שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > רכב יד שניה או מסוכנות – מה עדיף?

חדשות

רכב יד שניה או מסוכנות – מה עדיף?, צילום: צילום pixabay
רכב יד שניה או מסוכנות – מה עדיף?
14/11/2018, כתיבת מומחים

בעלי רכבים לא מעטים מכירים את הדילמה אשר פוקדת אותם בכל פעם שהם חושבים על החלפת הרכב או קניית רכב חדש. ישנן דרכים רבות שניתן לנקוט בהן על מנת לרכוש רכב במסגרת עסקה משתלמת, ולא תמיד קל להבחין בין השיטות השונות, מה עדיף והאם ישנם חסרונות כל שהם שמנסים להסתיר מאתנו. הרכב נועד בסופו של דבר להעביר אותנו בבטחה מנקודה א' אל נקודה ב', אך בנוסף ישנם פרמטרים שונים שנרצה להתחשב בהם כמו גודל הרכב, אופן תחזוקתו ועוד. הגורמים לקניית רכב הם שונים מאדם אחד לשני, אך תמיד נרצה להשיג את התנאים המשתלמים ביותר.

היכן קונים רכב חדש?

ניתן כאמור לרכוש רכב בדרכים שונות, החל מחברות השכרה שמציעות רכבים מיד ראשונה או שניה וכלה בקניה מאדם פרטי. כל דרך מציגה את היבטיה השונים.

היתרונות בקניית רכב מחברת השכרה:

•     קניה מחברת השכרה הפכה כבר מזמן לאחת הדרכים היותר פופולאריות לקניית רכב חדש. היתרונות בשיטה זו הם רבים שכן חברת השכרה דואגת לטפל ברכבים שלה רק במוסכים מורשים, ולכן הסיכוי לתקלות או לתיקון לקוי הוא אפסי.

•     היות שמדובר על הנכס העיקרי של כל חברת השכרה, היא תעשה הכול על מנת לשמור על הרכבים שבאחריותה.

•     מכירת רכב מצריכה בדיקות קפדניות ומקיפות שיבטיחו שמדובר ברכב במצב טוב, מנוע איכותי ושלדה שלמה שלא עברה שום סוג של תאונה.

•     תהליך מכירה בחברת השכרה מכיל מיון ובדיקה של המכאניקה של הרכב ומומלץ לבחור בדרך זו.

מהם התנאים לקניית רכב חדש?

חברת השכרה ותיקה תציע לכם את התנאים הטובים ביותר שקיימים נכון לאותו רגע, הכוונה היא ליצירת חבילת תנאים במחירים המשתלמים ביותר במשק כך שכל אפשרות אחרת תהיה הרבה פחות אטרקטיבית. את הקנייה ניתן לבצע על ידי מימון חוץ בנקאי וחברות השכרה מקצועיות יציעו מגוון של מסלולים שתוכלו לבחור מבניהם.

ישנם מסלולי מימון מהירים שמציעים עד 100% משוויו של הרכב שבו אתם מעוניינים, דבר שמאפשר לכם לבצע את הקניה בתוך שעה קלה מבלי להסתבך עם ענייני בירוקרטיה. מסלול צמוד מדד, הלוואה ייחודית, הלוואת בלון ועוד סוגים שונים של מסלולים עד 100 תשלומים.

ומה לגבי אחריות?

כמובן שקניית רכב מסוכנות תבטיח במקרים רבים אחריות מקיפה שתכלול את כל המערכות החשובות ביותר ברכב. האחריות היא למשך שנתיים מלאות, בדרך כלל, וכדאי לקרוא את כתב האחריות לפני שאתם חותמים את העסקה. ניתן לקבל גם במסגרת האחריות רכב חלופי בחינם בעת הצורך.

קניית רכב יד שניה מאדם פרטי היא סוג של הימור שלא מומלץ לבצע. אמנם יתכן שתצליחו לרכוש רכב במצב טוב, ללא תקלות או חלקים שצריך להחליף. מאידך, אם קיימת תקלה, לא יהיה לכם אל מי לפנות על מנת לטפל בה ואתם תיאלצו לשאת בכל ההוצאות. בדיקה במכון לפני קניה היא חשובה מאוד ולא כדאי לסמוך על ההבטחות של בעל הרכב לגבי תקינות הרכב.

רכבים במבחר

חברות השכרה הן בעלות יתרון גדול נוסף שמדבר על מגוון הרכבים שניתן לרכוש. כל חברה כזו מחזיקה רכבים מדגמים שונים, מיני, משפחתיות, ג'יפונים, מסחריים וגם רכבים מפוארים. ניתן להגיע לסניפים שונים של אותה החברה ולהתרשם מהמגוון הרכב, העיצובים והאפיון של כל רכב.

במקרים שונים ניתן להזמין רכב מיוחד באופן אישי כך שהוא יתאים בדיוק לצרכים המדויקים שלכם ויאפשר לכם לעשות בו שימוש נכון לאורך תקופה ארוכה. חברה בעלת קשרים טובים עם היצרנים תקבל בדרך כלל תנאים מועדפים מה שיאפשר לה להוריד את המחירים ולבצע מבצעית שווים ביותר לאורך השנה.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:214
קומיט וכל טופס במתנה