שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > אבידה לעולם המשפט: עו"ד ד"ר יעקב וינרוט הלך לעולמו בגיל 71

חדשות

אבידה לעולם המשפט: עו"ד ד"ר יעקב וינרוט הלך לעולמו בגיל 71 , צילום: istock
אבידה לעולם המשפט: עו"ד ד"ר יעקב וינרוט הלך לעולמו בגיל 71
16/10/2018, עו"ד לילך דניאל

וינרוט, מבכירי עורכי הדין בישראל, ייצג במהלך הקריירה שלו שורת אישים בכירים במשק ובפוליטיקה הישראלית. ראש הממשלה נתניהו ספד לו: "יעקב היה מופלא באישיותו, בחוכמתו, בחריפות שכלו, בתחושת הצדק שלו ובנאמנותו לעמו. זהו אובדן גדול למשפחתו, למכריו ומוקיריו, וזהו אובדן גדול לעולם המשפט הישראלי"

עולם המשפט נפרד מאחד מעורכי הדין הבולטים שהיו כאן: עורך הדין ד"ר יעקב וינרוט שהלך הבוקר (ג') לעולמו בגיל 71. ראש הממשלה נתניהו, אותו ייצג וינרוט במספר פרשיות משפטיות לאורך השנים, כתב בדף הפייסבוק שלו: "רעייתי שרה ואני המומים מצער על פטירתו של יקירנו עו"ד יעקב וינרוט ז"ל. יעקב היה מופלא באישיותו, בחוכמתו, בחריפות שכלו, בתחושת הצדק שלו ובנאמנותו לעמו. זהו אובדן גדול למשפחתו, למכריו ומוקיריו, וזהו אובדן גדול לעולם המשפט הישראלי. אנו מחבקים את ג׳יזל ואת כל בני משפחת וינרוט היקרים לנו כמשפחתנו. יהי זכרו ברוך".

וינרוט, יליד גרמניה, עלה לישראל עם משפחתו בגיל שנתיים וסיים לימודים במספר ישיבות. עם סיום לימודיו שירת בנח"ל ובהמשך סיים תואר ראשון ושני במשפטים באוניברסיטת ת"א בהצטיינות יתרה ואף המשיך לתואר דוקטור. עבודת הדוקטורט שכתב כללה הצעת חוק בנושא מנגנונים לכפיית גט, והתקבלה בסופו של יום כחוק בכנסת. בתחילת שנות השבעים הקים עו"ד וינרוט את משרד עורכי הדין ד"ר י. וינרוט ושות', שהפך לאחד המשרדים המוערכים והמובילים בישראל.

במהלך הקריירה המשפטית שלו ייצג עו"ד וינרוט דמויות בכירות במשק ובפוליטיקה הישראלית והיה שותף ללא מעט תקדימים משפטיים. בין האישים אותם ייצג ניתן למנות בין היתר את ח"כ צחי הנגבי אותו ייצג בפרשת המינויים, נשיא המדינה לשעבר עזר ויצמן בפרשת סרוסי, מאיר שטרית בפרשת ההתנהלות בסוכנות היהודית; השר אביגדור ליברמן בחשד להפרת אמונים בפרשת מינוי השגריר, נתן אשל ראש לשכת רוה"מ בהתנהגות שאינה הולמת; אייל גולן בפרשת העלמות המס ועוד. כן ייצג עו"ד וינרוט את ראש הממשלה בנימין נתניהו בשורת פרשיות משפטיות בהן פרשת "בר און-חברון", פרשת קבלן ההובלות אבנר עמדי ולאחרונה גם בפרשיות תיק 1000 ותיק 2000.

בשנת 2009 הוגש נגד עו"ד וינרוט כתב אישום בחשד לעבירות של מתן שוחד והלבנת הון אך שנתיים לאחר מכן זוכה בבית המשפט מכל ההאשמות נגדו.

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

עו"ד וינרוט הותיר אחריו אישה ו-6 ילדים. בנו, דובי וינרוט, כתב עליו: "אינני יודע מה היה גדול יותר אצל אבא שלי: המוח או הלב... הלו תדעו כי שר וגדול נפל בישראל".

עו"ד אורי ישראל פז, שהתמחה אצל עו"ד וינרוט, אמר עליו: "מורי ורבי, ד"ר יעקב וינרוט, הלך הבוקר לעולמו לאחר התמודדות עם מחלה קשה. הוא היה יחיד בדורו, תלמיד חכם ואיש אשכולות שהיווה דוגמא אישית לכל תלמידיו, לקוחותיו וסובביו. אשריי שזכיתי להתמחות אצלו ולשתות בצמא את תורתו. שיעורי התורה האינטלקטואליים שנהג למסור לציבור הרחב, כמו גם מאמריו הנדירים וראיונותיו לתקשורת, זעזעו את אמות הסיפים של השומעים והקוראים והיו לבלתי נשכחים. יהי זכרו ברוך".

מלשכת עורכי הדין נמסר: "לשכת עורכי הדין אבלה על פטירתו של ד"ר עו"ד יעקב ויינרוט. יעקב, מבכירי עורכי הדין במדינת ישראל, אדם משכמו ומעלה, בכישוריו, חוכמתו, צניעותו ובדרך ארץ תרם רבות בעיצוב מקצוע עריכת הדין במדינת ישראל. יעקב ייצג במשך שנים את הדמויות הציבוריות הבכירות בחברה הישראלית והטביע חותם בלא מעט תקדימים. לשכת עורכי הדין משתתפת מעומק הלב בצערה של המשפחה האבלה, זהו אבל למדינת ישראל בכלל ומערכת המשפט בפרט. בתיאום עם משפחתו, תערוך בהמשך לשכת עורכי הדין אירוע מיוחד לזכרו".

שרת המשפטים, איילת שקד, כתבה: "יעקב וינרוט הכיל עולם ומלואו. מסעו התחיל בעליית משפחתו מגרמניה מיד לאחר הקמת המדינה, והסתיים לאחר שהפך לאחד מאנשי המשפט המובילים והמוערכים במדינת ישראל. וינרוט מסמל את פאר הציונות בת ימינו. הוא היה אדם מורכב ומלא ניגודים. תלמיד ישיבה מבריק שהוסמך לרבנות על ידי גדולי הרבנים מחד, ואיש הפרקליטות הצבאית מאידך. סניגור מהשורה הראשונה, שזכויות חשודים היו קדושות בעיניו. לצד עבודתו מסביב לשעון, השקיע את מרצו ויכולותיו בדוקטורט שלימים התקבל כחוק וסייע לשיפור מצבן של העגונות בישראל. ליבו הרחב ושכלו החריף זהרו בעולם המשפט הישראלי. וינרוט תמיד סימל את התפר בין חלקי החברה הישראלית. אדם שתבניות צרות היו ממנו והלאה. יהי זכרו ברוך".

הלווייתו של עו"ד וינרוט תיערך הערב בבית העלמין בנתניה.

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:110
קומיט וכל טופס במתנה