שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > תביעה נגד עורך-דין בטענה לשימוש מפר בתמונה שנלקחה מ"ויקימדיה"

חדשות

תביעה נגד עורך-דין בטענה לשימוש מפר בתמונה שנלקחה מ"ויקימדיה", צילום: unsplash
תביעה נגד עורך-דין בטענה לשימוש מפר בתמונה שנלקחה מ"ויקימדיה"
21/11/2018, עו"ד לילך דניאל

תמונות המצויות ברשת ה"ויקימדיה" מוצעות לשימוש ללא עלות מצד המשתמשים בכפוף למתן קרדיט הולם לויקימדיה ולצלם. בתביעה שהוגשה השבוע לבית משפט השלום בהרצליה נטען כי עו"ד שפרסם באתרו תמונה שנטל מהרשת לא נתן קרדיט לצלמת ובכך הפר את תנאי הרישיון. הנתבע: "מדובר בתביעה מופרכת"

לבית משפט השלום בהרצליה הוגשה בימים האחרונים תביעה ע"ס 100 אלף שקל נגד עורך דין, בטענה להפרת זכויות יוצרים בתמונה שפורסמה באתר "ויקישיתוף", המשמש בין היתר כמאגר תמונות שניתנות לשימוש במיזמי "ויקימדיה" השונים.

בתביעה, שהוגשה ע"י ד"ר יעל ויילר ישראל באמצעות עו"ד אריאל דובינסקי ועו"ד אסף כהן צידון, נטען כי ביולי 2012 העלתה התובעת לויקישיתוף תמונה שצולמה על ידה כחלק מקולקציית צילומים אמנותיים שבבעלותה. מדובר בתמונה בה נראה שלט התלוי על גדר, בו נכתב "שטח פרטי – אין מעבר". לפי הנטען, בחודש שעבר גילתה התובעת כי הנתבע, עורך דין בעל משרד פרטי, עושה שימוש בצילום באתר האינטרנט שלו לצורך קידום מאמר שכתב, וזאת ללא מתן קרדיט לתובעת כבעלת הצילום באופן המפר את תנאי הרישיון של הצילום, המאפשר שימוש בו בכפוף למתן קרדיט לצלם (רישיון מסוג Attribution-ShareAlike 3.0 Unported).

משנודע לתובעת על השימוש שנעשה בתמונה, פנתה לפי הנטען לנתבע במכתב התראה במסגרתו התבקש להסיר את הצילום לאלתר ולפצות אותה בגין הפרת זכויותיה. עם זאת, לטענתה, על אף שהודה בהפרת הזכויות סירב הנתבע לפצותה בפיצוי ההולם את חומרת הפרת זכויותיה.

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

מהנתבע, עו"ד גיל באיער, נמסר בתגובה: "עסקינן בתביעה מופרכת. אין כל יצירה מקורית בתמונה אותה צילמה התובעת, תמונה שהינה צילום של שלט (האוסר על הכניסה לחצר) שכלל אינו מעשה ידיה. השגגה היחידה שנעשתה ע"י אחראי מטעם הנתבע היא העלאת התמונה לאתר ללא מתן קרדיט לתובעת, וזאת כאשר עסקינן בתמונה שהתובעת אישרה שימוש חינמי שלה. הפרסום הוסר מיד לאחר קבלת הדרישה להסרתו. התביעה בסכום הדמיוני הוגשה עתה, לאחר שהנתבע דחה דרישת ב"כ התובעת לפיצוי בסך של 5,000 שקל".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:117
קומיט וכל טופס במתנה