שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > 61 ח"כים חתמו על מכתב לשרה שקד: "העניקי פקטור למתמחים במשפטים"

חדשות

61 ח"כים חתמו על מכתב לשרה שקד: "העניקי פקטור למתמחים במשפטים", צילום: איילת שקד. צילום: דור קדמי
61 ח"כים חתמו על מכתב לשרה שקד: "העניקי פקטור למתמחים במשפטים"
04/11/2018, עו"ד לילך דניאל

במכתב, אותו יזם ח"כ אמיר אוחנה מהליכוד, נקראת שרת המשפטים לבצע תיקון משמעותי לנבחני שתי בחינות ההסמכה האחרונות של לשכת עורכי הדין. בין החותמים ח"כים מכל קצוות הקשת הפוליטית, בהם חה"כ נאווה בוקר, איציק שמולי, דב חנין, מרב מיכאלי ואחרים

61 חברי כנסת חתמו על מכתב הקורא לשרת המשפטים, איילת שקד, להעניק "פקטור" לנבחני שתי בחינות ההסמכה האחרונות של לשכת עורכי הדין. את המכתב יזם ח"כ אמיר אוחנה (הליכוד).

"בשבועות האחרונים פנו אליי מובילי המאבק של המתמחים בעניין בחינות ההסמכה לקבלה ללשכת עוה"ד", כתב ח"כ אוחנה במכתב. "בעקבות פנייתם, ולאחר שהעמקתי בחומר ושוכנעתי כי נעשה להם עוול אמיתי ולא הוגן, בימים האחרונים החתמתי מספר רב של ח"כים – רוב של חברי הכנסת – מכל סיעות הבית על המכתב המצורף בזאת".

עוד ממשיך ח"כ אוחנה "אני פונה אלייך מתוקף מעמדך וסמכויותייך כמי שממנה את וועדת ההסמכה לפעול לתיקון העוול המקצועי והאנושי, ולבצע תיקון משמעותי לנבחני שתי בחינות ההסמכה האחרונות של לשכת עורכי הדין".

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

על המכתב חתומים, מלבד אוחנה (שהוא כידוע עורך דין בעצמו), ח"כים מכל קצוות הקשת הפוליטית, ובהם חברי הכנסת דוד אמסלם, נאווה בוקר, איתן כבל, אורלי לוי אבוקסיס, איציק שמולי, שולי מועלם, יהודה גליק, יעקב מרגי, עיסאווי פריג' ואחרים.

זו אינה הפעם הראשונה שעניין הפקטור לנבחני בחינות הלשכה עולה לדיון בקרב חברי הכנסת. רק ביוני האחרון התייחסה לכך שרת המשפטים במליאת הכנסת, כשאמרה "לי אין סמכות לתת פקטור. זה לא בסמכותי. אני ישבתי יחד עם יושב-ראש לשכת עורכי הדין אפי נוה ועם חברת הכנסת נורית קורן, שהיא גם חברה בוועדה לבחירת שופטים. ישבנו שלושתנו לפני שבועיים, בדיוק כדי לדבר על הסוגיה שאת העלית, כי כבר פנית אליי כמה וכמה פעמים, וחשבנו מה אפשר לעשות. יושב-ראש לשכת עורכי הדין לא מוכן בשום אופן לדבר על פקטור. כן עלה הרעיון שהלשכה, בצורה כזאת או אחרת, תסבסד קורס למי שנכשל בבחינה הקודמת".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:238
קומיט וכל טופס במתנה