שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > 3 שנות מאסר לנאשם שתקף וסחט גברים שפגש באפליקציית "גריינדר"

חדשות

3 שנות מאסר לנאשם שתקף וסחט גברים שפגש באפליקציית "גריינדר", צילום: getty images Israel
3 שנות מאסר לנאשם שתקף וסחט גברים שפגש באפליקציית "גריינדר"
18/10/2018, עו"ד לילך דניאל

בית משפט השלום בת"א גזר את דינו של צעיר בשנות העשרים לחייו שביצע עבירות כלפי שורת מתלוננים שפגש באפליקציית ההיכרויות בין גברים "גריינדר". בין היתר, נהג הנאשם להגיע לביתם של המתלוננים לאחר התכתבות קצרה, ומשאלו ביקשו ממנו לעזוב דרש מהם כסף באיומים עבור הגעתו

הנאשם הודה והורשע בכתב אישום מתוקן שייחס לו עבירות אותן ביצע במתלוננים שהכיר באפליקציית ההיכרויות "גריינדר" המיועדת להיכרויות בין גברים. הנאשם הזדהה באפליקציה באמצעות תמונות גוף של גבר חטוב שאינן שלו, וכשנפגש עם המתלוננים אלו דחו אותו ועל רקע זה ביצע נגדם את העבירות.

כך לדוגמה, במספר מקרים נהג הנאשם להגיע לביתם של המתלוננים לאחר התכתבות קצרה, ומשאלו ביקשו ממנו לעזוב דרש מהם כסף באיומים עבור הגעתו. במקרים אחרים תקף הנאשם את המתלוננים וגרם להם חבלות חמורות.

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

השופט שאול אבינור מבית משפט השלום בת"א גזר על הנאשם 3 שנות מאסר בפועל ועונשים נלווים. תחילה קבע השופט כי אין לקבל כל טיעון או רמיזה מצד המדינה כאילו מדובר במעשים העולים כדי "פשעי שנאה", שכן מעבר לכך שהיא לא האשימה את הנאשם בכך, יש ממש בטענתו של ב"כ הנאשם לפיה הנאשם עצמו הוא בעל אותה נטיה מינית כמו המתלוננים ומשתייך לאותה קהילה, ואין כל אינדיקציה ראייתית לכך שביצע את העבירות בשל נטייתם המינית של המתלוננים.

לגופו של עניין קבע השופט כי בפרשה זו קיימת חומרה מיוחדת, לא רק בשל הביצוע החוזר ונשנה של העבירות נגד קורבנות שונים, אלא גם בשל כך שהעבירות בוצעו בביתם-מבצרם של המתלוננים, תוך פגיעה הן בפרטיותם והן בתחושת הביטחון האישי שלהם. בנסיבות אלה, הרף התחתון של מתחם הענישה צריך לכלול, לדעת השופט, מאסר בפועל לריצוי מאחורי סורג ובריח.

בגזירת העונשו של הנאשם בתוך מתחמי הענישה שנקבעו, שקל השופט בין היתר את עברו הפלילי הנקי של הנאשם, את הודאתו ונטילת האחריות על ידו ואת נסיבות חייו ונתוניו האישיים. לדעת השופט, הנסיבות לקולא בעניינו של הנאשם עולות במשקלן על הנסיבות לחומרא ולכן יש לגזור את עונשו ברף התחתון של המתחמים שנקבעו.

אשר על כן, ירצה הנאשם 36 חודשי מאסר בפועל (3 שנים), מאסרים על תנאי, קנס בסך 1,000 שקל ופיצויים למתלוננים בסך של 3,000 שקל לארבעה מהם ו-6,000 שקל למתלונן החמישי.

 

ת"פ 1232-05-17

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:101
קומיט וכל טופס במתנה