שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > נוה: "לא אשב בוועדה למינוי שופטים אם התיק נגדי יהיה תלוי ועומד"

חדשות

נוה: "לא אשב בוועדה למינוי שופטים אם התיק נגדי יהיה תלוי ועומד", צילום: אפי נוה (במרכז). צילום: יוסי זמיר
נוה: "לא אשב בוועדה למינוי שופטים אם התיק נגדי יהיה תלוי ועומד"
08/10/2018, עו"ד לילך דניאל

ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד אפי נוה, הפיץ הבוקר מסר אישי לציבור עורכי הדין בעקבות הפרסומים אודותיו בימים האחרונים. נוה ביקש להודות לציבור שתמך בו ותקף את מה שהגדיר כ"פרסומים שגויים ושקריים" אודות חקירתו. חברו, עו"ד ששי גז, הגן עליו בגלי צה"ל: "אני מניח שהתיק הזה ייסגר בתקופה קצרה"

בעקבות הפרסומים שנפוצו בימים האחרונים אודות חקירה המתנהלת נגד יו"ר לשכת עורכי הדין, עו"ד אפי נוה, הפיץ נוה הבוקר מסר לציבור עורכי הדין. בפוסט, שפרסם בדף הפייסבוק שלו, הודה נוה למאות החברים ששלחו לו הודעות תמיכה בימים האחרונים, ביקש להבהיר כי לא יוכל להתייחס לגופה של החקירה ותקף את הפרסומים נגדו אותם הגדיר "שגויים ושקריים".

"לאור מחול השדים שמתחולל סביבי בימים האחרונים מצאתי לנכון להבהיר את המובן מאליו", כותב נוה. "אם תיק החקירה נגדי יהיה תלוי ועומד עד ה-23.11, מועד הכינוס הבא של הוועדה לבחירת שופטים, מובן שלא אקח חלק בישיבה. רבים מהפרסומים אודות חקירתי שגויים ושקריים, אולם בעת הזו ידיי כבולות ואיני יכול להגיב. זוהי שעתם היפה של הפרשנים ומוצצי הדם למיניהם. אני סמוך ובטוח שבתום התהליך יבוא תיק החקירה לסגירה ואז גם אפרוש בפניכם את הסיפור המלא שיגלה תמונה שונה בתכלית מזו המשתקפת בימים אלה בכלי התקשורת. אלה לא ימים קלים עבורי אך אני בטוח שבזכות תמיכתכם אעבור אותם מחוזק".

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

בתוך כך הקהילה המשפטית ממשיכה לסעור לאחר הפרסומים. כזכור, בשבוע שעבר חשף העיתונאי גיא פלג מחברת החדשות כי עו"ד נוה נחקר באזהרה בעקבות תקרית במסגרתה סייע לאזרחית ישראלית להיכנס לארץ מבלי להציג את דרכונה בביקורת הגבולות. נוה מצדו, הודה במעשה אך טען כי התקרית נוגעת לחייו הפרטיים.

הפרסומים הפכו במהרה ל"שיחת היום" בקרב ציבור עורכי הדין, שחלקם סבורים כי על נוה להשעות עצמו באופן מיידי מתפקידו ומכהונתו בוועדה לבחירת שופטים וחלקם סבורים שמדובר בזוטי דברים ושאין צורך לנקוט בשום צעד פלילי או משמעתי. אתמול פורסם כי התנועה לאיכות השלטון אף פנתה בנושא לשרת המשפטים איילת שקד ולנשיאת ביהמ"ש העליון חיות, בדרישה לפעול להשעייתו של עו"ד נוה מהועדה לבחירת שופטים, לכל הפחות עד להחלטה האם יוגש כנגדו כתב אישום.

הבוקר התבטא בנושא גם עורך הדין ששי גז, מבכירי עורכי הדין הפליליים בארץ וחברו של נוה, שבראיון לתכנית "בוקר טוב ישראל" בגלי צה"ל טען כי "העבירה היא כל כך טכנית ופשוטה... אני לא מכיר אף אדם שעמד לדין על העבירה הזאת... אם הוא מסייע למישהי שיש לה דרכון ושהיא עוברת בצורה חופשית זו עבירה טכנית ופשוטה מאד שהמשטרה אפילו לא חשבה לפרסם. אז אתה מצפה שאדם כזה ישעה את עצמו אוטומטית?".

עוד התייחס עו"ד גז לקולות שנשמעים נגד נוה והעריך כי העניין יחלוף כשהיה: "הוא עשה דבר הכי טכני בעולם, וגם במשטרה מבינים את זה. אני מניח שהתיק הזה יסגר בתקופה קצרה, אז בואו נמתין כולנו, כל אלה שאוהבי דם וכל המתחרים שלא יכולים לנצח אותו. קשה מאד לנצח את אפי בקלפי. גם המתחרים שלו יגידו שמדובר בראש הלשכה הטוב ביותר, דומיננטי וחזק וישר... אני לא בטוח שהוא יועמד לדין".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:36
קומיט וכל טופס במתנה