוח הרפואי של אותה המדינה ולכן, במידה והוא יזדקק לטיפול רפואי, הרי שהוא יאלץ לשלם עליו הון תועפות. כאן נכנס נושא ביטוח נסיעות לחו"ל, אשר יעניק לאדם זכויות רפואיות גם מחוץ לארץ.

ביטוח נסיעות לחול- מה הוא מעניק למבוטח

הסיוע של ביטוח נסיעות לחול מעניק למבוטח ראשית כל, פיצוי כספי במידה והוא נפגע בחו"ל, באחד מהתרחישים המוגדרים בביטוח. לכן, אם אושפזת בחול יש לשמור את כל המסמכים המעידים על אשפוז זה, על תרופות שקנית ועל הטיפולים שקיבלת, על מנת שתקבל פיצוי כספי מקסימלי מהביטוח. אולם, ביטוח נסיעות לחו"ל איננו מתייחס רק להוצאות רפואיות של המבוטח בארץ זרה, אלא, הביטוח מעניק למבוטח פיצוי כספי גם במצב שבו הוא מבטל נסיעה בשל נסיבות שונות המפורטות בכל פוליסת ביטוח, ונדרש לשלם על כך קנס לחברות התעופה או סוכנות התיירות. סעיפים נוספים שניתן למצוא בפוליסות ביטוח נסיעות לחו"ל עלולים לכלול: סיוע כספי במקרה של הטסת גופה לארץ, סיוע כספי עבור הליכים משפטיים בחוץ לארץ ועוד.

ומה לגבי הרכוש

אחד הדברים שביטוח נסיעות מתייחס אליהם הוא המטען והכבודה של המבוטח. הביטוח יעניק פיצוי כספי במידה ותכולת מטען שהוגדרה על ידי המבוטח מראש, נגנבה לו, אבדה או ניזוקה. אמנם לא מדובר לרוב בפיצוי כספי בעל סדר גודל של סכומים משמעותיים, אך הוא בהחלט יכול לעזור במקרה של אובדן או גניבה של ציוד יקר בחו"ל. חשוב לבדוק בכל ביטוח נסיעות מה כולל הסעיף המתייחס לכבודה ולמטען של האדם ובהתאם לכך, לבחור את סוג הביטוח המתאים לכם.

סוגים שונים של ביטוחים

כיום ניתן למצוא סוגים שונים של ביטוחי נסיעות לחו"ל, הרלוונטיים עבור אוכלוסיות שונות. כך למשל: ניתן למצוא ביטוח נסיעות לחו"ל המיועד עבור טיולים אתגריים, ביטוח המיועד באופן ספציפי עבור נשים הרות, ביטוח עבור נסיעות קצרות לצרכי נופש או עבודה, ביטוח עבור אנשים עם מחלות כרוניות, ביטוח עבור אנשים המתכוונים לשהות פרק זמן משמעותי בחו"ל ועוד. ההבדל בין סוגי הביטוחים השונים הוא סוגי הכיסויים אותם הביטוחים מעניקים בהתאם לכל מטרת נסיעה או סוג אוכלוסייה. חשוב שהביטוח יותאם בצורה הנכונה לאדם, על מנת שהוא יכסה את התרחישים האפשריים היכולים להיווצר בהתאם למטרת הנסיעה שלו או בהתאם למצבו.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:3
קומיט וכל טופס במתנה