שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > גיל ההתבגרות - כך תבחרו את המיטה האולטימטיבית לילדכם

חדשות

גיל ההתבגרות - כך תבחרו את המיטה האולטימטיבית לילדכם, צילום: צילום: Pexels
גיל ההתבגרות - כך תבחרו את המיטה האולטימטיבית לילדכם
16/10/2018, כתיבת מומחים

בשביל לבחור את המיטה המתאימה ביותר לבני נוער צריך לבדוק את עובי המזרון והחומרים שמהם הוא מיוצר. מבולבלים? הנה המדריך שיעשה לכם סדר

מבחינה ביולוגית, גיל ההתחלה של תקופת ההתבגרות נקבע לפי שורה ארוכה של שינויים פיזיולוגיים וחיצוניים: בגילאי טרום ההתבגרות של 11-13 חלים שינויים במבנה המוח ובתקופת ההתבגרות עצמה של גילאי 13-16 מתחדדים תפקודי הרקמה והמעגלים הסינפטיים. בין לבין, ישנם שינויים שקשורים להתבגרות מינית ועוד המון שינויים חברתיים שמשפיעים על ניצול שעות הפנאי על ידי בני נוער, על הזמן שאותו הם רוצים לבלות עם ההורים וגם על הנטייה שלהם להתבודד בחדר.

כל אלו הם שינויים טבעיים לחלוטין שמתכתבים עם ההתפתחות של בני נוער ועם האופן שבו הגוף מכין אותם לקראת הבגרות. מבחינתנו כהורים, הדבר החשוב ביותר הוא להעניק לילד המתבגר תמיכה ותנאים אופטימאליים. מצד שני, עלינו גם לקבוע גבולות ולוודא שהרצון שלהם לשרוץ בחדר מול המסך לא יבוא על חשבון לימודים וחיי חברה. כמו כן, זו הזדמנות מעולה עבורנו לבחור להם מיטה חדשה ולתת להם גב – תרתי משמע.

כך תדעו לבחור את עובי המיטה והמזרון

לפי איגוד השינה האמריקאי, בגילאי 14-17 מומלץ לישון 8-10 שעות ביום ולכן כדאי שזה יקרה על מיטה איכותית ומזרון אורטופדי. למזלנו, כיום ניתן להשיג מיטה וחצי גדולה ונוחה במחיר הוגן ולהשתמש בה גם כדי למלא את הצרכים הביולוגיים של בני הנוער וגם על מנת לשפר את איכות השינה שלהם.

הכי חשוב שעובי המזרון יתאים למשקל הגוף של הילד. ילדים בקבוצת משקל קל ייהנו יותר ממיטה עם מזרון רך עשוי ספוג עם שכבה עליונה עבה של לטקס, בעובי ממוצע של 13-18 ס"מ. מנגד, ילדים שכבר נמצאים בשיא גיל ההתבגרות ובמשקל בינוני ומעלה יעדיפו מזרני קפיצים ורצוי שהעובי שלהם יהיה 20 ס"מ לפחות.

מאיזה חומר מיוצר המזרון שמתאים לילדים שלכם?

כמובן שקיימים גם הבדלים בין החומרים שבהם משתמשים על מנת לייצר את המיטה והמזרון. מזרן הלטקס למשל מופק מעץ הגומי שפועל כשכבת ריכוך שמסוגלת להתאים את עצמה לקימורי הגוף, בעוד ויסקו הוא חומר אלסטי דמוי ג'ל שנשאר קשיח בטמפרטורת החדר ומתרכך רק לאחר ספיגת חום הגוף. היתרונות של ויסקו באים לידי ביטוי בתמיכה אורטופדית והוא מומלץ לבני נוער שסובלים מפצעי לחץ ורגישות בעמוד השדרה, לעומת מזרני לטקס שמיועדים לילדים שסובלים מאלרגיות.

בסופו של דבר, הורים לילדים ובני נוער נדרשים להשקיע קצת זמן ומחשבה בהשוואה בין המיטות. עם זאת, הם יכולים להתעודד בעובדה שמדובר בהשקעה משתלמת ל-5-10 שנים לפחות: גיל ההתבגרות הוא שלב טוב להחלפת המיטה ואין כמו מזרון איכותי ותומך בשביל להפוך את התקופה הזו לנעימה יותר.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:111
קומיט וכל טופס במתנה