שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > עו"ד נוגה ויזל דורשת מלשכת עוה"ד להעמידה לדין משמעתי

חדשות

עו"ד נוגה ויזל דורשת מלשכת עוה"ד להעמידה לדין משמעתי, צילום: istock
עו"ד נוגה ויזל דורשת מלשכת עוה"ד להעמידה לדין משמעתי
25/10/2018, עו"ד לילך דניאל

בעקבות תחקיר ששודר לפני כשנה בתכנית "הצנרת", שעסק בדרכי החקירה של עו"ד ויזל מול מתלוננות על אלימות מינית, עלו דרישות להעמידה לדין משמעתי, אלא שלטענתה למרות שהגיבה לתלונות עוד בחודש פברואר - ועדת האתיקה של לשכת עורכי הדין מתעכבת עם העמדתה לדין ובכך מונעת את בירור העניין לגופו

בנובמבר שעבר שודר תחקיר של תכנית "הצנרת" ברשת 13, שעסק בדרכי החקירה של עו"ד נוגה ויזל מול מתלוננות על אלימות מינית, במסגרת סדרת כתבות על הטראומה שחוות נאנסות בבתי המשפט. התחקיר עורר סערה רבה בעקבות מה שנראה כהתנהלות מתעמרת שנוקטת עו"ד ויזל כלפי המתלוננות מעל דוכן העדים, ולאחר שידורו עלו קולות רבים שדרשו את העמדתה של עו"ד ויזל לדין משמעתי בלשכת עורכי הדין.

בין היתר, פנתה מנכ"לית הרשות לקידום מעמד האישה, אוה מדז'יבוז', במכתב חריף בעקבות התכנית ליו"ר לשכת עורכי הדין, עו"ד אפי נוה, בו כתבה בין היתר כי "נדמה כי עורכת הדין ויזל חצתה הפעם את הקו שבין מסירות כלפי הלקוח לבין אגרסיביות מיותרת שאין לה מקום באף בית משפט. אין לי ספק כי מקרה זה ראוי לכל הפחות לבחינה משמעתית ואתית למען הסקת מסקנות".

הדבר אף הגיע עד לוועדה לקידום מעמד האישה בכנסת, שקיימה בחודש דצמבר דיון בנושא ההתעמרות והקשיים שעוברים על נפגעות תקיפה מינית לאורך ההליך הפלילי, בעקבות סדרת הכתבות ב"צנרת". במסגרת הדיון התייחס עו"ד נוה להתנהלותה של עו"ד ויזל ואמר: "אני לא יכול להצדיק את ההתנהגות הזאת, היא דוחה, מגעילה ואינה במקומה. לכל נאשם יש זכויות לייצוג וזכות ליכולת להגן על עצמו ואנחנו כעורכי דין מחויבים לתת ייצוג נאמן ללקוחות, אבל זה לא אומר שאנחנו צריכים לבזות, לפגוע, להשפיל או לרמוס את הצד שכנגד, בוודאי כאשר מדובר בעבירות קשות של נפגעות אונס".

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

למרות האמור, בשיחה עם "תקדין" טוענת עו"ד ויזל כי עד היום לא הועמדה לדין משמעתי על אף שהגיבה עוד בחודש פברואר ל-5 תלונות שהוגשו נגדה לוועדת האתיקה של מחוז ת"א בלשכה ע"י המתלוננות וארגוני נשים, בהם גם שדולת הנשים. בתחילת החודש אף שלחה עו"ד ויזל מכתב לוועדת האתיקה במסגרתה ביקשה להיות מועמדת לדין משמעתי, אך לטענתה המכתב לא זכה למענה עד היום.

לדברי עו"ד ויזל, ברצונה לעמוד לדין על מנת שהדברים יתבררו לגופם ועל מנת שתוכל לכלכל את צעדיה הבאים, לרבות נקיטה בהליכים משפטיים: "אני דורשת מועדת האתיקה של לשכת עורכי הדין להעמיד אותי לדין משמעתי", אמרה עו"ד ויזל, "וזאת במטרה שטענותיה ההזויות והדמיוניות של הגב' ל' יבחנו ואחרי שאזוכה בהליך אוכל לתבוע את שדולת הנשים ואת הגברת ל' בגין תלונת שווא וכך הציבור ידע שיש מתלוננת שווא וששדולת הנשים תומכת במתלוננת שווא".

משדולת הנשים נמסר בתגובה: "באופן נדיר אנחנו מוצאות את עצמנו מסכימות עם עו"ד ויזל בכך שעל לשכת עורכי הדין לברר את התלונה נגדה בהקדם האפשרי. כבר בדצמבר 2017 הגישה שדולת הנשים בישראל תלונה דחופה ללשכת עורכי הדין על ויזל בדרישה להעמידה לדין משמעתי בשל התעמרותה בנפגעות תקיפה מינית, התעמרות שנחשפה (בין היתר) בסדרת כתבות בתוכנית "הצנרת". ביום 20.2.18 אף הגיבה השדולה לבקשתה של ויזל לגנוז את התלונה נגדה מצד השדולה ודחתה את טענותיה אחת לאחת. עם זאת עד היום לא התקבלה כל החלטה ולא התקיים ככל הידוע לנו כל דיון בעניינה של ויזל ובבחינת המשך עיסוקה במקצוע עריכת הדין. כפי שפירטנו בתלונתנו, ויזל עשתה לעצמה מנהג לרמוס את כבודן ואת נפשן של נפגעות תקיפה מינית ולהתעמר בהן תוך אכזריות קשה. היא אינה עורכת הדין הראשונה המייצגת חשודים ונאשמים בעבירות מין, הזכאים כמו כל אדם לייצוג משפטי הולם, אולם במקום לעשות את מלאכתה נאמנה היא בוחרת בטקטיקות בזויות ומזעזעות של ביזוי נפגעות והכל תוך הפרה ברגל גסה של כללי האתיקה הבסיסיים ביותר ובניגוד לדין. ללשכת עורכי הדין יש סמכות ואחריות בכל הנוגע לביזוי נפגעות על ידי עורכי ועורכות הדין שכנגד, והגיע הזמן שתתחיל להעמיד עורכי לדין בפני וועדת האתיקה בעניין. רק כך נוכל לשנות את הנורמה הנפשעת הזאת. ובפרט, אנו סבורות כי על הלשכה להשעות את ויזל באופן מיידי מעיסוק בעריכת דין כדי למנוע ממנה לפגוע בנשים נוספות וכדי להפסיק את הפגיעה בכבוד מקצוע עריכת הדין".

בלשכת עורכי הדין סירבו להגיב לדברים.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:77
קומיט וכל טופס במתנה