שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > החברה ביטלה העסקת עובד חדש לאחר שדיבר על שכרו - ותפצה ב-104 אלף שקל

חדשות

החברה ביטלה העסקת עובד חדש לאחר שדיבר על שכרו  - ותפצה ב-104 אלף שקל, צילום: getty images israel
החברה ביטלה העסקת עובד חדש לאחר שדיבר על שכרו - ותפצה ב-104 אלף שקל
15/10/2018, עו"ד לילך דניאל

בית הדין לעבודה חייב את חברת "דור אלון" לפצות עובד חדש שהעסקתו בוטלה טרם החל לעבוד, בשל כך שדיבר על שכרו עם מנהלת סחר בחברה שבה עבד בעבר. נקבע, כי החברה הפרה את החוזה עם התובע מבלי שערכה לו שימוע וגרמה לו עוגמת נפש לאחר שזה הסתמך על העסקתו, התפטר מעבודתו הקודמת ונסע לחו"ל למספר ימים

התובע חתם על הסכם העסקה עם חברת "דור אלון", לפיו אמור היה להתחיל לעבוד בחברה בתפקיד TM וקניינות. לפני כן, עבד התובע בחברת "המכולת בשכונה" ולפני עבודתו שם עבד בחברת AM:PM.

מעט לפני מועד תחילת עבודתו המיועד בדור אלון נסע התובע לחו"ל למספר ימים, ובמהלך שהותו שם קיבל הודעת דוא"ל ממי שהיה סמנכ"ל סחר של דור אלון ושל חברת  AM:PM, לפיה קיימת בעיה בהעסקתו בדור אלון בשל התרברבותו בפני מנהלת הסחר של חברת  AM:PM כי הוא חוזר לעבוד בתפקיד טוב יותר מאשר עבודתו ב-AM:PM. בעקבות האמור, התקיימה שיחה בין התובע למנכ"ל דור אלון ובסופו של יום לא החל לעבוד בחברה אלא חתם לאחר מספר שבועות על הסכם העסקה עם חברת "מנטה", בו התחייב לשמור על תנאי ההעסקה בסוד.

בעקבות ההשתלשלות האמורה, הגיש התובע תביעה לבית הדין האזורי לעבודה בת"א, בה עתר לפיצוי בגין הפרת הסכם העבודה בגין חודשיים בהם היה מחוסר עבודה, הפסד השתכרותו מהעבודה הקודמת, פיצוי בגין אי הפרשות המעסיק בעבור החודשיים שבהם היה מחוסר עבודה, הפסד שכר עתידי למשך שנה, פיצוי על עגמת נפש ועוד. דור אלון מנגד, טענה כי למרות התחייבותו של התובע לשמור על סודיות תנאי העסקתו הוא הפר את התחייבויותיו וכי למרות שתחילת עבודתו הייתה כפופה לבדיקת פוליגרף הוא סירב לעבור את הבדיקה.

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

סגנית הנשיאה, השופטת אריאלה גילצר-כץ, קיבלה את התביעה. תחילה קבעה השופטת כי דור אלון גמרה בדעתה להעסיק את התובע עם חתימתה על הסכם העבודה, והתובע, אשר התפטר מעבודתו הקודמת וחתם על ההסכם, גילה דעתו כי קיבל את הצעת החברה ומכאן שנחתם הסכם בין הצדדים. עם זאת, לא הוכיחה החברה כי התובע הפר את ההסכם. בעניין זה נקבעה כי הוכח שהתובע אכן דיבר עם מנהלת הסחר בדור אלון אודות שכרו אולם לא ברור מה היה תוכן השיחה בין השניים. עוד הזכירה השופטת כי הנטל להוכיח את הפרת ההסכם מוטל על הטוען להפרה, אלא שמנהלת הסחר לא הובאה להעיד והעד אף לא ידע להעיד אודות השיחה בינה לבין התובע.

עוד ציינה השופטת כי אין מחלוקת שהתובע היה מחויב לסודיות על פי ההסכם וכי גילוי שכרו בפני עובדת החברה יש בו משום הפרה. עם זאת, היה על החברה לזמן את התובע ולברר עמו אם אכן נעשתה הפרה של ההסכם ומשלא עשתה כן - הפרה את החוזה עמו מבלי שערכה לו שימוע וגרמה לו עוגמת נפש. בעניין זה ציינה השופטת כי התובע הסתמך על הסכם העבודה שנחתם עמו, התפטר מעבודתו ונסע לחו"ל למספר ימים בטרם יחל לעבוד בחברה, אך זו מצדה שלחה לו דוא"ל בעודו בחו"ל והפרה את ההסכמה ביניהם בהודעת SMS. "לא רק שהנתבעת נהגה בחוסר תום לב אלא שהנתבעת נהגה מעשה "חסר לב"", סיכמה השופטת גילצר-כץ. משכך, פסקה לתובע פיצוי בגין עוגמת נפש בסך 50,000 שקל.

עוד יפוצה התובע בסך של 30,000 שקל בגין הפסד השתכרות שנגרם לו, בדמות ההפרש בין השכר שקיבל בעבודתו החדשה לבין השכר שאמור היה לקבל בדור אלון. בנוסף נפסקו לתובע סכומים נוספים עבור הפסד הפרשות המעסיק לפנסיה ולקרן השתלמות, אי עריכת שימוע וחלף הודעה מוקדמת. סך הפיצוי שנפסק: 104,950 שקל. כן ישולמו לתובע הוצאות ושכ"ט בגובה 10,750 שקל. התובע יוצג בהליך ע"י עו"ד חיים כהן ועו"ד הילה טל. הנתבעת יוצגה ע"י עו"ד יעל מועלם.

 

סע"ש 11830-09-15

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:67
קומיט וכל טופס במתנה