שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > מיחזור משכנתא - האם זה נכון לכל אחד?

חדשות

מיחזור משכנתא - האם זה נכון לכל אחד?, צילום: צילום: Pexels
מיחזור משכנתא - האם זה נכון לכל אחד?
16/10/2018, כתיבת מומחים

המיחזור מאפשר לכם לסלק את המשכנתא הקיימת ולקחת תמורתה משכנתא חדשה. מפה והלאה כבר הכל תלוי בפרמטרים כלכליים, בצרכים שלכם ובמצב חשבון הבנק. מתלבטים לגבי הצעד הבא? הנה המדריך המלא למיחזור יעיל

בחודש יולי 2018 נלקחו משכנתאות בהיקף של 5.5 מיליארד שקל. לשם השוואה, באותו חודש ב-2017 נלקחו משכנתאות בסך 5.1 מיליארד שקל ולכן השנה נרשמה עלייה של 7%. כמו כן, ב-12 החודשים האחרונים שבין יולי 2017 ו-2018 נלקחו בממוצע מדי חודש משכנתאות בסך 4.6 מיליארד ש"ח ולכן התקופה הנוכחית גבוהה משמעותית מהממוצע.

הנתונים לעיל מתייחסים לנוטלי משכנתאות ראשונות וצריך להוסיף אליהם את בעלי הנכסים שנהנים מהאפשרות של מיחזור משכנתא. עם זאת, כמובן שהמיחזור לא מתאים לכל אחד וכדאי לדעת מה מרכיב אותו לפני שמתחייבים לעוד הלוואה ארוכת טווח מול הבנק.

משמעות המיחזור: התאמת המשכנתא לצרכים חדשים

מיחזור משמעותו התאמת המשכנתא לצרכים החדשים. במיחזור משכנתא אנחנו בעצם לוקחים משכנתא חדשה שמתאימה לנקודת הזמן הנוכחית בחיים שלנו, תוך כדי סילוק המשכנתא הקיימת. בפועל, את המיחזור אפשר לעשות בפרמטרים כגון הרכב מסלולי ההלוואה, תנאי ההלוואה (כמו סוג הריביות, מועד שינוי הריביות, שיטת ההחזר וכדומה), אורך תקופת ההלוואה וגובה המשכנתא.

לדוגמא, במיחזור משכנתא אפשר להגדיל את סכום המשכנתא כדי לקנות דירה יקרה יותר ובאותה הזדמנות להחליף את שיטת ההחזר ולקבוע ריביות עוגן אחרות. בנוסף, את פירעון המשכנתא הקודמת אפשר לבצע בבנק חדש ובכפוף להוראות הרגולציה. השאיפה היא בכל מקרה להקל על ההחזרים ולקחת משכנתא חדשה בתנאים טובים יותר ובמחיר טוב יותר.

כך תדעו האם כדאי לכם למחזר את המשכנתא

תכנון פיננסי מסייע לבחון את כדאיות המיחזור ולהשוות בין האופציות שעל הפרק. ראשית, סביר להניח שכדאי לכם למחזר את המשכנתא אם ההכנסות שלכם עלו או ירדו, אם נולד ילד וההוצאות גדלו ואם אתם פשוט רוצים לשנות את ההחזרים החודשיים כדי להתאים אותם ליכולות הקיימות.

שנית, יש לקחת בחשבון את פרטי המשכנתא הקיימת מבחינת יתרת החוב, מסלולי ההלוואה, עמלות הפירעון המוקדם ומספר השנים שנותרו. כך למשל ייתכן ויש לכם זוג חברים באותו מצב כלכלי בדיוק אך עם משכנתא קיימת אחרת, שעבורו המיחזור לא מספיק אטרקטיבי – בעוד בשבילכם מדובר בהזדמנות מעולה לחסוך בהוצאות שוטפות.

בנוסף, תוכלו לדעת האם כדאי לכם למחזר את המשכנתא לפי הרלוונטיות של הפרמטרים הכלכליים העדכניים. כל נקודת זמן משנה את האטרקטיביות של ריבית הפריים בהשוואה בין המשכנתא הקיימת למשכנתא החדשה, וצריך להתייחס לפרמטרים אחרים ובהם מדד המחירים לצרכן, שער הדולר, שער האירו ועוד. מהבחינה הזו, אולי משתלם לכם באופן עקרוני למחזר את המשכנתא אבל כדאי יותר לעשות זאת בעוד כמה חודשים ולא מחר בבוקר.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:108
קומיט וכל טופס במתנה