שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > שניה לפני שהחורף מגיע - הכינו את חדר השינה שלכם

חדשות

שניה לפני שהחורף מגיע - הכינו את חדר השינה שלכם, צילום: צילום: pexels
שניה לפני שהחורף מגיע - הכינו את חדר השינה שלכם
16/10/2018, כתיבת מומחים

היכרות עם ההבדלים בין אמצעי חימום ושיפור התשתית להשגת בידוד תרמי אפקטיבי יעזרו לכם לשרוד את התקופה הקרובה. רוצים לדעת איך עושים זאת? הנה המדריך המלא לחורף חם בחדר הכי חשוב בבית

מבחינה מטאורולוגית, חודשי החורף מתחילים בנובמבר ומסתיימים במרץ ומתאפיינים במזג אוויר פעיל ומשתנה. מצד אחד, מערכות חורפיות גורמות לאקלים גשום וסוער בהרים, בעוד מצד שני ישנן רמות ברומטריות שמאפיינות אקלים ים תיכוני וגורמות להפוגה במשקעים. כמו כן, בדצמבר-פברואר יורדים בממוצע 70% מכמות הגשמים בעונת החורף הישראלי ולכן זה בדיוק הרגע להיערך מבחינת התנאים בחדרי השינה השונים.

הכנת חדר שינה לחורף מתחילה בבדיקת תקינות של אמצעי החימום. האמצעי הזול והמשתלם ביותר הוא עדיין המזגן, כאשר בו מתחרים הרדיאטור וגופי החימום החשמליים. מומלץ לישון בטמפרטורה של 23-24 מעלות בלי קשר לאקלים בחוץ, אך יש כאלה שרגילים לטמפרטורות נמוכות יותר ועבורם נדרשות התאמות מיוחדות. בנוסף, יש להציב את הבטיחות בראש סדר העדיפויות ולהימנע משינה עם גופי חימום דלוקים – בין אם בחדרי השינה של הילדים או ההורים.

איך משיגים בידוד תרמי אפקטיבי?

מביני עניין יודעים שעל אף כושרו המוגבל של החורף הישראלי, הוא מחייב התאמות מסוימות מבחינת בידוד תרמי. בשביל להשיג בידוד אפקטיבי מן הסוג הזה תצטרכו להתייחס למעטפת המבנה והקירות, לגג, לחלונות ולפתחים. כמו כן, בידוד תרמי לבית עם גגות רעפים שונה לעומת בידוד לדירה בבניין מגורים משותף וכדאי בכל מקרה להזמין אנשי מקצוע אחת לכמה שנים כדי לשפר את מעטפת המבנה ולבצע עבודות שיפוצים קטנות.

המטרה של בידוד תרמי אפקטיבי היא למנוע מעבר של אנרגיית חום וקור דרך מעטפת הבניין. במילים אחרות, בידוד כזה ישרת אתכם גם אחרי שהחורף ייגמר וישפר את יעילות המזגן בקיץ. זו הסיבה בגללה כדאי להשקיע בו, גם אם לא רוצים להיכנס לשיפוץ רציני ואפילו אם מעוניינים להסתפק בתקציב מוגבל.

רצוי לאוורר את החדר גם בחורף כדי למנוע הצטברות אדים והתפתחות תנאי עובש. אפשר להשתמש באמצעים מכאניים כגון מאוורר, אך בחדרי שינה ניתן להסתפק בפתיחת החלון בימים יבשים שאין בהם סכנה לגשם. במקביל, אפשר לבצע בידוד תרמי בגגות שטוחים עם לוחות פוליסטירן, או להשתמש בשיטת גג הפוך וליישם בידוד תרמי על מערכות איטום קיימות.

לא לשכוח את המיטה!

העיצוב בחדר השינה משפיע על התחושות שלכם בחורף לא פחות מההיבט הטכני של הקירות והמבנה. בין היתר, כדאי לבחור מצעים מכותנה מלאה בצבע לבן שמשדרים יוקרה וחמימות ולשים לב לצפיפות הבד ולאיכות החומר.

לבסוף, אפשר לשלב שטיחונים לצד המיטה כדי לרכך את היציאה מהמשיכה ולגרום לחדר להיות מואר יותר עם תאורה אלטרנטיבית ליד הראש או מנורת רגל עומדת. 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:155
קומיט וכל טופס במתנה